Complete Studio Recordings

aapo63

Moi!

Ihan mielenkiinnosta kyselen: onko kuinka moni ostanut tämän Complete Studio Recordings-boxin?
Ja mitä mieltä olette siitä?
Itse ostin sen heti ja tekisi mieli kuulla toisten kommentteja ensin, ennen kuin annan omani.

7

819

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö -92

Ja mä rakastan sitä! Se on juuri niin ihana kuin vaan voi olla! =)

• Simo

Ostin Abban Thank You for the Music -boksin kaksi vuotta sitten ja tätä ennen omistin kaikki vuoden 2001 remasteroidut ja bonusbiisejä sisältävät varsinaiset albumit. Nyt kun selailee Complete Studio Recordingsin biisilistaa, en ole ollut aivan varma, haluaisinko investoida vielä (vähän) perusteellisempaan Abba-kokoelmaan. Completellä on tietääkseni lisäystä erikielisillä versioilla tutuista kappaleista sekä videoita, mutta tavallinen fani tuskin tarvitsee tätä varsin kallista kokoelmaa. Ostamalla kaikki kahdeksan hieman eritasoista, mutta yhtä kaikki loistavaa Abban alkuperäistä albumia pääse halvemmalla ja saa tuhteja elämyksiä ilman ihmeempiä erikoisuuksia.

• aapo63

Mikäli sinulla on vuoden 2001 remasteroidut cd:t ja Thank You For The Music - boxi, niin ei ole mitään kannatusta ostaa tätä CSR-boxia.
        Ja jos videoita haluaa, niin edullisempaa on ostaa Definitive Collection - dvd.

• Jusma

Onko boxissa musiikkivideoita tai live esityksiä?
      Jos on, niin mitä piditte niistä?

• aapo63

Boxi sisältää kaikki promovideot sekä muutaman (joutavan)bonuksen. Livenä on viisi biisiä Dick Cavet Meets Abba tv show'sta. Niiden laatu on niin hyvä kuin pystyy olemaan, mutta ei mitään sen enempää.
        Jos sinulla ei ole videoita aiemmin, niin ennemmin kannattaa ostaa Definitive Collection ja In Concert dvd:t ja tulee halvemmaksikin.
        Tietysti jos haluat kaikki albumit ja bonusbiisit sekä nuo videot (tosin boxi ei sisällä tuota In Concert-dvd:tä), niin sitten kannattaa sijoittaa Complete Studio Recordings - Boxiin. Mikäli sinulla ei ole ennestään mitään noista.

• aapo63

Nyt voin sanoa olevani jollain tavalla sinut tämän paketin kanssa. Onhan se ihan tyylikäs vaalean sinisessä sametissaan.

Se että levyt on pakattu pahvisiin kansiin joissa on alkuperäinen kansitaide, kuulostaa hyvälle. Mutta tässä tapauksessa toteutus on hieman viimeistelemätön ja halvalla toteutettu. Ja itse levyn ulos saanti ja takaisin laitto on aluksi hankalaa. Hienolle ne mustat cd:t kieltämättä näyttävät.
      Kirjaset ovat paksukantiset ja varsinkin laulujen sanat sisältävä osio on hyvä - kaikki lyriikat samassa. Timeline - osio on ihan näppärä varsinkin aloittelijalle, mutta tällaiselle kuin minä siinä ei ole mitään uutta. Mutta mistäs siitä uutta enää paljon irtoaa.

Cd-levyjen remasteroinnista on ollut paljon juttua eri foorumeilla niin puolesta kuin vastaan ja minä alan olla ihan kypsä koko remasterointiin ylipäänsä.
      Kun John Astley remasteroi vuoden 1997 ja 2001 cd-versiot, niin niissä äänenlaatu aluksi tuntui olevan huikea, mutta ajansaatossa sieltä sitten rupesi löytymään kaikkia virheitä ja kohinanvaimennus veti biisit jotenkin hengettömiksi. Olenkin sitä mieltä, että Astleyn remasteroinneista ainoastaan The Album on onnistunut.
      Nämä Complete Studio Recordings - paketin cd:t kuuostavat hyviltä ja enemmän aidoilta kuin nämä edellä mainitut uusioversiot. Ainoa joka on ongelmainen on The Album ja sieltä biisi The Name Of The Game, joka kuulostaa, kuin ääni olisi otettu kasetilta.
      Mutta sitten tämä systeemi tunkea samalle levylle myös espanjankieliset versiot tökkii. Ja muutenkin olen niitä miehiä, jotka tykkää, että albumi on albumi ja sitä kokonaisuutta tulisi kunnioittaa.
      Eli jos minä olisin saanut kasata tämän kakun, niin albumit olisivat olleet kuten alkuperäiset ja sitten erikseen olisi olleet sinkut ja b-puolet ja muut harvinaisuudet. Ja Gracia Por La Musica omana levynään ja sinne lisätty bonuksena loput espajankieliset biisit.

Videot on videoita, niihin en osaa sanoa muuta. Dick Cavet osuus on sellainen kuin on; parempi tuo tynkä kuin ei mitään.
      Ja NTSC-versio toimii ainakin minun soittimessa.

Vaan viimeaikoina kun Abbaa olen kuunnellut olen kuunnellut 80-luvun Polar CD-versioita ja ainakin Waterloo cd-kuuosti pirun hyvältä, samoin kuin Arrival. Että siinä mielessä vähän alkaa kyseenalaistamaan tämän remasteroinnin merkityksen. Ainakin nämä 80-luvun Polar Cd:t sisältävät biisit sellaisena kuin ne vinyylilläkin olivat. Kun Astley remasteroi niin Arrivalilla oli virheitä Dancing Queenissä ja Knowing Me Knowing You- biisissä. Ja muissa enemmän tai vähemmän.

Mutta ei Complete Studio Recordings huono hankinta ole, jos et omista Abbaa muuta kuin jonkun kokoelman. Kuten pakettia mainostettiinkin, siinä on kaikki keskeinen.
      Minä ostin sen ihan pelkästään sen Waterloo - version takia.

• peeveli9099

Ai eikö ollutkaan kyse Naked Cityn boxista. hö!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1361
    2. 67
      1305
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1251
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      612
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe