Mitähän tarkoittaa, jos tietokoneeseen tulee yhtäkkiä oikealle alas sellainen teksti, jossa lukee
Windoes järjestelmävirhe
Järjestelmä on havainnut IP-osoiteristiriidan toisen verkossa olevan järjestelmän kanssa
Tällainen viesti itselleni on tullut muutamia kertoja, mutta se katoaa, jos vedän nettikaapelin pois seinästä. Onko kyseessä joku hakkeri, joka on murtautunut koneeseeni?
Windows järjestelmävirhe
4
3809
Vastaukset
- Fox
Muistelen äskettäin lukeneeni, että jollain tietokonevalmistajalla on ilmennyt verkkokorttien MAC-osoitteiden määrittelyssä moka. Useissa verkkokorteissa on löytynyt sama MAC-osoite (identifioi kortin) ja tämän vuoksi eri käyttäjät ovat saaneet saman ip-osoitteen käyttöönsä. Viisaammat oikokoot, jos selitys meni pieleen.
Löytyi linkkikin tai pari:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=25704&tyyppi=1
http://www.telewell.fi/ohjeet/tw_ea200/tw_ea200_usb_portin_toiminta.htm
En noista lukenut kuin Googlen vihjeet, mutta taispa olla sama fiba kyseessä.- kysymys.
IP-osoitteeni tulee asuntoni mukaan ja se on täysin yksilöllinen. Tätä ongelmaa ei ollut edellisissä asuinnoissa, joissa oli niissäkin kiinteä IP-osoite. Tietokonekin on jo kolme vuotta vanha ja verkkokortti saman ikäinen. Tämä kone on kyllä Fujitsu -Siemens, mutta Scaleo 600. Nettiyhteyskään ei ole Elisan.
Itse epäilen hakkerointia. Sekin, että ongelma poistuu aina, kun otan nettikaapelin pois seinästä, voisi viitata siihen. - selvää
kysymys. kirjoitti:
IP-osoitteeni tulee asuntoni mukaan ja se on täysin yksilöllinen. Tätä ongelmaa ei ollut edellisissä asuinnoissa, joissa oli niissäkin kiinteä IP-osoite. Tietokonekin on jo kolme vuotta vanha ja verkkokortti saman ikäinen. Tämä kone on kyllä Fujitsu -Siemens, mutta Scaleo 600. Nettiyhteyskään ei ole Elisan.
Itse epäilen hakkerointia. Sekin, että ongelma poistuu aina, kun otan nettikaapelin pois seinästä, voisi viitata siihen.asioista. Tuohan juuri viittaa, että se uusii sun IP nron.
- kysymys.
selvää kirjoitti:
asioista. Tuohan juuri viittaa, että se uusii sun IP nron.
Siis mikä viittaa mihin? Mikä on se?
Tämä on viesti tulee vain noin kaksi kertaa puolessa vuodessa, mutta tänään on tullut kaksi kertaa.
Kaikki toimii silti hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512852
- 562658
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692078
- 452072