Lehtoyhtiö kadotti matkalaukkumme eikä sitä ole löytynyt vieläkään. Tänään tuli heiltä kirje, jossa pyydettiin lähettämään ostokuitit jokaisesta tavarasta/vaatteesta, mitä matkalaukussa oli. Siis voiko tämä olla mahdollista?? Säästääkö joku ihan oikeasti kuitit joka ikisestä elämänsä aikana ostamasta vaatteesta, siltä varalta että ottaa vaatteen matkalle mukaan ja se katoaa? Onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta ja mitä ihmettä tässä tehdään seuraavaksi?
Kadonnut matkalaukku
39
21719
Vastaukset
- KKM
Mitähän jos ottaisit yhteyttä ko. yhtiöön ja kysyisit sieltä toimintaohjeita? Vai kehoittivatko kyselemään neuvoja tältä palstalta? Mikä ihme ihmisiä riivaa kun luulevat saavansa täältä jotain muuta infoa kuin huhupuheita tai v***uilua?! Itse tarkistaisin ainakin ensimmäiseksi lentoyhtiön korvauskäytännön, vakuutusyhtiön kannan ja kuluttajaviraston ohjeet.
- siisettämitä
Ja miksi sinä kulutit ihmeellisestä elämästäsi ehkä jopa useita minuutteja kirjoittaaksesi moisen vastauksen? En kirjoittanut tänne ENSIMMÄISEKSI. Olen asian tiimoilta soittanut jo 5 puhelua, käynyt lentokentällä kahdesti matkan jälkeen, lähettänyt 9 sähköpostiviestiä (7 englanniksi) ja 3 tavallista kirjettä. Tiedän lentoyhtiön korvauskäytännön (sitäpä juuri heidän kuittivaatimuksensa käsittelikin), vakuutusyhtiön kannan ja kuluttajavirastonkin kannanoton asiaan. Ja juuri siitä syystä kyselenkin ihmisten mahdollisia kokemuksia. Byrokratia on tavattoman hidasta ja monimutkaista. Minua pompotellaan "luukulta" toiselle, ja siinä vaiheessa kun kaiken väännön jälkeen aletaan vaatimaan kuittia jostain 15 vuotta sitten ostamastani neulepaidasta, alkaa pikkuhiljaa ehkä jopa harmittamaan.Tiedän ettei asia ratkea tällä palstalla, mutta olisi kiva kuulla jos jollekulle on käynyt samanlailla. Tai vaikka edes niitä huhupuheita :)
- jumala
siisettämitä kirjoitti:
Ja miksi sinä kulutit ihmeellisestä elämästäsi ehkä jopa useita minuutteja kirjoittaaksesi moisen vastauksen? En kirjoittanut tänne ENSIMMÄISEKSI. Olen asian tiimoilta soittanut jo 5 puhelua, käynyt lentokentällä kahdesti matkan jälkeen, lähettänyt 9 sähköpostiviestiä (7 englanniksi) ja 3 tavallista kirjettä. Tiedän lentoyhtiön korvauskäytännön (sitäpä juuri heidän kuittivaatimuksensa käsittelikin), vakuutusyhtiön kannan ja kuluttajavirastonkin kannanoton asiaan. Ja juuri siitä syystä kyselenkin ihmisten mahdollisia kokemuksia. Byrokratia on tavattoman hidasta ja monimutkaista. Minua pompotellaan "luukulta" toiselle, ja siinä vaiheessa kun kaiken väännön jälkeen aletaan vaatimaan kuittia jostain 15 vuotta sitten ostamastani neulepaidasta, alkaa pikkuhiljaa ehkä jopa harmittamaan.Tiedän ettei asia ratkea tällä palstalla, mutta olisi kiva kuulla jos jollekulle on käynyt samanlailla. Tai vaikka edes niitä huhupuheita :)
älä välitä, noi on noita kaikkitietäviä "lentokapteeneja" jotka ei oo tallinnaa kauempana käyny, eikä sielläkään ilman äitiä....
noita aaseja on aina, ja aina tulee olemaan.... - lentoyhtiö?
jumala kirjoitti:
älä välitä, noi on noita kaikkitietäviä "lentokapteeneja" jotka ei oo tallinnaa kauempana käyny, eikä sielläkään ilman äitiä....
noita aaseja on aina, ja aina tulee olemaan....Finnair ainakin korvaa tietyllä kilohinnalla
oli laukussa sitten hiekkaa tai kultaa ja
kuitteja ei kysellä.
Kilohinta toki lähempänä sen hiekan hintaa ;)
Ja noin sen kyllä pitäisi olla kaikilla
eurooppalaisilla yhtiöillä. - Matkasaarnaaja
siisettämitä kirjoitti:
Ja miksi sinä kulutit ihmeellisestä elämästäsi ehkä jopa useita minuutteja kirjoittaaksesi moisen vastauksen? En kirjoittanut tänne ENSIMMÄISEKSI. Olen asian tiimoilta soittanut jo 5 puhelua, käynyt lentokentällä kahdesti matkan jälkeen, lähettänyt 9 sähköpostiviestiä (7 englanniksi) ja 3 tavallista kirjettä. Tiedän lentoyhtiön korvauskäytännön (sitäpä juuri heidän kuittivaatimuksensa käsittelikin), vakuutusyhtiön kannan ja kuluttajavirastonkin kannanoton asiaan. Ja juuri siitä syystä kyselenkin ihmisten mahdollisia kokemuksia. Byrokratia on tavattoman hidasta ja monimutkaista. Minua pompotellaan "luukulta" toiselle, ja siinä vaiheessa kun kaiken väännön jälkeen aletaan vaatimaan kuittia jostain 15 vuotta sitten ostamastani neulepaidasta, alkaa pikkuhiljaa ehkä jopa harmittamaan.Tiedän ettei asia ratkea tällä palstalla, mutta olisi kiva kuulla jos jollekulle on käynyt samanlailla. Tai vaikka edes niitä huhupuheita :)
Harmittaahan se, kun kamat katoaa, mutta onko 15 vuotta vanha neulepaita enää minkään arvoinen? Suosittelen karderoobin uudistamista hieman useammin!
Kuittivaatimus on sinänsä omituinen eikä sitä voida vaatia. Painon mukaan nämä yleensä korvataan. - Saamassa paremmat korvaukset
lentoyhtiö? kirjoitti:
Finnair ainakin korvaa tietyllä kilohinnalla
oli laukussa sitten hiekkaa tai kultaa ja
kuitteja ei kysellä.
Kilohinta toki lähempänä sen hiekan hintaa ;)
Ja noin sen kyllä pitäisi olla kaikilla
eurooppalaisilla yhtiöillä.Olisikohan alkuperäinen kirjoittaja saamassa paremmat korvaukset? Lentoyhtiö on myöntymässä siihen, että korvaavat kilohinnan sijaan paremmin mutta haluavat nähdä kuitit niistä arvokkaammista vaatteista ennen korvauksia - muutoin korvaisivat vain kilohinnan mukaan.
Tai sitten kyseessä on joku amerikkalainen tai aasialainen yhtiö joka ei toimi kuten eurooppalaiset kilokorvauksen suhteen. - itse maksaisit
Matkasaarnaaja kirjoitti:
Harmittaahan se, kun kamat katoaa, mutta onko 15 vuotta vanha neulepaita enää minkään arvoinen? Suosittelen karderoobin uudistamista hieman useammin!
Kuittivaatimus on sinänsä omituinen eikä sitä voida vaatia. Painon mukaan nämä yleensä korvataan.15 vuotta vanhasata neuleesta kysyjä ? kirpputorilla voisi saada 1 euron hyvässä lykyssä
- siisettämitä
Matkasaarnaaja kirjoitti:
Harmittaahan se, kun kamat katoaa, mutta onko 15 vuotta vanha neulepaita enää minkään arvoinen? Suosittelen karderoobin uudistamista hieman useammin!
Kuittivaatimus on sinänsä omituinen eikä sitä voida vaatia. Painon mukaan nämä yleensä korvataan.Neulepaidalla ei tosiaan ollut minkäänlaista muuta kuin lähinnä tunnearvoa jos sitäkään, ja silläpä kuittivaatimus huvittaa ja ärsyttää yhtä aikaa. Mutta kun vaativat erittäin tarkan selostuksen matkalaukussa olleista tavaroista, niin se sitten annettiin. Oli se kuitenkin ihan hyväkuntonen paita ikäisekseen :)
Matkalaukussa ei ollut mitään ihmeellisen arvokasta mutta tämä lentoyhtiön jahkailu ja epäolennaiseen keskittyminen pännii. Semmonen tunne on jäänyt, ettei alusta asti kukaan ole edes sekuntiakaan yrittänyt etsiä sitä laukkua. - haaaaaa
siisettämitä kirjoitti:
Neulepaidalla ei tosiaan ollut minkäänlaista muuta kuin lähinnä tunnearvoa jos sitäkään, ja silläpä kuittivaatimus huvittaa ja ärsyttää yhtä aikaa. Mutta kun vaativat erittäin tarkan selostuksen matkalaukussa olleista tavaroista, niin se sitten annettiin. Oli se kuitenkin ihan hyväkuntonen paita ikäisekseen :)
Matkalaukussa ei ollut mitään ihmeellisen arvokasta mutta tämä lentoyhtiön jahkailu ja epäolennaiseen keskittyminen pännii. Semmonen tunne on jäänyt, ettei alusta asti kukaan ole edes sekuntiakaan yrittänyt etsiä sitä laukkua.kun kadonneesta laukusta tehdään ilmoitus alkaa tietokone ohjelma etsiä laukkua ympäri maailmaa!! Saanko kysyä sulta että miten luulet laukkuasi etsiskeltävän?? Lähteekö virkailija heti ilmoituksen jälkeen matkalle etsimään laukkuasi? Mikä lentoyhtiö on muuten kyseessä?
Katsoppa tuolta,,ehkä laukkusi joskus eksyy sinne: http://www.unclaimedbaggage.com/ - siisettämitä
haaaaaa kirjoitti:
kun kadonneesta laukusta tehdään ilmoitus alkaa tietokone ohjelma etsiä laukkua ympäri maailmaa!! Saanko kysyä sulta että miten luulet laukkuasi etsiskeltävän?? Lähteekö virkailija heti ilmoituksen jälkeen matkalle etsimään laukkuasi? Mikä lentoyhtiö on muuten kyseessä?
Katsoppa tuolta,,ehkä laukkusi joskus eksyy sinne: http://www.unclaimedbaggage.com/Saat kysyä. Taidan ilmaista itseäni epäselvästi tai sitten täällä ymmärretään joka lause vähän turhankin kirjaimellisesti. En olettanut, että virkailija nappaa koiran mukaansa, antaa sen nuuhkaista jotain vaatettani ja lähtee sen kanssa laukkuani etsimään lentokentän vessoista ja siivouskomeroista. Ja jos ei niistä löydy niin sitten lähikaupunkien kaduilta ja kaatopaikoilta tms... Tai voihan niillä olla hitsi vie joku selvännäkijä lentoyhtiön palkkalistoilla, joka näkee kristallipallostaan mun laukun sijainnin.
Siis tiedän ihan oikeasti miten laukun etsintä tapahtuu, mutta jälleen kerran ja juuri siksi ihmettelenkin, miksi se ei löydy. Kun nykytekniikka on niin kehittynyttä, niin miten voi matkalaukku kertakaikkisesti kadota. Kyseessä oli lento Euroopassa, lentoyhtiönä bmi. - haaa,,
siisettämitä kirjoitti:
Saat kysyä. Taidan ilmaista itseäni epäselvästi tai sitten täällä ymmärretään joka lause vähän turhankin kirjaimellisesti. En olettanut, että virkailija nappaa koiran mukaansa, antaa sen nuuhkaista jotain vaatettani ja lähtee sen kanssa laukkuani etsimään lentokentän vessoista ja siivouskomeroista. Ja jos ei niistä löydy niin sitten lähikaupunkien kaduilta ja kaatopaikoilta tms... Tai voihan niillä olla hitsi vie joku selvännäkijä lentoyhtiön palkkalistoilla, joka näkee kristallipallostaan mun laukun sijainnin.
Siis tiedän ihan oikeasti miten laukun etsintä tapahtuu, mutta jälleen kerran ja juuri siksi ihmettelenkin, miksi se ei löydy. Kun nykytekniikka on niin kehittynyttä, niin miten voi matkalaukku kertakaikkisesti kadota. Kyseessä oli lento Euroopassa, lentoyhtiönä bmi.laukun on tietty joku voinut varastaakkin...sitä ei nimittäin koskaan tiedä..se että se ei löydy helposti vaikka tekniikka onkin kehittynyttä voi johtua siitä että siellä missä laukku on löytynyt siitä ei ole tehty oikeanlaista kuvausta jolloin systeemi ei mätsää sun ilmoittamaan kuvaukseen. Itselläni on aina matkatavara vakuutus juuri tällaista varten. Onnea kuitenkin ja toivottavasti laukkusi löytyy!
- siisettämitä
haaa,, kirjoitti:
laukun on tietty joku voinut varastaakkin...sitä ei nimittäin koskaan tiedä..se että se ei löydy helposti vaikka tekniikka onkin kehittynyttä voi johtua siitä että siellä missä laukku on löytynyt siitä ei ole tehty oikeanlaista kuvausta jolloin systeemi ei mätsää sun ilmoittamaan kuvaukseen. Itselläni on aina matkatavara vakuutus juuri tällaista varten. Onnea kuitenkin ja toivottavasti laukkusi löytyy!
Kiitos onnentoivotuksesta ja kiitos kaikille muillekkin, jotka olette jaksaneet asiallisesti tapaustani "ruotia". Eihän tässä auta muu kuin odottaa ja odottaa edelleen, ja muistutella itsestään asian tiimoilta moneen suuntaan. Ja toisaalta, onneks se oli laukku enkä minä, joka katosi :)
- sankarin valtiatar
siisettämitä kirjoitti:
Ja miksi sinä kulutit ihmeellisestä elämästäsi ehkä jopa useita minuutteja kirjoittaaksesi moisen vastauksen? En kirjoittanut tänne ENSIMMÄISEKSI. Olen asian tiimoilta soittanut jo 5 puhelua, käynyt lentokentällä kahdesti matkan jälkeen, lähettänyt 9 sähköpostiviestiä (7 englanniksi) ja 3 tavallista kirjettä. Tiedän lentoyhtiön korvauskäytännön (sitäpä juuri heidän kuittivaatimuksensa käsittelikin), vakuutusyhtiön kannan ja kuluttajavirastonkin kannanoton asiaan. Ja juuri siitä syystä kyselenkin ihmisten mahdollisia kokemuksia. Byrokratia on tavattoman hidasta ja monimutkaista. Minua pompotellaan "luukulta" toiselle, ja siinä vaiheessa kun kaiken väännön jälkeen aletaan vaatimaan kuittia jostain 15 vuotta sitten ostamastani neulepaidasta, alkaa pikkuhiljaa ehkä jopa harmittamaan.Tiedän ettei asia ratkea tällä palstalla, mutta olisi kiva kuulla jos jollekulle on käynyt samanlailla. Tai vaikka edes niitä huhupuheita :)
viestisi kiinnosti ja ymmärrän turhautuneisuutesi byrokratiaan.Olen itse lähdössä 2vk Thaimaaseen ja jo nyt huolettaa mahdollinen matkatavaroiden häviäminen/viivästyminen
Sairastan vakakavaa sairautta ja joudun väkisinkin pakkaamaan matkalaukkuun sairauteni hoitoon käytettäviä tarvikkeita.lisäksi muiden tavaroiden häviäminen huolestuttaa.Vaatteista en ole niinkään huolestunut niitä ei paljon mukaan tulekaan.Sensijaan vien tuliaisia sukulaisilleni,lisäksi mukanani on tavaroita jotka olen pyynnöstä käynyt kaupasta ostamassa,niistä luonnollisesti kuitit on tallella.Toivottavasti saat kunnon korvauksen vaivoistasi ja minä ihanan lomPr
- ja vakuutus
Itse otan pohjolasta vakuutuksen joka korvaa seuraavasti: Jos matkalaukku kadoksissa 2h tai yli, ensimmäiseltä päivältä korvataan muistaakseni 83€ jne. Uusia vaatteita ostettaessa kuitit säilytettävä.
Oliko teidän tapauksessa kotimatka kyseessä vai meno.Jos meno niin silloin kuitit talteen ja vakuutusyhtiöön.Jos kotimatka niin vakuutusyhtiön pitäisi korvata nekin matkatavaravakuutuksesta.- vahinko
kyllä kannattaa matkalaukku hävittää jos eka päivältä saa lähes 100 euroa ? ei voi olla totta, paljonko saa jo sviiko katessa tai ei löydy koskaan ? 1000 euroa tuo laskuopin mukaan. Minä en tuota tarinaa kyllä usko että laukku korvataan kadoksissa olevien päivien mukaan ? eihän siinä ole mitään järkeä
- Mimmu
vahinko kirjoitti:
kyllä kannattaa matkalaukku hävittää jos eka päivältä saa lähes 100 euroa ? ei voi olla totta, paljonko saa jo sviiko katessa tai ei löydy koskaan ? 1000 euroa tuo laskuopin mukaan. Minä en tuota tarinaa kyllä usko että laukku korvataan kadoksissa olevien päivien mukaan ? eihän siinä ole mitään järkeä
Asiassa on paljonkin järkeä. Jos laukku on kateissa kolme päivää, joudut hankkimaan korvaavia vaatteita enemmän kuin yhtä päivää varten.
Useita vuosia sitten, vielä markkojen aikaan, British Airways antoi laukun myöhästyttyä heti "yön yli" -selviämiapaketin, jossa oli kosmetiikkaa ja T-paita yöksi. Aamulla kävimme sitten ostamassa vaatteita 500 mk:n (vai oliko se 800, en muista) edestä per henkilö. Kahden vuorokauden kuluttua olisimme käyttää 2.000 mk per henkilö. Mainittakoon, että laukut tuotiin perille alle kadessa vuodessa. - kumma juttu
Mimmu kirjoitti:
Asiassa on paljonkin järkeä. Jos laukku on kateissa kolme päivää, joudut hankkimaan korvaavia vaatteita enemmän kuin yhtä päivää varten.
Useita vuosia sitten, vielä markkojen aikaan, British Airways antoi laukun myöhästyttyä heti "yön yli" -selviämiapaketin, jossa oli kosmetiikkaa ja T-paita yöksi. Aamulla kävimme sitten ostamassa vaatteita 500 mk:n (vai oliko se 800, en muista) edestä per henkilö. Kahden vuorokauden kuluttua olisimme käyttää 2.000 mk per henkilö. Mainittakoon, että laukut tuotiin perille alle kadessa vuodessa.minun kohdalle sattunut vielä että pääsisi lentoyhtiön piikkiin shoppailee heti seuraavana aamuna ? vaikka lennän joka viikko eurooppaan ja kerran kuussa jenkkeihin ja kadonnut n. 10 laukkua 25 v. aikana ? missähän on vika ? ja oikein 800 markalla, eihän minulla ole ikinä edes niin kalliita vaatteita ? nyt kyllä joku laskee palturia ? onhan sinulla olut vaatteet kon olit koneessa ja varmaan myös meikit käsilaukussa ? mihin sitä heti pitää aamulla lähteä lisää ostamaan ? pitikö vaatteet palauttaa kun 2 v. päästä(valetta tämäkin) mukalaukut löytyi ?
- ihme porukkaa
Mimmu kirjoitti:
Asiassa on paljonkin järkeä. Jos laukku on kateissa kolme päivää, joudut hankkimaan korvaavia vaatteita enemmän kuin yhtä päivää varten.
Useita vuosia sitten, vielä markkojen aikaan, British Airways antoi laukun myöhästyttyä heti "yön yli" -selviämiapaketin, jossa oli kosmetiikkaa ja T-paita yöksi. Aamulla kävimme sitten ostamassa vaatteita 500 mk:n (vai oliko se 800, en muista) edestä per henkilö. Kahden vuorokauden kuluttua olisimme käyttää 2.000 mk per henkilö. Mainittakoon, että laukut tuotiin perille alle kadessa vuodessa.ja ihmetellyt sitä että eihän lentoyhtiö korvaa hävinnyttä omaisuutta vaan vakuutusyhtiö , eikö ja jos joku muuta väittää niin pyydän käymään jääkaapilla.
- ...
ihme porukkaa kirjoitti:
ja ihmetellyt sitä että eihän lentoyhtiö korvaa hävinnyttä omaisuutta vaan vakuutusyhtiö , eikö ja jos joku muuta väittää niin pyydän käymään jääkaapilla.
Lentoyhtiö on korvausvelvollinen jos hävittää laukun.
Se, mistä se lentoyhtiö saa ne rahansa ei ole asiakkaan huolenaihe. - Mimmu
Mimmu kirjoitti:
Asiassa on paljonkin järkeä. Jos laukku on kateissa kolme päivää, joudut hankkimaan korvaavia vaatteita enemmän kuin yhtä päivää varten.
Useita vuosia sitten, vielä markkojen aikaan, British Airways antoi laukun myöhästyttyä heti "yön yli" -selviämiapaketin, jossa oli kosmetiikkaa ja T-paita yöksi. Aamulla kävimme sitten ostamassa vaatteita 500 mk:n (vai oliko se 800, en muista) edestä per henkilö. Kahden vuorokauden kuluttua olisimme käyttää 2.000 mk per henkilö. Mainittakoon, että laukut tuotiin perille alle kadessa vuodessa.korjaus viestiini:
laukut tuotiin perille alle kahdessa vuorokaudessa (ei siis vuodessa). Anteeksi virheeni.
Menetkö itse neuvotteluihin samoissa vaatteissa, joissa olet matkustanut jo toista vuorokautta? - ja vakuutus
vahinko kirjoitti:
kyllä kannattaa matkalaukku hävittää jos eka päivältä saa lähes 100 euroa ? ei voi olla totta, paljonko saa jo sviiko katessa tai ei löydy koskaan ? 1000 euroa tuo laskuopin mukaan. Minä en tuota tarinaa kyllä usko että laukku korvataan kadoksissa olevien päivien mukaan ? eihän siinä ole mitään järkeä
Kysyin asiasta vakuutusvirkailijalta ja luin matkavakuutusoppaasta, siellä lukee seuraavasti:
Matkatavaroiden myöhastyminen.
Matkatavaravakuutus korvaa myös matkatavaroiden myöhästymisestä aiheutuvia kuluja.Jos kuljetettavaksi jätetty matkatavara myöhästyy menomatkalla vähintään kaksi tuntia siintä kun matkustaja on saapunut perille, korvataan välttämättömyystavaroiden hankinta.Korvaus on enintään 85€ jokaista alkanutta vuorokautta kohti, kaikkiaan enintään 340€ vakuutettua kohti.
Edellinen kopioitu suoraan pohjolan matkavakuutusoppaasta, josta joku epäileväinen voi sen tarkistaa.
Tuo vakuutus on todella hyvä jos on koneen vaihto . - häviää satoja
Mimmu kirjoitti:
korjaus viestiini:
laukut tuotiin perille alle kahdessa vuorokaudessa (ei siis vuodessa). Anteeksi virheeni.
Menetkö itse neuvotteluihin samoissa vaatteissa, joissa olet matkustanut jo toista vuorokautta?silti mahdollista että saitte heti korvaukset ilman mitään paperisotaa ja odotusaikaa kun ottaa huomioon että BA varmaan häviää joka päivä ainakin sata laukkua, onpa nopeaa toimintaa kun heti pääsee soppailee BA piikkin jos laukku häviää.Tuntuu kuule aivan tuulesta temmatulta ja minä en valitettavasti sinun tarinaa nyt usko.
Minulla hävisi kerran laukku kun tulin Ranskasta suomeen ja laukku tuli 3 pv päästä, ei puhettakaan että olisin saanut mennä Stocmannille tekemään 200 euron piikin Airfrancen piikkiin vaan Helsingissä piti täyttää 3 lomaketta ja ei prosessi olisi vienyt ainakin kuukauden ?
Sinun tarina ei ole tosi. - näin se menee
Mimmu kirjoitti:
korjaus viestiini:
laukut tuotiin perille alle kahdessa vuorokaudessa (ei siis vuodessa). Anteeksi virheeni.
Menetkö itse neuvotteluihin samoissa vaatteissa, joissa olet matkustanut jo toista vuorokautta?että siksihän se matkavakuutus otetaan että vakuutus korvaa ei lentoyhtiö kuten täällä väitettään. Yksikään korvaus ei tule suoraan lentoyhtiöltä vaan vakuutuslaitokselta, muutenhan olisi typerää maksaa matkavakuutus, miksi teette selvän asian niin vaikeaksi.
- no_compromise
häviää satoja kirjoitti:
silti mahdollista että saitte heti korvaukset ilman mitään paperisotaa ja odotusaikaa kun ottaa huomioon että BA varmaan häviää joka päivä ainakin sata laukkua, onpa nopeaa toimintaa kun heti pääsee soppailee BA piikkin jos laukku häviää.Tuntuu kuule aivan tuulesta temmatulta ja minä en valitettavasti sinun tarinaa nyt usko.
Minulla hävisi kerran laukku kun tulin Ranskasta suomeen ja laukku tuli 3 pv päästä, ei puhettakaan että olisin saanut mennä Stocmannille tekemään 200 euron piikin Airfrancen piikkiin vaan Helsingissä piti täyttää 3 lomaketta ja ei prosessi olisi vienyt ainakin kuukauden ?
Sinun tarina ei ole tosi.Matkustan Lontooseen n. 1-2 kertaa kuukaudessa. Vaihdan Helsingissä maakuntalennolta joko Finnairiin tai BA:han. Vaihtoaika on usein alle 30 min. Lontooseen mennessä laukut pitää kuulemma vielä läpivalaista uudelleen Helsingissä, joten tuo vaihtoaika on laukuilleni auttamatta lyhyt.
Finnair sekä BA maksaa turistiluokan matkustajille 60€ ja business-luokkalaisille 80€ viivästyneistä matkalaukuista KUITTIEN perusteella. Eli voit shopata Lontoossa em. rajoihin asti, mutta muista tehdä raportti laukusta heti LHR:llä ja sopia asiasta. Toimii vain menomatkalla, lisäksi matkavakuutuksesi saattaa kattaa laukkujen viivästykset jolloin tarpeelliset tarvikkeet (joskus myös mm. puku) korvataan.
Reissuni nykyään on niin lyhyitä, että pärjään käsimatkatavaroilla, enkä ota enää laukkua edes mukaan. - ...
häviää satoja kirjoitti:
silti mahdollista että saitte heti korvaukset ilman mitään paperisotaa ja odotusaikaa kun ottaa huomioon että BA varmaan häviää joka päivä ainakin sata laukkua, onpa nopeaa toimintaa kun heti pääsee soppailee BA piikkin jos laukku häviää.Tuntuu kuule aivan tuulesta temmatulta ja minä en valitettavasti sinun tarinaa nyt usko.
Minulla hävisi kerran laukku kun tulin Ranskasta suomeen ja laukku tuli 3 pv päästä, ei puhettakaan että olisin saanut mennä Stocmannille tekemään 200 euron piikin Airfrancen piikkiin vaan Helsingissä piti täyttää 3 lomaketta ja ei prosessi olisi vienyt ainakin kuukauden ?
Sinun tarina ei ole tosi.Meillä on ollut se ero, että sinä olet ollut kirjoilla Suomessa, me emme. Johtunee siitä.
- Ei väliä
... kirjoitti:
Meillä on ollut se ero, että sinä olet ollut kirjoilla Suomessa, me emme. Johtunee siitä.
Eihän kirjoilla olemisella ole mitään merkitystä miten korvataan.
Useimmat matkavakuutukset korvaavat aina kunhan ei ole matkalla kotiin. Kotiin palatessa lähtökohta on, että kotona on riittävät vaatteet yms. Kun ollaan matkalla varsinaiseen matkakohteeseen niin silloin korvataan aina.
Sitten korvauksen määrässä ja aikarajassa on eroa eri vakuutuksien välillä. - tiskillä
häviää satoja kirjoitti:
silti mahdollista että saitte heti korvaukset ilman mitään paperisotaa ja odotusaikaa kun ottaa huomioon että BA varmaan häviää joka päivä ainakin sata laukkua, onpa nopeaa toimintaa kun heti pääsee soppailee BA piikkin jos laukku häviää.Tuntuu kuule aivan tuulesta temmatulta ja minä en valitettavasti sinun tarinaa nyt usko.
Minulla hävisi kerran laukku kun tulin Ranskasta suomeen ja laukku tuli 3 pv päästä, ei puhettakaan että olisin saanut mennä Stocmannille tekemään 200 euron piikin Airfrancen piikkiin vaan Helsingissä piti täyttää 3 lomaketta ja ei prosessi olisi vienyt ainakin kuukauden ?
Sinun tarina ei ole tosi.käteen. Eli kun Köpis-Narita(Tokyo) -välillä SAS kadotti laukkumme, niin siinä palvelutiskillä ensin kirjoitettiin se katoamisilmoitus ja sen jälkeen kun ystävällisesti selitti, että ei ole vaihtovaatteita, niin antoivat noin 110 euron arvosta jenejä kouraan. Kamat tulivat sitten vuorokauden myöhässä hotellille.
Toisen kerran BA markka-aikaan Italiassa lupasi, että saadaan 800 markalla shoppailla vaatteita ja summa tulee sitten kuitteja vastaan takaisin. Sillä kertaa kamat olikin 3 päivää kadoksissa.
Tuossa sun tapauksessa siis saavut kotiin, niin eihän ne silloin tietty korvaa sulle mitään vaihtovaatteita (ellet jotenkin todista, että sun ainoa puku on siellä matkalaukussa ja joudut heti huomenna menevään kummin kaiman ristiäisiin). - Valittaja
ja vakuutus kirjoitti:
Kysyin asiasta vakuutusvirkailijalta ja luin matkavakuutusoppaasta, siellä lukee seuraavasti:
Matkatavaroiden myöhastyminen.
Matkatavaravakuutus korvaa myös matkatavaroiden myöhästymisestä aiheutuvia kuluja.Jos kuljetettavaksi jätetty matkatavara myöhästyy menomatkalla vähintään kaksi tuntia siintä kun matkustaja on saapunut perille, korvataan välttämättömyystavaroiden hankinta.Korvaus on enintään 85€ jokaista alkanutta vuorokautta kohti, kaikkiaan enintään 340€ vakuutettua kohti.
Edellinen kopioitu suoraan pohjolan matkavakuutusoppaasta, josta joku epäileväinen voi sen tarkistaa.
Tuo vakuutus on todella hyvä jos on koneen vaihto .Juuri tänään pamahti tilille 1300 eur korvausta British Airwaysilta. Olin työmatkalla ja matkatavarat olivat 1.5 vuorokautta kateissa. Piti siinä kiireessä ostaa jakkupukua ja coktail-asua etc, jotta pystyi liiketapaamiseen menemään. BA lupasi jo kentällä, että korvaavat kaiken, kunhan säästän kuitit. Oma-aloitteisuutta vain peliin ja jonkun managerin nimi lentokentältä ylös, niin korvausta saa.
- Byhyy
Valita Karpolle. Saat lohdutuksesksi poronsavupaistin.
- Hapkidotar
Itselläni on matkalaukku kadonnut kerran ja sain samanlaisen kuittiohjeistuksen. No eihän oikeasti kenelläkään olen kuitteja tallessa jokaisesta asiasta, minkä kaupasta ostaa. Itse säilytän kuitit takuuajan ja takuuttomista tuotteista pari kuukautta, jos niissä ilmenee jotain vikoja.
Minun tapauksessani lentoyhtiölle riitti, kun laitoin kuitit niistä tavaroista, joista se oli tallella (sattumalta kaksista housuista sekä ripsiväristä, jotka oli ostanut pari viikkoa ennen matkan alkua sekä hiustenkuivaajasta, jossa oli vielä takuuta jäljellä). Muista tavaroista tein erittelyn Exceliin, jossa kuvailin tuotteen lyhyesti (esim. farkut, kangasmekko, neulepaita, hiustensuoristaja, hiustenhoitotuotteita, kosteusvoiteita...) ja laitoin kunkin tuotteen/tuoteryhmän kohdalle summittaisen noin hinnan - en todellakaan muista jokaisen ostamani tuotteen hintaa sentilleen tai edes juuri eurolleen... Viestin saatteeksi kirjoitin ystävällisen viestin, että minulla ei todellakaan ole kuitteja kaikista vaatteista tai tavaroista ja mielestäni ei ole edes kohtuullista vaatia säilyttämään kaikkien ostosten kuitteja paria kuukautta pidempään. Kerroin viestissäni myös kirjanneeni laukussa olleet tuotteet parhaan kykyni mukaan ja laittaneeni niiden hinnat joko sen mukaan mitä muistan niistä maksaneeni tai mihin hintaan kuvittelisin nyt saavani uuden vastaavan ja pyysin heitä tarkistamaan laittamani tuotteet sekä hinnat ja ilmoittamaan minulle, jos ovat jostain eri mieltä - tarkoittaen siis sitä, että heidän mielestään minulla olisi ollut mukana jotain 'epätavallista' tai jos olen heidän mielestäni arvioinut jonkun tuotteen täysin väärän hintaiseksi. Näitä olisin sitten voinute tarvittaessa perustella tarkemmin tai olisimme voineet neuvotella korvattavasta hinnasta. Sain täsmälleen pyytämäni hinnan lentoyhtiöltä ilman mitään mukinoita, vaikka kuitteja ei ollutkaan esittää (läheskään) kaikista tavaroista.
Lentoyhtiöt pyytävät kuitit siksi, ettet vaatisi korvausta jostain sellaisesta, mitä laukussa ei oikeasti ollut. Jos ja kun matkalaukussasi on ollut tavanomaisia matkatavaroita, voisin kuvitella, että samankaltainen luettelo ja hinta-arviot matkatavaroista riittää lentoyhtiölle, vaikken tietenkään voi olla varma. Jos matkalaukussasi on ollut jotain huomattavan arvokasta, voi tilanne olla eri.
Tilanne on ikävä, mutta ymmärrät varmasti myös lentoyhtiön huolen siitä, kuinka helppo matkalaukkuun on jälkikäteen lisätä tavaroita, joita siellä ei oikeasti ole ollut. Sen takia he vaativat kuitteja. Pelaa peli reilusti ja avoimesti sekä ystävällisesti, vaikka oletkin kokenut vahinkoa, niin lopputulos on todennäköisemmin sellainen kuin itse haluat.- reissusälli
Tuttavallani katosi matkalaukku eräällä lennolla. Hän teki ilmoituksen kentällä ja lisäili kaikenlaista tavaraa laukkuunsa, joka ei pitänyt paikkaansa. Hän sai aika hyvät korvaukset. Laukku löytyi n. kuukauden kuluttua. Hän joutui avaamaan laukkunsa vakuutusyhtiön (tai lentoyhtiön) virkailijan ollessa vieressä. Nyt hänet on haastettu oikeuteen vakuutuspetoksesta. Hän on hyvin hiljaista poikaa, eikä kehuskele enää, kuinka rahaa tulee tyhjästä...
- maksan lennosta enem
reissusälli kirjoitti:
Tuttavallani katosi matkalaukku eräällä lennolla. Hän teki ilmoituksen kentällä ja lisäili kaikenlaista tavaraa laukkuunsa, joka ei pitänyt paikkaansa. Hän sai aika hyvät korvaukset. Laukku löytyi n. kuukauden kuluttua. Hän joutui avaamaan laukkunsa vakuutusyhtiön (tai lentoyhtiön) virkailijan ollessa vieressä. Nyt hänet on haastettu oikeuteen vakuutuspetoksesta. Hän on hyvin hiljaista poikaa, eikä kehuskele enää, kuinka rahaa tulee tyhjästä...
Hukkasi AINOA tavarani joka meni vielä erikoistavarahihnalle, elikkäs sellainen Matti-akkulaturi. No sitten kun saavuin Muncheniin (lento Riikan kautta) ei tietenkään sitä laturia mulle enää tullut, no tein heti katoamisilmoituksen. Jouduin ostamaan tilalle uuden (79€) kallis kuin mikö, mutta kun olin prätkä-lomalle lähtenyt eikä prätkää olisi muutoin olisi saanut käyntiin, niin sitten kun olin tulossa Munchenin lentoasemalle 3 päivän päästä (paluulento takaisin) sain soiton ja kerrottiin että laturi oli löytynyt. Hain laturin ja nyt olen lähettänyt laskun airBaltic:ille niin vastauksena oli vain pahoittelut tapahtuneesta ! Eihän se näin voi mennä ! Koko lomamatka olisi epäonnistunut ilman tuota laturia ! Taisi olla viimeinen kerta Baltic:illa !
- jepe12;.
maksan lennosta enem kirjoitti:
Hukkasi AINOA tavarani joka meni vielä erikoistavarahihnalle, elikkäs sellainen Matti-akkulaturi. No sitten kun saavuin Muncheniin (lento Riikan kautta) ei tietenkään sitä laturia mulle enää tullut, no tein heti katoamisilmoituksen. Jouduin ostamaan tilalle uuden (79€) kallis kuin mikö, mutta kun olin prätkä-lomalle lähtenyt eikä prätkää olisi muutoin olisi saanut käyntiin, niin sitten kun olin tulossa Munchenin lentoasemalle 3 päivän päästä (paluulento takaisin) sain soiton ja kerrottiin että laturi oli löytynyt. Hain laturin ja nyt olen lähettänyt laskun airBaltic:ille niin vastauksena oli vain pahoittelut tapahtuneesta ! Eihän se näin voi mennä ! Koko lomamatka olisi epäonnistunut ilman tuota laturia ! Taisi olla viimeinen kerta Baltic:illa !
Lennetään Air Balticilla Riian kautta Muncheniin ja sit itketään täällä, kun on laturi hukassa eikä korvauksia kuulu=) Hoh hoijaa... Mut kai säästit 15 euroa lentolipun hinnassa?
- ex asiakas
Air Baltic hukkasi myös minun matkatavarani. Eikä pysty selvittämään missä on kunnei ole File Reference numeroa. Ja sellaista ei voi saada kun lentokentän toimisto on kiinni.
- ehr1
Aurinkomatkoilla Krabiin matkalaukku oli kateissa kolme päivää. Toimistovirkailija antoi Krabissa suoraan käteen 70€uroa tosin paikallisessa valuutassa.
Ei kuitteja tai muuta sellaista vain selitys tavaroista.
Vakuutusyhtiö Eurooppalainen korvasi myös tuon saman summan tililleni samasata laukun viivästymisestä puhelinsoitolla tehdyllä vahinkoiömoituksella.Kyseli kyllä olemmeko saaneet korvausta matkatoimistolta.
Lupasi laittaa rahat 70 €uroa samantien tililleni eikä tarvinnuyt mitään paperisotaa.
Siis Eurooppalainen korvaa matkavakuutuksen perusteella joustavasti ja matkatoimisto aurinkomatkat toimi myös joustavasti. - Anonyymi
VITUTTAA! Meidän tyttäremme matkalaukku varastettiin hihnalta turkissa. Hän menetti KAIKKI vaatteennsa ja joutui viettämään lomansa farkuissa, liian pienissä pikkareissa, ja villapuserossa. ÄRSYTTÄÄ. Matkakohteemme oli pieni kylä, jossa oli vain yksi ravintola. Vaatekaupat lähimliltään 45 kilometrin päässä vittuu. Tästäkin jo vuosi aikaa
- Anonyymi
Et sitten viitsinyt matkustaa kaupalle asti, vaan annoit tyttäresi kärsiä? Etkä ole ostanut ikuaihoihin sopivan kokoisia pikkareita? Et taida tyttärestäsi paljoa välittää.
- Anonyymi
Mites finnair ja Ryanair? entä norwegian? kiinnostaa korvaavatko mitään
- Anonyymi
Mihin se laukku oikein katoaa? onko systeemissä kehittämisen aihetta, laukku viedään terminaalista koneeseen ja tuodaan koneesta pois terminaaliin siinä koko homma, miten voidaan töpätä yksinkertaisessa asiassa näin usein,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on531237Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241219Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141120- 1261068
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315991- 42939
- 72905
- 73899