Keskustelupalstallaoli keskustelua Valtran vastaan John Deere. Itse olen kuitenkin väitteen Valtran 800 / 900 on selkeästi parempi kuin John Deere 6200 etukuormain käytössä. Ei nuljahtele pyörät eikä askelmat helise ensimmäisen kantokosketuksen jälkeen. Voimaa riittä molemissa. Pienemmällä hytillä pääseen metsässkin etenemään niin että ei tarvitse moottoritien leveystä aluetta olla kulkuväylänä...
Kartaani on suojasa ja muutenkin Valtra 800/900 on asiallinen peli !!!
Kotimaista kannattaa suosia !!
Valmet 800 ON PAREMPI kuin JD 6200
24
9230
Vastaukset
- JD-mies
JD on puhtaasti pelto ja tiekone, jota ei ole tehty metsäajoa varten. Ja jos pysytään pellolla/tiellä, ei ole edes väittelemistä kumpi on perempi. Etenkin jos tuo JD sattuu olemaan PQ malli, niin pelkastään jo moottorin ja vaihteiston ominaisuudet nousevat 800/900 yläpuolelle. Mutta on syytä muistaa koneiden ikäerokin, mikäli sitä on. Ensimmäiset JD6200 tulivat jo 90-luvun alussa, mutta satas sarjan vallut 90-luvun lopussa.
Olen kyllä ajanut kymmeniä tunteja 900, mutta kun sitä vertaa JD6310 PQ niin ero on valtavan suuri. On kyllä hinnassakin, mutta hyvää ei saa halvalla.- ruis_ranne
miten mielestäsi moottori eroaa ?
vaihteisto on selvä se on erillainen, mutta saahan valtraakin sähköisellä vaihteistolla. 6310 kone on jos eri voima luokassa. Oli siellä JD:lläkin metsäohjaamo malli. valtran koppi on normaalistikin matalampi ja kapeampi. JD:ssä on leveä ohjaamo.
JD:ssä on etupään kardaaani altis vaurioille, se on negatiivinen asia.
Mitkä on mielestäsi 5 suurinta erottavinta tekijää miksi vaihtaisin JD:hen ja minustakin tulisi JD mies ? ja perustelut edellisille - Työ ja veroeurot
ruis_ranne kirjoitti:
miten mielestäsi moottori eroaa ?
vaihteisto on selvä se on erillainen, mutta saahan valtraakin sähköisellä vaihteistolla. 6310 kone on jos eri voima luokassa. Oli siellä JD:lläkin metsäohjaamo malli. valtran koppi on normaalistikin matalampi ja kapeampi. JD:ssä on leveä ohjaamo.
JD:ssä on etupään kardaaani altis vaurioille, se on negatiivinen asia.
Mitkä on mielestäsi 5 suurinta erottavinta tekijää miksi vaihtaisin JD:hen ja minustakin tulisi JD mies ? ja perustelut edellisilleSiinä syytä tarpeeks pysyä pois JD:n ratista.
Ei taida sinne ameriikkoihin kelvata nämä Suomen puhtaat elintarvikkeetkaan, miksi niitä sitten tuotettaisiin ameriikkalaisilla koneilla.
P.S Kohta joku kirjoittaa että ameriikkalaisethan ne sen Valtrankin omistaa. - perämetsä
Työ ja veroeurot kirjoitti:
Siinä syytä tarpeeks pysyä pois JD:n ratista.
Ei taida sinne ameriikkoihin kelvata nämä Suomen puhtaat elintarvikkeetkaan, miksi niitä sitten tuotettaisiin ameriikkalaisilla koneilla.
P.S Kohta joku kirjoittaa että ameriikkalaisethan ne sen Valtrankin omistaa.jo loppus JD mieheltä kommentit kun kysyttiin faktoja eikä pelkästään mutu asioita
- JD-mies
ruis_ranne kirjoitti:
miten mielestäsi moottori eroaa ?
vaihteisto on selvä se on erillainen, mutta saahan valtraakin sähköisellä vaihteistolla. 6310 kone on jos eri voima luokassa. Oli siellä JD:lläkin metsäohjaamo malli. valtran koppi on normaalistikin matalampi ja kapeampi. JD:ssä on leveä ohjaamo.
JD:ssä on etupään kardaaani altis vaurioille, se on negatiivinen asia.
Mitkä on mielestäsi 5 suurinta erottavinta tekijää miksi vaihtaisin JD:hen ja minustakin tulisi JD mies ? ja perustelut edellisilleKone kannattaa todellakin valita käyttö tarpeen mukaan. Jos mienaat ajella sillä puut metästäsi lanssiin, niin kyllä minäkin Valmetin veisin ekana mehtään, onhan se pinempikin. Etukuormain käyttöä ajatellen Valtra 800 etu on edelleen sen koko. Jos JD sattuu olemaan PQ malli, niin sähköinen suunnanvaihdin vasemmalla kädellä antaa oikean käden vapaaksi etukuormain käyttöön, toisin kun satassarjan vallussa. Tällä hetkellä reilut 2500 viatonta tuntia jontikan lasissa, jonka ajan etukuormain on ollut kokoajan päällä. Kuormainta on käytetty tarpeen mukaan, jonkin verran urakointia, kesäisin soran kantamista, talvisin alueauran työntämistä, eikä etuakseli tai etupään kardaani ole ainakaan vielä tielle tippunut.
Sen verran tiedän, että tuo etupää on tarkka öljystä, mitä siinä käytetään. Mikäli oikea öljy on sisällä, ei ongelmia ole.
Moottorin ominaisuuksista, että JD-koneita on testeissä pidetty kilpailijoitaan parempina sitkeyden ja polttoainetaloudellisuuden suhteen. Nykypäivänä kannattaa jälkimmäinenkin huomioida. Ei ollu tuota konevistin cd:tä lähettyvillä, missä olis ollu nuita vanhempia testejä, mutta nro. 15/2004 oli uusien kutosten testi, ja kun vertaa JD:n ja Valtran käyriä ja valmistajan antamia/mitattuja tehoja, JD-kone ottaa pisteet kotiin.
Muualla kuin ahtaissa tiloissa, tilava ohjaamo on plussaa. Valtra sai mm. haukkuja C-sarjansa ohjaamosta, koska se oli ahtaampi kuin aikaisemmissa malleissa.
Hiljaisempi ohjaamo, en ole kyllä ajanut 6200 sarjalaista, vaan ainakin tuossa kymppisarjassa ei melu haittaa. Ainakin sillä ysisatasella millä olen jonkin verran urakoinut, niin ei siellä ilman kuulosuojaimia kehtaa olla.
Nostolaite puoli on jontikassa jo sähköllä, satassarjalaisessa valmetissa sähköä pitää ehtiä lisävaruste listalta.
Jontikassa sähköiset neliveto/lukko kytkimet. Ei tarvihe olkapäätä paikoiltaan repiä, jarruttaessa neliveto kytkeytyy automaattisesti päälle.
Tässäpä muuma syy,jotka tuli päällimmäisinä mieleen. Kannattaa toki käydä ajememassa kumpaakin konetta ennen ostopäätöstä. Hankala arvostella kahta konetta, varsinkin kun puhutaan käytetyistä. Jontikka on ollut uutena paremman "luokan" kone, jonka takia se edelleen maksaa. Ja meilestäni hyväkään kone ei kestä huonolla pitäjällä, vaan käyttäjä ratkaisee koneen iän ja monet remontitkin.
Ja nämä mun kommentithan ovat tietysti yksipuolisia, sillä pitää myöntää, että en ole ajanut valtralla puoleentoista vuoteen: on ollut JD saatavilla. - ruis_ranne
JD-mies kirjoitti:
Kone kannattaa todellakin valita käyttö tarpeen mukaan. Jos mienaat ajella sillä puut metästäsi lanssiin, niin kyllä minäkin Valmetin veisin ekana mehtään, onhan se pinempikin. Etukuormain käyttöä ajatellen Valtra 800 etu on edelleen sen koko. Jos JD sattuu olemaan PQ malli, niin sähköinen suunnanvaihdin vasemmalla kädellä antaa oikean käden vapaaksi etukuormain käyttöön, toisin kun satassarjan vallussa. Tällä hetkellä reilut 2500 viatonta tuntia jontikan lasissa, jonka ajan etukuormain on ollut kokoajan päällä. Kuormainta on käytetty tarpeen mukaan, jonkin verran urakointia, kesäisin soran kantamista, talvisin alueauran työntämistä, eikä etuakseli tai etupään kardaani ole ainakaan vielä tielle tippunut.
Sen verran tiedän, että tuo etupää on tarkka öljystä, mitä siinä käytetään. Mikäli oikea öljy on sisällä, ei ongelmia ole.
Moottorin ominaisuuksista, että JD-koneita on testeissä pidetty kilpailijoitaan parempina sitkeyden ja polttoainetaloudellisuuden suhteen. Nykypäivänä kannattaa jälkimmäinenkin huomioida. Ei ollu tuota konevistin cd:tä lähettyvillä, missä olis ollu nuita vanhempia testejä, mutta nro. 15/2004 oli uusien kutosten testi, ja kun vertaa JD:n ja Valtran käyriä ja valmistajan antamia/mitattuja tehoja, JD-kone ottaa pisteet kotiin.
Muualla kuin ahtaissa tiloissa, tilava ohjaamo on plussaa. Valtra sai mm. haukkuja C-sarjansa ohjaamosta, koska se oli ahtaampi kuin aikaisemmissa malleissa.
Hiljaisempi ohjaamo, en ole kyllä ajanut 6200 sarjalaista, vaan ainakin tuossa kymppisarjassa ei melu haittaa. Ainakin sillä ysisatasella millä olen jonkin verran urakoinut, niin ei siellä ilman kuulosuojaimia kehtaa olla.
Nostolaite puoli on jontikassa jo sähköllä, satassarjalaisessa valmetissa sähköä pitää ehtiä lisävaruste listalta.
Jontikassa sähköiset neliveto/lukko kytkimet. Ei tarvihe olkapäätä paikoiltaan repiä, jarruttaessa neliveto kytkeytyy automaattisesti päälle.
Tässäpä muuma syy,jotka tuli päällimmäisinä mieleen. Kannattaa toki käydä ajememassa kumpaakin konetta ennen ostopäätöstä. Hankala arvostella kahta konetta, varsinkin kun puhutaan käytetyistä. Jontikka on ollut uutena paremman "luokan" kone, jonka takia se edelleen maksaa. Ja meilestäni hyväkään kone ei kestä huonolla pitäjällä, vaan käyttäjä ratkaisee koneen iän ja monet remontitkin.
Ja nämä mun kommentithan ovat tietysti yksipuolisia, sillä pitää myöntää, että en ole ajanut valtralla puoleentoista vuoteen: on ollut JD saatavilla.hei
kiitos asiallisista kommenteista, on kiva kun joku oikeesti näkee vaivaa vastaukseen jne, koska tämä on arvokasta tietoa mulle
T ruis_ranne - Jontikka
Työ ja veroeurot kirjoitti:
Siinä syytä tarpeeks pysyä pois JD:n ratista.
Ei taida sinne ameriikkoihin kelvata nämä Suomen puhtaat elintarvikkeetkaan, miksi niitä sitten tuotettaisiin ameriikkalaisilla koneilla.
P.S Kohta joku kirjoittaa että ameriikkalaisethan ne sen Valtrankin omistaa.Niille jotka eivät viel tiettää: John Deeren kaikki europa-mallit tehdään Saksassa, Mannerheimissa, samalla paikalla missä tehtiin ennen Lanzit, joka Deeren osti vuonna '60 tai jotain...
- peltopelle
juu jos katselee esimerkiksi myynti-ilmoituksia niin JD:tä on myynnissä kokoajan 2-4 tuhatta tuntia, taitaa olla niin että ei kone ja kytkin kestä enempää.... on pakko vaihtaa ....
- Jöndikka
Meillä JD 2850 vm -90. Remontit ovat olleet: hydraulipumpunakseli, ohjaamon takalasi ja sähkötaulu. mittarissa tällä hetkellä 5700 eikä uusia remontteja ole näköpiirissä, siinä on sitä kestävyyttä. ;) Monissa valtroissa (kokemusta yhdestä 900) kytkin meni 3000 tunnissa, kävi merkkihuollossa ja kun tuli takaisin niin 100 tunnin jälkeen laukesi jälleen kytkimestä.
- olla oikein
huumorimiehiä:D
- ole huumori mies vaa toresa...
kyll on JD kytkin ja kone lopus aikases vaihes
- Marjamäki
Paska jd
- juures lootia
etukuormaimella "muutamia" satoja vuodessa.
Ja tr.nä ollut ensin JD 6200 Pq Sitten JD 6410 Pq.
Ja en ole valmis vaihtamaa. Vertasin kyllä Vallua kun vaihdoin.
Enkä aja metsissä kuin ihan vähän.
Ei mitää ongelmia. Kytkintä ei tarvi kun ottaa lootan pellosta eikä peräkärrylläkään kun vaihtaa suuntaa jos, ei ala jännittämään...
Makuasioista ei voi kun kiistellä.
Valmettia on ollut talossa kaksin kappalein.
Nyt on kolmet jontikat tallis.- ruis_ranne
hei paljonko sulla oli tunteja yuossa 6200 PQ:ssa ennen kuin vaihdoit pois
- juures jussi
ruis_ranne kirjoitti:
hei paljonko sulla oli tunteja yuossa 6200 PQ:ssa ennen kuin vaihdoit pois
se on edelleen tallissa.
Etukuormain käytössä ykköskone vain on nykyisin se 6410. Ja se siksi kun suunnanvaihdin on "oikeaoppisesti" ratin alla ja, siinä paremmat työvalot. (nostelen lähestulkoon aina pimeässä/hämärässä.)
Muutama tuhat tuntia.
On ollut yksi vika:perähydrauliikan paineen tunnistelu anturi vaihdettu kaksi? kertaa.
Etuakseli nivelet ok.
- Nimetön
Kyllä Deere sopii kuormain käyttöön itse lastannut viikottain kivilavoja 300-1200kg ympäri vuoden eikä pakkasillakaan ole ollut ongelmia kun olen antanut käydä lämpimäksi,ja pistänyt ulosoton siks aikaa pyörimään.Pakkasta ollu enimmillään 40astetta,et sillee ja vallun miehet kysyny kuin saat koneen liikkeelle niin kylmässä.työt on tehtävä kun on urakan ottanu...
- Valtra mies
Valtra a85 autocontrol on hieno traktori
- iloinen jd kuski
Käykääpä läheisellä vallun herättämöllä kahtomassa sinne a-sarjalaisen sisuksiin. En ihmettele yhtään ettei voimansiirto kestä, aivan onnettoman pieniä laakereita ja rimpuliakseleita. Nuo kymppisarjan jonnut ovat aika nahkeita lähtemään pakkasesta käyntiin, mutta muuten en konetta moiti. Pelkkään pöllin ajoon varmaan valtu parempi, ei harmita niin paljoa, jos osumia tulee.
- Kohta entinen Valtra
Ei ole Valmeteissa ollut koskaan kehuttavat vaihteistot. Nyt tuntuu "laatu" vielä entisestään tippuneen. Uusia koneita askit auki korjaamolla. Ei hyvälle vaikuta.
- nh urakoitsija
kyllä pitää vaan ihmetellä miten saatte työt tehtyä niillä jd.eellä. minulla ollut niitä koeajossa 8 kpl. mutta aina on ollut joka koneessa ongelmia. on ollut uusia sekä käytettyjä. eivät kestä ammattimaista tieajoa. lumityöt ei onnistu. oltava talvella lämpimässä että saa pyörimään. hydrauliikan ovat aina osanneet tehdä mutta ei näitä portaattomia laatikoita ole saaneet kestäviksi.
- Kaiken kokenut
Kun tutustuin Valtraan ja tutkin Hautran papereita en huolisi Valmettia mistään hinnasta. Jos voitan Lotossa niin sit voisin piruuttani ostaa mutta nyt ei riitä rahat jatkuvaan remppaan mitä niissä ilmenee.
Onne vaan rahamiehille. - S.A.A.Listaja
Kyllä minäkin Peuran ymmärrän, mutta riistaeläimenä. On sitä kiva kattella kiväärin kiikarin läpitte.
- iyfciyy
Tuota jonnua kun vertaa a-sarjan valtraan, on sama kun vertaisi sisävessaa ulkovessaan. Ja valtra olisi se ulkovessa. Metsäominaisuudet ainoa parempi puoli jonnuun nähden.
- Maanilveilijä
Putkimiehen näkökulumasta kattoen:Kyllä sisävessahan pitää teherä huomattavasti enempi huoltoja ja vesivahingon vaara on aina olemas. Joskus oon nähäny kun säiliöki haliennu kylymyyrestä. On sitä ruoste onkelmaa muussakin paikassa kuin sielä mikä päälle näkyy ym.Enkä kyllä näin joulun alla ja pyhinä menisi hyvästä hinnastakaan Wc-pönttöä huoltamaan/vaihtamaan. Sitte on näitä jokka ostaa sen halavimman (alle 100 ekee) pöntön sieltä Tuurista tai Bauhausista, johonka ei saa eres varaosia ja kehtaa pyytää sellaasta huoltamahan -Kyllä ulukohyysi on huoletoon ja toimintavarma ja tuuletus pelaa hyvin, eikä tarvitte jäteputsariakaan. Vähä talavella (miinuspuoli) pikkasen holotna, mutta muutkin saa hyysivuoron äkkiä kun sielä ei kauaa istuta. Ja näin Joulun aikana kinkkua sulatelles ja köntsällä käyres se onkin varsin merkittävä etu kun pyllistystuuri vaihtuu pakkaasen takia äkkiä. Ja kyllä sota-aikana ja hiukka jäläkehenki hyysi-kultuuri oli henkihin jäämisen yksi elinehto. Mumma (isän äitee) heräätteli aamuusin jälkikasvua: "Pystyhyn ja paskalle jotta kanatkin (kanat kävi hyysin alla tonkimassa) saa ruokaa". Ja kukaa ei moittinu kananmunia syöres niiren makua taikka keltuaasen färiä ja olihan se sitä kuuluusaa tämänpäivän kierrätystä jo silloon. Vuorovaikutus pelas hyvin, kanatkin pysyy hengis ja taas saatihin munia sapuskan lisukkeheksi. Ja ylimäärääset kananmunat myytihin "mustanpörssin"-kauppiahalle joka myii ne Vaasalaasille frouville tietysti hyvähän hintahan, ja ne pysyy hengis. -----Jotta kyllä tuo Teerinki- Valametti vertaalu kyllä nyt pahaasesti onnahtaa. Miksei niitä muuten tää susialueilla myirä enämpää, jos ovat muka niiki ylivertaasia. Oon silti kotomaisen kannalla niin WC-pöntöös kuin traktoreissakin. Jotta Hyvää Joulua!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735