E34 trouble

DQF

Tapahtui seuraavaa:

Matkamittari pimeni/himmeni ja pysähtyi lukemiin 299960. Trippi toimii ja muutkin, mutta ei näy muuten kuin kohdistamalla taskulamppu mittarin näyttöön...

Voiko asialle tehdä jotain? Vaihtamalla järjestelmän piirilevy?

9

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E34

Oman kokemukseni mukaan pitäisi korjaantua joko puhdistamalla nykyinen piirilevy tai vaihtamalla se uuteen, joko likainen tai rikki siis.

Ilmeisesti myös mittariston paristot saattavat olla syynä mutta tästä ei tarkempaa kokemusta allekirjoittaneella..

• Pentu
    • Sixpack

Ei kokemusta E34:sta, mutta näyttö on varmaan nestekidenäyttö joka ei itsessään valaise ilman lamppua. Ei varmaan auta pysähtyneeseen lukemaan, mutta saa lukemat näkymään. Pysähtyneeseen lukemaan ehdotan piirilevyn juotoksien varmistamista. E30:n mittaristosta on ainakin löytynyt kylmäjuotoksia. Ja kuten jo mainittiin, akkujen vaihto, jos sellaiset löytyy.

• Henkka Jii

Kyseessä on suunnitteluvirhe; mittariston ns "code plug" jumittaa juurikin noilla kilometreillä.

Ainut tapa korjata on ostaa uusi plugi joka maksaa aika suolaisesti; 160€ ovh ja 144€ sai tingittyä.

Tämä esiintyy kaikissa ennen ...hmmm... olisko ollut 2/89 tai 2/88 tehdyissä. Niissä code plug on mittariston johtoliittimistä sen oranssin sisällä oleva musta mötti.

Saat sen irti helpolla kun otat ensin liittimen irti mittaristosta, panet yhden sulakkeen jokaisen (neljä) plugin kiinnikkeen väliin (sulkkeet pitävät siis "klipsejä" ylhäällä; klipsit sijaitsevat liittimen sivuilla) ja työnnät tosi ohuella tasapäämeisselillä plugia liitimen "perästä".

Mittaristo nollautuu samalla kun vaihdat klipsin ja näyttöön pitäisi syttyä punainen pieni piste kilometrien kohdalle merkiksi siitä että plugi on vaihdettu.

Tarvitset liikkeeseen rekisteriotteen ja henkkarit mukaan; vain auton omistaja voi ostaa uuden plugin.

Henkka
      "eipä ollut piirilevystä kiinni ei"

• Bemuilija

Se punainen valo on niinsanottu "manipulaatiovalo".
        Eli kaikissa jossa se palaa, on mittaria ns. ruuvattu.
        Tietokone tallentaa lukeman muuallekin kuin siihe code plugiin, ja jos
        lukemat eivät pidä yhtä, valo palaa siitä merkiksi.

Ilmeisesti juuri tuosta 300 000 rajasta johtuen se paloi minulla.
        Uusi plugin Bemarilta, ja valo sammui.

Tämä koskee juuri digital-mittaristolla olevia 525i eli parempia malleja. Myöskään mitään vaihdettavia pattereita ei pitäisi näissä malleissa edes olla.

• DQF

No on nyt sitten vaihdatettu. Maksoi 160 euroa työt. Ei syttynyt mitään punaista valoa, ja kilsat lähti nollista...

Sanoivat myös, että piirilevy ei toimi kunnolla. Ei pysty tekemään muuta kuin ostamaan uuden, 650 euroa ½ tunnin työ...

VAI onko jollain tietoa, josko sille vois tehdä jotain???

• Seiska(E32)
        DQF kirjoitti:

No on nyt sitten vaihdatettu. Maksoi 160 euroa työt. Ei syttynyt mitään punaista valoa, ja kilsat lähti nollista...

Sanoivat myös, että piirilevy ei toimi kunnolla. Ei pysty tekemään muuta kuin ostamaan uuden, 650 euroa ½ tunnin työ...

VAI onko jollain tietoa, josko sille vois tehdä jotain???

Eli mittaristo jatkoi matkaa 000 000 :sta eteenpäin, eikä 300 000:sta???

Mää oon nimittäin ite miettiny omaani samaa jutskaa. On jämähtäny siihen 300 000 km mittaristo, ja ollu jo pari kuukautta.

Mullaki paloi ennen jämäätämistä punainen täppi km-merkinnänä vieressä; ei pala enää...

Hintaaki oon kyselly, vaikutti samalta.

Toho piirilevy-juttuun en osaa vastata.

t. 735

• DQF
        Seiska(E32) kirjoitti:

Eli mittaristo jatkoi matkaa 000 000 :sta eteenpäin, eikä 300 000:sta???

Mää oon nimittäin ite miettiny omaani samaa jutskaa. On jämähtäny siihen 300 000 km mittaristo, ja ollu jo pari kuukautta.

Mullaki paloi ennen jämäätämistä punainen täppi km-merkinnänä vieressä; ei pala enää...

Hintaaki oon kyselly, vaikutti samalta.

Toho piirilevy-juttuun en osaa vastata.

t. 735

joo vähän kuin ajelis uudella autolla, mittarissa nyt 000340.

• Sixpack

faktaakin, hyvä niin. Onko jollakin tietoa E36:n mittaristosta, onko samantapaisia ongelmia? Viime vuonna sattui kohdalle tapaus 318i(muistaakseni). Vuosimalli oli -91 ja mittarissa jotain 50-60tkm. Myyjä väitti, että huolto oli "vahingossa" nollannut mittarin aikanaan. Ja oikea ajomäärä oli jotain 270tkm. Melkoista kämmentämistä, jos näin oli tapahtunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5970
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5555
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5247
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3255
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1821
    Aihe