Mitä kannattais tehdä kun meidän Lakun iho on tooosi kuiva ja hilseilee päivittäin. Niska ainakin on paha paikka. Olen laittanut sen niskaan vauvaöljyä kosteuttaakseni sen ihoa. Sitten olen syöttänyt rypsiöljyä 4-5ml kahdessa viikossa, mutta se on yhä hilseilevä. Enää iho ei kuitenkaan punoita, nyt se vaan hilseilee.
Onko kenenkään kanilla samaa ongelmaa ja mitä tällaiselle vois tehdä?
KIITOS
Kuiva ja hilseinen iho
5
1769
Vastaukset
- mäpä vaa
.. nii tota.. en oikein siitä hilseilystä tiiä...
-ei välttämättä tarttee, ku soittaa eläinlääkärille, niin se pystyy sanomaan, mitä siihen kannattaisi laittaa/tehdä.. eli kantsii soittaa sinne! :) - ...
Laita pelletin sekaan monivitamiini ja anna kanille helokkiöljyä,joka ei saa sisältää eläinperäistä!
- -Q-
Oletko varma, että kanillasi on juuri hilsettä? Yhdellä kaneistani oli juuri pari kuukautta sitten turkissa paljon hilseen näköistä valkoista ainetta siellä sun täällä, vein kanini eläinlääkäriin ja lääkäri totesi sen johtuvan talin liikaerityksestä eli suomeksi sanottuna kanini kärsi aknesta. Siihen auttoi ihokohtien päivittäinen puhdistus Petadine -nimisellä desinfiointiaineella. Toivottavasti sinun kanillasi ei ole tätä samaa ongelmaa, koska siihen nyt ei missään nimessä öljyt auta, ei sisäisesti eikä ulkoisesti, päinvastoin pahentaa. Suosittelen eläinlääkärillä käyntiä.
- Minä..
kannattaa laittaa vaseliinia se auttaa! Minun kanillanikin oli pari kertaa mutta laitoin vaseliinia ja katosi pois viikosa :)Kannattaa koittaa ;)
- Anonyymi
Meidän kanin iho hilseilee kans
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014355Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33476- 2443418
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792355Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851993Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391619- 1401310
- 151258
- 481218
- 991141