SNS-siteiden asentaminen

SnS

Miten irroitan/assennan vanhat Salomon SNS siteet?

Kantaohjaimessa näyttäisi olevan muoviruuvi. Onko sen alla metallisruuvi josta sidepaketti aukeaa?
Entä onko siteen etupäässä joku "kansi" josta aukeasi siteen etupään ruuvi näkyville?

En löydä netistä kaavakuvaa asentamisesta.

6

23402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen joensuulainen

Tarvitset hommaan joko terävän ruuvarin tai taltan. Kantaohjaimen muoviruuvi ei oikeastaan oleruuvi vaan lyömällä kiinnitettävä niitti. Se on varmaan lisäksi liimalla kiinni. Se on vaan nitkuteltava irti tai turvallisinta saattaa olla ottaa se poralla pois. Itse olen korvannut sen uudelleen asennettaessa sopivalla ruuvilla. Itse ohjain pitää ottaa taltalla tai vastaavalla työkalulla varovasti irti nitkuttelemalla ensin jokapuolelta. Liian nopea työskentely saattaa halkaista muovin, mutta kohtuullisen paljon se kestää vääntämistä. Jos se on ensiasennuksen jäljilta niin se on kiinni tarralla. Uudelleen laitettaessa kannattaa käyttää konponenttiliimaa.

Itse siteestä saa sen ruuvin näkösuojalevyn irti työntämällä taltta reunan alle ja vääntämällä sen pitäisi poksahtaa irti. Muistaakseni siteen mekanismi pitää ensin nostaa ylös.

Vanhimmat (noin 15 vuotta ikää) SNS-siteeni ovat kiinni jo kolmansissa suksissa, joten aika hyvin ne kestävät.

• SnS

Kiitos ohjeista. etummainen ruuvi löytyi siteen aukaisunappulan alta. Sen sai lopulta irti kun ensin viritti siteen, ts. työnsi ruuvarin uraan, johon mono kiinnittyy, ja käänsi kantta (aukasunappulaa) eteenpäin.

• entinen joensuulainen
        SnS kirjoitti:

Kiitos ohjeista. etummainen ruuvi löytyi siteen aukaisunappulan alta. Sen sai lopulta irti kun ensin viritti siteen, ts. työnsi ruuvarin uraan, johon mono kiinnittyy, ja käänsi kantta (aukasunappulaa) eteenpäin.

Hyvä kun aukesi. Ohjetta kirjoittaesa oli mielessäni vissiin eri versio siteestä. Sinulla taitaa olla automaticit. Olen kerran irrottanut yhdet kyseiset siteet ja muistan että kotvasen ihmettelin minäkin ennen kuin löysin sen etummaisen ruuvin. Kantalappu/ohjuri pitäisi irrota kuitenkin suurin piirtein kuvailemaani tapaan.

• hiihtämään

kauan olen etsinyt, mutta en ole mistään löytänyt sen vanhemman SNS-siteen asentamis ohjeita. miten se oikea painopiste löytyy, t.s. minin kohtaan se side asennetaan?

• jihuuuu
        SnS kirjoitti:

Tämä ohje säästi paljon hermoja. Siis siteen eturuuvin löytämisessä. Aikani sitä pyörittelin ja puristelin viimeisen ruuvin varassa ja melkein revin väkisin irti. Onneksi tuli mieleen katsoa netistä. Aika kekseliäs pitää olla jotta pääsee haluttuun lopputulokseen omin avuin.

• rb
        hiihtämään kirjoitti:

kauan olen etsinyt, mutta en ole mistään löytänyt sen vanhemman SNS-siteen asentamis ohjeita. miten se oikea painopiste löytyy, t.s. minin kohtaan se side asennetaan?

Eli ymmärtääkseni siihen pätee sama asennusohje kuin siteisiin yleensä eli painopisteen kohdalle. suksen pitää lievästi painottua nokalleen siteen kiinnityskohdasta. Jos suksen nostaa maasta ylös siteen ollessa kiinni, niin näkee tasapainokohdan.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3195
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1022
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe