äänet pois?

ihme vika

Minulla on IBM:n Netvista kone Soundmax jotain-äänikortilla ja tästä ei saa sitten näköjään ääniä pois.. tai muut äänet (kajarit) kyllä saa mutta ei itse keskusyksikön uumenista tulevaa mekkalaa. Ja miksi ihmeessä sieltä kuuluu tämä meteli hiiren liikkeiden mukaan eli aina kun liikutan hiirtä niin tulee sarja piippaavia ääniä? Mitä ja mistä pitäisi siis säätää että toi ääni poistuisi :) Olen kokeillut jo kolmella eri hiirellä eli hiiressä ei pitäisi olla vika.

16

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuso

      Onkohan koneessa Soundmaxin äänikortti ja emolevylle integroitu toinen äänikortti..? Silloin ne äänet saisi pois BIOS-asetusten kautta luultavasti. Eihän siitä tuollaista ääntä pitäisi tulla jos kaikki kuitenkin toimii normaalisti.

      • ..alkuperäinen kys

        Kumpi näistä korteista pitäisi vaimentaa, alkuperäinen (integroitu) vai toi Soundmax? Ilmeisesti toi Soundmax..? Ja pitääkö se tosiaan tehdä Biosissa, eikö sama onnistuis esim. jostain ohjauspaneelin "Sounds and Multimedia"-kuvakkeen takaa..?


      • Juuso
        ..alkuperäinen kys kirjoitti:

        Kumpi näistä korteista pitäisi vaimentaa, alkuperäinen (integroitu) vai toi Soundmax? Ilmeisesti toi Soundmax..? Ja pitääkö se tosiaan tehdä Biosissa, eikö sama onnistuis esim. jostain ohjauspaneelin "Sounds and Multimedia"-kuvakkeen takaa..?

        Silloin sen luultavasti pitää pistää biossista, mutta voi ehkä onnistua muualtakin.. eli se integroitu pitäisi hiljentää. Tuskin se soundmaxi tuommoisia ääniä päästäis.

        Toisaalta en nyt ehkä usko, että tuo kuitenkaan on se juttu. Jotain muuta hässäkkää siinä ilmeisesti on.

        Osaatko kuvailla tuota vikaa paremmin. Minkä jälkeen sitä alkoi kuulumaan? Kuuluuko se jatkuvasti.. Ovatko kaikki hiiret olleet samassa usb-portissa kiinni? Eli jos se portti on rikki.


      • ..jatkuu
        Juuso kirjoitti:

        Silloin sen luultavasti pitää pistää biossista, mutta voi ehkä onnistua muualtakin.. eli se integroitu pitäisi hiljentää. Tuskin se soundmaxi tuommoisia ääniä päästäis.

        Toisaalta en nyt ehkä usko, että tuo kuitenkaan on se juttu. Jotain muuta hässäkkää siinä ilmeisesti on.

        Osaatko kuvailla tuota vikaa paremmin. Minkä jälkeen sitä alkoi kuulumaan? Kuuluuko se jatkuvasti.. Ovatko kaikki hiiret olleet samassa usb-portissa kiinni? Eli jos se portti on rikki.

        Kaikki toimii koneessa muuten hyvin mutta hiiren liikkeet siis aiheuttavat tuon keskusyksiköstä lähtevän kovaäänisen piippailun. Kaikki hiiret ovat olleet samassa portissa (mutta ei Usbissa).

        Pistin eilen biosissa äänikortin disable-tilaan, ei auttanut sekään ja kortin poisasennus ei myöskään auttanut.. Huoltoliikkeen mieskin oli hieman pihalla kun yritin tätä vikaa sille selventää :)


      • xyz
        ..jatkuu kirjoitti:

        Kaikki toimii koneessa muuten hyvin mutta hiiren liikkeet siis aiheuttavat tuon keskusyksiköstä lähtevän kovaäänisen piippailun. Kaikki hiiret ovat olleet samassa portissa (mutta ei Usbissa).

        Pistin eilen biosissa äänikortin disable-tilaan, ei auttanut sekään ja kortin poisasennus ei myöskään auttanut.. Huoltoliikkeen mieskin oli hieman pihalla kun yritin tätä vikaa sille selventää :)

        Se piippailu ei liity mitenkään äänikortteihin, ääni tulee suoraan emon pinnassa olevasta tai siihen liitetystä kaiuttimesta.

        Ääni kertoo että sinulla on viallinen hiiri, näppäimistö tai emolevy.


      • ..syy
        xyz kirjoitti:

        Se piippailu ei liity mitenkään äänikortteihin, ääni tulee suoraan emon pinnassa olevasta tai siihen liitetystä kaiuttimesta.

        Ääni kertoo että sinulla on viallinen hiiri, näppäimistö tai emolevy.

        Viaksi taisi paljastua viallinen hiiriportti.. Usb-hiiri tökättynä usbiin kadotti kaikki häiriöt.


      • vinkistä
        Juuso kirjoitti:

        Silloin sen luultavasti pitää pistää biossista, mutta voi ehkä onnistua muualtakin.. eli se integroitu pitäisi hiljentää. Tuskin se soundmaxi tuommoisia ääniä päästäis.

        Toisaalta en nyt ehkä usko, että tuo kuitenkaan on se juttu. Jotain muuta hässäkkää siinä ilmeisesti on.

        Osaatko kuvailla tuota vikaa paremmin. Minkä jälkeen sitä alkoi kuulumaan? Kuuluuko se jatkuvasti.. Ovatko kaikki hiiret olleet samassa usb-portissa kiinni? Eli jos se portti on rikki.

        kiitos siis vinkistäsi että viallinen portti voisi olla vikana, näin olikin -> tosin rikki ei ollut usb-portti vaan "hiiri"-portti.


      • Anonyymi

        Windows on yhtä metelimellakkaa.. Taitaa tuo olla W7 kone...


    • Anonyymi

      tulee taas viesti ääni ei ole nimeä eikä puh numeroa siksi äänet pois heti

    • Anonyymi

      saatteko ään et pois heti

    • Anonyymi

      kaikki äänet pois koneeltani pirjo tapanila

    • miten saan äänet pois sivultani pirjo

    • koko aika joku on sivullani kovalla äänellä

    • en tiedä äänikorgtista

    • Anonyymi

      miten saan äänet pois

    • Anonyymi

      ääni tulee seinän takaa ja on kova ääni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe