Mitsu Space Wagon 2,0 vm.1998 pitää outoa naputusta pakkaskelillä. Naputusta kuuluu etenkin kun ajaa vähänkään pidempää matkaa. Naputus ei kuulu tyhjäkäynnillä vaan kaasuttaessa ja silloin ku veto on päällä. Sitten kun auto hetken seisoo tyhjäkäynnillä paikallaan niin naputusta ei enää kuulu vaikka kaasuttaa. Sitten taas kun liikkeelle niin jonkun ajan päästä se alkaa. Naputus kuuluu enemmän sisälle kuin ulos. Kyse ei ole venttiilinnostajista koska nekin kylmänä tahtoo naputella ja tiedän miltä se kuulostaa. Kerran on moottorin vikavalo muutaman sekunnin palanut. Voisko tuo kuulua ruiskuista? Tai ehkä siitä kun EGR(pakokaasujen kierrätys) on otettu pois käytöstä. Onko kellään kokemuksia vastaavasta?
outo naputus
6
1535
Vastaukset
- galantti
galanrissa 2.0 16v, ilmeisesti sama kone? Mullakin egr tulpattu. Nyt kovien pakkasten alettua rupes kuulumaan se naputus, juuri kaasuttaessa naputtaa. Tyhjäkäynnillä ei naputa. Ja jos käy vähän aikaa tyhjäkäuntiä ja sitten lähtee ajamaan ei naputa vähään aikaan, mutta sitten taas alkaa. Ite kans miettiny että mikähän se ois. Selvästikkin se on vain jokin yksi osa (eikä esim useampi venttiilinostaja), ja naputus kuuluu suunnilleen yhtä taajaan oli kierrokset mitkä hyvänsä. Toisinaan taas kaasuttaessa tuo naputus katoaa.. Taidanpa kysellä mitsu clubilaisilta tästä!
- jake
Joo sama kone vissiinkin. Onko sulla vilkauttanut moottorin vikavaloa? Tuskin tuo naputus kovin vaarallista? Itse ajattelin soitella suoraan mitsun huoltoon ja kysellä sieltä. Eiköhän puolin ja toisin ilmoitella täällä jos saadaan lisäinfoa asiasta.
- galantti
jake kirjoitti:
Joo sama kone vissiinkin. Onko sulla vilkauttanut moottorin vikavaloa? Tuskin tuo naputus kovin vaarallista? Itse ajattelin soitella suoraan mitsun huoltoon ja kysellä sieltä. Eiköhän puolin ja toisin ilmoitella täällä jos saadaan lisäinfoa asiasta.
Kerran paloi se vikavalo muutaman minuutin, mutta kun ei nostellut lämpöjä ja öljynpainetta oli, niin jatkoin vaan ajoa niin se sammu iteksiään eikä sen jälkeen oo vilkkunu. Tuolla Mitsubishiclub finlandin sivuilla olivat sitä mieltä että se naputus kuuluu hydraulisista venttiilinvälyksen tasureista/tasurista, pakkasen ja huonojen öljyjen yhteisvaikutuksesta? Ei ole kuulemma vaarallista?
Mutta jos huollosta saat parempaa tietoa niin ilmoittele toki! - jake
galantti kirjoitti:
Kerran paloi se vikavalo muutaman minuutin, mutta kun ei nostellut lämpöjä ja öljynpainetta oli, niin jatkoin vaan ajoa niin se sammu iteksiään eikä sen jälkeen oo vilkkunu. Tuolla Mitsubishiclub finlandin sivuilla olivat sitä mieltä että se naputus kuuluu hydraulisista venttiilinvälyksen tasureista/tasurista, pakkasen ja huonojen öljyjen yhteisvaikutuksesta? Ei ole kuulemma vaarallista?
Mutta jos huollosta saat parempaa tietoa niin ilmoittele toki!Naputus ei ole mielestäni samanlaista mikä kuuluu venttiileistä. Venttiilien naputushan kuuluu selvästi myös ulos. Soitin Mitsun merkkihuoltoon mutta eivät osanneet sanoa. Käskivät kokeilla että naputtaako egr kytkettynä. Mulla naputus hävisi nyt kun ilmat lämpenivät, eli pakkasista lienee johtuvaa eikä varmaan kovin vakavaa...
- galantti
jake kirjoitti:
Naputus ei ole mielestäni samanlaista mikä kuuluu venttiileistä. Venttiilien naputushan kuuluu selvästi myös ulos. Soitin Mitsun merkkihuoltoon mutta eivät osanneet sanoa. Käskivät kokeilla että naputtaako egr kytkettynä. Mulla naputus hävisi nyt kun ilmat lämpenivät, eli pakkasista lienee johtuvaa eikä varmaan kovin vakavaa...
Minulla hävisi nakutus myös heti kun pakkaset laski kahteen kymppiin ;). Eli ilmeisesti tuo "vika" oli sama.
- Mitsubi
olla luonnonilmiö toi naputus Mitsuissa.Galantissa ja Space-Wagonissa on sama kone. Mulla toi jälkimmäinen ja miun autossa ainaskin joku tasureista naputti kovalla pakkasella..ikäänkuin sirisi. Ääni ei ollut normaali tasureista kuuluva naputus, mut sieltä se kuului mielestäni.Olen kokeillut eri öljyjä, mut se ei ole poistanut kokonaan tasureiden naputusta. Aikomus olisi tässä vaihtaa uudet kun alkanut tympiin se ääni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273593- 412439
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362264Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131269
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255