Hei,
Olen ostamassa uutta 1.3 litran bensamoottorilla varustettua autoa, jota kaytan etupaassa kairassa (ei sahkoa lohkolammitinta varten). Ajattelin Webastoa, eiko se ole nk. bensalämmitin kuten Eberspächerkin?
Olen kuullut kaikenlaisia huhuja ettei se muka toimi, akku menee tyhjaksi jne. Onko totta?
Eiko se lammita sisatilojakin?
Kuinka kauan pitaa lammittaa jos on 30 asteen pakkasessa jotta moottori vastaa esim. nollan lampotilaa? Kunnes sisatilat on 10-15 asteessa?
Tarvitaanko kaksi akkua?
Mita se maksaa?
Webasto, bensalämmitin?
5
11172
Vastaukset
- käy,
Molempia on sekä bensa, että diesel-käyttöisiä.
Hintaa on 1000-1500,-
Akku kestää kun ajaa yhtä kauan, kuin lämmitys on kestänyt. Lyhessä ajossa akku ei ennätä latautua.
Lämmitysaika riippuu autosta, mutta mielestäni ei kannata yrittää saada -30 -> 15C:ta. 0:kin tuntuu varsin lämpimältä ja tuulilasi on sula.
Itselläni on 1/2h riittänyt aina, että on ollut miellyttävä lähteä.Itsellä ullut kyseinen merkki jo toisessa autossa eikä mitään ongelmia. On vähän kovaäänisempi kuin Eperi ja Wepasto, mutta ei ole rikkoontuvia hienouksia ei siis mikään muovi-lelu vaan rosteripannu.
- kaikki samantyylisiä luonte...
hanniko kirjoitti:
Itsellä ullut kyseinen merkki jo toisessa autossa eikä mitään ongelmia. On vähän kovaäänisempi kuin Eperi ja Wepasto, mutta ei ole rikkoontuvia hienouksia ei siis mikään muovi-lelu vaan rosteripannu.
ardicin vakiovika on turbulaattorin palaminen -->särkyminen.
ardic on turbulaattoripoltin.
webasto on höyrystinpoltin
eberi on höyrystinpoltin.
turbulaattoripolttimen etu on se että syttyy kerralla.koska hajotinlevy pyörittää sumuksi pillistä tulevan polttoaineen heti joka syttyy myös välittömästi hehkun kuumuudessa.
höyrystinpolttimien periaate on se että polttoneste imeytetään webastossa huopaan kun se eberissä imeytyy tiheään metalliverkkoon.
höyrystinpoltin syttyy hitaasti ja voi dieselikäyttöisenä tukkeutua helpommin kun turbulaattoripoltin.
mutta oikein käytettynä on pitempi ikäisempi mitä turbulaattoripoltin.
ardicin vikoja on turbulaattori ja paloilmapuhallinta pyörittävä moottori.
siitä menee laakerit hiilet.
yksittäistapauksissa menee liekkivahtia ja lämpötunnistinta.
webasto on maailman huonoin lämmitin sen teknisyyden kanssa mitä tulee vikadiagdoosinlukuun ja ohjauselektroniikan kestävyyteen.
itselläni on eberi joka on omasta mielestäni paras lämmitinmerkki. lämmitin on selkeä vikakoodeiltaan ja rakenteeltaan. myös kokonsa puolesta eberi on sirompi ja siten se mahtuu paremmin kun tilaa on jokatapauksessa rajoitetusti.
nykyajan suuntaushan on jokatapauksessa se että hinnat on kovat ja laatu huonoa ja se näkyy näissä jokaisessa merkissä.
mutta jokatapauksessa eberi kun pitää valita kuitenkin joku.
itse korjaan ja asennan kaikkia näitä merkkejä ja monta kertaa on lähes samat vikakohteet lämmitinmerkeissä.
kun noista kaikista lämmittimistä saisi yhdistettyä hyvät piirteet yhdeksi niin olisi loistava lämmitin se. - myytävänä
eberin lämmitin max. 2l bensakoneeseen. KÄYTTÄMÄTÖN.
Sisältää ajastinkellon. Hintaa 500.-
[email protected]
- helpottaa
mulla on ollut 6 vuotta eberi ja hyvin toimii (diesel). Akun olen vaihtanut kerran tuona aikana.
Se siis lämmittää ensin moottoria ja jonkun ajan päästä alkaa lämmittää sisätilaa riippuen siitä miten olet tuulettimen namiskat säätänyt.
20min riittää pienellä pakkasella ja kovemmalla 30-40min. Jos lämmittää kauemmin, alkaa ehkä akusta mennä puhti...? Eberi taitaa kuluttaa (dieseliä) noin 1dl tunnissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703