Inssin ja koeputkihedelmöityksen hinta ja jonotus julkisella??

Epätietoinen___

Osaiskohan joku kertoa jonkunlaista hintahaarukkaa inseminaation ja koeputkihedelmöityksen hinnoista julkisella puolella? Yksityisten hinnat löytyvät hyvin, mutta ennen seuraavaa lääkärikäyntiä olisi hyvä tietää lähdetäänkö jo yksityiselle vai ei.Auttaisi pohdintaa. Myöskin jonotustilanne ois kiva tietää eli kuinka kauan hoitoihin joutuu odottamaan? Olemme menossa hoitoihin Oulussa, mutta muittenkin kaupunkien hinnat antavat varmasti jotain suuntaa.

8

5753

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hissukka

Minä olen hoidossa TYKsissä. Me joudumme turvautumaan mikrohedelmöitykseen, joka on ilmeisesti kaikkein kallein hoitomuoto. Lääkäri sanoi viime vuoden puolella, että hoito maksaisi noin tuhat euroa.

Kulut kertyvät lähinnä lääkkeistä. En tiedä tuleeko tuo hinta-arvio nyt ylittymään kuinka, koska osa minulle määrätyistä lääkkeistä poistui vuoden vaihteessa Kelan korvattavien listalta.

Hoitoni on alkamassa vasta viikolla 8, joten en vielä tiedä lopullisia kuluja. Meillä lisäkuluja tulee myös matkoista (90km), jotka Kela korvaa onneksi osittain.

Jonottamaan en ole joutunut julkisella puolella paljon mitään. Tutkimuksiin pääsin 5 viikossa ja kun hoitomuoto oli selvillä olisimme voineet aloittaa nekin heti. Halusimme miehen kanssa kuitenkin vielä hiukan miettiä asiaa, joten saimme itse päättää milloin hoitoihin haluaisimme.

Tiedän, että joillain paikkakunnilla on useamman kuukauden jonot hoitoihin ja olenkin yllättänyt siitä miten joustavasti asiat ovat menneet. Toki välillä on joutunut odottelemaan, kun oma kierto ei ole ollut oikeassa vaiheessa.

• Epätietoinen___

Hei!

Kiitoksia vastauksestasi. Toivon totisesti, ettei meidän tarvitse turvautua vaativimpiin keinoihin. Inssi taitaa olla seuraava vaiheemme, kummastakaan meistä kun ei löydy minkäänlaista "vikaa".

Julkisella puolella on tähän mennessä kiukuttanut lähinnä jatkuva lääkärien vaihtuminen. Hoitohenkilökunta on ollut tosin aina mukavaa ja ymmärtäväistä. Lisäksi epäsäännölliset kuukautiset, välivuodot ja aikojen saaminen sopimaan omaan kiertoon ovat olleet hankalia. Nyt kuitenkin kaikki perustutkimukset tehty. Melkein toivoin jonkun syyn löytyvän, jota tietäisin missä vika on. Raskasta kun vikaa ei ole ja silti ei tärppää.

Paljon jaksamista sekä sinulle, että miehellesi ja onnea mikrohedelmöitykseen!Lohduttavaa tietää, että on olemassa muitakin tämän kipeän asian kanssa painivia, toivon teille kaikkea hyvää!

Seuraava lääkärikäyntini selvittänee hintaluokkaa entisestään, joten palailen kertomaan hinnoista sitten tarkempaa tietoa myöskin muille kohtalopariskunnille.

• Kerro
        Epätietoinen___ kirjoitti:

Hei!

Kiitoksia vastauksestasi. Toivon totisesti, ettei meidän tarvitse turvautua vaativimpiin keinoihin. Inssi taitaa olla seuraava vaiheemme, kummastakaan meistä kun ei löydy minkäänlaista "vikaa".

Julkisella puolella on tähän mennessä kiukuttanut lähinnä jatkuva lääkärien vaihtuminen. Hoitohenkilökunta on ollut tosin aina mukavaa ja ymmärtäväistä. Lisäksi epäsäännölliset kuukautiset, välivuodot ja aikojen saaminen sopimaan omaan kiertoon ovat olleet hankalia. Nyt kuitenkin kaikki perustutkimukset tehty. Melkein toivoin jonkun syyn löytyvän, jota tietäisin missä vika on. Raskasta kun vikaa ei ole ja silti ei tärppää.

Paljon jaksamista sekä sinulle, että miehellesi ja onnea mikrohedelmöitykseen!Lohduttavaa tietää, että on olemassa muitakin tämän kipeän asian kanssa painivia, toivon teille kaikkea hyvää!

Seuraava lääkärikäyntini selvittänee hintaluokkaa entisestään, joten palailen kertomaan hinnoista sitten tarkempaa tietoa myöskin muille kohtalopariskunnille.

Hei!
        Kerro ihmeessä Oulun julkisen hintoja! Itsekkin menossa sinne... Ja jos joku tietää muittenki hoitojen tms. hintoja niin tänne vaan!!!
        Onko Ouluun pitkät jonotus ajat?

• ...Oulussa
        Kerro kirjoitti:

Hei!
        Kerro ihmeessä Oulun julkisen hintoja! Itsekkin menossa sinne... Ja jos joku tietää muittenki hoitojen tms. hintoja niin tänne vaan!!!
        Onko Ouluun pitkät jonotus ajat?

Hei! Olen käynyt OYSissa läpi IVF- ja ICSI-hoidon. Tässä vähän hintatietoutta, jos oikein muistan... Hoidot maksavat vain polikäyntien verran, eli 22e/käynti, ei ole väliä mikä hoito on kyseessä. Käyntejä tulee 5-6 kpl/ hoitokerta, eli siitä voi laskea... Lisäksi lääkkeet maksavat erikseen; minulla meni ainakin yli omavastuuosuuden, mikä on n.610 euroa.

Ja mitä jonotukseen tulee, itse olen jonotellut ainakin 5-6 kk hoitoon. Viimeisin hoito oli marraskuussa ja nyt vielä yksi hoito edessä huhtikuussa. Sitten luovutamme jos ei tärppää. :(

Onnea ja jaksamista kaikille hoitoihin!!!

• lotta79

suuresti mietin kuinka on noin lyhyet jonotukset....
        itse olen hoidoissa vaasassa,täällä kun ei järeämpiä hoitoja tehdä oon jonossa tampereelle.
        jonotus aika noin puolitoista vuotta.

• minä8
        lotta79 kirjoitti:

itse olen hoidoissa vaasassa,täällä kun ei järeämpiä hoitoja tehdä oon jonossa tampereelle.

tällä hetkellä jos olet jo saanut lääkärin lähetteen hoitoon niin 7 kuukautta. Ja aina välissä jos et onnistu niin taas sama 5-7 kuukautta. Mut pakaste siirrot on eri juttu niitä tehdään useemmin.

• Viola
        lotta79 kirjoitti:

ja Tampereelle jonotetaan. Kuulemma keväällä 2007 päästäis IVF:ään. Yksityispuolelta pääsis nopeesti mutta siihen ei valitettavasti rahat riitä. Pitkä on odotusaika...

• pakastettujen kimppuun

lääkkeet noin 1900 euroa irrotuspiikki n 10 euroa lugesteron kapselit 45 euroa.. voi tehdä valtakirjan apteekin kanssa ja maksaa 631 euroa(apteekki perii loput kelalta), jatkossa maksaa 1,5 euroa per lääke.lisäksi tulee 22 euroa per lääkärissä käynti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      179
      4757
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      40
      2536
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1719
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1348
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1193
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1180
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      945
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe