Olin Saksassa vaihdossa viime kesän, ja tahtoisin takaisin sinne töihin ensi kesänä. Onko kellään kokemuksia kesätöistä Saksasta ja onko sieltä helppo saada töitä? Mikä tahansa työ periaatteessa kelpaisi, kunhan sillä jotenkuten pärjää!
Töitä Saksasta
6
4947
Vastaukset
- melli
Mäkissä ei ainakaan tarvi olla edes kummoinen saksankielen taito, niin töitä löytyy. Tosin ruokapaikkoihin tarvii jonkinlaisen hygieniatodistuksen, jonka saa Gesundheitsamtista. Toinen hyvä vaihtoehto on hakea työvoimavuokraamoiden kautta. Yleensä sitä vaan joutuu jonnekin tehtaaseen, pesulaan yms. töihin, jos ei ole kummoinen kielitaito.
Minnepäin Saksaa olisit menossa?- mape
Heips! Tahtoisin keski- tai etelä-saksaan. olin itse kölnissä vaihdossa, eli sinne suuntaan jonnekin. mites ravintolat ja ruokapaikat?
- ZinaZ
mape kirjoitti:
Heips! Tahtoisin keski- tai etelä-saksaan. olin itse kölnissä vaihdossa, eli sinne suuntaan jonnekin. mites ravintolat ja ruokapaikat?
Mä olen kans suuntaamassa kesäksi Saksaan töihin, työsopimus on allekirjoitusta vaille. Kahvilatyötä enimmäksen ois tarjolla. Viime kesän olin Etelä-Saksassa, niin nyt pitääkin sitten päästä näkemään "vähän" pohjoisempaa osaa maasta. Mol:in sivuilla on joitain paikkoja ainakin ollut, ja kuulema Saksan työministeriön vastaavilta sivuilta löytyy paikkoja tosi hyvin. Ja ilmeisesti töitä on helppo saada, riippuu sitten kielitaidosta, millaisiin paikkoihin on mahkuja.
- leben..
ZinaZ kirjoitti:
Mä olen kans suuntaamassa kesäksi Saksaan töihin, työsopimus on allekirjoitusta vaille. Kahvilatyötä enimmäksen ois tarjolla. Viime kesän olin Etelä-Saksassa, niin nyt pitääkin sitten päästä näkemään "vähän" pohjoisempaa osaa maasta. Mol:in sivuilla on joitain paikkoja ainakin ollut, ja kuulema Saksan työministeriön vastaavilta sivuilta löytyy paikkoja tosi hyvin. Ja ilmeisesti töitä on helppo saada, riippuu sitten kielitaidosta, millaisiin paikkoihin on mahkuja.
Pysy vaan siellä Etelä-Saksassa, ei palkitse ainoastaan maisemat vaan on sakemannitkin leppoisampia kuin pohjoisen tiukkikset sekä elämä noin yleensäkin..
- aikuinen nainen
mape kirjoitti:
on se ihanaa, kuin te kuvittelette noin vain saavanne töitä sieltä. Saattehan te, mutta mitäs te luulette että teiltä vastapalvelukseks vaaditaan? Saksa on aina vaan saksa.
Aupair ainoo ammatti mihin te siellä pääsette, ravintoloihin vaaditaan luonnetta, kärsivällisyyttä ja hiton hyvää kielitaitoa, varsinkin saksankielen taitoa, (sekä englannin). Palkka on ihan pepusta, enkä muuten suosittele, kuin ehkä että kielitaitoa parantaaksenne. Lykkyä tykö mä nauran jo nyt täällä, ellei teillä ole huumorintajuu ja hitsisti pitkäjännitteisyyttä?
Saksalaiset ovat pilkunnussijoita, mä olen taatusti yks, joka sen tiedän. M' en ollut siellä vieraalla töäissä, mä olin se asiakas ja elantoni hankin yksityisyrittäjänä, kielitaitoni puhekielessä on hyvä, kirjakielessä ehkä huono, mutta tulen paremmin siellä ymmärretyksi, kuin yksikään teistä. Lycka till ja jotain muuta sinnepäin.
*nauraa*
- timanttimies
ruotsalaiset työnantajat kaukaa,sakut on luotettavimpia,puolalaisetki yrittää fuskata,mutta ei kaikki,joo luota sakuihin alles klar,joo yritä kasselin alueelta,mulle tuttua seutua,joo linjalta kassel-frankfurt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984