Meillä oli astianpesukone rikki ja kutsuttiin sitten korjaaja.
Yllättäen pesukone toimikin,kun "korjaaja" kävi.
Se tarkisti jonku letkun ja sitten istu n½.tuntia keittiössä ja katteli jääkö ohjelma kesken.
Ei jääny...
Lasku tuli postissa reilu 80€ !!!!
Onko tämä siis "normaali"hinta kun joku käy antaa valohoitoa koneelle?
Vai soitanko KARPOLLE ....TANA :)
Laskukin oli semmonen käsin rävelletty sotku.
KM korvauksiakin jtn.13€
Onko samanlaisia kokemuksia?
Pesukoneen "Korjaaja" kävi kylässä
20
10462
Vastaukset
- Fiksu kysyy ensin hintaa
Ei ole samanlaisia. Muistitko nimittäin kysyä hinnoittelusta, kun tilasit korjaajan? Antamillasi tiedoilla on mahdoton sanoa, onko esim. kilometreistä veloitettu oikein, mutta joka tapauksessa matkakulut ja työhön kuluvan ajan saa veloittaa. Vai ajattelitko, että korjaaja ja hänen työnantajansa pysyvät leivän syrjässä kiinni sillä, että korjaaja kulkee ilmaiseksi ihmisten kodeissa? Kun ei ollutkaan vikaa, niin ei tarvitse maksaakaan?
Eri asia on, että laskussa pitää olla eriteltynä, mistä osista (työ, käytetyt varaosat, matkat) summa koostuu.- jäi korjaamatta
Minunkin piti korjauttaa astianpesukone,mutta kolmen vartin ajomatkasta olisi pitänyt maksaa yksistään 75euroa.Se siitä korjauksesta.Eikä mulla ole kyllä kuin lautanen ,lusikka ja muki.Ne nyt pesee käsinki XD
- lissu
"Vai ajattelitko, että korjaaja ja hänen työnantajansa pysyvät leivän syrjässä kiinni sillä, että korjaaja kulkee ilmaiseksi ihmisten kodeissa?"
No onhan toi melkein 90€ mun mielestä aika kohtuuton summa!
Osan osaa se ei koneeseen laittanu,eikä mitää tehny.
Nyt tiedän jatkossa tämänkin,ostan suoraan uuden koneen. - sillä summalla
lissu kirjoitti:
"Vai ajattelitko, että korjaaja ja hänen työnantajansa pysyvät leivän syrjässä kiinni sillä, että korjaaja kulkee ilmaiseksi ihmisten kodeissa?"
Nyt tiedän jatkossa tämänkin,ostan suoraan uuden koneen.Uutta konetta,epäilempä.
Käyttöohjekirja kannattaa aina säilöä hyvin koska siinä on yleensä hyvät vian perkaus ohjeet ja eikä maksa mitään kokeilla niitä. - mää vaan
lissu kirjoitti:
Nyt tiedän jatkossa tämänkin,ostan suoraan uuden koneen.aivotyö maksaa.
- Sami_
Laskutus 40€ tunti ja minimilasku 2h...
Kannattaa kysellä hintoja etukäteen, voi jopa tulla halvemmaksi. Jos hinnasta ei ole sovittu mitään niin se tulee hinnastosta, mutta etukäteen kysyessä voi jopa saada alennusta.- suuria eroja
Pelkästään minimiveloituksesta johtuen. Jotkut ottavat tunnista, jotkut puolesta tunnista. Kannattaa siis miettiä, missä teettää pikku korjaukset.
- Hinta-arvio
Kyllä kannattaa tosiaan etukäteen kysellä mitä mahtaisi maksaa. Kun selostaa koneen merkin, vian laadun ja matkan kotiin niin saa kyllä aika tarkan hinta-arvion jonka perusteella voikin harkita pyytääkö korjaajan vai ei. Voi myös kysellä onko vika mahdollisesti sitä luokkaa että voisi itsekin sen korjata ja mistä vikaa voisi omatoimisesti hakea jos sattuu vaikka ohjekirja olemaan hukassa.
Meillä meni pyykkikone taannoin epäkuntoon ja arvelin vian olevan vedenpoistopumpussa kuten sitten olikin. Hinnaksi tuli: osa 32,- työ 42,- ja matka 12,- Ei sillä olisi uutta saanut joten pidän kohtuulllisena.- positiivinen kokemus
Minullakin oli vastaava tilanne. Epäilin pesukoneen pumpun olevan rikki. Irrotin sen ja vein huoltoliikkeeseen. Siellä irrallisena pumppu kuitenkin toimi. Joskus viallinen pumppu saattaa toimia irrallisena vaikka kuormitettaessa ei toimisikaan (tästä minulla oli kokemusta apk:sta). Pähkäilin, oliko vika varmasti pumpussa. En halunnut ostaa uutta pumppua omalla "riskillä", kuten huollon kaveri esitti, enkä myöskään tuoda konetta huollettavaksi (jos vika onkin vain pumpussa). Vähän aikaa neuvoteltuani, sain sovittua että kokeilen uutta pumppua ja jos se ei auta, tuon koneen huoltoon. No, pumpun vaihto tepsi. Mutta reilujakin huoltoliikkeitä on siis olemassa (kalliita ne ovat kyllä kaikki?).
- huolto
positiivinen kokemus kirjoitti:
Minullakin oli vastaava tilanne. Epäilin pesukoneen pumpun olevan rikki. Irrotin sen ja vein huoltoliikkeeseen. Siellä irrallisena pumppu kuitenkin toimi. Joskus viallinen pumppu saattaa toimia irrallisena vaikka kuormitettaessa ei toimisikaan (tästä minulla oli kokemusta apk:sta). Pähkäilin, oliko vika varmasti pumpussa. En halunnut ostaa uutta pumppua omalla "riskillä", kuten huollon kaveri esitti, enkä myöskään tuoda konetta huollettavaksi (jos vika onkin vain pumpussa). Vähän aikaa neuvoteltuani, sain sovittua että kokeilen uutta pumppua ja jos se ei auta, tuon koneen huoltoon. No, pumpun vaihto tepsi. Mutta reilujakin huoltoliikkeitä on siis olemassa (kalliita ne ovat kyllä kaikki?).
"Mutta reilujakin huoltoliikkeitä on siis olemassa (kalliita ne ovat kyllä kaikki?)."
Millainen olisi unelmien huoltoliike? Halpa, nopea ja tehokas. eikö vain?
Oletko itse yrittäjä tai palkansaaja? Haluaisitko olla esimerkiksi halpa palkansaaja?
Mieti vähän asioita ennen kun kirjoitat kaikenlaista paskaa nettiin. - kullakin
huolto kirjoitti:
"Mutta reilujakin huoltoliikkeitä on siis olemassa (kalliita ne ovat kyllä kaikki?)."
Millainen olisi unelmien huoltoliike? Halpa, nopea ja tehokas. eikö vain?
Oletko itse yrittäjä tai palkansaaja? Haluaisitko olla esimerkiksi halpa palkansaaja?
Mieti vähän asioita ennen kun kirjoitat kaikenlaista paskaa nettiin.Jonkun mielestä on kallista huollattaa kodinkoneita. Jonkun mielestä näköjään ei. Osunko oikeaan jos veikkaan että se ei ole kallista sen mielestä joka saa ne rahat? Itse en ole vielä tavannut (maksavaa) ihmistä, jonka mielestä se olisi halpaa.
Huollossa laskutetaan aina pyöristäen työn määrä ylöspäin (jos olen oikein ymmärtänyt). Usein minimiveloitus on yksi tunti. Kuinka paljon asiakkaat maksavat vuodessa päällekkäisistä tunneista? Siis _kärjistäen_, neljällä asiakkaalla on laitteessa vika, jonka korjaamisessa menee 15 minuuttia, yhteensä yksi tunti. Jokainen asiakas maksaa kuitenkin tunnin työstä. Huoltoliike saa siis samasta tunnista nelinkertaisen korvauksen. - Gemini
kullakin kirjoitti:
Jonkun mielestä on kallista huollattaa kodinkoneita. Jonkun mielestä näköjään ei. Osunko oikeaan jos veikkaan että se ei ole kallista sen mielestä joka saa ne rahat? Itse en ole vielä tavannut (maksavaa) ihmistä, jonka mielestä se olisi halpaa.
Huollossa laskutetaan aina pyöristäen työn määrä ylöspäin (jos olen oikein ymmärtänyt). Usein minimiveloitus on yksi tunti. Kuinka paljon asiakkaat maksavat vuodessa päällekkäisistä tunneista? Siis _kärjistäen_, neljällä asiakkaalla on laitteessa vika, jonka korjaamisessa menee 15 minuuttia, yhteensä yksi tunti. Jokainen asiakas maksaa kuitenkin tunnin työstä. Huoltoliike saa siis samasta tunnista nelinkertaisen korvauksen.Totuus on kuitenkin se,etteivät alan yrittäjät tai huoltomiehet rahassa kieri.Helvetin paljon saa tehdä ilmaistakin työtä.Aina ei hankalassa tapauksessa voi laskuttaa virallisen kaavan mukaan ,koska korjaus ylittää laitteen hinnan.
Ongelma on se,että uudet kodinkoneet ovat nykyään niin halpoja. - Saajalle halpaa
kullakin kirjoitti:
Jonkun mielestä on kallista huollattaa kodinkoneita. Jonkun mielestä näköjään ei. Osunko oikeaan jos veikkaan että se ei ole kallista sen mielestä joka saa ne rahat? Itse en ole vielä tavannut (maksavaa) ihmistä, jonka mielestä se olisi halpaa.
Huollossa laskutetaan aina pyöristäen työn määrä ylöspäin (jos olen oikein ymmärtänyt). Usein minimiveloitus on yksi tunti. Kuinka paljon asiakkaat maksavat vuodessa päällekkäisistä tunneista? Siis _kärjistäen_, neljällä asiakkaalla on laitteessa vika, jonka korjaamisessa menee 15 minuuttia, yhteensä yksi tunti. Jokainen asiakas maksaa kuitenkin tunnin työstä. Huoltoliike saa siis samasta tunnista nelinkertaisen korvauksen.Kun kärjistämään lähdit esimerkkiä, niin tarkennuksena kysyn, sisältyikö mainitsemaasi 15 minuuttiin, joka korjaamisessa menee, keskustelu asiakkaan kanssa ensin siitä, mikä laitetta vaivaa ja jälkikäteen siitä, mitä vialle tehtiin? Entä, jos laite on asiakkaan kotona eli sitä ei siis tuoda huoltoliikkeeseen (harva meistä astianpesukonetta roudaa minnekään vaan kutsuu korjaajan), niin sisältyikö 15 minuutin korjaustyöhön aika, joka menee matkatessa näiden neljän esimerkkiasiakkaasi väliä? Melkoinen vipeltäjä, tämä huoltomies...
Mitä tulee siihen, että et ole tavannut maksajaa, jonka mielestä huolto olisi halpaa, niin olet varmaan suurin piirtein oikeassa. Kukapa paljon haluaisi maksaa. Mutta oletko koskaan ajatellut, että mitä työtä ikinä sitten itse teetkin, niin joku jollakin tavalla tuottaa rahaa sille yritykselle tai organisaatiolle, jolle työtäsi teet. Ja mitä enemmän sitä tulee, sen paremmin riittää rahaa sinunkin palkkaasi. Ettet vaan silloin olisikin sillä puolella, josta sanot, että "se ei ole kallista sen mielestä joka saa ne rahat". Johdonmukaisuutta, ehdotan. - tarkennukseen
Saajalle halpaa kirjoitti:
Kun kärjistämään lähdit esimerkkiä, niin tarkennuksena kysyn, sisältyikö mainitsemaasi 15 minuuttiin, joka korjaamisessa menee, keskustelu asiakkaan kanssa ensin siitä, mikä laitetta vaivaa ja jälkikäteen siitä, mitä vialle tehtiin? Entä, jos laite on asiakkaan kotona eli sitä ei siis tuoda huoltoliikkeeseen (harva meistä astianpesukonetta roudaa minnekään vaan kutsuu korjaajan), niin sisältyikö 15 minuutin korjaustyöhön aika, joka menee matkatessa näiden neljän esimerkkiasiakkaasi väliä? Melkoinen vipeltäjä, tämä huoltomies...
Mitä tulee siihen, että et ole tavannut maksajaa, jonka mielestä huolto olisi halpaa, niin olet varmaan suurin piirtein oikeassa. Kukapa paljon haluaisi maksaa. Mutta oletko koskaan ajatellut, että mitä työtä ikinä sitten itse teetkin, niin joku jollakin tavalla tuottaa rahaa sille yritykselle tai organisaatiolle, jolle työtäsi teet. Ja mitä enemmän sitä tulee, sen paremmin riittää rahaa sinunkin palkkaasi. Ettet vaan silloin olisikin sillä puolella, josta sanot, että "se ei ole kallista sen mielestä joka saa ne rahat". Johdonmukaisuutta, ehdotan.Johdonmukaisuutta nimenomaan haluaisin laskutukseen. Miksi 15 min työstä pitää maksaa saman verran kuin tunnin työstä? Asiakkaathan ovat tällöin eriarvoisessa asemassa.
Olisikohan ihan mahdotonta muuttaa laskutusta siten että se perustuisi käytettyyn aikaan?
Enkä muuten usko, että se _duunari_ enemmän liksaa saisi, vaikka firma käärisi enemmän voittoa.
P.S. Et tainnut _ihan_ ymmärtää kärjistykseni pointtia? - Saajalle halpaa
tarkennukseen kirjoitti:
Johdonmukaisuutta nimenomaan haluaisin laskutukseen. Miksi 15 min työstä pitää maksaa saman verran kuin tunnin työstä? Asiakkaathan ovat tällöin eriarvoisessa asemassa.
Olisikohan ihan mahdotonta muuttaa laskutusta siten että se perustuisi käytettyyn aikaan?
Enkä muuten usko, että se _duunari_ enemmän liksaa saisi, vaikka firma käärisi enemmän voittoa.
P.S. Et tainnut _ihan_ ymmärtää kärjistykseni pointtia?Laskutusperusteita voisi varmaan muuttaa, mutta en usko, että sellaisia on vielä keksittykään, joista kaikki olisivat tyytyväisiä.
Ja voi olla hyvinkin, että en ymmärtänyt kärjistyksesi pointtia. En ole väittänytkään - kovin usein ainakaan - olevani kaikkein viisain.
Mutta siitä duunarista ja hänen palkastaan. "Firma käärisi enemmän voittoa" tuntuu kovin yksisilmäiseltä kommentilta. Katsos kun, jotta se firma olisi olemassa, sen on tuotettava voittoa - siihen perustuu yrittäminen. Jos firma ei tuota voittoa, se on kohta entinen firma, ja sitten se duunari ei ainakaan saa enempää liksaa, mutta vähemmän voi tulla ja sekin työkkärikorvauksen muodossa.
Mutta mitäs se meille muille kuuluu, onko yksi firma enemmän vai vähemmän? Ei kai muuta kuin sen, että jäljelle jäävillä firmoilla on vähemmän kilpailua ja mahdollisuus pyytää palveluistaan enemmän euroja. - Gemini
tarkennukseen kirjoitti:
Johdonmukaisuutta nimenomaan haluaisin laskutukseen. Miksi 15 min työstä pitää maksaa saman verran kuin tunnin työstä? Asiakkaathan ovat tällöin eriarvoisessa asemassa.
P.S. Et tainnut _ihan_ ymmärtää kärjistykseni pointtia?Pikku hommat ovat siitä ikäviä,että korjaajan hukka-aika kasvaa.Korjaustyö ei ole mitään liukuhihnahommaa.
Ainakaan täällä päin Suomea ei esim. TV:n korjauksessa käytetä tuntihintaa.Työt on lajiteltu vaikeusasteen mukaan erilaisiin hintaryhmiin.Pienemmistä töistä otetaan suhteellisesti enemmän,että voidaan paikata kannattomattomia töitä.
- elämä...
Varsinkin isommissa firmoissa, joissa työntekijälle maksetaan tuntipalkkaa, teki töitä tai ei. Yhden miehen firmassahan omistaja itse voi päättää kulloisenkin tapauksen erikseen. Esimerkkinä joskus vuonna yks ja kaks, kun mankka lopetti toimimisen. Huollossa kaveri oli todennut ettei toimi. Oli avannut mankan ja tökännyt ruuvimeisselillä. Mankka rupesi toimimaan. Vika ei ilmennyt uudelleen. Lasku 0 markkaa.
- korjaaja
Ottaisin heti töihin sellaisen kaverin, joka olisi erittäin ammatttaitöonen, ja jolle tarvitsisi maksaa palkka vain sellaisista töistä, jolloin asiakkaalla on ihan oikea ja selvä vika, mihin tarvitaan varaosia. Muut hommat kaveri tekisi tietenkin ihan pr-mielessä...
- korjaajaahakevatalous
Miten olisi "pesukoneen korjaaja" nimeltä Raision Seudun Konehuolto Oy? Onko kellään mitään kokemusta tällaisesta jo vuodesta 1989 lähtien toimineesta korjausyrityksestä Turun seudulla? Pitäisi olla ainakin kokemusta vuosien perusteella.
- wernerska
Kodinkonekorjaaja otti silti kilometrirahat, kun sovin, että jos kulkua täälläpäin niin, käykää katsomassa, vaikka korjaaja kävi lähes naapurissa, niin otti koko matkan kilometrirahat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078