Peugeot 405 yleisimmät viat?

pösökö?

ajattelin hankkia seuraavan auton:
Peugeot 405 SRi 1.9 4d. vm.
87-90 ajettu 200tkm pintaan.joten... vikoja ko.
autosta. sekä hinta arvioita korjauksista ym. 405
hinta-ajokm. suhteesta... :P
joten fiksuja vinkkejä peliin. kiitos.

8

3015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pugfan

      Kirjoittamani osto-opas löytyy osoitteesta
      http://www.geocities.com/peugeotsivut/kaytetty.htm

      Se ei ole tyyppivikalista vaan se sisältää myös
      ihan yleisiä käytetyn auton tarkistuskohteita.

      Hinta-ajokilometrisuhteeseen vaikuttaa em.
      asioiden lisäksi myös esim. auton yleinen
      siisteys, ostaako autoa liikkeestä vai
      yksityiseltä, Rovaniemeltä vai Helsingistä. Jos
      löydät siistin ja 200 tkm ajetun (ja lukema pitää
      paikkansa...) SRi:n niin realistinen hinta on 20-
      25 tmk. Huonokuntoisena 10-15 tmk, tällöin
      kannattaa myös varata "hieman" remonttirahaa.

      • MaxxToy

        noin paljoo. Paskat SRi:t maksaa 6000mk,
        huonohkot 9000mk, hyvät 16000mk ja jos löytyy
        joku "helmi"(=aj. alle 150tkm ja oikeesti hyvä),
        voi hinta kivuta jopa vähän yli kahteen kymppiin.
        Ei missään tapauksessa jostain 14 vuotta vanhasta
        huonosta pösöstä 15000mk:aa!!! Hyviä yksilöitä on
        tosi hankala löytää, mutta sellasesta voi
        maksaakin ihan rahaa...

        Ja sitä remonttirahaa kannattaa itse kunkin
        varata siihen parempaankin autoon, oli se sit
        pösö tai ihan mikä tahansa, koska aina ja ihan
        aina niissä jotain rahanmenoo on ja lisää tulee!


      • Iso D
        MaxxToy kirjoitti:

        noin paljoo. Paskat SRi:t maksaa 6000mk,
        huonohkot 9000mk, hyvät 16000mk ja jos löytyy
        joku "helmi"(=aj. alle 150tkm ja oikeesti hyvä),
        voi hinta kivuta jopa vähän yli kahteen kymppiin.
        Ei missään tapauksessa jostain 14 vuotta vanhasta
        huonosta pösöstä 15000mk:aa!!! Hyviä yksilöitä on
        tosi hankala löytää, mutta sellasesta voi
        maksaakin ihan rahaa...

        Ja sitä remonttirahaa kannattaa itse kunkin
        varata siihen parempaankin autoon, oli se sit
        pösö tai ihan mikä tahansa, koska aina ja ihan
        aina niissä jotain rahanmenoo on ja lisää tulee!

        joo tuossa 6-15 vuoden iässä alkaa auto kuin auto
        olla täysin yksilö. mutta mitä tulee 405:ten
        hintoihin niin olen nähnyt jopa 31500.-
        pyyntihintaa -89 GRD dieselistä, hinta haarukka on
        todella suuri, tuosta mainitsemastasi 6 tmk aina
        yli 30 tmk. tietysti hyvästä yksilöstä kannattaa
        maksaa, mutta jos on remonttipeukalo kunnossa ja
        koppa ei ole pahasti ruosteessa niin mikä ettei
        siitä huonommasta yksilöstä rakentaisi kunnon
        käyttöauton, 405 varaosat ovat melkohalpoja


    • MV

      Peugeot 405 .vikalista!

       SYTYTYSELEKTRONIIKAN VIKOJA. VIKA ILMENEE
      NYKIMISENÄ TASAKAASULLA AJETTAESSA TAI
      SAMMUILEMISENA. ****
       Moottori saattaa kuluttaa runsaasti öljyä.
       1,6 litran moottorissa männänrengasvaurioita.
       Jos 1,8 litran moottori kalisee käydessään
      kylmänä, saattaa moottorissa olla
      öljynkiertohäiriö. Vika koskee kaikkia
      vuosimallien -94 ja -95 Peugeotin ja Citroenin
      1,8 litran moottoreita. Varmista, onko vika
      korjattu takuuna.
       Sylinterikannen tiivisteen palamisia.
       Termostaatti juuttuu. Termostaattikotelo
      vuotaa.
       Jäähdyttimen puhaltimen lämpökytkin viallinen.
       JÄÄHDYTTIMEN VUOTOJA. ****
       Lämmityslaitteen puhallinvikoja.
       Laturivikoja.
       Jakohihnavikoja. Vaihto ehdottomasti 80000
      kilometrin välein. Jos hihna katkeaa, niin mäntä
      voi osua venttiileihin aiheuttaen pahaa tuhoa.
       Moottorin huohotin järjestelmä saattaa
      tukkeutua talvella. Tarkasta onko moottorin
      öljyntäyttötulpassa ja täyttöputkessa öljyvaahtoa
      ja limaa. Jos näin on, se viittaa tukkeutumaan,
      joka pitää korjata. ****
       Vikoja polttoaineen suihkutuksen
      ohjausyksiköissä.
       Tarkista vetoakseleiden tiivisteet ja
      suojakumit.
       Vetonivelet rikki.
       Kallistuksenvakaajan kumit ja raidetangon päät
      väljät.
       Etupään alapallonivelet väljät.
       Ohjausakselin alanivel juuttuu.
       Jarrulevyvikoja.
       Takajarrut puoltavat.
       KÄSIJARRU TEHOTON. ****
       Lampunpesimen ja pissapojan relevikoja.
       Venttiilivarsien tiivisteet voivat vuotaa.
       Pakoputkisto ruostuu herkästi.
       Etupyöränlaakerit kuluvat nopeasti.
       Takajarrulevyt ruostuvat ja käsijarru juuttuu.
       Käynnistysmoottorivikoja.
       Moottorin öljyvuotoja. Öljyvuotoa
      öljynpaineanturin juuresta.
       Enemmän ajetuissa vuotoa moottorin takapäässä.
      Syynä on kampiakselin takapään tiivisteen
      kuluminen.
       Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
       Vesipumppu vuotaa.
       Kojetaulu ääntelee.

      • Kalle

        >SYTYTYSELEKTRONIIKAN VIKOJA. VIKA ILMENEE
        >NYKIMISENÄ TASAKAASULLA AJETTAESSA TAI
        >SAMMUILEMISENA.
        On ollut elektroniikan vikoja, mutta ei
        sammuilemisia. Moottorinohjausyksikkö on kerran
        vaihdettu, samoin pari anturia nykimisten takia.
        Kallista.

        >Moottori saattaa kuluttaa runsaasti öljyä.
        Jep, silloin kun venttiilivarsien tiivistekumit
        ovat finito. Omastani vaihdettiin 210tkm
        kohdalla. Öljyn kulutus loppui siihen.

        >Sylinterikannen tiivisteen palamisia.
        Joo, kannentiiviste on vaihdettu, mutta Automaan
        rahastuksen vuoksi. Tiiviste oli täysin ehjä...

        >JÄÄHDYTTIMEN VUOTOJA.
        Jep, syyläri on jo kertaalleen uusittu.

        >Lämmityslaitteen puhallinvikoja.
        Puhaltimesta alkaa laakeri kitisemään ja
        myöhemmin kiljumaan. Korjaantuu rasvaamalla ellei
        ole päässyt kovin pahaksi.

        >Moottorin huohotin järjestelmä saattaa
        >tukkeutua talvella. Tarkasta onko moottorin
        >öljyntäyttötulpassa ja täyttöputkessa
        >öljyvaahtoa ja limaa. Jos näin on, se viittaa
        >tukkeutumaan, joka pitää korjata.
        Joo, tuo on tunnettu juttu, muttei ole sattunut
        mulle.

        >Vikoja polttoaineen suihkutuksen
        >ohjausyksiköissä.
        Kts. yllä

        >Kallistuksenvakaajan kumit ja raidetangon päät
        >väljät.
        Eipä ole tarvinnut vielä vaihtaa, mutta mun
        autosta koliseekin ohjausvaihde!

        >Ohjausakselin alanivel juuttuu.
        Monelle on käynyt noin, kun pesevät
        moottoritilan, mutteivat rasvaa niveltä.

        >Jarrulevyvikoja.
        Mitähän nuo viat mahtavat olla. Etulevyt kesti
        240tkm, takalevyt käytön puutteesta johtuen
        reilusti vähemmän.

        >Takajarrut puoltavat.
        Jep, ainakin kun on levyt takana.
        Takajarrusatulan käsijarrusysteemin tiivisteet
        menevät ja kässäri jää laahaamaan kun ei palauta
        kunnolla. Näin ainakin mulla. Oikea puoli pitäisi
        vaihtaa, vasen toimii hyvin.

        >KÄSIJARRU TEHOTON.
        No jaa, riittää käytännössä. Kun oikein nykäisee,
        saa renkaat lukkoon asvaltillakin.

        >Pakoputkisto ruostuu herkästi.
        Jaa-a, takana on 260 tkm ja alkuperäinen putki on
        vieläkin takapönttöineen kaikkineen.

        >Etupyöränlaakerit kuluvat nopeasti.
        Ei ainakaan mulla.

        >Takajarrulevyt ruostuvat ja käsijarru juuttuu.
        Kts. yllä

        >Moottorin öljyvuotoja. Öljyvuotoa
        >öljynpaineanturin juuresta.
        >Enemmän ajetuissa vuotoa moottorin takapäässä.
        >Syynä on kampiakselin takapään tiivisteen
        >kuluminen.
        Totta joka sana! Mutta anturin tiiviste on helppo
        vaihtaa ja kampiakselin takapään tiivisteen voisi
        vaihtaa jakohihnan vaihdon yhteydessä.

        >Kojetaulu ääntelee.
        KYLLÄ, olipa sitten kyseessä face-lift tai ei,
        niin kyllä nitisee, kolisee, rutisee ja vaikka
        mitä. Joka kesä ja talvi on tullut yllätyksiä
        uusien äänien muodossa.

        Niin, auto on vm. -94 2litran koneella.


      • Anonyymi

        Nuo ovat Skodan vikoja


    • Anonyymi

      Toytossa uudesta lähtien.

    • Anonyymi

      Luukkujen toiminnot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tapahtunut

      Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5721
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

      Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      55
      2995
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

      Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2635
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      10
      2321
    5. Missäpäin,,,

      Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      27
      2073
    6. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

      Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      2026
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1736
    8. Mitähän ne katseet merkitsee

      Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      145
      1315
    9. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      13
      1227
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      261
      1143
    Aihe