SOL ja palveluvastaava

kesätyöläinen

Elikkäs minkäslaista työtä tommoinen olisi ja minkämoinen palkka? Kesälomasijaisena siis.

26

21088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole

siivoojia, vain palveluvastaavia, eli sama homma...En tiedä kuullostaako se hienommalta sanoa olevansa palveluvastaava kuin siivooja vai mihin se perustuu....

• Titta

Palveluvastaavalla ei ole oikeasti mitään tekemistä siivouksen kanssa! Palveluvastaava valmistuu ruoka-ja asiakaspalvelun koulutusohjelmasta, meidän koulutus ei ole siivousta nähnytkään. Raivostuttaa, kun jostain syystä työnantajapuolella käytetään siivoojasta nimikettä palveluvastaava.

• jkk

Raskasta työtä harkkaripalkalla vissii. Kesätyöläisillä teetetään raskaita ja aikaavieviä hommia, ku nehän on halvempaa työvoimaa, kun ne, joille maksetaan täyttä palkkaa :)

Kyllähän siitä rahaa saa, mutta kannattaa mieluummin hakea lähikaupan kassalle, enempi saat rahaa, eikä oo puolikskaan niin raskasta.

• palveluvastaavaksi kutsuttu

Menin SOL:n palvelukseen kaksi viikkoa sitten ja järkytyin ensin palkasta. Edellisessä työpaikassani sain 10 e tunti ja nyt alle 8 euroo. Ja nyt olen järkyttynyt työn paljoudesta. Se on aivan mieletöntä miten paljon pitäisi jaksaa päivässä raataa. Minulla ei riitä aika eikä voimat..apuva!!!

• villakone
        palveluvastaavaksi kutsuttu kirjoitti:

Menin SOL:n palvelukseen kaksi viikkoa sitten ja järkytyin ensin palkasta. Edellisessä työpaikassani sain 10 e tunti ja nyt alle 8 euroo. Ja nyt olen järkyttynyt työn paljoudesta. Se on aivan mieletöntä miten paljon pitäisi jaksaa päivässä raataa. Minulla ei riitä aika eikä voimat..apuva!!!

oisit pysyny entisessä paikassa...muilta siivous firmoilta isoilta ei saa kun ruvetperseeseen sen pitkät saikut kun roppa on taysinpaskana

• Entinen SOL-työntekijä

Palveluvastaava eli siivooja siivoo melko varmasti osa-aikaisena erittäin vaihtuvissa työkohteissa ja tuntipalkka voisi olla tuo 6,92e.

• tyytyväinen kun on töitä

siivoojilla eli palveluvastaavilla on taulukkopalkat eli joka siivousliikkeissä noudatetaan samoja palkkoja.Turha palkoista on yksin SOLia syyttää.

• raivostuttaa
        tyytyväinen kun on töitä kirjoitti:

siivoojilla eli palveluvastaavilla on taulukkopalkat eli joka siivousliikkeissä noudatetaan samoja palkkoja.Turha palkoista on yksin SOLia syyttää.

PALVELUVASTAAVAN KOULUTUKSELLA EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN TEKEMISTÄ SIIVOUKSEN KANSSA. OPISKELEN CATERINGALALLA ELI SUURTALOUSALALLA. ELI RUOAN LAITTOA JA VALMISTUN PALVELUVASTAAVAKSI! OPPIKAA TERMIT ENNEN KU KÄYTÄTTE NIITÄ!

• Palveluvastaava
        raivostuttaa kirjoitti:

PALVELUVASTAAVAN KOULUTUKSELLA EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN TEKEMISTÄ SIIVOUKSEN KANSSA. OPISKELEN CATERINGALALLA ELI SUURTALOUSALALLA. ELI RUOAN LAITTOA JA VALMISTUN PALVELUVASTAAVAKSI! OPPIKAA TERMIT ENNEN KU KÄYTÄTTE NIITÄ!

Olen SOL:lilla siivoamassa opiskelujeni ohella ja työnimikkeeni ON PALVELUVASTAAVA. Siivoojaa ei enää tietääkseni käytetä, vaan joko SIISTIJÄÄ, PALVELUVASTAAVAA, KEIKKATYÖLÄISTÄ jne... Ja palkka menee paikan mukaan. Olisikohan palkkaluokkia kolme. Itse saan niistä sitä "parasta", koska siivoan elintarvikejuttuja. Siihen tuntipalkkaan vielä iltalisät ja kokemuslisät päälle ja rahaa tulee yli 9€ tunnilta.

• ....
        raivostuttaa kirjoitti:

Catering-alalta palveluvastaavaksi

Ruoka- ja asiakaspalvelun koulutusohjelmasta valmistut palveluvastaavaksi.

Palveluvastaavan työ on vaihtelevaa ja ihmisläheistä - samanlaista työpäivää tuskin on.
        Palveluvastaava erikoistuu catering-alan asiakaspalveluun ja myyntitehtäviin ruoanvalmistusta unohtamatta. Hän hoitaa ruokien, kahviotuotteiden ja juomien myyntiä ja tarjoilua, lähettää ruokatilauksia ja ottaa niitä vastaan palvelukeittiöissä. Myös tilaus- ja edustustarjoilut ovat osa palveluvastaavan työtä.

Opiskelu painottuu asiakaspalvelu- ja myyntitaitojen kehittämiseen sekä ruoanvalmistus- ja keittiötoimintojen oppimiseen. Markkinoinnin ja taloudellisen toiminnan osaaminen on tärkeä osa palveluvastaavan ammattitaitoa. Opiskelijat opiskelevat asiakaspalvelua, ruoanvalmistusta ja myyntitaitoja opetuspisteiden henkilöstö- ja opiskelijaravintoloissa sekä erilaisissa asiakastilaisuuksissa. Merkittävä osa opiskelusta suoritetaan työssäoppimisjaksoilla alan työpaikoissa.
        Palveluvastaavan työpaikat

Palveluvastaava työskentelee muun muassa henkilöstö- ja opiskelijaravintoloissa, lounasravintoloissa, palvelukeittiöissä, liikennemyymälöissä, kahvila- ja pikaruokaravintoloissa sekä juhla- ja pitopalveluyrityksissä. Alan työllisyysnäkymät ovat erityisen hyvät – yhä useampi suomalainen ruokailee kodin ulkopuolella erilaisissa ravintoloissa. Siksipä erityyppiset kahvila- ja pikaruokailuravintolat ovatkin lisääntyneet vauhdilla!

Siinä teille siivooja!!

• missseraa
        .... kirjoitti:

Catering-alalta palveluvastaavaksi

Ruoka- ja asiakaspalvelun koulutusohjelmasta valmistut palveluvastaavaksi.

Palveluvastaavan työ on vaihtelevaa ja ihmisläheistä - samanlaista työpäivää tuskin on.
        Palveluvastaava erikoistuu catering-alan asiakaspalveluun ja myyntitehtäviin ruoanvalmistusta unohtamatta. Hän hoitaa ruokien, kahviotuotteiden ja juomien myyntiä ja tarjoilua, lähettää ruokatilauksia ja ottaa niitä vastaan palvelukeittiöissä. Myös tilaus- ja edustustarjoilut ovat osa palveluvastaavan työtä.

Opiskelu painottuu asiakaspalvelu- ja myyntitaitojen kehittämiseen sekä ruoanvalmistus- ja keittiötoimintojen oppimiseen. Markkinoinnin ja taloudellisen toiminnan osaaminen on tärkeä osa palveluvastaavan ammattitaitoa. Opiskelijat opiskelevat asiakaspalvelua, ruoanvalmistusta ja myyntitaitoja opetuspisteiden henkilöstö- ja opiskelijaravintoloissa sekä erilaisissa asiakastilaisuuksissa. Merkittävä osa opiskelusta suoritetaan työssäoppimisjaksoilla alan työpaikoissa.
        Palveluvastaavan työpaikat

Palveluvastaava työskentelee muun muassa henkilöstö- ja opiskelijaravintoloissa, lounasravintoloissa, palvelukeittiöissä, liikennemyymälöissä, kahvila- ja pikaruokaravintoloissa sekä juhla- ja pitopalveluyrityksissä. Alan työllisyysnäkymät ovat erityisen hyvät – yhä useampi suomalainen ruokailee kodin ulkopuolella erilaisissa ravintoloissa. Siksipä erityyppiset kahvila- ja pikaruokailuravintolat ovatkin lisääntyneet vauhdilla!

Siinä teille siivooja!!

Olen töissä SOLilla palveluvastaavana (se siis luki tässä palkkalaskelmassa). Olen kesätyöntekijä ja siivoan hotellihuoneita. Palkka on 8,45e/tunti, mikä nyt on ihan ok. Kun ei mitään koulutusta ole jne.

• misrgjoaij
        missseraa kirjoitti:

Olen töissä SOLilla palveluvastaavana (se siis luki tässä palkkalaskelmassa). Olen kesätyöntekijä ja siivoan hotellihuoneita. Palkka on 8,45e/tunti, mikä nyt on ihan ok. Kun ei mitään koulutusta ole jne.

TOIVOTTAVASTI tuo 8,45e on vain harjoitteluajan palkka! Hotellipuolella pätee siistijöihin oli millä nimikkeellä tahansa töissä MARAN TES. Palkka ilman työkokemusta harjoitteluajan jälkeen on 9,82e, ja se PITÄÄ olla niin, vaikka ei olekaan koulutusta.

• siivostaja
        misrgjoaij kirjoitti:

TOIVOTTAVASTI tuo 8,45e on vain harjoitteluajan palkka! Hotellipuolella pätee siistijöihin oli millä nimikkeellä tahansa töissä MARAN TES. Palkka ilman työkokemusta harjoitteluajan jälkeen on 9,82e, ja se PITÄÄ olla niin, vaikka ei olekaan koulutusta.

Solilla siivooja on palveluvastaava, nytkin oli työkkärin sivuilla viisi palveluvastaavan paikkaa, Solilla keski-suomessa, raksasiivousta, tiskausta jne. Catering alan opiskelijat, ottakaa yhteyttä Solin päälliköihin, että teidän ammattinimikettä käytetään väärin. Omasta mielestä siivooja on siivooja, eikä mikään palveluvastaava. Itse laitoshuoltaja tutkinnon suorittanut siivooja.

• tiedoksi vaan teille
        siivostaja kirjoitti:

Solilla siivooja on palveluvastaava, nytkin oli työkkärin sivuilla viisi palveluvastaavan paikkaa, Solilla keski-suomessa, raksasiivousta, tiskausta jne. Catering alan opiskelijat, ottakaa yhteyttä Solin päälliköihin, että teidän ammattinimikettä käytetään väärin. Omasta mielestä siivooja on siivooja, eikä mikään palveluvastaava. Itse laitoshuoltaja tutkinnon suorittanut siivooja.

on SOLilla palveluvastaava siivouksessa,kiinteistöhuollossa,pesulassa,vartioinnissa,aulapalvelussa jne.sekä myös ruokapalveluissa...

• VIISAUS ON TIETOA
        misrgjoaij kirjoitti:

MARAN TES: ILMAN KOULUTUSTA TYÖSKENTELEVÄLLE HENKILÖLLE VOIDAAN MAKSAA -20% PIENEMPÄÄ PALKAA 6 KUUKAUDEN AJAN. LUE TES KUNNOLLA!

• loploploploploplop
        VIISAUS ON TIETOA kirjoitti:

MARAN TES: ILMAN KOULUTUSTA TYÖSKENTELEVÄLLE HENKILÖLLE VOIDAAN MAKSAA -20% PIENEMPÄÄ PALKAA 6 KUUKAUDEN AJAN. LUE TES KUNNOLLA!

tuskin kukaan saatanan tampio on sol illa töissä 2 päivää kauemmi

• Raskassarja
        Palveluvastaava kirjoitti:

Olen SOL:lilla siivoamassa opiskelujeni ohella ja työnimikkeeni ON PALVELUVASTAAVA. Siivoojaa ei enää tietääkseni käytetä, vaan joko SIISTIJÄÄ, PALVELUVASTAAVAA, KEIKKATYÖLÄISTÄ jne... Ja palkka menee paikan mukaan. Olisikohan palkkaluokkia kolme. Itse saan niistä sitä "parasta", koska siivoan elintarvikejuttuja. Siihen tuntipalkkaan vielä iltalisät ja kokemuslisät päälle ja rahaa tulee yli 9€ tunnilta.

Täh, että lisien kanssa tuo! Olen yksityisellä pienemmällä. Työ on raskasta, mutta- saan 11 euroa tunti, ja työnantajalta jotain ruokaetujuttuja sekä voin vaikuttaa jonkin verran, mitä kohteita teen- kun yöporukka voi jakaa työt keskenään, niin homma pyörii. Vapaata saa jos sille on pakottava tarve, kuten sairaus, jokin tosipakollinen meno esim. keskussairaalakäynti, tms.
        Katsopas siivousalan TES. Sieltä löytyy mitä sinulle pitäisi minimissään maksaa. Ei voi olla jos lisiä, tuo tuntipalkka!
        Itsellä on ns kokonaispalkka/tunti, teen sitten millaisia tahansa. Useita vuosia tehnyt siivousta. Koteja, kiinteistöjuttuja, yrityksiä... Ihan kaikenlaista.
        Vinkki. Ei pidä allekirjoittaa työsopimusta, jos ei tiedä alan palkoista. Totta lait työnantaja äkkiä tekee sopparin sen kanssa, joka tekee tes mukaista halvemmalla. Mutta kenenkään ei pidä polkea alan palkkausta. Ei seuraav allekaan makseta, jos ei vaadi. Vedotaan ehkä että edellisetkin teki sillä polkuhinnalla.
        Myytkö sinä jotain tehdessäsi tunnin siivoustyötä? Kyllä! Tunnin, siivousta. Minkä arvoisena pidät itseäsi, työtäsi? Tuota voisit miettiä- itse pääsin vuorosta, vapaapäiville, ja kun tuon luin mitä tässä ketjussa, niin kiukuttaa. Ei ole ihme, että siivousta pidetään vähäarvoisena, jos siivoojatkin pitävät... Ja nimikkeet: siistijä. Laitoshuoltaja. Työkohteessani nimitetään puhtaanapitohenkilöksi. Se on ihan mukava nimike.

• Anonyymi
        missseraa kirjoitti:

Kerroshoitaja siis olet. Ja minä olen laitoshuoltajana raskaansarjan yrityksessä. Siivoojaksi kutsuvat.
        Vastaava siistijä olisi parempi nimike, jos esimerkiksi siistijällä on vakituiset kohteet/kohde jota hoitaa. Sijainen on sitten se joka lomittaa kun milloin on tarpeen.
        Työnantajat ottavat käyttöönsä nykyään mitä kummallisempia nimikkeitä tavallisillekin töille- mutta täysin harhaanjohtavat nimikkeet tulisi karsia käytöstä.

Ennen muinoin oli tietyillä aloilla käytäntö, että rivitekijöistä kun joku sairastui, esimiesasemassa olevan ihmisen tehtäviin kuului ensisijaisesti lähteä sijaistamaan rivityöntekijän kuumetaudin aika, tms äkillinen asia. Lomantuuraajat oli erikseen kutsuttavia tyyppejä. Nuoruudenaikaisessa ammatissa tuo käytäntö tuli tutuksi.

• Moppimaakari

Palkkakuitissa luki palveluvastaava. Palkkani on 9.25e iltalisät/H. Siivoan osa-aikaisesti ja olen 4kk koeajalla. Ja olen kouluttamaton.

• Höpö9999

Mitä ihmettä? Oon ollu toimistosiivouksessa iss ja palkka oli 10,30 e h hotellisiivouksessa oli 10,60 e h. Missähän maksetaan 6h tunti. Höpöhöppöö

• joskusaikoinaan

Kerroshoitajalla on just tuo n. 10,5 e/h. Jos ei ole mitään kokemusta niin sitten palkka on alempi, kunnes joku jossain koeaikana päättää että pystyt normitahtiin mitä kerroshoitajalta odotetaan. Omassa kohteessa säälitti sanoa uusille, että en tiedä koska sinun palkka nousee, koska tosiaan sille ei ole mitään johdonmukasta käytäntöä, vaan esimies jossain sen määrittelee ihan tehojen perusteella. Täähän on ihan perseestä, koska se vakkarikaan ei välttämättä pysty siihen normitahtiin, koska normitahti on epärealistinen. :D

• Hjkkghj

Täällä siivoojan töitä tehnyt monta vuotta laitoshuoltaja nimikkeellä. Nyt sain ylennyksen ja musta tulee palveluvastaava. Palkka siis nousee. Vastaan työkohteen siivouksesta, ohjaan muita työntekijöitä ja vastaan että kaikki menee hyvin

• Kuhanvaansanon

Kai te huomaatte että ketju on perustettu 2006! Kyllä 12vuodessa palkat on varmasti noussu tuosta 6e/tunti...

• lukiolainen

ite oon tänä kesänä ollu kesätöissä solilla ja palkka on vaihdellut 10,5e tai 11,02e paikasta riippuen. vakituisesti oon ollu sittarissa iltaisin ma-la, joten siihen tulee iltalisääki. sitte välillä käyny muuallakin siivoamas kun on kysytty. mutta en kyllä tiiä haluunko solin palveluksessa olla enää tän jälkee, ku tää työ on saanu mun olkanivelen paskaksi ja silti käsketään menemää töihi :)

• SolilainenToistaiseksi

Nostetaas vanhaa ketjua. Eli, mitäs te muut palveluvastaavat Solilla tienaatte, minkä palkkaluokan mukaan? Vastuu kasvaa, tulee päivystyksiä, pitää opetella jokainen kohde ja alkaa perehdyttämään uusia työntekijöitä. Tällä hetkellä saan vain kolmostason palkkaa.

• Anonyymi

Menossa Solille ja 3 taso. Palveluvastaava. Kertokaahan onko tässä etenemismahdollisuuksia tai palkan nousua minkälaisissa sykleissä. Millaisia paikkoja teillä ollut ja mitä olette tehneet työpäivinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3333
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3175
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      435
      2391
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      246
      1473
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      78
      1221
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1178
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      126
      1086
    Aihe