Kuiva ja hilseinen iho

Hinni Bunny

Mitä kannattais tehdä kun meidän Lakun iho on tooosi kuiva ja hilseilee päivittäin. Niska ainakin on paha paikka. Olen laittanut sen niskaan vauvaöljyä kosteuttaakseni sen ihoa. Sitten olen syöttänyt rypsiöljyä 4-5ml kahdessa viikossa, mutta se on yhä hilseilevä. Enää iho ei kuitenkaan punoita, nyt se vaan hilseilee.

Onko kenenkään kanilla samaa ongelmaa ja mitä tällaiselle vois tehdä?

KIITOS

5

1867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäpä vaa

.. nii tota.. en oikein siitä hilseilystä tiiä...
      -ei välttämättä tarttee, ku soittaa eläinlääkärille, niin se pystyy sanomaan, mitä siihen kannattaisi laittaa/tehdä.. eli kantsii soittaa sinne! :)

• ...

Laita pelletin sekaan monivitamiini ja anna kanille helokkiöljyä,joka ei saa sisältää eläinperäistä!

• -Q-

Oletko varma, että kanillasi on juuri hilsettä? Yhdellä kaneistani oli juuri pari kuukautta sitten turkissa paljon hilseen näköistä valkoista ainetta siellä sun täällä, vein kanini eläinlääkäriin ja lääkäri totesi sen johtuvan talin liikaerityksestä eli suomeksi sanottuna kanini kärsi aknesta. Siihen auttoi ihokohtien päivittäinen puhdistus Petadine -nimisellä desinfiointiaineella. Toivottavasti sinun kanillasi ei ole tätä samaa ongelmaa, koska siihen nyt ei missään nimessä öljyt auta, ei sisäisesti eikä ulkoisesti, päinvastoin pahentaa. Suosittelen eläinlääkärillä käyntiä.

• Minä..

kannattaa laittaa vaseliinia se auttaa! Minun kanillanikin oli pari kertaa mutta laitoin vaseliinia ja katosi pois viikosa :)Kannattaa koittaa ;)

• Anonyymi

Meidän kanin iho hilseilee kans

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2376
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82