Tinnitus ja cannabis?

Kaalikorva

Minulla alkoi tinnitus n.7 vuotta sitten. Olin aika meluisassa työpaikassa ja ajattelin sen johtuvan kuulovauriosta. Kävin useilla eri lääkäreillä, minulta otettiin kaikki mahdolliset testit mutta mitään kuulovaurioon tai edes kuulon alenemiseen viittaavaa ei löytynyt. Eli lääkärit vain levittelivät käsiään ja totesivat että ei voi tehdä mitään, tinnituksen kanssa on vain opittava elämään.
Rupesin käymään erilaisilla hierojilla, akupunktiossa, lenkillä, punttisalilla ja kokeilin myös eri ruokavalioita ja ihmeparantajia mutta tinnitus ei vaan häipynyt. Hieman ehkä väheni välillä mutta ei kadonnut missään vaiheessa kokonaan.
Noin vuosi sitten olin eräällä kaverillani käymässä ja hän kysyi että haluaisinko polttaa pilveä?
Olin joskus nuorempana kyllä kokeillut, mutta ei se ollut koskaan tehnyt suurempaa vaikutusta. Mutta ajattelin että mikäpä siinä, sehän voi olla ihan hauskaa.
Poltimme siinä sitten puoliksi yhden sätkän ja alkoi olla aika rento fiilis päällä kun huomasin jossain vaiheessa että tinnitus oli kadonnut.
Myöhemmin illalla könysin kotiin ja menin nukkumaan, tinnituksesta ei ollut edelleenkään tietoakaan. Eikä ollut sen jälkeen moneen päivään, ainakaan viikkoon!
En tiedä mistä se johtui ja onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia? Onko tuota asiaa tutkittu missään päin maailmaa?
Pari kertaa on tullut poltettua sen jälkeenkin ja aina sama juttu.
En tiedä kehtaako tätä asiaa lääkäreiltä ruveta edes kyselemään, soittavat varmaan poliisit paikalle. :/
Sattuisiko täältä löytymään ketään jolle olisi käynyt samoin?

56

19251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,

      "kaalik. suuri kiitos kun uskalsit kirjoittaa ,nyt vain ootellaan löytyykö muita,its. tinnutta niin vietävästi

      • Kaalikorva

        ...sitähän minäkin odotan. Olis kiva tietää että olenko ainoa maailmassa jolla toi toimii?
        Jos olen niin sitten cannabiksesta tuskin tulee uutta tinnituslääkettä.
        Mene ja tiedä.


    • vielä..

      tarkasti minkälainen ääni korvissa kuului ja miten kovaa? Jos toi on totta mitä kerroit niin tää juttu sysää tutkimuksia kymmenen pykälää eteenpäin jos sen vaan saattaa tutkijoiden tietoon! Eli sinuna ottaisin yhteyttä alan asiantuntijoihin (vaikka vaan soittaisin) ja kertoisin suoraan kokemuksista sillä monet vaivasta kärsivät ovat nyt saaneet uutta toivoa :)
      Ja olisihan se hienoa jos pikku-SUOMESSA löydettäisiin cannabiksesta "jalostettu" aine jolla tinnitukseen pääsisi vaikuttamaan! Ei tarvis sen laboratorion enää muuta lääkettä kaupitellakaan ;)

      • Kaalikorva

        No se minun tinnitus on semmoinen todella korkea ääni vasemmassa korvassa, vinkuu siis ihan taukoamatta. Oikeassa taas hieman matalampi mutta sitä en kuule kokoajan, joskus se häviää kokonaan ja silloin kun se on päällä niin se on semmoista katkonaista piippausta.
        Sen verran olen cannabiksesta lukenut että se ainakin rentouttaa kehoa todella paljon (huomattu on) ja poistaa stressiä. Oliskohan siinä jokin yhteys?
        Tosin en koe olevani mitenkään erityisen stressaantunut mutta mistä sitä tietää.


    • mara_vaan

      Uskon että cannabis auttaa tinnitukseen. Cannabishan vaikuttaa keskushermostoon.

      Luin joskus jonkun jutun netistä että henkilöllä oli invalidisoiva tinnitus eli pahin mahdollinen.

      Lääkäri määräsi hänelle kuulemma yhtä epilepsialääkettä. Minulle jäi epäselväksi sairastiko ko. henkilö epilepsiaa.
      Tinnitus kuulemma loppui tämän lääkkeen vaikutuksesta täysin. Sekin jäi minulle epäselväksi alkoiko tinnitus uudelleen kun lääkkeen käytön lopetti.

      • kertoa

        mikä nimenomainen lääke oli kysymyksessä.Eihän tämä mainostamista ole koska tähän tautiin pienikin toivon kipinä olisi kullanarvinen juttu.
        Itse olen 100%invalidisoiva tinnituksen johdosta.
        Elik pahin mahdollinen,kaikki uusi tieto tervetulleita.


      • ,,,
        kertoa kirjoitti:

        mikä nimenomainen lääke oli kysymyksessä.Eihän tämä mainostamista ole koska tähän tautiin pienikin toivon kipinä olisi kullanarvinen juttu.
        Itse olen 100%invalidisoiva tinnituksen johdosta.
        Elik pahin mahdollinen,kaikki uusi tieto tervetulleita.

        juu, tällaista tietoa kyllä odottaa moni(tuhansia meitä),itsekin olen täysin työkyvytön korvien soimisesta johtuen ,ei kskittymiskykyä ,sosiaaliset kyvyt 0 ,tressin sieto vähäinen, unihäiriöt,koko homma vinksallaan ,on pirullinen tauti tämä ,kukaan sitä ei nää ei kuule ,vain huono kuulo antaa viitteen,omassa tap. sekin menee jo ikääntymisen piikkiin(60v), se siinä kans ikävää kun naapurit ainakin aluksi olivat varmoja ,että olen päästäni viala,niinkuin olenkin ,mut tälläkään kylällä ei tiijetä kuin hullut ,sinähullut ja mielenvikaiset ja äkkikuoleman kohdannut on kuollut siihen "laakiin",hee!,niin ja naapurin lapset pelekää, he hee!


      • Mara_vaan
        ,,, kirjoitti:

        juu, tällaista tietoa kyllä odottaa moni(tuhansia meitä),itsekin olen täysin työkyvytön korvien soimisesta johtuen ,ei kskittymiskykyä ,sosiaaliset kyvyt 0 ,tressin sieto vähäinen, unihäiriöt,koko homma vinksallaan ,on pirullinen tauti tämä ,kukaan sitä ei nää ei kuule ,vain huono kuulo antaa viitteen,omassa tap. sekin menee jo ikääntymisen piikkiin(60v), se siinä kans ikävää kun naapurit ainakin aluksi olivat varmoja ,että olen päästäni viala,niinkuin olenkin ,mut tälläkään kylällä ei tiijetä kuin hullut ,sinähullut ja mielenvikaiset ja äkkikuoleman kohdannut on kuollut siihen "laakiin",hee!,niin ja naapurin lapset pelekää, he hee!

        Yritin etsiä ko. viestiä jonka aikoinani luin mutta en enää löytänyt.

        Asiasta löytyy näköjään myös tietoa terveys>lääkkeet-palstalla kun laitoin hakusanaksi
        Neurontin.

        Itse kärsin oikean korvan suhinasta jo vuodesta -93. Onneksi suhina on lievää. Neidonhiuspuu-uute lieventää hieman muttei täysin poista suhinaa.
        Itse en siis ole kokeillut Neurontinia.

        En lupaa mitään ja toisaalta lääkäri ei välttämättä anna tätä lääkettä tinnitukseen vaikka pyytäisi.

        Tinnitus voi johtua monesta syystä esim. sisäkorvavaurio tai aivojen kuulokeskuksen vaurioituminen joten Neurontin ei välttämättä auta.


      • kkk
        Mara_vaan kirjoitti:

        Yritin etsiä ko. viestiä jonka aikoinani luin mutta en enää löytänyt.

        Asiasta löytyy näköjään myös tietoa terveys>lääkkeet-palstalla kun laitoin hakusanaksi
        Neurontin.

        Itse kärsin oikean korvan suhinasta jo vuodesta -93. Onneksi suhina on lievää. Neidonhiuspuu-uute lieventää hieman muttei täysin poista suhinaa.
        Itse en siis ole kokeillut Neurontinia.

        En lupaa mitään ja toisaalta lääkäri ei välttämättä anna tätä lääkettä tinnitukseen vaikka pyytäisi.

        Tinnitus voi johtua monesta syystä esim. sisäkorvavaurio tai aivojen kuulokeskuksen vaurioituminen joten Neurontin ei välttämättä auta.

        Tinnitus-lehdessä muistaakseni on joskus ollut kirjoitus Neurontin -lääkkeestä. Lääkehän ei ole varsinaisesti tinnitusta varten kehitelty. Ilmeisesti lääke kuitenkin on joitakuita auttanut. Neurontin lääke oli muistaakseni järkyttävän kallis.


      • sinulle.
        kkk kirjoitti:

        Tinnitus-lehdessä muistaakseni on joskus ollut kirjoitus Neurontin -lääkkeestä. Lääkehän ei ole varsinaisesti tinnitusta varten kehitelty. Ilmeisesti lääke kuitenkin on joitakuita auttanut. Neurontin lääke oli muistaakseni järkyttävän kallis.

        Tinnutus lehti;miten sen sais käsiin,onko lehti jostain tilattavissa,tarkoitan siis jatkuvaksi tilaajaksi,minulle ei sellaista tule.
        Neurontin;katsoin tietoja edm.lääkkeestä.
        Lääke osallistuu aivojen aineenvaihduntaan,rauhoittain epileptisiä kouristuksia aiheuttavia sähköpurkauksia.
        Siis mitä on sähköpurkaukset?Onko yhteyttä;esim.minun korvat,ajoittaen rätisee kuin olisi sähköä,kädellä hipaisu poskesta niin epämielyttävä sähkö käy,samoiten kun silmänsä ummistaa niin korvasta korvaan menee ilkeä sähköisku.
        Katsoin lääkkeen hinnan;Halvin 300mg/kapseli 50kpl=39.90e.
        800mg/tpl 100kpl.=155.14e.
        et kyl hintaa on.


      • kkk
        sinulle. kirjoitti:

        Tinnutus lehti;miten sen sais käsiin,onko lehti jostain tilattavissa,tarkoitan siis jatkuvaksi tilaajaksi,minulle ei sellaista tule.
        Neurontin;katsoin tietoja edm.lääkkeestä.
        Lääke osallistuu aivojen aineenvaihduntaan,rauhoittain epileptisiä kouristuksia aiheuttavia sähköpurkauksia.
        Siis mitä on sähköpurkaukset?Onko yhteyttä;esim.minun korvat,ajoittaen rätisee kuin olisi sähköä,kädellä hipaisu poskesta niin epämielyttävä sähkö käy,samoiten kun silmänsä ummistaa niin korvasta korvaan menee ilkeä sähköisku.
        Katsoin lääkkeen hinnan;Halvin 300mg/kapseli 50kpl=39.90e.
        800mg/tpl 100kpl.=155.14e.
        et kyl hintaa on.

        Tinnitus -lehti on tinnitysyhdistyksen julkaisema lehti. Minulle lehti alkoi tulla, kun liityin ko. yhdistykseen.


      • duumaaja
        kertoa kirjoitti:

        mikä nimenomainen lääke oli kysymyksessä.Eihän tämä mainostamista ole koska tähän tautiin pienikin toivon kipinä olisi kullanarvinen juttu.
        Itse olen 100%invalidisoiva tinnituksen johdosta.
        Elik pahin mahdollinen,kaikki uusi tieto tervetulleita.

        Mitä tarkoittaa, ja miten se vaikkuuttaa näin työn, eläkkeen tai muun kannalta, tämä 100% invaliditeetti? Minulla on oikea korva soinut, rätissyt ym. 10 vuotta, ja kuulo on mennyt siitä kokonaan. Apua en ole saanut minkäänlaista muuta kuin betacerg 20 mg 3 kertaa vrk. Ei ollut mitään apua.Jätin lääkkeen, otan vain tarvittaessa. Lääkärin komentti ei voi mitään. Saatko eläkettä tai muuta tukea yhteiskunnalta vaivaasi. Myös minulle kaikki apu olisi tarpeen, ei sentään aivan huumesätkät, en tupakoi.


      • ii
        kertoa kirjoitti:

        mikä nimenomainen lääke oli kysymyksessä.Eihän tämä mainostamista ole koska tähän tautiin pienikin toivon kipinä olisi kullanarvinen juttu.
        Itse olen 100%invalidisoiva tinnituksen johdosta.
        Elik pahin mahdollinen,kaikki uusi tieto tervetulleita.

        Luultavasti kyseessä on Rivatril.


      • jippii195

        luin jostain että joillain masennus ja epilepsia lääkkeillä voi poistaa/vaimentaa (jotkut korostavat) tinnitusta mutta lääkkeitä piitää käyttää kokoajan.


      • jippii195
        jippii195 kirjoitti:

        luin jostain että joillain masennus ja epilepsia lääkkeillä voi poistaa/vaimentaa (jotkut korostavat) tinnitusta mutta lääkkeitä piitää käyttää kokoajan.

        mua auttaase et jos en ajattele sitä ääntä niin en kuule sitä pystyin nukkumaan koko koulu vuoden ilman että kuulin pihahdustakaan mutta kesälomalla kun on yksin niin ei oikein voi olla ajattelematta


    • sukuvika

      Ahaa, todella mielenkiintoista. Itse olen koittanut myös tätä asiaa selvittää, newsseistä löysin jonki verran englannin kielistä keskustelua aiheesta. Sielä osa oli sitä mieltä että kannabis saataisi jopa lisätä tinnitusta. Tämähän saattaa tietenkin olla yksilöllistä. Lisäksi, itse ainakin olen sitä mieltä että kannabis lajikkeissakin on isoja eroja, voisiko lajikkeella olla tässä tapauksessa merkitystä?
      Olis todellakin mielenkiintoista kuulla jos muillakin on samanlaisia kokemuksia, voisin ehdottaa tinnituksesta kärsiville sukulaisilleni sitten luonnonmukaista kannabis-hoitoa.

      • sukuvika

        Kaivelin hieman newssejä, ja äkkiseltään tosiaan vaikuttaa siltä että kannabis pikemminkin lisäisi tinnitusta (ei toki pysyvästi, vaan vaikutusten ajaksi). Mutta silti en pidä sitä mahdottomana että se joillakin saattaisi vähentää tinnitusta.


      • sukuvika

      • Kaalikorva

        Taas tuli todettua että kyllä se tehoaa. :)

        Mutta sen verran täytyy toppuutella että en missään tapauksessa halua yllyttää ketään rikokseen! Suomen lain mukaanhan kannabiksen käyttö on rikos.
        Mutta koska asia nyt on sillä tavalla että lääkärit ovat todenneet ettei parannuskeinoa ole, niin enhän minä muutakaan voi.
        Mieluummin olen kerran kuussa pienessä pöhnässä kuin kärsin tinnituksesta jatkuvasti.


      • sukuvika
        Kaalikorva kirjoitti:

        Taas tuli todettua että kyllä se tehoaa. :)

        Mutta sen verran täytyy toppuutella että en missään tapauksessa halua yllyttää ketään rikokseen! Suomen lain mukaanhan kannabiksen käyttö on rikos.
        Mutta koska asia nyt on sillä tavalla että lääkärit ovat todenneet ettei parannuskeinoa ole, niin enhän minä muutakaan voi.
        Mieluummin olen kerran kuussa pienessä pöhnässä kuin kärsin tinnituksesta jatkuvasti.

        Onnea, jos todellakin auttaa! Harmi vain tosiaan että kannabis on laitonta.. Mutta jos sillä saa tinnituksen välillä kuriin, niin eiköhän se ole ihan oikeutettua itseään lääkitä. Eikä ne "sivuvaikutuksetkaan" niin pahoja ole :).

        Asiaan. Olen tässä kaivellut tämän ja eilisen päivän aikana nettiä liittyen aiheeseen kannabis & tinnitus. Useilla tinnitusta käsittelevillä saiteilla varoitellaan että kannabista tulisi välttää, saattaa pahentaa tinnitusta. Itse kyllä epäilen että kyse on lähinnä siitä, että kannabis herkistää aisteja, ja varsinkin kuuloaistia. Kaikki kuuluu herkemmin, ja musiikki kuulostaa paremmalta jne. Ne, joilla kannabis ei poista tinnitusta (eli ilmeisesti aika moni), kokevat asian niin että ääni voimistuisi. Tämä nyt on tällaista arvailua, mutta tuola saitilla esim on samanlainen näkemys:

        http://www.tinnitus.org.uk/information/info sheets/front page/drugsfoodanddrink.htm

        "Although the BTA cannot condone the use of such substances, there is no evidence that tobacco, marijuana, ecstasy, cocaine and other recreational drugs have any major impact for good or ill on tinnitus. If someone with tinnitus feels that one of these substances is making their tinnitus worse, they should go through the same withdrawal/challenge process as described above for foodstuffs."

        Jos tuo pitää paikkansa, että asialle ei ole todisteita, olis kyllä syytä tehdä jotain tutkimusta asiaan liittyen. Tosin luulisi että hamppu yleisemminkin auttais tinnitukseen, asia olis jo laajalti tiedossa. Sen verran yleisiä ilmiöitä kummatkin ovat, kannabis & tinnitus.


      • sukuvika
        sukuvika kirjoitti:

        Onnea, jos todellakin auttaa! Harmi vain tosiaan että kannabis on laitonta.. Mutta jos sillä saa tinnituksen välillä kuriin, niin eiköhän se ole ihan oikeutettua itseään lääkitä. Eikä ne "sivuvaikutuksetkaan" niin pahoja ole :).

        Asiaan. Olen tässä kaivellut tämän ja eilisen päivän aikana nettiä liittyen aiheeseen kannabis & tinnitus. Useilla tinnitusta käsittelevillä saiteilla varoitellaan että kannabista tulisi välttää, saattaa pahentaa tinnitusta. Itse kyllä epäilen että kyse on lähinnä siitä, että kannabis herkistää aisteja, ja varsinkin kuuloaistia. Kaikki kuuluu herkemmin, ja musiikki kuulostaa paremmalta jne. Ne, joilla kannabis ei poista tinnitusta (eli ilmeisesti aika moni), kokevat asian niin että ääni voimistuisi. Tämä nyt on tällaista arvailua, mutta tuola saitilla esim on samanlainen näkemys:

        http://www.tinnitus.org.uk/information/info sheets/front page/drugsfoodanddrink.htm

        "Although the BTA cannot condone the use of such substances, there is no evidence that tobacco, marijuana, ecstasy, cocaine and other recreational drugs have any major impact for good or ill on tinnitus. If someone with tinnitus feels that one of these substances is making their tinnitus worse, they should go through the same withdrawal/challenge process as described above for foodstuffs."

        Jos tuo pitää paikkansa, että asialle ei ole todisteita, olis kyllä syytä tehdä jotain tutkimusta asiaan liittyen. Tosin luulisi että hamppu yleisemminkin auttais tinnitukseen, asia olis jo laajalti tiedossa. Sen verran yleisiä ilmiöitä kummatkin ovat, kannabis & tinnitus.

        piti olla että:

        Tosin luulisi että JOS hamppu yleisemminkin auttais tinnitukseen, asia olis jo laajalti tiedossa...


      • ,,,,
        sukuvika kirjoitti:

        piti olla että:

        Tosin luulisi että JOS hamppu yleisemminkin auttais tinnitukseen, asia olis jo laajalti tiedossa...

        en ole samaa mieltä hampun yleisyydestä ja myöskin tinnutus on vasta hiljan tullut ihmisten tietoisuuteen yleisemmin ja sittenkään ne jotka sen (terveet) kuulevat eivät sitä tajua kuinka hankala ja syndroomallinen se voi olla ,hampuun sitten,, ,Suomen vanhempi väki on erittäin kielteinen kaikkeen huumausaineisin ,paitsi tupakkaan ja viinaan, hamppua ei myöskään tajuta kuin vaan vaarallisena huumeena ,sanoohan sen rikoslakikin,elikkäs jo laki ja lääkärit eivät hampun ,kaanabis ,tuotteen käyttöä puolla niin siihen se sitten jää, jokainenhan voi tietenkin elämässään kokeilla niin laillisia keinoja kuin laittomia ,minä kokeilen viimeksimainittua.12 vuotta kun viheltänyt kuin junan pilli niin en paljo laesta perusta ,,jos sen rikkomisesta on apua ,semmonen pappa oon.


      • sukuvika
        ,,,, kirjoitti:

        en ole samaa mieltä hampun yleisyydestä ja myöskin tinnutus on vasta hiljan tullut ihmisten tietoisuuteen yleisemmin ja sittenkään ne jotka sen (terveet) kuulevat eivät sitä tajua kuinka hankala ja syndroomallinen se voi olla ,hampuun sitten,, ,Suomen vanhempi väki on erittäin kielteinen kaikkeen huumausaineisin ,paitsi tupakkaan ja viinaan, hamppua ei myöskään tajuta kuin vaan vaarallisena huumeena ,sanoohan sen rikoslakikin,elikkäs jo laki ja lääkärit eivät hampun ,kaanabis ,tuotteen käyttöä puolla niin siihen se sitten jää, jokainenhan voi tietenkin elämässään kokeilla niin laillisia keinoja kuin laittomia ,minä kokeilen viimeksimainittua.12 vuotta kun viheltänyt kuin junan pilli niin en paljo laesta perusta ,,jos sen rikkomisesta on apua ,semmonen pappa oon.

        ehkä asia saattaa olla niinkin, että sitä ei vain ole vielä tarpeeksi moni tinnituksesta kärsivä testannut. Ja onhan se sama juttu kaikkien muidenkin vaivojen kohdalla, mihin kannabis auttaa: Lääkärit eivät tietenkään voi suositella mitään laitonta ainetta lääkkeeksi. Takana on myös lääketehtaat jotka vastustavat kaikkia luonnosta saatavia lääkkeeksi kelpaavia aineita, koska niitä ei voi patentoida ja niillä on siten huonompi rahastaa. Suomen Kannabis yhdistyksen sivulta löytyi myös viittaus tinnitukseen:

        http://www.sky.org/ajankohtaista/news.html

        poimittu otsikon "Hamppumummu oikeuteen" alta.

        "Minä en saa pitää kannabista talossani enkä ostaa sitä, joten jonkun muun on tehtävä se. Minun lisäkseni ryhmään kuuluu kolme MS-tautia sairastavaa naista ja yksi reumaa sairastava mies. Kannabis auttaa meitä kaikkia." Patricia Tabramilla on vaikea depressio, selkävamma ja tinnitus."

        "Reilu" maailma...


      • ,.,.,
        sukuvika kirjoitti:

        ehkä asia saattaa olla niinkin, että sitä ei vain ole vielä tarpeeksi moni tinnituksesta kärsivä testannut. Ja onhan se sama juttu kaikkien muidenkin vaivojen kohdalla, mihin kannabis auttaa: Lääkärit eivät tietenkään voi suositella mitään laitonta ainetta lääkkeeksi. Takana on myös lääketehtaat jotka vastustavat kaikkia luonnosta saatavia lääkkeeksi kelpaavia aineita, koska niitä ei voi patentoida ja niillä on siten huonompi rahastaa. Suomen Kannabis yhdistyksen sivulta löytyi myös viittaus tinnitukseen:

        http://www.sky.org/ajankohtaista/news.html

        poimittu otsikon "Hamppumummu oikeuteen" alta.

        "Minä en saa pitää kannabista talossani enkä ostaa sitä, joten jonkun muun on tehtävä se. Minun lisäkseni ryhmään kuuluu kolme MS-tautia sairastavaa naista ja yksi reumaa sairastava mies. Kannabis auttaa meitä kaikkia." Patricia Tabramilla on vaikea depressio, selkävamma ja tinnitus."

        "Reilu" maailma...

        hyvä linkki


      • Kaalikorva
        sukuvika kirjoitti:

        Onnea, jos todellakin auttaa! Harmi vain tosiaan että kannabis on laitonta.. Mutta jos sillä saa tinnituksen välillä kuriin, niin eiköhän se ole ihan oikeutettua itseään lääkitä. Eikä ne "sivuvaikutuksetkaan" niin pahoja ole :).

        Asiaan. Olen tässä kaivellut tämän ja eilisen päivän aikana nettiä liittyen aiheeseen kannabis & tinnitus. Useilla tinnitusta käsittelevillä saiteilla varoitellaan että kannabista tulisi välttää, saattaa pahentaa tinnitusta. Itse kyllä epäilen että kyse on lähinnä siitä, että kannabis herkistää aisteja, ja varsinkin kuuloaistia. Kaikki kuuluu herkemmin, ja musiikki kuulostaa paremmalta jne. Ne, joilla kannabis ei poista tinnitusta (eli ilmeisesti aika moni), kokevat asian niin että ääni voimistuisi. Tämä nyt on tällaista arvailua, mutta tuola saitilla esim on samanlainen näkemys:

        http://www.tinnitus.org.uk/information/info sheets/front page/drugsfoodanddrink.htm

        "Although the BTA cannot condone the use of such substances, there is no evidence that tobacco, marijuana, ecstasy, cocaine and other recreational drugs have any major impact for good or ill on tinnitus. If someone with tinnitus feels that one of these substances is making their tinnitus worse, they should go through the same withdrawal/challenge process as described above for foodstuffs."

        Jos tuo pitää paikkansa, että asialle ei ole todisteita, olis kyllä syytä tehdä jotain tutkimusta asiaan liittyen. Tosin luulisi että hamppu yleisemminkin auttais tinnitukseen, asia olis jo laajalti tiedossa. Sen verran yleisiä ilmiöitä kummatkin ovat, kannabis & tinnitus.

        On mielestäni aika outoa jos kannabis lisäisi tinnitusta!
        Kuinkahan moni niistä on testannut ainoastaan kannabista, siis ilman alkoholia. Minulla on sellainen käsitys että usein sitä lähdetään kaveriporukalla ryyppäämään, käydään meluisissa baareissa ja sitten jatkoilla joku kaivaa sätkän esiin ja sitten poltellaan ja lopuksi sammutaan. Sitten aamulla ihmetellään kun korvat soi entistä kovemmin.
        Minulla nimittäin alkoholi selvästi PAHENTAA tinnitusta.


    • MariaY

      mullakin on ollu tinnitus jo varmaan 6 vuotta. joskus se hiljenee moneksi kuukaudeksi, mutta suurimman osan ajasta se hurisee... olisi IHANAA elää ilman tinnitusta. en enään endes voi kuvitella millaista oli ennen. järjissäni pysyn sen ajatuksen avulla että kohta tulee se hiljaisempi aika.
      huomasin myös itse, että kun olin ottanut baareissa aika paljon alkoholia ja illalla olin sitten sängyssä unta udottamassa. niin tinnitus oli poissa! se oli ihanaa :D mutta aamulla se oli takas :P

      mietin vain, että voiko tinnitus kadota koskaan?

    • kessua

      Kannabista käytetään mm. Yhdysvalloissa ja Kanadassa reseptilääkkeenä ainakin syöpäsairaiden hoitoon. Varmaan käytetään myös jossain muissa taudeissa. Kannabis ei sinänsä auta tautien parantamisessa mitenkään, mutta se lieventää oireita. Tähän tarkoitukseen kannabista on käytetty jo vuosisatojen ajan. Nykyään kannabis on useimmissa länsimaissa laiton huumausaine. Tosin poikkeuksiakin on. Amsterdamissa sitä saa kahviloista. Isossa-Britanniassa on pienen määrän hallussapito nykyään sallittu. Siis jos poliisi tavoittaa sinut kadulta polttamasta, saat polttaa rauhassa loppuun.

      Hyvä jos kannabis lieventää oireitasi. Sinänsä hassua että oman kokemukseni mukaan kannabis kyllä rentouttaa, mutta myös parantaa keskittymiskykyä. Esim. musiikin kuuntelu saa aivan uusia ulottuvuuksia. Joskus jos joku paikka kehossa on hieman kipeänä niin sen saattaa tuntea vielä selvemmin pienessä pilvessä.

      • Kaalikorva

        No kyllähän se rentouttaa todella hyvin. Juuri siitä siinä onkin kysymys. Eli minun kohdallani tinnitus johtuu jännityksestä niskan, pään, ja leuan lihaksistossa.
        Kannabis aiheuttaa niin totaalisen rentoutumisen näillä alueilla että tinnitus katoaa. :)
        Näin olen itse päätellyt.

        Kumma kyllä, Mitkään lääkkeet esim.lihasrelaksantit eivät tehoa samalla tavalla.


      • ,,,
        Kaalikorva kirjoitti:

        No kyllähän se rentouttaa todella hyvin. Juuri siitä siinä onkin kysymys. Eli minun kohdallani tinnitus johtuu jännityksestä niskan, pään, ja leuan lihaksistossa.
        Kannabis aiheuttaa niin totaalisen rentoutumisen näillä alueilla että tinnitus katoaa. :)
        Näin olen itse päätellyt.

        Kumma kyllä, Mitkään lääkkeet esim.lihasrelaksantit eivät tehoa samalla tavalla.

        lihastenrentouttaja tabletteja olen ottanut preset. selkä ja niskaan ,siis vaikuttaa lihasten syyrakenteisiin ,kannab,tuote rentouttaa komentopaikan kautta ,siinä on kai se ero, tää on mun oma visio.ukki


    • paha vaiva

      Minulla on tää paha vaiva samoin.Olen päässyt saraseläkkeelle.v.2001.Minulla on sellainen lääke.Aamulla kun herään otan alkoholia,noin kaksi paukkua,kaljan kanssa,kuuntelen korvalappu stereoita.Mittä tapahtuukaan tinnitus on poissa,useasti koko päivän.Aamupuuro ja lenkille.On pakko pitää taukoa ja jaksettava kuunnella aina muutamia päiviä.Nytkin korva huutaa aivan mielettömästi.Huomenna aamulla taas kokeilen josko saisin taas vapaa-päivän.

      • Anonyymi

        hyvä antero!


    • toivoa

      Miksei julkisteta, että kannabis auttaa tinnitukseen. Se voi auttaa tuhansia suomalaisia!

    • zuhina6

      Kannabista en ole kokeillut, mutta alkoholi vaikuttaa tinnitukseeni samalla tavalla: Jossakin humaltumisen vaiheessa huomaan tinnituksen kadonneen. Krapulapäivänä kohina on vielä paljon vaimeampaa kuin tavallisesti. Liiasta lääkitsemisestä on tietysti omat haittavaikutuksensa, joten en suosittele tätä menetelmää kenellekään.

      • tinni jallu

        mulla aina alkoholin juonnin jälkeisenä
        päivänä pahemmat huminat korvissa eli ai auta asiaa..


    • hassua

      mulla soi korvat ihan samalla tavalla(vasen soi ja oikee säestää). joko on helpottanut?

    • 12, Khz

      Kaalikorvalle:

      Allekirjoittanutta on vaivannut tinnari jo kohta 20 v.
      Sain sen vakavaa auto-onnetomuutta seuraanneen aivoverenvuodon, aivoruhjeen ja kallonporauksen jälkeen.
      Melu on ollut jatkuva,kova ja välillä melkein hulluksi tekevä.

      Äsken kävi niin että käydessäni hollannissa jossa kannabistuotevalikoima on laaja, ostin coffee shopista kupillisen mari-juomaa, koska en pidä savun pitämisestä keuhkoissani.
      Kun heräsin hotellihuoneessani seuraavana aamuna odotti minua positiivinen shokki: tinnitus oli kadonnut !!
      18 vuoden meteli poissa ! - ei oi olla totta, ajattelin !!!
      Mutta se palasi "normaalina" takaisin n 1,5 vuorokauden jälkeen. Silti tuota helpotuksen aikaa ei voi riitävästi ylistää.
      Suomalaiset lääkärit ovat yrittäneet hoitaa t:tani mm. 6 erilaisella lääkkellä ilman vaikutusta - paitsi tietenkin rankkoja sivu-sellaisia ilmaantui.
      Nyt aion etsiä lääkärin joka voisi määrätä tuota oireita poistavaa tuotetta minulle laillisesti kotikamaralla!


      Ajatelkaa, jos tuo jalo aine laillistettaisiin suomessa; kuinka monta ihmishenkeä voitaisiin pelastaa ja elämänlaatua parantaa.
      Esim. alkoholin suurkuluttaja joka joka tapauksessa haluaa nupin tutajamaan, vaikka maksa olisi poksahtamispisteessä voisi tällä vaihtoehtoaineella saada useita lisävuosia.
      Olisikohan Juicelle voitu pelastaa lisävuosia jos hänelle olisi voitu esitellä tämä laillisena ja terveellisempana vaihtoehtona?
      Oletko kaalikorva (tai joku toinen joka tätä chattia lukee) koettanut saada lääkäriltä cannabista, ja millä tuloksella?

      tuumii
      tinnari taajudella 12,5 KHz

      • irtopaa

        luuletko sä ettei juice ole elämässään polttanutpilveä sekä käyttänyt alkoholia sekä sitä ja tätä ja tota...et ei se sitä olis auttanu kuitenkaan


    • .-.

      Tämän vuoden aikana kun olen vähän enemmän rauhanpiippua nauttinut on tinnitus kyllä tuntunut hiljentyvän. Nykyään sitä ei kuule ellei oikein kiinnitä huomiota siihe. Muutama vuosi aikaisemmin tilanne oli vaihtelevasti joskus todella paljon pahempi.

      • toopinokka

        up!onko tinnitus ja cannabis rintamalta mitään uutta.itse kokeilin kesällä hasista ja tinnitus katosi loppu päiväksi,eli toimii ainakin mulla.


      • Vinkunut 12.v
        toopinokka kirjoitti:

        up!onko tinnitus ja cannabis rintamalta mitään uutta.itse kokeilin kesällä hasista ja tinnitus katosi loppu päiväksi,eli toimii ainakin mulla.

        Mulla pahenee vinkuna sätkän jälkeen.Kiva jos jollain toimii.
        paras lääke on ,Vältä hiljaisuutta! Aina radio tai telkkari päällä,se helpottaa vähän.Riippuu tietenkin tinnituksen laadusta.


      • ??..
        Vinkunut 12.v kirjoitti:

        Mulla pahenee vinkuna sätkän jälkeen.Kiva jos jollain toimii.
        paras lääke on ,Vältä hiljaisuutta! Aina radio tai telkkari päällä,se helpottaa vähän.Riippuu tietenkin tinnituksen laadusta.

        Haluaisin kokeilla, mutta mistä kannabista saa Eteläsuomessa ostaa. En tunne ketään joka olisi koskaan käyttänyt.


      • ex-kofeinisti
        Vinkunut 12.v kirjoitti:

        Mulla pahenee vinkuna sätkän jälkeen.Kiva jos jollain toimii.
        paras lääke on ,Vältä hiljaisuutta! Aina radio tai telkkari päällä,se helpottaa vähän.Riippuu tietenkin tinnituksen laadusta.

        Jos tinnitus pahenee kannabiksesta, se voi johtua siitä, että sinulla on jokin krooninen tila, jonka oireille kannabis herkistää sinua.

        Jos käytät esimerkiksi kofeiinia päivittäin, voi siinä yhteydessä kehittyä krooninen kofeiinimyrkytys, jonka oireisiin tinnitus kuuluu. Kannabis herkistää keskushermostoa tuomaan esiin sellaisia juttuja, jotka normaalisti ovat tietoisuuden ulottumattomissa. Kannabis voi paljastaa tällä tavalla sellaisen kofeiinimyrkytyksen, joka ei vielä anna oireita muuten. Tyypillisiä kannabiksen esiinnostamia kofeinismin oireita oavat ahdistuneisuus, paniikki ja psykoosi.

        Kofeinistin ei pitäis käyttää kannabista lainkaan, varsinkaan, jos on jotain kofeinismiin viittaavia oireita. Kofeiini on psyykeä muuttava psykoaktiivinen aine, eli psykotoksiini, psyyken myrkky. Kannabis taas on psykedeeli, joka merkitsee psyykeä manifestoiva, esiintuova, paljastava aine.

        Lopetin itse kofeiinin käytön täydellisesti 2008 helmikuussa, tinnitus on heikentynyt siitä lähtien, ja nykyään alkaa vuorokaudessa olla enemmän hiljaisia tunteja kuin vinkuviihdettä. Tinnituskin on esiintyessään jo todella vaimeaa.

        http://qmies.blogit.fi/


      • Niin rikollinen
        ex-kofeinisti kirjoitti:

        Jos tinnitus pahenee kannabiksesta, se voi johtua siitä, että sinulla on jokin krooninen tila, jonka oireille kannabis herkistää sinua.

        Jos käytät esimerkiksi kofeiinia päivittäin, voi siinä yhteydessä kehittyä krooninen kofeiinimyrkytys, jonka oireisiin tinnitus kuuluu. Kannabis herkistää keskushermostoa tuomaan esiin sellaisia juttuja, jotka normaalisti ovat tietoisuuden ulottumattomissa. Kannabis voi paljastaa tällä tavalla sellaisen kofeiinimyrkytyksen, joka ei vielä anna oireita muuten. Tyypillisiä kannabiksen esiinnostamia kofeinismin oireita oavat ahdistuneisuus, paniikki ja psykoosi.

        Kofeinistin ei pitäis käyttää kannabista lainkaan, varsinkaan, jos on jotain kofeinismiin viittaavia oireita. Kofeiini on psyykeä muuttava psykoaktiivinen aine, eli psykotoksiini, psyyken myrkky. Kannabis taas on psykedeeli, joka merkitsee psyykeä manifestoiva, esiintuova, paljastava aine.

        Lopetin itse kofeiinin käytön täydellisesti 2008 helmikuussa, tinnitus on heikentynyt siitä lähtien, ja nykyään alkaa vuorokaudessa olla enemmän hiljaisia tunteja kuin vinkuviihdettä. Tinnituskin on esiintyessään jo todella vaimeaa.

        http://qmies.blogit.fi/

        Olen jo 30v hoitanut tinnitustani kannabiksella, Lisäksi minulla on selkärangan reuma, ärtynyt paksusuoli ja leikkauksen jäljiltä neuropaattista kipua. Käytän kannabista 3-4 kertaa viikossa ja teen sen höyrystämällä. Joutuessani tilanteeseen ettei sitä ole saatavilla, kaikki vaivani palaavat 1-3vk sisällä. Esim. tinnitukseni muuttuu niin kovaksi etten enää kykene osallistumaan normaaliin keskusteluun.

        Yhdelle lääkäkäreistäni olen tapani tunnustanut ja vakuuttanut juuri kannabiksen tuovan helpotuksen kaikkiin vaivoihini. Hänen vastauksensa kuului: "Minullakin on selkeä käsitys asiasta, mutten voi sitä sanoa"

        Nuo käyttömääräni ovat sellaisia, ettei ne enää nauramamaan laita, mutta nostavat kuitenkin selkeästi mielialaani. Edesmennyttä anoppiani siteeraten: "Ollessaan pilvessä Nr on sellainen välitön ja mukava"

        Elämäni laatu on minulle paljon tärkeämpää kun jokun ignorantin lainlaatijan määräykset.


    • Päänvaiva

      Minulla alkoi tinnitus 14 vuotta sitten onnettomuudessta millon oikea korva tuli kanssa kuuroksi mutta tinnitus jäi,päänsärky ja selkäkipu. Lääkäreiltä olen pyytänyt apua siihen mutta eivät ole osaneet auttamaan. Särkyyn he antavat buranaa 500 reseptiä ja muita samankaltaisia mutta ne eivät auta näihin vaivoihin, enkä joka päivä suostu syömään buranaa koska se ei varmasti ole terveellistä syödä 1500mg päivittäin.
      Niin kun sanoit he levittävät kätensä ja sanoo että ei voi mitään ja pakko oppia elämään sen kanssa. Nuorena kokeilin kannabista kyllä joka kyllä suuremmaks osaks on loppunut vuosien varrella, tottahan se on että tinnitus ja päänsärky joka on jatkunut 1996:desta lähtien lievittyy Kannabiksesta lähes huomaamattomaksi mutta koska se on laitonta sitä ei ole saatavilla millon tarvis eri vaivoihinniin olen käyttänyt bisseä ja muia mietoja alc. juomia että ei tinnitus jne. häiritsisi. Nyt olen muutaman kuukauden ollut juomatta ja alan odottamaan pv. jolloin lääkekannabis laillistuisijolloin viitsisin käydä lääkäriltä pyytämässä apua uudelleen vaivoihin kosk jatkuvissa säryissä eläminen ei osaa hymyillä muuta kun pakkohymyä ja jos näyttää aina vihaiselta/turhautuneelta vaikka ei sitä olisikaan pistää ihmiset ympärilltä hämilleen niinkuin ystävät ja perhe...

      • ujellus

        Nää on näitä epätoivon hetkiä. Minulla on tinnittänyt 2,5 vuotta. Psykiatrilla olen käynyt noin vuoden verran. Välillä on hyviä jaksoja, milloin tinnitus on hiljainen ja en ajattele sitä niin paljoa edes nukkumaan mennessä. Tällä hetkellä on aika vaikeaa, pahimpia on illat ja aamut. Pelottaa, ettei niitä hyviä jaksoja enää tule. Tosi hyvä, jos joku joillekin löytyy jokin edes hetkellisesti lieventävä apu. Cannabista en ole kokeillut, mutta alkoholi usein pahentaa ääntä. Baariin en aina muista ottaa tulppia mukaan, vaikka aina pitäisi :S Pahinta on, kun kellään tutulla ei ole samaa vaivaa. Kukaan ei oikein käsitä, mistä tässä on kyse, ja kuinka tämä voi ajaa hulluuden partaalle!


      • xxottoxx
        ujellus kirjoitti:

        Nää on näitä epätoivon hetkiä. Minulla on tinnittänyt 2,5 vuotta. Psykiatrilla olen käynyt noin vuoden verran. Välillä on hyviä jaksoja, milloin tinnitus on hiljainen ja en ajattele sitä niin paljoa edes nukkumaan mennessä. Tällä hetkellä on aika vaikeaa, pahimpia on illat ja aamut. Pelottaa, ettei niitä hyviä jaksoja enää tule. Tosi hyvä, jos joku joillekin löytyy jokin edes hetkellisesti lieventävä apu. Cannabista en ole kokeillut, mutta alkoholi usein pahentaa ääntä. Baariin en aina muista ottaa tulppia mukaan, vaikka aina pitäisi :S Pahinta on, kun kellään tutulla ei ole samaa vaivaa. Kukaan ei oikein käsitä, mistä tässä on kyse, ja kuinka tämä voi ajaa hulluuden partaalle!

        olen 42 v. nainen. Oikea korva alkoi soimaan yhtenä aamuna. Korkealta ja kovaa eri taajuuksilla.... 12 pv soimisen jälkeen lääkäri kirjoitti antibiootteja ja korvatippoja (tärykalvon?)tulehdukseen. 2 pv sen jälkeen tuli hiljaista.. vaimeaa piippausta aamupäivisin ja iltaisin sohvalla hiljaista... yöt ihan hiljaa. Tätä kesti vain muutaman päivän. 4 päivää lääkekuurin alamisesta korva soi taas... kaiket päivät..

        Nyt join 3 olutta ja korva hiljeni....?

        antibioottia olisi vielä 2 pv jäljellä...


    • 6666669999999

      Musta on hienoa, jos kannabiksesta on jollekkin hyötyä vaivojen hoitamiseen. Itse oon ehdottomasti kannabiksen puolella, mutta haluaisin muistuttaa kaikkia: rajansa kaikella :) Eli en suosittele, että joka päiväiseksi tavaksi tulee tuo kolmen oluen / parin marisätkä polttaminen, se voi tuoda vaan lisäongelmia, mutta jos se silloin tällöin tuo helpotusta niin mikäs siinä :)

    • hhjhjhjhjhjhjhllllll

      cannabis laskee verenpainetta ,olisko siinä syy

    • verenpaineesta
    • oooooooooooooooooooo

      Kannabiksen pääasiallinen vaikuttava aine THC vaikuttaa keskushermostossa olevien reseptoreiden kautta, joita on runsaasti liikkumista, muistia, stressiä ja monimutkaista ajattelua käsittelevillä aivoalueilla. Kannabiksen välittömät fyysiset vaikutukset ovat lihasten rentoutuminen, silmien verkkokalvojen verestäminen, suun kuivuminen, sydämen syketiheyden nousu ja verenpaineen lasku. Nämä akuutit oireet haihtuvat parissa tunnissa kannabispäihtymyksen haihduttua.

    • Hyypijä

      Kiinnostavaa. Tällainen aihe tuli vastaan kun googletin "tinnitus keskustelu". Ensimmäistä kertaa alan tiedostamaan, että tämä ongelma on olemassa kun lueskelen muiden kokemuksia. Ja kaiketi alkoi turhauttamaan tuo jo edellä todettu, että ystäväpiirissä ei samanlaisia kokemuksia ole, joten keskustelu ei jatku omaa toteamusta pidemmälle. Olen kokenut sen vähän samankaltaisena kuin näön heikentymisen, ei sitä vajavaista tuntumaa maailmaan ymmärtänyt ennenkuin sai ensimmäiset lasit.

      Itse olen kärsinyt tinnituksesta n. 10 vuotta, ellen enemmänkin. Se alkoi suunnilleen täysi-ikäisyyden kynnyksellä. Keskustelin aiheesta psykologiaan perehtyneen lapsuudenystävän kanssa, kuka uumoili sen liittyvän nuoruudessa tapahtuneeseen soittamisen pakkoon ja jatkuvasta harjoittelusta aiheutuneeseen inhoon ääniä kohtaan. En ihan allekirjoita asiaa sinänsä, että mielestäni en pode traumoja tapahtuneesta ja kuuntelen mielelläni klasaria edelleen. Uskon kuitenkin siihen koulukuntaan tiedemiehiä ketkä määrittelevät esim. allergiat joiltain osin (en jaksa kaivaa lukemaani tutkimusta joten en uskalla lähteä heittelemään prosentteja) psykosomaattisiksi.

      Kuitenkin. Asia on vaikuttanut elämänlaatuuni, eritoten sosiaalisiin suhteisiin, kun kaikilta ja kaikissa tilanteissa ei voi kysyä joka lauseen jälkeen "mitä?".

      Aiheesta tinnitus ja kannabis annan kannabikselle arvosanan 10 toimivuudestaan. Huomasin myös alkoholin hyvän vaikutuksen, mutta se on pienikokoiselle ja urheilua harrastavalle henkilölle vähän liikaa, edes yhden oluen muodossa päivässä:) Onko muilla ollut samanlaista kokemusta että sätkän jälkeen ääni muuttuu miellyttävämmäksi? Hiljaisemmaksi, ehkä aaltoilevaksi ja matalammaksi. Omaani vertaisin jopa niinkin romanttiseen asiaan kuin sirkan siritykseen tai kuikkaan järvellä:)

      Mutta rikollinenhan minä nyt olen, kun saan nukuttua öisin ja kuulen mitä ystäväni minulle puhuvat. ( Nytkin mietin foliohattu päässä että kaivaako joku nettipoliisi mun henkilöllisyyden esiin ja huomenna ovat koiran kanssa oven takana, vaikka muuten ei ole mitään piiloteltavaa )
      Teen paljon töitä, puhun puhelimessa ja kuuntelen musiikkia ja suljen siten ongelman pois. Tulen kotiin yleensä vasta iltasella, jolloin haluan istua hetken hiljaisuudessa. Se onnistuu kannabiksen avulla ja on korvaamaton stressinpoistaja. Poltan sätkän ja istun hiljaa, korkeintaan luen, mutta suurimmaksi osaksi nautin hiljaisuudesta. Kuullostaa kai tavallaan säälittävältä, mutta minkäs teet...

      Toistaiseksi ainakin saan vielä tehdä töitä mutta hieman pelottaa lukea teistä vanhemmista ihmisistä ja ongelman jatkuvuudesta.

      Ja mitä siihen asian julkistamiseen tulee; aiheesta vaan ei ole tehty tutkimuksia, sillä resursseja ei sellaisiin ole, eikä niitä myönnetä. Reilu 100 vuotta sitten tehty tutkimus on toki ihan pätevä vielä nykyiseen verrattuna. Musta-aukko ja timantti syntyy kyllä, mutta että yksi kasvi on niin saavuttamaton ja pelottava.

      Uskon siihen hurjaan teoriaan, että kyseinen kasvi on liian helppoa ja halpa kasvattaa. Mitä tapahtuu jos joku yksittäinen tuote voi korva lääke-, tupakka- ja tekstiiliteollisuudesta useampia tuotteita, on pitkäikäinen ja vielä kaikkien saatavilla?Kuka sitten tienaa?

      En ole hippi vaan "uranainen" :)
      Menipä pitkäksi. Antakaa anteeksi, tällä hetkellä on se kuikka ja hiljaisuus. Parempia hetkiä.

    • Terence

      Olen kärsinyt tinnituksesta kohta kahdeksan vuotta. Oman tinnitukseni on mitä todennäköisimmin aiheuttanut melu.
      Vinkuna korvassani on tasainen taajuudeltaan, voimakkuus vaihtelee hieman riippuen elämäntilanteesta: stressin alaisena se häiritsee elämää aika voimakkaasti, erityisesti nukkumista.

      Olen käyttänyt kannabista muutaman vuoden suhteellisen usein, mutta vain iltaisin ja se auttaa unen saanissa ja laadussa huomattavasti.
      Varsinaista vinkunaa se ei vie pois, mutta parantaa elämän laatua paremman unen muodossa. Ja onhan se niin, että pikku tötsyissä velatkin muuttuvat saataviksi... ;)

      Poliisi oli kuitenkin eri mieltä ja veivät kotona kasvattamani kasvit pois ja siihen jäi polttelu... toistaiseksi. Nyt korva vinkuu kovemmin kuin pitkään aikaan ja unen saanti on todellakin kiven alla.

      Millaiset mahdollisuudet minulla voisi olla saada lääkemarijuanaresepti?
      Veikkaisin mahdollisuuteni olemattomiksi...

    • Korvat soi
    • Tuuttimies

      Itselläkin on tinnitystä ja joka kerta ku laittaa tuutin tulille nii sitä ei näy eikä kuulu enää missää

    • Invalidisoivatinnitus

      Mitä lajeja olette käyttänyt?itse olen huomannut jotkut lajikkeet voimistaa ja jotkut vähentää tinnitusta. Vuosia sitten sama kokemus kun topicin aloittajalla että oli monta päivää hiljaista.en vaan tiedä mikä laji oli kysessä

    • Anonyymi

      Kannabiksen lääkekäytöstä on englanninkielistä juttua melko paljon netissäkin. Tässä vaan nopeasti haettu esimerkki yhdestä sivusta:

      https://www.leafly.com/start-exploring

      Tuolla sivulla on kai yritetty selvitellä eri lajikkeiden hoidollisia vaikutuksia erilaisiin vaivoihin. Sopivilla hakusanoilla eri lajikkeiden lääkevaikutuksista löytyy monenmoista oletusta sekä väittämää.

      Tällä videolla ikääntynyt usalainen mies filosofoi ja videolla varsinkin lopussa tulee esille kannabiksen lääkekäyttö muistaakseni lapsuuden ajan poliovaurioiden oireiden helpottamisessa. https://www.youtube.com/watch?v=88zTehnKCxM

      😮

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe