UKK-reitti!!?

suunnitteleva

UKK tuntuu jatkuvan vähän siellä sun täällä Suomen itäpuolella. Haluaisin joku kerta vaeltaa koko reitin (kenties kuitenkin osissa...). Onkohan se yhtenäinen? Onko joku kokeillut? Onkohan olemassa koko reitistä karttoja, mistä saa? ... Lisätietoa?

7

3482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepe

      Netistä saat hyvin perustietoa: www.luontoon.fi ja klikkaa sitten retkikohteet - kansallispuistot - ukk.

      Ja kannattaa marssia lähimpään kirjastoon; tarjolla on yleensä paljon kirjallisuutta kyseistä paikasta.

      Kannattaisi käyttää myös keskustelupalstan "ETSI"-palveluja ;-)

      • suunnitteleva

        Kiitoksia vinkeistä - käytin ensimmäistä kertaa elämässäni hakua ja luontoon.fi:tä.
        Toivon kuitenkin kuulevani täällä lisää kokemuksia ja vinkkejä itse VAELLUSREITISTÄ! Olen kyllä käynyt UKK:n puistossa, lisäksi reitti kulkee Kuusamossa ja Pohjois-Karjalassa. Näin tietääkseni. (Jos polku jatkuu koko tuon matkan, on kyllä tajun pitkä...)
        Varmaan polusta olisi infoa jossain, mutta olisi hieno homma, jos saisin tietoa tännekin. Varsinkin niitä kokemuksia!


      • Kratti
        suunnitteleva kirjoitti:

        Kiitoksia vinkeistä - käytin ensimmäistä kertaa elämässäni hakua ja luontoon.fi:tä.
        Toivon kuitenkin kuulevani täällä lisää kokemuksia ja vinkkejä itse VAELLUSREITISTÄ! Olen kyllä käynyt UKK:n puistossa, lisäksi reitti kulkee Kuusamossa ja Pohjois-Karjalassa. Näin tietääkseni. (Jos polku jatkuu koko tuon matkan, on kyllä tajun pitkä...)
        Varmaan polusta olisi infoa jossain, mutta olisi hieno homma, jos saisin tietoa tännekin. Varsinkin niitä kokemuksia!

        Paras kuvaus, jonka olen nähnyt on:
        http://www.saunalahti.fi/eeromari/vaelletaansuomessa/ukk_reitti.html

        Siellä manitaan, että se on osa Euroopan kaukovaellusreittiä E10. Jonkinlaisen kuvan siitä (E10:stä) saa:

        http://www.saunalahti.fi/eeromari/vaelletaansuomessa/kuvat/uusikartta_iso.jpg

        Markus Sirkka sen on mennyt jalan:
        http://www.saunalahti.fi/eeromari/vaelletaansuomessa/markusfin.html


    • Kengänkivi
    • kulkijapoika43

      Minä kulkenut reitin kahdessa osassa rukalta tulppioon ja viimekesänä tulppiosta saariselälle kierrellen kuukauden maastossa.Koilis kaira on kova kulkea mutta ainakin uudet merkit oli laitettu jotta hautajärveltä tulppioon osasi kunhan karttaa seuraili jonkin verran tottakai.Tuntsan pupilla kannattaa käydä kun hyvä välipysähdys ja sauna ja baarinantimet maittaa sekä suht halpakin jos ei nyt juhannusaattona sinne eksy;=)

    • varmaan

      kiertää osissa. Olen vaeltanut Hautajärveltä Rukalle ja oli kyllä tosi vaativa reitti. Varsinkin Rukan puoleinen pää on vaativa nousujen vuoksi. Saa kiivetä melkein pystysuoraa sienää pitkin jonkun tunturin kupeessa. Tietenkin jos kuntoa riittää ja aikaa, niin miksei sitten vaikka koko reitinkin kerralla, mutta vaativa se on.

    • tammukka

      n ko kukkaan kävelly kaj-syöte väliä, pnko sielä tonkoa*?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe