Onko kenelläkään kokemuksia taulu-TV:n asentamisesta lastulevyseinään? Onnistuuko ilman seinän sisäpuolisia tukia? Eli voiko asentaa pelkkään seinään?
TV painaa vajaa 30 kg ja mahdollisessa telineessä pultti joka kulmaan-mekanismi. Paino kyllä jakaantuu suurelle alalle mut kestääkö seinä? Ja toisaalta millaiset pultit olisi hyviä vai tuleeko telineen mukana erilaisia vaihtoehtoja?
Taulu-TV:n asennus
3
12342
Vastaukset
- ådpsjn
Itse ostin jonkin Vogels´n seinätelineen ja siinä oli ainakin tarvittavat osat mukana. Kyseisessä telineessä kiinnitys seinään tuli neljällä 80mm kansiruuvilla, jotka tulivat aika pienelle, n. kämmenen kokoiselle, alalle.
Tv roikkuu tällä hetkellä kipsilevyseinällä, mutta kylläkin väliseinän rungon kohdalle kiinnitettynä.
Kannattaa tutkia osuuko siellä seinässä runkotolppa kiinnityskohtaan. Jos ei, niin paras kiinnitysvaihtoehto ovat lastulevyyn tarkoitetut proput, joilla saa tv:n pysymään turvallisesti seinällä. - Jarkko
Sinulla on runkotolpat 60 cm välein. Jos telkkarin sijainti joustaa sen verran että saad edes muutaman ruuvin kiinni siihen kohtaan, olet jo voiton puolella. Muutenkin 30 kg on aika vähän, kunnon erikoisruuvit rautakaupasta niin kyllä pysyy. Itsellääni on taulutelkkari seinässä siten että sähköt ja antenni-, kaiutin ja dvd-piuhat on vedetty väliseinän sisällä, joten telkkari on siististi seinässä ilman mitään näkyvää johtoa minnekään. dvd ja vahvistin toisella seinällä. Minulla on kyllä vanerivahvistus telkkarin kohdalla, mutta oikein kiinnitettynä pysyy myös lastulevy- tai vaikka kipsilevyseinässä. Pysyyhän keittiön yläkaapitkin, painavat paljon enemmän kuin telkkari.
- Ukko
tarkoitukseen sopivia kiinnittimiä, jotka työnnetään poranreiästä lastulevyn läpi ja jotka "aukeavat" lastulevyn toisella puolella. Aika kappale pitää lastulevystä irrota, jos kiinnitys pettää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161382Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658