Osaiskohan joku kertoa jonkunlaista hintahaarukkaa inseminaation ja koeputkihedelmöityksen hinnoista julkisella puolella? Yksityisten hinnat löytyvät hyvin, mutta ennen seuraavaa lääkärikäyntiä olisi hyvä tietää lähdetäänkö jo yksityiselle vai ei.Auttaisi pohdintaa. Myöskin jonotustilanne ois kiva tietää eli kuinka kauan hoitoihin joutuu odottamaan? Olemme menossa hoitoihin Oulussa, mutta muittenkin kaupunkien hinnat antavat varmasti jotain suuntaa.
Inssin ja koeputkihedelmöityksen hinta ja jonotus julkisella??
8
5753
Vastaukset
- Hissukka
Minä olen hoidossa TYKsissä. Me joudumme turvautumaan mikrohedelmöitykseen, joka on ilmeisesti kaikkein kallein hoitomuoto. Lääkäri sanoi viime vuoden puolella, että hoito maksaisi noin tuhat euroa.
Kulut kertyvät lähinnä lääkkeistä. En tiedä tuleeko tuo hinta-arvio nyt ylittymään kuinka, koska osa minulle määrätyistä lääkkeistä poistui vuoden vaihteessa Kelan korvattavien listalta.
Hoitoni on alkamassa vasta viikolla 8, joten en vielä tiedä lopullisia kuluja. Meillä lisäkuluja tulee myös matkoista (90km), jotka Kela korvaa onneksi osittain.
Jonottamaan en ole joutunut julkisella puolella paljon mitään. Tutkimuksiin pääsin 5 viikossa ja kun hoitomuoto oli selvillä olisimme voineet aloittaa nekin heti. Halusimme miehen kanssa kuitenkin vielä hiukan miettiä asiaa, joten saimme itse päättää milloin hoitoihin haluaisimme.
Tiedän, että joillain paikkakunnilla on useamman kuukauden jonot hoitoihin ja olenkin yllättänyt siitä miten joustavasti asiat ovat menneet. Toki välillä on joutunut odottelemaan, kun oma kierto ei ole ollut oikeassa vaiheessa.- Epätietoinen___
Hei!
Kiitoksia vastauksestasi. Toivon totisesti, ettei meidän tarvitse turvautua vaativimpiin keinoihin. Inssi taitaa olla seuraava vaiheemme, kummastakaan meistä kun ei löydy minkäänlaista "vikaa".
Julkisella puolella on tähän mennessä kiukuttanut lähinnä jatkuva lääkärien vaihtuminen. Hoitohenkilökunta on ollut tosin aina mukavaa ja ymmärtäväistä. Lisäksi epäsäännölliset kuukautiset, välivuodot ja aikojen saaminen sopimaan omaan kiertoon ovat olleet hankalia. Nyt kuitenkin kaikki perustutkimukset tehty. Melkein toivoin jonkun syyn löytyvän, jota tietäisin missä vika on. Raskasta kun vikaa ei ole ja silti ei tärppää.
Paljon jaksamista sekä sinulle, että miehellesi ja onnea mikrohedelmöitykseen!Lohduttavaa tietää, että on olemassa muitakin tämän kipeän asian kanssa painivia, toivon teille kaikkea hyvää!
Seuraava lääkärikäyntini selvittänee hintaluokkaa entisestään, joten palailen kertomaan hinnoista sitten tarkempaa tietoa myöskin muille kohtalopariskunnille. - Kerro
Epätietoinen___ kirjoitti:
Hei!
Kiitoksia vastauksestasi. Toivon totisesti, ettei meidän tarvitse turvautua vaativimpiin keinoihin. Inssi taitaa olla seuraava vaiheemme, kummastakaan meistä kun ei löydy minkäänlaista "vikaa".
Julkisella puolella on tähän mennessä kiukuttanut lähinnä jatkuva lääkärien vaihtuminen. Hoitohenkilökunta on ollut tosin aina mukavaa ja ymmärtäväistä. Lisäksi epäsäännölliset kuukautiset, välivuodot ja aikojen saaminen sopimaan omaan kiertoon ovat olleet hankalia. Nyt kuitenkin kaikki perustutkimukset tehty. Melkein toivoin jonkun syyn löytyvän, jota tietäisin missä vika on. Raskasta kun vikaa ei ole ja silti ei tärppää.
Paljon jaksamista sekä sinulle, että miehellesi ja onnea mikrohedelmöitykseen!Lohduttavaa tietää, että on olemassa muitakin tämän kipeän asian kanssa painivia, toivon teille kaikkea hyvää!
Seuraava lääkärikäyntini selvittänee hintaluokkaa entisestään, joten palailen kertomaan hinnoista sitten tarkempaa tietoa myöskin muille kohtalopariskunnille.Hei!
Kerro ihmeessä Oulun julkisen hintoja! Itsekkin menossa sinne... Ja jos joku tietää muittenki hoitojen tms. hintoja niin tänne vaan!!!
Onko Ouluun pitkät jonotus ajat? - ...Oulussa
Kerro kirjoitti:
Hei!
Kerro ihmeessä Oulun julkisen hintoja! Itsekkin menossa sinne... Ja jos joku tietää muittenki hoitojen tms. hintoja niin tänne vaan!!!
Onko Ouluun pitkät jonotus ajat?Hei! Olen käynyt OYSissa läpi IVF- ja ICSI-hoidon. Tässä vähän hintatietoutta, jos oikein muistan... Hoidot maksavat vain polikäyntien verran, eli 22e/käynti, ei ole väliä mikä hoito on kyseessä. Käyntejä tulee 5-6 kpl/ hoitokerta, eli siitä voi laskea... Lisäksi lääkkeet maksavat erikseen; minulla meni ainakin yli omavastuuosuuden, mikä on n.610 euroa.
Ja mitä jonotukseen tulee, itse olen jonotellut ainakin 5-6 kk hoitoon. Viimeisin hoito oli marraskuussa ja nyt vielä yksi hoito edessä huhtikuussa. Sitten luovutamme jos ei tärppää. :(
Onnea ja jaksamista kaikille hoitoihin!!! - lotta79
suuresti mietin kuinka on noin lyhyet jonotukset....
itse olen hoidoissa vaasassa,täällä kun ei järeämpiä hoitoja tehdä oon jonossa tampereelle.
jonotus aika noin puolitoista vuotta. - minä8
lotta79 kirjoitti:
itse olen hoidoissa vaasassa,täällä kun ei järeämpiä hoitoja tehdä oon jonossa tampereelle.
jonotus aika noin puolitoista vuotta.tällä hetkellä jos olet jo saanut lääkärin lähetteen hoitoon niin 7 kuukautta. Ja aina välissä jos et onnistu niin taas sama 5-7 kuukautta. Mut pakaste siirrot on eri juttu niitä tehdään useemmin.
- Viola
lotta79 kirjoitti:
jonotus aika noin puolitoista vuotta.ja Tampereelle jonotetaan. Kuulemma keväällä 2007 päästäis IVF:ään. Yksityispuolelta pääsis nopeesti mutta siihen ei valitettavasti rahat riitä. Pitkä on odotusaika...
- pakastettujen kimppuun
lääkkeet noin 1900 euroa irrotuspiikki n 10 euroa lugesteron kapselit 45 euroa.. voi tehdä valtakirjan apteekin kanssa ja maksaa 631 euroa(apteekki perii loput kelalta), jatkossa maksaa 1,5 euroa per lääke.lisäksi tulee 22 euroa per lääkärissä käynti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887