tasauspyörästönlukon kytkentä

tyhmä!

siis miten oikea oppisesti laitetaan lukko päälle? tarviiko olla kytkin pohjassa vai ei, ja jos tarvii niin käyttää kytkintä niin meneekös lukko ilman sitä silti päälle ja rikkooko se sitten paikkoja?

16

13464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarvi

Painaa kytkintä kun kytkee lukon

• Topias

Minä kyllä olen aina painanut kytkintä kun olen pannut tasauspyörästön lukon päälle. Ei siitä haittaakaan ole. Ja kun lähtee sitten varovasti, niin lukko kyllä kytkeytyy päälle heti kun tilaisuus tarjoutuu.

Ei se riko paikkoja, jos ei kauheasti vedätä kytkiessään, mutta varovaisuutta ei tarvitse katua jälkeenpäin....

• tasausp..
        Topias kirjoitti:

Minä kyllä olen aina painanut kytkintä kun olen pannut tasauspyörästön lukon päälle. Ei siitä haittaakaan ole. Ja kun lähtee sitten varovasti, niin lukko kyllä kytkeytyy päälle heti kun tilaisuus tarjoutuu.

Ei se riko paikkoja, jos ei kauheasti vedätä kytkiessään, mutta varovaisuutta ei tarvitse katua jälkeenpäin....

lukko..voi ihan huoletta painaa päälle maasto
        nopeudessa!Ainakin volvossa.muista en tiedä.

• ainakaan
        Topias kirjoitti:

pyörä luista,ku painaa kytkimen.

• vittuiluu taas

Eli ei välttämättä tarvi olla kytkin pohjas vaikka niin opukset sanooki. KUNHAN pyörät pyörivät SAMALLA NOPEUDELLA eikä nyt missään maantienopeuksissa sitä kytke...Ja mielummin laittaaki sen ajoissa, ettei käy huonosti...

• poljen

kytkimen pohjaan kun lyön lukon päälle, se ei ainaskaan pahaa tee lukolle kuin se että vedättäessä lyö sen päälle!

Ps. Volvoon maksaa uus lukko töineen n.2500€

• päälle

ei sillä vauhdilla oo väliä kunhan pyörät pyörii samaa vauhtia. voi sen lukon napata päälle vai 8kympis

• joo
        poljen kirjoitti:

kytkimen pohjaan kun lyön lukon päälle, se ei ainaskaan pahaa tee lukolle kuin se että vedättäessä lyö sen päälle!

Ps. Volvoon maksaa uus lukko töineen n.2500€

Kyllä se kuule menee koko perä vaihtoon jos lukko hajoaa...Kalliimmaks tulee uusia hiluja.

• volvosta
        joo kirjoitti:

Kyllä se kuule menee koko perä vaihtoon jos lukko hajoaa...Kalliimmaks tulee uusia hiluja.

mennyt, vaikka osat olikin helvetin kalliita, niin mietihän mikä napaperäkin maksaa, sitä et hajottamoltakaan saa alle viidellä tonnilla!

• Siitä selviää

En minä ainakaa painele kytkintä, kunhan ajan suunnillee suoraa ja katon et pyörät pyörii samaa tahtia (eli ei suttaa) eli tasane veto tai löysää hetkeks kaasuu ja sit eiku menoks.... ja sisussa kun ei kytkintä tarvii mutenkaa liikaa poleksia...

• asiaa

Johan alkoi tulla erilaisia asiallisia mielipiteitä kun muutama höyrypää ensin päästi paineitaan ulos.

• ajelen

virman autolla ku omallani,ei viiti tahallaan särkee.Mutta jokainen taaplaa tyylillään.

• Pave

Mutta Sisun tasauspyörästön lukko on esimerkiksi reilusti kestävempi laittaa vauhdissa päälle kun esimerkiksi Scanian lukko. Scaniassa on paljon isompi vaara, että joku tulee kurkisteleen että kuka niitä katkaisijoita oikein käyttää.....

• sisukas

juu eipä siinä mitään kytkintä malta painella kun esim metsätiellä tulee mutkan jälkeen liukas mäki. Tunnustelee vaan ettei lyö tyhjää ja napsauttaa lukon päälle. Yhtään tasauspyörästöä ei oo menny rikki.

• Tiedä,vaikka olen
        sisukas kirjoitti:

juu eipä siinä mitään kytkintä malta painella kun esim metsätiellä tulee mutkan jälkeen liukas mäki. Tunnustelee vaan ettei lyö tyhjää ja napsauttaa lukon päälle. Yhtään tasauspyörästöä ei oo menny rikki.

niitä käyttänyt jo yli 30 vuotta,kaasupoljinta olen nykyään hellittänyt kun lukon olen kytkenyt, sekin kai turha toimitus,joskus kuulin automaattilukoista jotka oli tosi ilkeitä esim. liukkaalla kelillä,ei kokemusta muista kuin itse kytkettävistä ne on ihan hyviä,ei ole kokemuksia siitä että menisi rikki,tosin olen ajanutkin Sisuilla enimmäkseen. Maansiirtoa. Eikä muissakaan merkeissä ole mitään ongelmia ilmennyt,olisiko kaikki perät samanlaisia,lisenssillä tehtyjä? Navat on kyllä erilaisia eri merkeissä.

• automaattilukosta
        Tiedä,vaikka olen kirjoitti:

niitä käyttänyt jo yli 30 vuotta,kaasupoljinta olen nykyään hellittänyt kun lukon olen kytkenyt, sekin kai turha toimitus,joskus kuulin automaattilukoista jotka oli tosi ilkeitä esim. liukkaalla kelillä,ei kokemusta muista kuin itse kytkettävistä ne on ihan hyviä,ei ole kokemuksia siitä että menisi rikki,tosin olen ajanutkin Sisuilla enimmäkseen. Maansiirtoa. Eikä muissakaan merkeissä ole mitään ongelmia ilmennyt,olisiko kaikki perät samanlaisia,lisenssillä tehtyjä? Navat on kyllä erilaisia eri merkeissä.

Volvolla oli aikoinaan automaattilukko ja isäntä ajeli jonkun aikaa toinen vetoakseli poikkinaisena.
        Oli naurun paikka.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      306
      7718
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      6019
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3571
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2057
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1906
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1679
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      55
      1452
    10. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    Aihe