E-PILLERIT ABORTIN JÄLKEEN?

Minulle tehtiin abortti keskiviikkona. Sairaalassa neuvottiin aloittamaan E-pillerit joko seuraavana, tai sitä seuraavana päivänä, eli torstaina tai perjantaina. Tällä hetkellä on sunnuntaiaamu. Otin vasta nyt ensimmäisen pillerin. Yritin etsiä Googlesta tietoa, mitä haittaa muutaman päivän viivästyksestä voi olla, mutta en löytänyt. Tietääkö teistä kukaan?
Syy viivästykseen on oma jahkailuni. Minulla on huonoja kokemuksia pillereistä, koska voin niistä huonosti. Kaiken lisäksi en ole varma, tarvitsenko niitä tässä elämäntilanteessa, koska poikakaverin kanssa menee huonosti, eikä uutta ole näkyvissä.
5770
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

pillerit voi aloittaa 2-7 pvä kuluessa.niin mulle ainakin sanottiin kaavinnan jälkeen (ei abortti,sikiö kuollut kohtuun).Tuskin sillä eroa on...Mut ensimmäisen viikon aikana pitää myös käyttää muuta ehkäisyä...tehoaa vasta viikon syönnin jälkeen.Itse aloitin 7 vrk päästä.

Äänestä

olet kuulemma tehnyt abortin?? minulla olisi koulutehtävänä kirjoittaa esitelmä abortista ja haluaisin siihen eri naisten kokemuksia... jos viitsit kertoa omista tunteistasi aborttia ennen ja jälkeen niin voisitko kertoa siitä e-mail viestillä...???? kiitos jo etukäteen t:Petra Haikka Karhusuon koulu

Äänestä
  • @@@

    Äänestä

voisiko joku kertoa minulle miten abortti suoritetaan? olen vielä peruskoulua käyvä tyttö ja olen raskaana..en ole syönyt e-pillereitä ja abortin jälkeen haluaisin aloittaa niiden käytön.miten tämä onnistuu? eikö minun pitäisi käydä papa-kokeessa? kiitos jos joku teistä vastaisi viestiini. (:

Äänestä
  • Kannattaa soittaa ensin lähimpään neuvolaan ja kertoa tilanteestaan. He varmasti osaavat neuvoa eteenpäin.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Ruusu kirjoitti:

Minulle tehtiin abortti keskiviikkona. Sairaalassa neuvottiin aloittamaan E-pillerit joko seuraavana, tai sitä seuraavana päivänä, eli torstaina tai perjantaina. Tällä hetkellä on sunnuntaiaamu. Otin vasta nyt ensimmäisen pillerin. Yritin etsiä Googlesta tietoa, mitä haittaa muutaman päivän viivästyksestä voi olla, mutta en löytänyt. Tietääkö teistä kukaan?
Syy viivästykseen on oma jahkailuni. Minulla on huonoja kokemuksia pillereistä, koska voin niistä huonosti. Kaiken lisäksi en ole varma, tarvitsenko niitä tässä elämäntilanteessa, koska poikakaverin kanssa menee huonosti, eikä uutta ole näkyvissä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu