laiska pulssi nousi moninkertaiseksi.

SYDÄN

kävi näin:Olen toistuvasti käynyt lääkärissä valittamassa niska/kurkku/rinta-oirettani.Työssä joudun riiputtamaan päätäni paljon,ja nyt todettiin kaularankakulumani pahentuneen.Olen pannut paljon oireitani tämän piikkiin ja tietenkin vaihdevuosien.Sydänfilmit oli otettu tk:ssa ja olivat ok,mutta hyvin hidas pulssi on todettu,levossa alle 5o. Tässä muutama päivä sitten sain kotona vapaapäivänä tosi kammottavan sydänoireen.Olin siivoskellut(vaikka olin jotenkin huonovointinen ,taas),söimme,ja menin
ulos tupakalle.Tupakka ei maistunut ja tulin sisälle. Olo oli huono ja äkkiä sydän lähti laukkaamaan tosi kovaa ja nopeasti.Tiheä kova tykytys ei laantunut ja soitin miehelleni,aikaa meni ehkä 10 min,ja kotimittari näytti 117 edelleen vaikka tunsin että syke vähän oli laantunut.Verenpaine oli korkeuksissa (yleensä matala)ja sen jälkeen alkoi hirveä tärinä ja kylmyys.Sairaalaan siitä lähdettiin.Pulssi rauhoittui ja jäin tarkkailuun yöksi.Mitään hälyttävää ei löytynyt,tutkimukset
kuitenkin aloitetaan.Nyt pelottaa uudet kohtaukset(tupakka laukaisee takuulla, tällä hetkellä ainakin,olen kokeillut,pulssi nousi
n.90.Mainittakoon että en ole suurtupakoitsija
töissä en polta lainkaan esim.Jotain on pielessä
(en jaksa oikein paniikkihäiriöteoriaankaan tässä
nyt uskoa ,koska oire tuossa kaulan alapuolella on ja pysyy,tälläkin hetkellä.Kohtalotovereita??

8

11232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50v

Niin se on, että vaihdevuodet tuovat kaikkea kamalaa.Sitä on ihan ymmällä itsensä kanssa.Joku päivä voi olla todella kamala, sitten taas muutama päivä virtaa täynnä.
      Minulle tuli verenpainetauti ja muutenkin laiska elämä on läsnä jatkuvasti.
      Niin siitä pulssista minulla oli pulssi 100 levossakin kun todettiin tämä hemmetin vaihdevuosikaakos. Logimax lääkitys auttoi niin pulssiin kun paineeseenkin.

Totuus on se että olo ei ole se mikä muutama vuosi sitten ,siihen on vain jollain tapaa totuttava.
      Lääkeitä en syö vaihdevuosiin. Menofem auttaa jonkin verran.

• viisviis

minun vaihdevuosioireistani kaikkien pahimmat on juuri sydänoireet.ennen verenpaine alhainen tai normaali,nyt olen tarkkailussa sen takia,kun alapaine koko aika yli 90,lähelle sata.
        Rytmihäiriöitä,sydäntykytyksiä/pulssi hirvittävän nopea.lääkityksellä pysyy kohtalaisesti tasapainossa.Kyllä tuollaista kohtausta säikähtääkin.toivottavasti sait asiat kuntoon-kertoisitko mitä lääkäri sanoi?

• sydän
        viisviis kirjoitti:

minun vaihdevuosioireistani kaikkien pahimmat on juuri sydänoireet.ennen verenpaine alhainen tai normaali,nyt olen tarkkailussa sen takia,kun alapaine koko aika yli 90,lähelle sata.
        Rytmihäiriöitä,sydäntykytyksiä/pulssi hirvittävän nopea.lääkityksellä pysyy kohtalaisesti tasapainossa.Kyllä tuollaista kohtausta säikähtääkin.toivottavasti sait asiat kuntoon-kertoisitko mitä lääkäri sanoi?

sairaalaan päästyäni(matkaa yli 50 km)mitään erityistä ei tutkittaessa enää löytynyt.Lääkäri
        keskusteli kanssani riskitekijäni,niitä ovat tietenkin tämä ikä,tupakka,ja lisäksi suvussa sydänsairauksia.Saan lähetteen rasitustestiin ja minulle asennetaan joku vuorokausiseuranta,verikokeissa kävin tänään.Juurikaan muuta en muista keskustelusta,olin äärettömän helpottunut että kohtaus meni ohi.MUTTA,en ole enää.Pelkään välillä aivan hirvittävästi että saan uudestaan tuon oireen(haluan puhua oireesta,tuntuu lievemmältä,ja välillä tuntuu että se on tulossa.
        Uskon että joudun ottamaan jonkun lääkityksen tähän pelkoon kohta,tykyttelyä nimittäin välillä
        tulee ja sen perässä kauhu,että nytkö se alkaa..
        Näin on tänään,ja oireesta on neljä päivää.Yhtäkään tupakkaa ei ole mennyt,en yksinkertaisesti uskalla edes kokeilla(näinköhän luonto järjestää).Töihin aion mennä torstaina,enempää en sairaslomaa saanut.Työ ei ole fyysisesti raskasta,henkisesti kylläkin,koska olen uudessa paikassani ollut vasta muutaman kuukauden,ja totisesti stressaaja olen,monesti hyvinkin turhasta..

• kokenut
        sydän kirjoitti:

sairaalaan päästyäni(matkaa yli 50 km)mitään erityistä ei tutkittaessa enää löytynyt.Lääkäri
        keskusteli kanssani riskitekijäni,niitä ovat tietenkin tämä ikä,tupakka,ja lisäksi suvussa sydänsairauksia.Saan lähetteen rasitustestiin ja minulle asennetaan joku vuorokausiseuranta,verikokeissa kävin tänään.Juurikaan muuta en muista keskustelusta,olin äärettömän helpottunut että kohtaus meni ohi.MUTTA,en ole enää.Pelkään välillä aivan hirvittävästi että saan uudestaan tuon oireen(haluan puhua oireesta,tuntuu lievemmältä,ja välillä tuntuu että se on tulossa.
        Uskon että joudun ottamaan jonkun lääkityksen tähän pelkoon kohta,tykyttelyä nimittäin välillä
        Näin on tänään,ja oireesta on neljä päivää.Yhtäkään tupakkaa ei ole mennyt,en yksinkertaisesti uskalla edes kokeilla(näinköhän luonto järjestää).Töihin aion mennä torstaina,enempää en sairaslomaa saanut.Työ ei ole fyysisesti raskasta,henkisesti kylläkin,koska olen uudessa paikassani ollut vasta muutaman kuukauden,ja totisesti stressaaja olen,monesti hyvinkin turhasta..

älä nyt kuitenkaan hätäänny ja stressaa.Minulla löi pulssi 139 kun vihdoin pääsin lääkäriin ,ja se oli tehnyt sitä useamman päivän -ei koko aikaa tietysti noin kovaa,välillä laantuen.Onneksi olet tutkimuksissa kun sinulla on tuo sukurasite-vaikka uskon oireiden kyllä johtuvan näistä vaihdevuosista ,tämä ikä kun saa oireet laidasta laitaan.

• vaihtarit
        sydän kirjoitti:

Sain aivan kamalat sydänmuljahdukset (lisälyönnit), sellaiset jotka jotenkin iskevät kurkkuun ja olin ihan hukassa. Ystävä suositteli aloittamaan Omega3 heti. Aloitin.
        Rytmihäiriöt olivat jatkuneet siihen mennessä kaksi päivää lähes jatkuvasti.

Kun aloin omegat, häiriöt lievenivät kahden vuorokauden kuluessa ja reilussa viikossa vaimenivat niin, etten tunne niitä enää ollenkaan.
        Aloitin myös magnesiumin.

Aloita sinäkin, suosittelen. Saat tukea itsellesi ja sydämellesi.

• sama
        vaihtarit kirjoitti:

Sain aivan kamalat sydänmuljahdukset (lisälyönnit), sellaiset jotka jotenkin iskevät kurkkuun ja olin ihan hukassa. Ystävä suositteli aloittamaan Omega3 heti. Aloitin.

Kun aloin omegat, häiriöt lievenivät kahden vuorokauden kuluessa ja reilussa viikossa vaimenivat niin, etten tunne niitä enää ollenkaan.

http://www.tohtori.fi/?page=4347287&id=4934606

Minulta hävisi jostain syystä myös makeannälkä...

• hanna
        viisviis kirjoitti:

kiitos...kerroppas vahan
        tarkemmin...minulla on kohtu pois otettu melkein synnytyksen jälkeen.mutta oireet sopii kylla

• ainako saan pelkää
        vaihtarit kirjoitti:

Hei kohtalo toverit!
        Minulla alkoi tänä aamuna taas sydän lyömään tosi epätasasesti, bussissa tuli kauhea paniikkikohtaus,ei mitään tietoo minne mennä mitä tehä, hiki rupee puskee ja nytkin kun kirjotan ni sydän vetää miten sattuu mut en jaksais aina soittaa tai käydä lääkärissä ku vikaa ei löydy kun korvien välistä. Yhden asian olen huomannut et tämmönen olo tulee kerran kuussa kun kuukautiset alkaa muutaman päivän päästä ni mulla muljahtelee koko päivän ja koko ajan, en uskalla kävellä,syödä tai mitään muutakaan haluaisin vaan mennä kotiin ja rupee äkkiä nukkumaan et sais unohdettua vähäks aikaa muljahtelut. Tulee niit muljahteluita muulloinki mut näinä päivinä ni se kestää koko päivän ja jopa pari päivää
        mitä keksisin et olo kohenis?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6544
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3910
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3335
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      382
      1794
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1418
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1073
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe