Eli mistä johtuu kun silloin tällöin verisuoni katkeaa (ainakin)sormesta.Ensin tuntuu painetta sormessa ja se turpoaa ja muuttuu vähän jäykäksi ja sen jälkeen siniseksi.Tulee tavallaan ensin niinkuin paineen tuntu ja kipu.En tiedä kuuluuko tää kysymys tälle palstalle mut ainakin lähelle tätä aihetta mennään
verisuonen katkeaminen
9
50914
Vastaukset
- Jeci
Mulle kävi tänään noin et katkes yhtäkkii sormesta.. ei ollu kivaa.. olis kans kiva tietää että mistä johtuu....
- sormi turvonneena
verisuoni katkennut monta kertaa.
Ikävää kun sormi on pari päivää sininen ja turvonnut.
katkeamiseen liittyy usein kevyt kolhaisu nivelen kohdalla kämmenen sisäpuolella tai raskas kantamus kuten isompi kivi (50-90 kg).
Ensin tuntuu kipu, sitten sormi turpoaa seuraavana päivänä se sitten on jo sininen.
Olis hauskaa jos joku tietäis jotain... - Jäykkäsormi
sormi turvonneena kirjoitti:
verisuoni katkennut monta kertaa.
Ikävää kun sormi on pari päivää sininen ja turvonnut.
katkeamiseen liittyy usein kevyt kolhaisu nivelen kohdalla kämmenen sisäpuolella tai raskas kantamus kuten isompi kivi (50-90 kg).
Ensin tuntuu kipu, sitten sormi turpoaa seuraavana päivänä se sitten on jo sininen.
Olis hauskaa jos joku tietäis jotain...Mutta mulla nyt jo 4. kerta meneillään ku vasemman käden etusormesta on katkennu verisuoni. Tiedän sen siis vaan siitä, että ku ekan kerran sormi turposi ja meni tönkön kipeäksi niin kävin lääkärissä, ja lääkäri selitti että sormen sisältä on katkennut verisuoni. Se sanoi että voi liittyä stressiin tai äkilliseen verenpaineen kohoamiseen. Ekalla kerralla se kuulostikin loogiselta, sormi nimittäin kipeytyi 10 min sen jälkeen kun saimme lentokentällä kuulla että paluulento on peruttu :)
Mutta muut kerrat on tapahtunu ainakin näennäisesti rentoina hetkinä, esim. juuri nyt: vietän joulua itsekseni, kaikessa rauhassa ja olo on hyvin hyvä ja mukava. Silti äsken taas huomasin ettei sormea kestä taittaa ja turvonnuthan se taas on. Mikä ihme tätä aiheuttaa?
- 28vwoman
Multa katkesi verisuoni tnään jalasta ja en pysty liiikuttamaan nilkkaa yhtäään. Ja se johtuu siitä jos sä oot kolauttanu sun (vaikka jalan pöydän terävään kulmaan) niin siitä katkeaa verisuoni ja sitten siihen tulee mustelma ja sitten tuntuu painetta ja se turpoo. (:
- Anonyymi
Mitenkä sattuikin!?
Etsiskelin jotain sormen mustumisesta, käänsi murtumaksi, ei löytynyt.
Nyt vanha keskustelusivu. Osui vallan "nappiin".
Minulla vasemman käden keskisormi aivan mustanpuhuva. En ollut edes huomannut milloin tullut.
Hyvin samanlaiset kirjoitukset, ehkä vähän turvotustakin.
Sormuksen otin ainakin pois.
Päivällä kyllä kävellessä vasen nilkka (oisko tullut, kun harvoin autoillut) kipeä. Jos vaikka joku hermo mennyt sitten sormeen??
Kyllähän tämä aika hurjan näköinen.
Jospa joku minun (vuosien jälkeen vastasin) jälkeen rupeaisi jatkamaan!?
On joissakin käynyt, että saanut vielä uudelleen "viriteltyä" !
HYVÄÄ VOINTIA KORONASTA HUOLIMATTA! - Anonyymi
Miksihän kukaan ei suosittele lääkäriä jolta kysyä ?
- Anonyymi
Minulla aina joskus katkeaa sormesta verisuoni niinkin herkästi kuin ovenkahvaan osuessa.
Ei tarvitse kuin ottaa huonosti oven kahvasta kiinni, niin saattaa napsahtaa sormesta verisuoni, eikä sitä välttämättä edes ihan heti huomaa.
Kipeää se hetken aikaa tekee, mutta paraneekin aika pian. - Anonyymi
Iteltä meinaa ranteen kohdalta välillä katketa verisuoni. Tuli nyrkkeilyssä. Olen lukenut jutusta ja johtuu yleensä ylipaineesta suonessa, tai osuma siihen. Yleensä kylmä on helpottanu, mutta välillä sitä ei oikein voi estää rasituksessa.
🫠 - Anonyymi
Olen 65 v. Nainen. Tehnyt töitä käsilläni 45 vuotta. Viimeisinä vuosina sormista katkesi verisuonia joka toinen viikko. Eli ylirasitus sormiin tai käteen. Tai kun sormi osui pöydänkulmaan. Ihan vaaratonta. Nyt eläkkeellä ,eikä ole katkennut kertaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808