Järkyttävä jomotus alaselässä!

helmimama

Viikkoja on 38 3 ja koko päivän kestänyt kamala yhtämittainen jomotus alaselässä. Jomotusta on ollut tässä lähiaikoina muutenkin, mutta vain hetkittäin ja myös "menkkamaista" jomotusta alavatsassa. Supistuksia ei oikeastaan ollenkaan. 3 päivää sitten lääkäri sanoi kohdunkaulan hävinneen ja suun olevan kypsä ja sormelle auki, sekä vauvan pään olevan jo tosi alhaalla. Eli toisinsanoen voi kuulema syntyä milloin vain. Voiko enteillä lähellä olevaa synnytystä?? Ensisynnyttäjä kun olen niin ei ole aikasempaa kokemusta.

7

7954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea matkaan!

Ei ne supistukset tunnu välttämättä heti supistuksilta, vaan voi hyvinkin alkaa juuri tuollaisena jomotuskipuna. Veikkaisinpa, ettei kauaakaan enää mene ;)

• 2 lasta

Kyllä nuo miusta kuulostaa ihan oikeilta supistuksilta. Supistuksethan ovat juuri kuukautiskivun tapaisia ja tuntuvat alaselässä ja/tai alavatsassa. Itselläni tuntuivat vain alavatsassa, jotka kovenivat aivan sietämättömästi kohti synnytystä.

Esikoisen synnytys alkoi pienillä kivuntunteilla alavatsassa n. klo 23. Kivut kovenivat vähitellen ja toistuivat säännöllisellä välillä. Poika syntyi sitten seuraavana aamuna klo 11.47. Syntyi muuten viikoilla 38 3! Synnytystä edeltävänä päivänä neuvolassa sanottiin, että lapsi on kiinnittynyt eli ei mene enää kauan. No joo-o, ei menny kun syntyi seuraavana päivänä:)

Kakkosen kanssa supisteli silloin tällöin kahden viikon ajan aina vähän kerrallaan. Kun "oikeat" supparit alkoi, olin varma että ne loppuvat pian. Onneksi anoppi pisti miut laitokselle, sillä ehdin olla siellä tunnin kun toinen poikamme syntyi.

Ehdottaisin seuraamaan jomotuksien välejä. Jos ne ovat säännöllisiä, niin pääset varmasti pian synnyttämään! Kyllä mie laittasin sairaalakassin jo valmiiksi;)

• RV 40

Mulla on eilen ja tänään enempi ollut samanlaisia tuntemuksia eli alaselkää jomottaa ja vatsa on jotenkin OUTO ,ihan kuin olis joku vatsatauti ja masu on myös arka !Kovettuuko sulla maha noiden tuntemusten aikana ,kun mulla ei ,ehkä välillä !Mutta veikkaan ,et nää on jotain enteilyjä ,et pian kyllä rupee tapahtuun kunnolla,ainakin toivottavasti =)Rupee kyllä jo ottaan hermoon tää jokaisen tuntemuksen kyttäily menis vaik vedet niin tietäis millon mennä!

• helmimama
        RV 40 kirjoitti:

Mulla on eilen ja tänään enempi ollut samanlaisia tuntemuksia eli alaselkää jomottaa ja vatsa on jotenkin OUTO ,ihan kuin olis joku vatsatauti ja masu on myös arka !Kovettuuko sulla maha noiden tuntemusten aikana ,kun mulla ei ,ehkä välillä !Mutta veikkaan ,et nää on jotain enteilyjä ,et pian kyllä rupee tapahtuun kunnolla,ainakin toivottavasti =)Rupee kyllä jo ottaan hermoon tää jokaisen tuntemuksen kyttäily menis vaik vedet niin tietäis millon mennä!

En ole ainakaan huomannut et kovettus maha. Viikko sitten neuvolassa kun kuuntelivat sydänääniä niin th sanoi et "sinnuu taitaa supistaa" ku maha kuulema kovettu ja vaavin pulssi nous 170 ja sitten ku meni ohi ni oli siinä 145 paikkeilla. Mie en ees tuntenu koko supistusta! Eilen jomotteli vatsaa ja selkääkin välillä mutta tänään vain selkää ja jomotus on ihan yhtäjaksoista ollu kokoajan jo useamman tunnin eli ei oo ollu mitään taukoja ollenkaan.. Tuntuu et vaavikin olis vähän vaisumpi ollu pari päivää vaik liikkeitä on kyl tullu tuntiin ne kymmenen ja enemmänkin..

• synnyttämään
        RV 40 kirjoitti:

Vedethän ei välttämättä mene kun synnytys alkaa. Itselläni kerran puhkaistiin, syytä en tiedä, ei ainakaan tarvinnut nopeuttaa.

Ennemmin seuraisin noita "jomotuksia" ja kuinka säännöllisesti ne tulevat, esim. 10 minuutin välein. Itse lähdin kotoa kun sietämättömät jomotukset tulivat 5 minuutin välein.

• rv40

Niin, en oikeen usko et tästä nyt mihinkään synnyttään ollaan menossa ja tää jomotus ei ole mitenkään pahaa ,oikeestaan koko ajan jomottaa vähän!Mitta ilmeisesti tämä jotenkin nyt valmistelee!Vaavi melskaa masussa ja välillä tekee oikeen kipeetä kun on tuo masu tosiaan jotenkin hellänä!

• mariia78

supistukset ei tuntuneet juuri lainkaan mahassa vaan todellakin kovina tuolla alaselässä. Ettei vain olisi niistä kyse?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe