Jyrkähkö vino katto 1½ kerroksisen talon portaiden päällä, mikä olisi sopivin valaisutapa?
-spotit ei mielestäni sovi portaikon vinoon kattoon (pitäisi saada säädettyä täysin vaakasuoraan / koteloida) muutenkaan ei oikein istu silmään..
-kattopelafondit: häikäisevätkö vinon katon alaosassa?
-seinäpelafondit: kuten edellionen?
-olisiko jokin epäsuora loisteputki valonlähde sopiva? Itsellä tuli ajatus "valolistasta" eli vaikka kattopaneelin soiro vinottain kattolistan tilalla ja takana putki joka näin valaisisi kattoa ja portaiden vieressä nousevaa korkeaa seinää?
-jokin muu? kovin syvää upotusta ei voi tehdä kuin yhteen kohtaan (portaisen puoliväliin)
Porrasvalot
7
4139
Vastaukset
- Pelafondi??
Harry Pelafondi?!
- Asiallisesta kommentista
"Kattoplafondi" tai "seinäplafondi"
Helpottaako?
- jii
loisteputket käsipuiden alla (jos sellaiset on). Ehkä teemaa voisi vähän kehitellä ja saada sieltä valoa ylös ja alas? osta niitä ikean halpoja kalusteputkia joissa tulee liitosjohto perässä ja testaile. Lopulliset putket voit sitten ostaa oikean mittaiset ja laatuiset.
- k.r
led valoketju portaiden tasalle tai kaiteeseen.
en tarkoita mitään halpahalli ketjua vaan oikein valaistuskäyttöön tarkoitettua. olen nähnyt semmoisen eräässä ravintolassa ja laittaisin itselleni sellaisen jos ois portaat;) - Valopää
Epäsuora loisteputkivalaistus voisi olla hyvä ratkaisu, ainakin jos katto on valkoinen. Jos katto ei ole valkoinen, jää valaistus helposti turhan hämäräksi.
- Sami_
Meillä on vinossa sisäkatossa sellsia lyhyellä varella olevia kääntyviä ja taittuvia pieniä kohdevaloja, joissa on GU10 lamppu. U-mallisten portaiden päällä on kaksi valaisinta ja ne on suunnattu suoraan alas, lisäksi seinässä on "aurinkovalisin"
- aloittaja
Kiitoksia ideoista!
Kaidepuu tulee (kunhan vaalea tapetti paikoillaan) pitääpä miettiä sitäkin - jos kaidepuun ja seinän välissä olisi valo, niin valaisisi alas ja ylös.. ledivalaistus voisi myös toimia, mutta vaatisi jotain "yleisvaloa" lisäksi.
ja seinä vaaleaa tapettia ja katto valkoista MDF paneelia, joten epäsuora valo seinään/kattoon varmaan valoteholtaan riittäisi (korostaisi korkeaa porrasseinää ja tekisi tilavan näköiseksi..?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844