Miten kuvittajaksi lehteen?

Kouluttamaton kuvittaja

Olen harrastanut piirtämistä vuosikausia. Haluan kuvittajaksi, mutta opiskelen muuta alaa. Haluaisin lehteen kuvittajaksi (en graafikoksi).

Tiedättekö, palkkaavatko (sanoma)lehdet nykyään enää kuvittajia vai vain tietokoneilla työskenteleviä graafikoita?

Työkokemusta mulla on sen verran, että olen yhteen harrastuslehteen kuvittanut palkkiotta (kaikki muutkin tekee työn palkkiotta hyväntekeväisyyttään). Mä voisin tehdä vaikka freelancerinä töitä. Itse asiassa se sopisi elämäntilanteeseeni tosi hyvin.

Onko teillä kokemuksia lehteen hakemisesta?

Vaatiiko lehdet nykyään aina jonkin tietyn koulutuksen? Toimittajaksi kyllä voi päästä muullakin kuin journalistiikan tai tiedotusopin tutkinnolla. Nyt haetaan kyllä kesätoimittajia, kesävalokuvaajia, kesägraafikoita (nyyh) ja kesävaikkamitä, mutta että kuvittajaa... ?

7

5432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Aikakauslehdissä saattaa olla piirroskuvittajalle enemmän työtä kuin sanomalehdissä, mutta ei kuvaajille juuri palkkatyösuhteita taida olla tarjolla. Freelance-kuvittajille töitä sen sijaan luulisi löytyvän.

Tutkinnon tärkeydestä en osaa sanoa, mutta jos olet hyvä kuvittaja, työsi puhuvat puolestasi. Ota rohkeasti yhteyttä lehtiin ja kysy, voisitko tulla näyttämään töitäsi!

• ankkuri

jos teet, niin freelance-töitä voisi löytyä ensin 4 kertaan vuodessa meille ja sitä kautta muihinkin lehtiin.
      piirosidean löytämisessäkin voitaisiin avustaa

• Kouluttamaton kuvittaja

Piirrän/maalaan sekä kuvitustöitä että pilapiirroksia/sarjakuvia. Kaikista noista on kokemusta. Osoitteeni on [email protected]. Oon kiinnostunut lisätöistä.

Ps. Kiitos neuvoista aikakauslehtien suhteen!

• lehti joka etsii
        Kouluttamaton kuvittaja kirjoitti:

Piirrän/maalaan sekä kuvitustöitä että pilapiirroksia/sarjakuvia. Kaikista noista on kokemusta. Osoitteeni on [email protected]. Oon kiinnostunut lisätöistä.

Ps. Kiitos neuvoista aikakauslehtien suhteen!

uutta pilapiirtäjää. Työ käsittää islaminuskoa pilkkaavia pilakuvia. Edellinen kuvittaja murhattiin, joten sinulla on hyvät mahdollisuudet saada jalka oven väliin!

• Pilapiirtäjä
        lehti joka etsii kirjoitti:

uutta pilapiirtäjää. Työ käsittää islaminuskoa pilkkaavia pilakuvia. Edellinen kuvittaja murhattiin, joten sinulla on hyvät mahdollisuudet saada jalka oven väliin!

No oli tuo melkein hauska juttu. Mutta ihan oikeasti olisi kiva löytää suomenkielinen lehti, joka haluaa kuvitusta ja/tai pilakuvia.

• eksjayy

oLEN 55 V PILAILEVA PIIRTÄJÄ.tEEN PIIRROKSENI TIETOKONEEN PIIRTOLAUDALLA.
        aIHEET VOIVAT OLLA LAIDASTA LAITAAN ,MUTTA MIELELLÄÄN AJANKOHTAISIA JA UUTISIIN LIITTYVIÄ.
        NIMENI ON MAURI LEPPÄNEN JA OLEN VIIME AIKOINA PIIRRELLYT SEUTUNELOSET LEHDILLE HOLLOLASSA.
        SÄHKÖPOSTINI ON [email protected] ja kännykkänumeroni 050 3567 536.
        Ota yhteyttä,näytän mielelläni muutamia tekeleitäni.

• AD

ja myyt ite ittees lehdille. Missään enää mitään kuvittajia palkkalistoilla pidetä, kaikki ne on vähintään freetä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      29
      2175
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      92
      1975
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      88
      1951
    4. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1653
    5. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      1587
    6. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      491
      1517
    7. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      1
      1504
    8. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      49
      1320
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      76
      1208
    10. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      35
      1179
    Aihe