Olen harrastanut piirtämistä vuosikausia. Haluan kuvittajaksi, mutta opiskelen muuta alaa. Haluaisin lehteen kuvittajaksi (en graafikoksi).
Tiedättekö, palkkaavatko (sanoma)lehdet nykyään enää kuvittajia vai vain tietokoneilla työskenteleviä graafikoita?
Työkokemusta mulla on sen verran, että olen yhteen harrastuslehteen kuvittanut palkkiotta (kaikki muutkin tekee työn palkkiotta hyväntekeväisyyttään). Mä voisin tehdä vaikka freelancerinä töitä. Itse asiassa se sopisi elämäntilanteeseeni tosi hyvin.
Onko teillä kokemuksia lehteen hakemisesta?
Vaatiiko lehdet nykyään aina jonkin tietyn koulutuksen? Toimittajaksi kyllä voi päästä muullakin kuin journalistiikan tai tiedotusopin tutkinnolla. Nyt haetaan kyllä kesätoimittajia, kesävalokuvaajia, kesägraafikoita (nyyh) ja kesävaikkamitä, mutta että kuvittajaa... ?
Miten kuvittajaksi lehteen?
7
5281
Vastaukset
- ---
Aikakauslehdissä saattaa olla piirroskuvittajalle enemmän työtä kuin sanomalehdissä, mutta ei kuvaajille juuri palkkatyösuhteita taida olla tarjolla. Freelance-kuvittajille töitä sen sijaan luulisi löytyvän.
Tutkinnon tärkeydestä en osaa sanoa, mutta jos olet hyvä kuvittaja, työsi puhuvat puolestasi. Ota rohkeasti yhteyttä lehtiin ja kysy, voisitko tulla näyttämään töitäsi! - ankkuri
jos teet, niin freelance-töitä voisi löytyä ensin 4 kertaan vuodessa meille ja sitä kautta muihinkin lehtiin.
piirosidean löytämisessäkin voitaisiin avustaa- Kouluttamaton kuvittaja
Piirrän/maalaan sekä kuvitustöitä että pilapiirroksia/sarjakuvia. Kaikista noista on kokemusta. Osoitteeni on [email protected]. Oon kiinnostunut lisätöistä.
Ps. Kiitos neuvoista aikakauslehtien suhteen! - lehti joka etsii
Kouluttamaton kuvittaja kirjoitti:
Piirrän/maalaan sekä kuvitustöitä että pilapiirroksia/sarjakuvia. Kaikista noista on kokemusta. Osoitteeni on [email protected]. Oon kiinnostunut lisätöistä.
Ps. Kiitos neuvoista aikakauslehtien suhteen!uutta pilapiirtäjää. Työ käsittää islaminuskoa pilkkaavia pilakuvia. Edellinen kuvittaja murhattiin, joten sinulla on hyvät mahdollisuudet saada jalka oven väliin!
- Pilapiirtäjä
lehti joka etsii kirjoitti:
uutta pilapiirtäjää. Työ käsittää islaminuskoa pilkkaavia pilakuvia. Edellinen kuvittaja murhattiin, joten sinulla on hyvät mahdollisuudet saada jalka oven väliin!
No oli tuo melkein hauska juttu. Mutta ihan oikeasti olisi kiva löytää suomenkielinen lehti, joka haluaa kuvitusta ja/tai pilakuvia.
- eksjayy
oLEN 55 V PILAILEVA PIIRTÄJÄ.tEEN PIIRROKSENI TIETOKONEEN PIIRTOLAUDALLA.
aIHEET VOIVAT OLLA LAIDASTA LAITAAN ,MUTTA MIELELLÄÄN AJANKOHTAISIA JA UUTISIIN LIITTYVIÄ.
NIMENI ON MAURI LEPPÄNEN JA OLEN VIIME AIKOINA PIIRRELLYT SEUTUNELOSET LEHDILLE HOLLOLASSA.
SÄHKÖPOSTINI ON [email protected] ja kännykkänumeroni 050 3567 536.
Ota yhteyttä,näytän mielelläni muutamia tekeleitäni.
- AD
ja myyt ite ittees lehdille. Missään enää mitään kuvittajia palkkalistoilla pidetä, kaikki ne on vähintään freetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412947Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342756Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262709Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4372496Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431828Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1511827Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241385Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41222- 741119
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671027