eli perheen kakkospakki citikka C3 tehnyt pari kertaa seuraavan tempun: normaaliajossa moottorin lämpöpalkit näyttää 2-3 tolppaa. Aivan yllättäin pomppaa sinne ylimpään tolppaan punaiselle ja varoitusääni piip...piip... aivan kuin merkiksi ylikuumenemiselle.
Lämppäri puhaltaa lämmintä ja tolpat ei nouse asteittain vaan suoraan 2-tolpasta maximiin.
Auto parkkiin ja sammuksiin ja konehuoneeseen tsekkaamaan, flekti pyörii ja jäähdyttää. Kädellä koittaen kone ei ole edes lämmin, nesteet kunnossa, syyläri kylmä yms.
sitten kun on parkissa pauttiarallaa 5-10 minsaa ja laittaa uudelleen käyntiin niin lämpötilaksi ei näytä yhtäkään tolppaa ennen muutaman kilsan ajoa.
Hämärää ? voisko olla esim. lämpötilan anturi viallinen. Ainakaan ylikuumeneminen ei tuntuisi kuitenkaan olevan kyseessä koska kone ja syyläri viileät/kylmät kädellä koittaen !
Kiitoksia avusta jo etukäteen !
C3 kuumenee vai anturi rikki ?
13
10534
Vastaukset
vika.
- munakarva
Oletko muslimi vai autoinsinööri
- tai siis
saattaa olla,mutta onko autoosi tehty kampanja tuon mittari häikän korjaamiseksi?
Itselleni tehtiin ja tuo vika korjaantui,mutta muut viat vielä hivenen häiritsee.Tosin ei ne ajamista estä joten ajellaan niin kauan kun voidaan.
- expica
Itellä oli aivan samanlaisia ongelmia hdi-picassossa aikoinaan. Aina kun pakkanen putosi alle -20 alkoi kirjoittamasi kaltaiset ongelmat ja kun pakkanen hieman hellitti niin kaikki normalisoitui. Itse ajelin rohkeasti vaan vaikka kojelaudassa vilkkui lämpötilapalkki ja piippaukset soi, itse päättelin ongelman johtuvan eteläeurooppalaisesta lämpötila-anturista joka oli ihmeissään kovasta pakkasesta.
- cassu
Itselläni vastaava vika käynnistyksen jälkeen picasso HDI:n kanssa mennä viikolla vaikka oli ollut tolpassa eli kone kylmä ja flekti pöyri, vika poistui kun oli viisi minsaa lämpimässä hallissa.
Vika ei ole sittemmin uusinut.
Tänään laitoin käymään parin vrk seisomisen jälkeen -23C asteesta ja toisella lähti, kaikki OK.
Onko kellään lisää tietoa tosta anturiviasta jos uusii? - Seekolmosessa.
Sama vika meillä, kahdesti viikonlopun aikana, ja ekalla kerralla lopetti tuon 10minsan seisottamisen jälkeen, tokalle ei. C3 siis jätti tielle eilen - tai ei jättänyt, vaan en uskaltanut jatkaa ajamista kun lämpönäyttö oli punaisella. Soitto Sitikkapalveluun, auto hinurilla korjaamolle ja vuokraamosta toinen auto alle.
Palvelunumerossa veikattiin termostaatin jäätymistä, mutta kyllä mun mielestä vika on siellä maskin kohdalla, siinä alikessun merkissä. Auto lähtenee vaihtoon ihan just, sen kun pitää aina olla toimintakuntoinen työn luonteesta johtuen. Perkeleen lelu. - koi
..vaan mahdollinen mittariston ohjelmointivirhe (keskusyksiköllä). Oletko saanut kampanjakirjeen? Onko moottori 1.6 vai 1.4 litranen? Entä onko lohkolämmitin ollut käytössä ennen kuin teki vai ei?
- ohjelmistossa
tätä huollossakin epäiltiin - softa päivittämättä. Jotenkin sekoaa ja vielä lohkolämppärin käyttö ( jota muuten käytetään joka päivä ennen ajoon lähtöä pakkasilla ) kuulemma on osasyy ?
no viedään softapäivitykseen tuo, niin eiköhän taas pelitä normaalisti... - koi
ohjelmistossa kirjoitti:
tätä huollossakin epäiltiin - softa päivittämättä. Jotenkin sekoaa ja vielä lohkolämppärin käyttö ( jota muuten käytetään joka päivä ennen ajoon lähtöä pakkasilla ) kuulemma on osasyy ?
no viedään softapäivitykseen tuo, niin eiköhän taas pelitä normaalisti.....viimeistään sen jälkeen oliko ohjelmistovirhe vai ei. Jos tekee vielä niin vika on muualla. Se jotenkin liittyy lohkikseen ja lämpötila-anturiin, eli kun lohkis lämmittää jäähdytysnestettä ja moottori käynnistetään, jolloin anturi ei ymmärrä kun ensin tulee kylmää nestettä ja sitten yht'äkkiä tuleekin lämmintä. Siitä johtuen anturi menee sekaisin ja antaa vikailmoituksen (ts. sytyttää STOP-valon ja lämmöt menee punaiselle).
=) - viimasuojan varjosta
koi kirjoitti:
..viimeistään sen jälkeen oliko ohjelmistovirhe vai ei. Jos tekee vielä niin vika on muualla. Se jotenkin liittyy lohkikseen ja lämpötila-anturiin, eli kun lohkis lämmittää jäähdytysnestettä ja moottori käynnistetään, jolloin anturi ei ymmärrä kun ensin tulee kylmää nestettä ja sitten yht'äkkiä tuleekin lämmintä. Siitä johtuen anturi menee sekaisin ja antaa vikailmoituksen (ts. sytyttää STOP-valon ja lämmöt menee punaiselle).
=)Vika selvisi, kun saimme C3:n huollosta eilen. Lämpötila-anturin sijainti termostaatin vieressä yhdistettynä muoviseen termostaattikoteloon aiheuttaa tuon. Vika korjaantuu vaihtamalla termostaattikotelo alumiiniseen, ainakin meidän tuoreehkossa C3:ssa meni takuutyönä.
BSI-boksin ohjemisto ei vaikuta lämpötilanäyttöön, vain ajotietokoneeseen.
- grrggrg
Meillä oli joskus sama tilanne, sateella ajo niin lykkäs punasta vaikkei kone käyny kuumana. Antureis vika, joku kosteusvaurio tai vastaava.
- scrotte
kaikenlaista
- Hapettuma
Kaikilla merkeillä
Speijaa öljyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa711956- 1001849
- 1421753
- 971421
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo351369MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3171255- 601219
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301102Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2761056Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446953