Krassista

Eeva

Kokeilin viime kesänä ensimmäistä kertaa kasvattaa parvekkeella krassia. En ole mikään viherpeukalo, en tiedä kasveista oikeastaan mitään. Kysyisin nyt viisaaammilta että mitä tein väärin kun krassista ei tullut ollenkaan tuuhea, ruukussa oli vain harvassa muutamia hentoja varsia ja ohjasin niitä tukikeppeihin. Miten krassista saisi tuuhean?

7

1872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaan

      Laita monta samaan ruukkuun,niin tulee tuuhea.
      Minä tykkään enemmän kanariankrassista,kukkii keltaisia kukkia ja kasvaa nopeaan.Aluksi hyvä multa ,mutta ei tarvi paljoa lannoitella.

    • hömps

      eli katkaisemalla latva jokaisesta taimesta niiden ollessa n. 10-15 senttisiä niin, että kasveihin jää pari lehtiparia.
      Taimet haarautuvat latvontakohdan alapuolelta.

    • tarhurikin

      Laita paljon siemeniä samaan ruukkuun esim. 10x10 ruukkuun 8 siementä. Kun ovat itäneet niin aloita kastelu ja lannoitus. Vähennä lannoitusta kun kukinta alkaa koska muuten tulee vain lehtiä. Säännöllinen kastelu on tärkeä ja varo ettei purkki paahdu auringossa kuumaksi.

      • mammales

        Minulla oli viime kesänä sekä etu että takapihalla krassia, ja paljon. Etu piha on aurinkoinen ja siellä krassit levisivät aivan kauheasti, sai olla koko ajan nyppimässä. Menivät pitkin nurmikkoakin jo. Mutta takapihani on varjossa, ja kasvoivat siellä pitkiksi honkkeleiksi, eivätkä kukkineet juuri lainkaan. Eli krassi rakastaa aurinkoa, ei tietenkään saa unohtaa kastelua =) Tulisipa jo kevät!


    • annabelle

      laita juurelle niin kyllä kasvaa!Krassi on vesikasvi eli kastele paljon ja lannoita hyvin.Multa pitää olla kuohkeaa.

      • terhi

        Minä olen lukenut monesta oppaasta, että krassin tulee kasvaa suht "laihassa maassa" kukkiakseen. Jos lannoittaa paljon, niin kasvi työntää vaan lehteä kukinnan kustannuksella.
        Tosin, omakohtaista kokemusta ei ole, vaan aion ensimmäistä kertaa laittaa krassia pihalle. Missä vaiheessa krassin esikasvatus pitäisi aloittaa?


      • annabelle
        terhi kirjoitti:

        Minä olen lukenut monesta oppaasta, että krassin tulee kasvaa suht "laihassa maassa" kukkiakseen. Jos lannoittaa paljon, niin kasvi työntää vaan lehteä kukinnan kustannuksella.
        Tosin, omakohtaista kokemusta ei ole, vaan aion ensimmäistä kertaa laittaa krassia pihalle. Missä vaiheessa krassin esikasvatus pitäisi aloittaa?

        Kannattaa lannoittaa vasta kukinnan alussa niin sit ei lehdet riehaannu.Laimenna vedellä se jaska eli lannoitus vain nestemäisenä tai sit hajuttomin vaihtoehto on tehdä tikulla reikiä multaan ja pudottaa pari kikkaretta jokaiseen ja multaa päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe