Honda BF50

lisää tehoa?

Onko kenelläkään tiedossa onko uusissa 50hv:ssa Hondan perämoottoreissa ollut mitään mainitsemisen arvoista vikaa? Itselläni on viimekesänä ostettu uusi moottori ja ongelmana on tehottomuus. Luulen että koneessa on joku ongelma koska esim. kiihdytyksessä kone tukehtuu ja sammuu. Muutenkin kone tuntuu ilmoitettuun voimaan nähden voimattomalta esim. liukuun lähdössä. Takuuhuoltoon se on menossa mutta jos jollain olisi ennakkoon tietoa mistä johtuu...

10

6052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mike

5.1-06!

• masiinassasi

Itsellä viime vuoden malli eikä mitään vastaavia ongelia,käy kuin kello.Synkat kaasareissa sekaisin,ja luutavaksi seokset päin jotain..ja nämäkin pitäisi luovutushuollossa liikkeen tarkistaa...

• Paljonhan ne ajaa niilläkin.

Tutulla 50 honda,ei muuta kuin vaivaa siitä,nytkin on maahantuojalla käyntihäiriöiden takia,paljonpa hyötyä 4vuoden takuusta jos se 4 vuotta reistaa eikä saada kuntoon.

• lehdessä

oli jotain juttua 50hv Hondan temppuilusta käyttötestin aikana... En muista mikä se juttu oli, mutta lue lehti niin tiedät.

• Osku

Kaasuttimien syngronointi parantaa vian,silloin kaasuläpät aukeavat kaikki yhtäaikaa

• BF 90

Oletko jättänyt vanhaa bensaa tankkiin.Vanhenee 3 kuukaudessa ja muodostaa valkoista sottaa letkuihin ja kaasariin.Irrotessaan tukkii suuttimet ja kiihdytys on vaikea,täydestä vauhdista putoo noin tuhat kierrosta.Myös kaasarit pitää tyhjentää aina talveksi=ei ongelmia.Omani putsasin itse ja laitoin tankkiin ohjeen mukaan ruiskutussuuttimien putsaus aineen.Saatavilla hyvin varustetuista autovaraosaliikkeistä.Oma pelannut senjälkeen OK.

• .Toni

Moi, ostin viime kesänä BF40:n joka käytännössä sama kone kuin BF50. Ainakin alussa kone ei meinannut käydä tyhjäkäyntiä vaan röpötti rumasti. Samoin käynnistyvyys ei ollut parasta mahdollista, lähti kyllä käyntiin mutta vaati pitkää starttausta, sen jälkeen eivät kaikki pytyt heränneet. Muuten toiminut ok ja em. ongelmat vähenivät koneen käytttuntien kasvaessa.

• varmaan siitä

Että se moottori on ensialkuun liian lähellä vettä. Vie aikansa että tottuu siihen.

Katsokaas kun perämoottoreilla on sielu. Siitä syystä ne joskus temppuilevat. Ei niissä muuten mitään vikaa oo.

Niille pitää höpöttää kaikkea mukavaa,niin toimivat paremmin.

Ja kiroilla ei saa missään nimessä.

• 3500 tuntia

Itselläni oli v-93-05 Hondan 45hv ja ajelin sillä noin 3500h. Koneessa ei tänä aikana ollut mitään vikaa tai häiriöitä. Nyt sitten viime kesänä vaihdoin uuden 50hv Hondan, sillä nyt oon ajellut n. 250h ja tilanne sama kuin ennen. Ensi huollossa vaan kaasarit synkroon ja menoksi. Tehottomuudesta puh. ollen itselläni veneenä Flipper 535ht ja kone kiertää kahden hengen kuormalla täysi uisteluvarustus 6500r/min eli ylikierroksilla. Kokeiltiin eräällä mökki reissulla 8hlön kuormaa ja kyllä se pintaan nousi. Suuret tuntimäärät selittyvät sillä että olen ns. himouistelija.

• 3500 tuntia

Sorry oli muuten sen 45heppasen kanssa käynn. ongelmia tietyssä lämpötilassa n. 3kesää sitten, mutta uskokaa tai älkää syy oli ST1 asemalta ostetussa bensassa? Kone teki sen kahdesti ja eräät asiat kohtasivat jolloin syy selvisi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4936
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3506
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2953
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2757
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16