Olen harrastanut piirtämistä vuosikausia. Haluan kuvittajaksi, mutta opiskelen muuta alaa. Haluaisin lehteen kuvittajaksi (en graafikoksi).
Tiedättekö, palkkaavatko (sanoma)lehdet nykyään enää kuvittajia vai vain tietokoneilla työskenteleviä graafikoita?
Työkokemusta mulla on sen verran, että olen yhteen harrastuslehteen kuvittanut palkkiotta (kaikki muutkin tekee työn palkkiotta hyväntekeväisyyttään). Mä voisin tehdä vaikka freelancerinä töitä. Itse asiassa se sopisi elämäntilanteeseeni tosi hyvin.
Onko teillä kokemuksia lehteen hakemisesta?
Vaatiiko lehdet nykyään aina jonkin tietyn koulutuksen? Toimittajaksi kyllä voi päästä muullakin kuin journalistiikan tai tiedotusopin tutkinnolla. Nyt haetaan kyllä kesätoimittajia, kesävalokuvaajia, kesägraafikoita (nyyh) ja kesävaikkamitä, mutta että kuvittajaa... ?
Miten kuvittajaksi lehteen?
7
5427
Vastaukset
- ---
Aikakauslehdissä saattaa olla piirroskuvittajalle enemmän työtä kuin sanomalehdissä, mutta ei kuvaajille juuri palkkatyösuhteita taida olla tarjolla. Freelance-kuvittajille töitä sen sijaan luulisi löytyvän.
Tutkinnon tärkeydestä en osaa sanoa, mutta jos olet hyvä kuvittaja, työsi puhuvat puolestasi. Ota rohkeasti yhteyttä lehtiin ja kysy, voisitko tulla näyttämään töitäsi! - ankkuri
jos teet, niin freelance-töitä voisi löytyä ensin 4 kertaan vuodessa meille ja sitä kautta muihinkin lehtiin.
piirosidean löytämisessäkin voitaisiin avustaa- Kouluttamaton kuvittaja
Piirrän/maalaan sekä kuvitustöitä että pilapiirroksia/sarjakuvia. Kaikista noista on kokemusta. Osoitteeni on [email protected]. Oon kiinnostunut lisätöistä.
Ps. Kiitos neuvoista aikakauslehtien suhteen! - lehti joka etsii
Kouluttamaton kuvittaja kirjoitti:
Piirrän/maalaan sekä kuvitustöitä että pilapiirroksia/sarjakuvia. Kaikista noista on kokemusta. Osoitteeni on [email protected]. Oon kiinnostunut lisätöistä.
Ps. Kiitos neuvoista aikakauslehtien suhteen!uutta pilapiirtäjää. Työ käsittää islaminuskoa pilkkaavia pilakuvia. Edellinen kuvittaja murhattiin, joten sinulla on hyvät mahdollisuudet saada jalka oven väliin!
- Pilapiirtäjä
lehti joka etsii kirjoitti:
uutta pilapiirtäjää. Työ käsittää islaminuskoa pilkkaavia pilakuvia. Edellinen kuvittaja murhattiin, joten sinulla on hyvät mahdollisuudet saada jalka oven väliin!
No oli tuo melkein hauska juttu. Mutta ihan oikeasti olisi kiva löytää suomenkielinen lehti, joka haluaa kuvitusta ja/tai pilakuvia.
- eksjayy
oLEN 55 V PILAILEVA PIIRTÄJÄ.tEEN PIIRROKSENI TIETOKONEEN PIIRTOLAUDALLA.
aIHEET VOIVAT OLLA LAIDASTA LAITAAN ,MUTTA MIELELLÄÄN AJANKOHTAISIA JA UUTISIIN LIITTYVIÄ.
NIMENI ON MAURI LEPPÄNEN JA OLEN VIIME AIKOINA PIIRRELLYT SEUTUNELOSET LEHDILLE HOLLOLASSA.
SÄHKÖPOSTINI ON [email protected] ja kännykkänumeroni 050 3567 536.
Ota yhteyttä,näytän mielelläni muutamia tekeleitäni.
- AD
ja myyt ite ittees lehdille. Missään enää mitään kuvittajia palkkalistoilla pidetä, kaikki ne on vähintään freetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset23617259Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"17612289Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El556071Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään654908MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny144875Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.224007Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta843615Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja33280Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1373060S- ryhmän Israel boikotti sai Päivi Räsäsen repimään pelihousunsa?
Räsänen vertaa S- ryhmää natseihin.3011636