lastenhoitajan palkka...

...mielipiteitä?

käyn säännöllisesti nelilapsisessa perheessä hoitamassa lapsia jotka ovat 2,3,5 ja 8 vuotta, aivan suloisia mutta hyvin vilkkaita tapauksia. Lisäksi laitan välillä ruokaa ja siistin paikkoja. Perhe on hyvin varakas joten varaa heillä kyllä on maksaa. Mutta noin yleensä, mikä olisi sopiva tuntipalkka kun työ on kuitenkin hyvin työlästä, voisiko ilta/yöaikaan tai viikonloppuisin pyytää suhteessa enemmän palkkaa? Olen tilanteesta riippuen pyytänyt 5-8 euroa tunnilta. Olen täysi-ikäinen, kokemusta lasten kanssa on paljon ja perhe pitää minusta kovasti, mutta mitään virallista tutkintoa ei ole.

31

41275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähihoitajaksi opiskeleva

      Ilta- ja yöaikaan mun mielestä kuulunee maksaa hieman enemmän, jos lapsia on vielä noinkin paljon ja nuorimmat ovat vasta 2-3 vuotiaita. Ihan samanlailla, kun jos joku muu työskentelee yökaikaan, hän saa yölisä(tms). Miettisin, kun sulla ei tota koulutusta ole ja perheellä on varaa maksaa, niin oisko 10 euroa / h mittään?

    • tällä tavalla

      Maksamme puolivuotiaan hoitajille (yläastelaisille) 3 e/h ja täysi-ikäisille 5 e/h. Koska kyseessä on vain yksi lapsi, niin mielestäni neljästä lapsesta sinun pitäisi saada kyllä enemmän kuin 5 euroa. 10 e on lähempänä totuutta. Meidän on hyvin vaikeaa saada lastenhoitajaa pääkaupunkiseudulla edes tuolla 5 eurolla.

      • k-alan opiskelija

        Hei!

        Nimimerkillä tällä tavalla -kirjoittanut, mitenkä uskallat jättää 0,5 vuotiaan lapsesi yläasteikäisten hoitoon? Suosittelen jatkossa hankkimaan hoitaksi, esim. kasvatusalan opiskelijan; lastenohjaaja, lähihoitaja, lastentarhanopettaja, luokanopettaja -opiskelijan tai jonkun muun vastaavan. Nostat tunti taksaa esim. 6-7 euroon/h, niin monet opiskelijat tulevat varmasti mielellään. Tsemppiä sinulle!


      • ei pelota
        k-alan opiskelija kirjoitti:

        Hei!

        Nimimerkillä tällä tavalla -kirjoittanut, mitenkä uskallat jättää 0,5 vuotiaan lapsesi yläasteikäisten hoitoon? Suosittelen jatkossa hankkimaan hoitaksi, esim. kasvatusalan opiskelijan; lastenohjaaja, lähihoitaja, lastentarhanopettaja, luokanopettaja -opiskelijan tai jonkun muun vastaavan. Nostat tunti taksaa esim. 6-7 euroon/h, niin monet opiskelijat tulevat varmasti mielellään. Tsemppiä sinulle!

        Oikein hyvin uskallan, olenhan itsekin hoitanut vauvoja samanikäisenä. Reippaita tyttöjä. Mutta jos se nyt sinun mieltäsi rauhoittaa, niin voin paljastaa, miten järjestelmä toimii: tytöt ovat naapurista ja olemme sopineet, että he hoitavat vauvaa vain silloin, kun heidän vanhempansa ovat kotona (johon on noin 30 m). Toisen äiti sairaanhoitaja ja toisen perhepäivähoitaja.
        Ja useimmiten olen itse kotona nukkumassa (mies matkustaa paljon).
        Mutta haluaisin kyllä huomauttaa, että mielestäni ikä ei ole mikään kriteeri sille, kuinka hyvä hoitaja on, kunhan nyt ei mitään 8-vuotiasta palkkaa. Meillä on ollut monenlaista hoitajaa, ja täytyy sanoa, että nuorin näistä kaikista hoitajista on osoittautunut ylivoimaiseksi ykköseksi kaikilla kriteereillä mitattuna. Varmaankin tiedät, että ihmiset ovat erilaisia. 20-vuotias voi olla joutunut kokemaan maailman värikkyyttä huomattavasti enemmän kuin 30-vuotias. Puhun kokemuksesta.


      • 3PG

        Hei!

        Toivottavasti en loukkaa viestilläni ketään, sillä se ei ole tarkoitukseni. Haluan avata silmänne, ja saada ajattelemaan asioita toisenlaisesta näkökulmasta.
        Toivon myös, että te perheet, jotka maksatte kalleimman aarteenne hoidosta hyvinkin huonosti, olette ajatelleet asian loppuun. Aarre tarvitsee arvokasta, laadukasta huolenpitoa ja hoivaa!

        Espoossa lastenhoitaja tienaa 1713€ eli sen 10-11€ tunti. On harmillista katsoa netissä hoitaja-hakuja. Palkka on lähes jokaisessa "perhe-työssä" aivan liian vähäinen.
        Useimmiten perheet vaativat lisäksi taloudesta huolehtimista lasten hoidon lisäksi. Kun työntekijällä on mahdollisuus paljon suurempaan palkkaan, kuin mitä perheet olisivat valmiit maksamaan, en ihmettele yhtään, että vanhempien on vaikeaa saada hoitajaa lapselleen/illeen.
        Vaikka kyseessä olisikin vain yhden lapsen hoitamisesta, on reilusti alle 8€/tunnilta palkkaus todellakin aliarvioitu. Tokihan tuolla palkalla voi saada jonkun kokemattoman, koulutuksettoman nuljanan hoitamaan lapsia, mutta mikä hyöty!? Ja vaikka lastanne tulisi hoitamaan koulutettu ja kokemuksen omaava, varhaiskasvatukseen perehtynyt hoitaja, epäilen, että tuo palkka motivoisi häntä kasvatukselliseen hoitoon.

        Useammat perheet haluavat lapsellensa hoitajan kotiin erinäisistä syistä (kodinomaisuus, yksilöllinen huomioiminen, helppous; ei tarvitse viedä lapsia aamulla hoitoon ym, lapsi saa nukkua aamulla pidempään....) Oli syy mikä tahansa, vanhemmat eivät tule ajatelleeksi, että vaikka kunnallisen päivähoidon maksut ovatkin kovin alhaiset, hoitajan palkkaaminen kotiin ei sitten olekaan. Kun vanhemmat tulevat miettineeksi näitä ja muita mainitsemattomia tekijöitä/ asioita, olisi varmaan hyvä muistuttaa itseään, missä mennään, mitä tehdään ja miksi.
        Onko tärkeämpää päästä helpolla ja halvalla eikä välittää lapsen kasvatuksesta..!? Niinhän se on, että suurimman osan ajasta lapsi viettää aikaa hoitajansa kanssa. Mitä kaikkea lapselle voisi opettakaan, kun olisi tyytyväinen, kiinnostunut ja motivoitunut, ja ennen kaikkea varhaiskasvatuksellisesti pätevöitynyt hoitaja.
        Eli siis kannattaako ennemmin maksaa hyvin pätevälläe hoitajalle, joka on valmis auttamaan Teitä lapsenne kasvatuksessa!?
        Vai olisiko teidän vanhempina parempi ratkaisu päätyä anomaan lapselle kunnalta hoitopaikkaa. Hyvää, luotettavaa hoitoa edullisesti.

        Etenkin pääkaupunkiseudulla, verraten syrjäisempiin seutuihin, elämis kustannukset ovat hoitajallekin suuret. Kuinka täysi-ikäinen, itsenäinen henkilö, kykenisi itseään elättämään noin 800€ kuussa...!? Ajattele itsesi työntekijän asemaan.. Saatat yllättyä!

        Työkään ei lasten kanssa ole aina niin ruusuilla tanssimista vaan saattaa olla hyvinkin uuvuttavaa, voimia ja hermoja raastavaa toimintaa..

        Mukavaa alkanutta vuotta!



        Ajatelkaamme myös aarteitamme!!!


      • äiti15v
        k-alan opiskelija kirjoitti:

        Hei!

        Nimimerkillä tällä tavalla -kirjoittanut, mitenkä uskallat jättää 0,5 vuotiaan lapsesi yläasteikäisten hoitoon? Suosittelen jatkossa hankkimaan hoitaksi, esim. kasvatusalan opiskelijan; lastenohjaaja, lähihoitaja, lastentarhanopettaja, luokanopettaja -opiskelijan tai jonkun muun vastaavan. Nostat tunti taksaa esim. 6-7 euroon/h, niin monet opiskelijat tulevat varmasti mielellään. Tsemppiä sinulle!

        En halua loukata ketään, mutta on todella törkeää ajatella että yla-asteikäinen ei pärjäisi lasten kanssa. Itse olen lapsesta asti hoitanut lapsia ja saanut ensimmäiseni ylä-aste ikäisenä. minun lapsiani ainakin voisi hyvin koululainen hoitaa.


      • niii!!!
        k-alan opiskelija kirjoitti:

        Hei!

        Nimimerkillä tällä tavalla -kirjoittanut, mitenkä uskallat jättää 0,5 vuotiaan lapsesi yläasteikäisten hoitoon? Suosittelen jatkossa hankkimaan hoitaksi, esim. kasvatusalan opiskelijan; lastenohjaaja, lähihoitaja, lastentarhanopettaja, luokanopettaja -opiskelijan tai jonkun muun vastaavan. Nostat tunti taksaa esim. 6-7 euroon/h, niin monet opiskelijat tulevat varmasti mielellään. Tsemppiä sinulle!

        ite olen ollut samanikäinen kun olen alle vuoden ikäisiä hoitanut. ja hyvin pärjäsin! ei se ole niin iästä kiinni. kypsyydestä ja vastuuntunnosta se riippuu!!!


      • Inkkuliini
        k-alan opiskelija kirjoitti:

        Hei!

        Nimimerkillä tällä tavalla -kirjoittanut, mitenkä uskallat jättää 0,5 vuotiaan lapsesi yläasteikäisten hoitoon? Suosittelen jatkossa hankkimaan hoitaksi, esim. kasvatusalan opiskelijan; lastenohjaaja, lähihoitaja, lastentarhanopettaja, luokanopettaja -opiskelijan tai jonkun muun vastaavan. Nostat tunti taksaa esim. 6-7 euroon/h, niin monet opiskelijat tulevat varmasti mielellään. Tsemppiä sinulle!

        Itse hoitelen naapurin lapsia, iältään kaks ja viis. Palkka on ihan hyvä, vaikka olen yläaste ikäinen, ysillä. Mielestäni olen luotettava ja reipas:) ja hyvin on sujunut, ja paneudun todella työhön, enkä surffaa netissä tvm :) tosin aion lukion jälkeen opiskella kasvatus tiedettä.


      • jihku1

        Olisin 13-vuotias ja hakisin lastenhoitsjan työtä. Jos täällä olis joku joka tarvis lastenhoitajaa vaikka viikonloppusin olisin vapaaehtonen tulemaan:))) palkka olis kiva joku 5-7€/H
        Terveisin: 13v tyttö Tampereelta Pirkkalasta:))


    • Ulpukka

      Ihan uteliaisuuttani kysyisin, että maksavatko 'työnantajaperheet' hoitajan eläkemaksun Eteraan ja mahdollisen tapaturmavakuutuksen? TaEl-maksuhan on noin 20%palkan päälle.

      Muutoin tuosta palkastasi sanoisin, että kannattaa pyytää 8-10 eur/tunti, koska on noin monta hoidettavaa lasta. Jos vielä siivoat siellä niin ilman muuta lisää liksaa.

      • liksaliisa

        Meillä 2 lasta, 3v ja 6kk.
        Etsin satunnaista lastenhoitajaa. Pystymme maksamaan 9e tunnilta, mutta en ole löytänyt ketään kiinnostunutta AIKUISTA.
        Asumme Keski-Uudellamaalla.
        Pari soittoa on tullut alaikäisiltä ja yksi 30v nainen kävi kotonammekin ja lupasi tulla parin päivän kuluttua muutamaksi tunniksi jo varsinaiseen työhön..
        ..vaan tulikin tekstiviesti "Heippa. Tää on niin mun tuuria, olen kuumeessa, 39.2".
        Ohhoh, kappas vaan? Kuinkas sattuikin...

        Viestissä ei ollut mitään muuta, esim. että "soitetaan myöhemmin" tms, eikä ole sen jälkeen hänestä kuulunut.
        Parempi silti, että epäluotettavuus tuli ilmi heti, koska työhaastattelun puolesta olisin luullut hänet luotettavaksi.
        Meinaan vaan, että on todella vaikea löytää lastenhoitajaa kotiin, joka olisi täyspäinen, rehellinen ja luotettava. Tälläiset henkilöt saavat ilmeisesti muutakin työtä, kuin satunnaista lastenhoitoduunia.
        En suinkaan 2 lapsen äitinä ollenkaan väheksy lastenhoitotyötä, mutta tuntuu, että sitä väheksytään yleisesti siinä määrin, ettei enää kukaan sitä halua tehdä.


      • miimii
        liksaliisa kirjoitti:

        Meillä 2 lasta, 3v ja 6kk.
        Etsin satunnaista lastenhoitajaa. Pystymme maksamaan 9e tunnilta, mutta en ole löytänyt ketään kiinnostunutta AIKUISTA.
        Asumme Keski-Uudellamaalla.
        Pari soittoa on tullut alaikäisiltä ja yksi 30v nainen kävi kotonammekin ja lupasi tulla parin päivän kuluttua muutamaksi tunniksi jo varsinaiseen työhön..
        ..vaan tulikin tekstiviesti "Heippa. Tää on niin mun tuuria, olen kuumeessa, 39.2".
        Ohhoh, kappas vaan? Kuinkas sattuikin...

        Viestissä ei ollut mitään muuta, esim. että "soitetaan myöhemmin" tms, eikä ole sen jälkeen hänestä kuulunut.
        Parempi silti, että epäluotettavuus tuli ilmi heti, koska työhaastattelun puolesta olisin luullut hänet luotettavaksi.
        Meinaan vaan, että on todella vaikea löytää lastenhoitajaa kotiin, joka olisi täyspäinen, rehellinen ja luotettava. Tälläiset henkilöt saavat ilmeisesti muutakin työtä, kuin satunnaista lastenhoitoduunia.
        En suinkaan 2 lapsen äitinä ollenkaan väheksy lastenhoitotyötä, mutta tuntuu, että sitä väheksytään yleisesti siinä määrin, ettei enää kukaan sitä halua tehdä.

        Hei!
        Missä päin keskiuusimaata asutte?


      • mamii86
        miimii kirjoitti:

        Hei!
        Missä päin keskiuusimaata asutte?

        Hei mitäs mieltä olette siitä kuinka paljon palkkaa täytyy pystyä maksamaan jos vaikka ajatellaan meidän tilannetta. Tarvitsisin lapsille hoitajaa koska olen itse raskaana ja hyvin hunovointinen. Mieheni joutuu palaamaan armeijaan koska lykkäys on ohi ja siis irtisanoi työnsä. kuukausi tulomme ovat siis vain 700kk
        Enkö minä saa apua ollenkaan koska minulla ei ole varaa maksaa kuin maksimissaan 5€ tunti mutta tietenkin olisin itse paikalla joten pää vastuu olisi minulla joten voin hyvin ottaa nuorenkin lapsia hoitamaan. POjat ovat 10kk ja 2v aivan ihania ja kilttejä poikia. ei arkoja eikä villejä. Ehdottakaas mitä minun pitäisi tehdä? :)


      • hep7840
        mamii86 kirjoitti:

        Hei mitäs mieltä olette siitä kuinka paljon palkkaa täytyy pystyä maksamaan jos vaikka ajatellaan meidän tilannetta. Tarvitsisin lapsille hoitajaa koska olen itse raskaana ja hyvin hunovointinen. Mieheni joutuu palaamaan armeijaan koska lykkäys on ohi ja siis irtisanoi työnsä. kuukausi tulomme ovat siis vain 700kk
        Enkö minä saa apua ollenkaan koska minulla ei ole varaa maksaa kuin maksimissaan 5€ tunti mutta tietenkin olisin itse paikalla joten pää vastuu olisi minulla joten voin hyvin ottaa nuorenkin lapsia hoitamaan. POjat ovat 10kk ja 2v aivan ihania ja kilttejä poikia. ei arkoja eikä villejä. Ehdottakaas mitä minun pitäisi tehdä? :)

        Kokeile kysyä mahdollisuutta saada päiväkodista tai
        perhepäivähoitajalta kunnan/kaupungin kautta osapäivä hoitopaikkaa tilanteestasi johtuen. Hoito olisi varmaan ilmaista,koska tulonne noinkin pienet,mutta tarvitset neuvola lääkäriltä suositusta
        lastenhoidosta raskauden johdosta.


      • suzuka
        hep7840 kirjoitti:

        Kokeile kysyä mahdollisuutta saada päiväkodista tai
        perhepäivähoitajalta kunnan/kaupungin kautta osapäivä hoitopaikkaa tilanteestasi johtuen. Hoito olisi varmaan ilmaista,koska tulonne noinkin pienet,mutta tarvitset neuvola lääkäriltä suositusta
        lastenhoidosta raskauden johdosta.

        Heips. Olen melkein täysikäinen tyttö ja mietin mihin kannattaisi pistää ilmoituksia etsiessäni lastenhoitopaikkaa? Hesariin ajattelin pistää ilmoituksen mutta olisiko muita vinkkejä?
        Kiitos.


      • ilmainen hoitaja
        mamii86 kirjoitti:

        Hei mitäs mieltä olette siitä kuinka paljon palkkaa täytyy pystyä maksamaan jos vaikka ajatellaan meidän tilannetta. Tarvitsisin lapsille hoitajaa koska olen itse raskaana ja hyvin hunovointinen. Mieheni joutuu palaamaan armeijaan koska lykkäys on ohi ja siis irtisanoi työnsä. kuukausi tulomme ovat siis vain 700kk
        Enkö minä saa apua ollenkaan koska minulla ei ole varaa maksaa kuin maksimissaan 5€ tunti mutta tietenkin olisin itse paikalla joten pää vastuu olisi minulla joten voin hyvin ottaa nuorenkin lapsia hoitamaan. POjat ovat 10kk ja 2v aivan ihania ja kilttejä poikia. ei arkoja eikä villejä. Ehdottakaas mitä minun pitäisi tehdä? :)

        missä päin asut?


      • ilmainen hoitaja
        mamii86 kirjoitti:

        Hei mitäs mieltä olette siitä kuinka paljon palkkaa täytyy pystyä maksamaan jos vaikka ajatellaan meidän tilannetta. Tarvitsisin lapsille hoitajaa koska olen itse raskaana ja hyvin hunovointinen. Mieheni joutuu palaamaan armeijaan koska lykkäys on ohi ja siis irtisanoi työnsä. kuukausi tulomme ovat siis vain 700kk
        Enkö minä saa apua ollenkaan koska minulla ei ole varaa maksaa kuin maksimissaan 5€ tunti mutta tietenkin olisin itse paikalla joten pää vastuu olisi minulla joten voin hyvin ottaa nuorenkin lapsia hoitamaan. POjat ovat 10kk ja 2v aivan ihania ja kilttejä poikia. ei arkoja eikä villejä. Ehdottakaas mitä minun pitäisi tehdä? :)

        missä päin asut?


      • jihku1
        liksaliisa kirjoitti:

        Meillä 2 lasta, 3v ja 6kk.
        Etsin satunnaista lastenhoitajaa. Pystymme maksamaan 9e tunnilta, mutta en ole löytänyt ketään kiinnostunutta AIKUISTA.
        Asumme Keski-Uudellamaalla.
        Pari soittoa on tullut alaikäisiltä ja yksi 30v nainen kävi kotonammekin ja lupasi tulla parin päivän kuluttua muutamaksi tunniksi jo varsinaiseen työhön..
        ..vaan tulikin tekstiviesti "Heippa. Tää on niin mun tuuria, olen kuumeessa, 39.2".
        Ohhoh, kappas vaan? Kuinkas sattuikin...

        Viestissä ei ollut mitään muuta, esim. että "soitetaan myöhemmin" tms, eikä ole sen jälkeen hänestä kuulunut.
        Parempi silti, että epäluotettavuus tuli ilmi heti, koska työhaastattelun puolesta olisin luullut hänet luotettavaksi.
        Meinaan vaan, että on todella vaikea löytää lastenhoitajaa kotiin, joka olisi täyspäinen, rehellinen ja luotettava. Tälläiset henkilöt saavat ilmeisesti muutakin työtä, kuin satunnaista lastenhoitoduunia.
        En suinkaan 2 lapsen äitinä ollenkaan väheksy lastenhoitotyötä, mutta tuntuu, että sitä väheksytään yleisesti siinä määrin, ettei enää kukaan sitä halua tehdä.

        Olisin vapaaehtonen tulla hoitamaan sun lapsia vaikkq viikonloppusin käviskö se vaikka?


    • mmmy 5

      Hei! Olen onnellinen puolestasi,sillä moni ei palkkaa ilman ammattiloulutusta. Tiedän itse kokemuksesta,olen tehnyt sijaisuuksia paljon lasten tarhoissa. Ei ole sanottu ,että osaa olla lasten kanssa vaikka kouluja käynyt. Viime vuonna olin lasten tarhassa,jossa oli kouluja käynyt opettaja ja hänen olisi pitänyt vastata esikoulu opetuksesta,mutta ei pärjännyt. Joten en raaskinut katsoa vierestä vaan autoin häntä paljon oman työn kuvani ohella. Harmittaa vain sillä olin menossa kouluun,mutta minulle sanottiin että lukihäiriön takia en ehkä koskaan saa papereita. Joten en tiedä mitä tässä tekisin,sillä lapsi rakas olen ja olen ollut vammaisen lapsen avustajana,sekä hoitajana ryhmässä ja yksityinen perhepäivähoitaja 4 lapselle! Olen sitä mieltä ,että työ tehtävistä riippuen voit aivan hyvin pyytää viikonlopuista tuplat,sillä ei ne halvemmalla saa hyvää hoitajaa mistään ja 10e tunti ei ole paljon noin isosta lapsi porukasta ja teet heille vielä koti töitä. Jos he ovat tyytyväisiä sinuun niin ehdota 8-10e/h . Lapset ovat sinun vastuullasi ja se on suuri ! Toivottavasti saatte asiaan yhteisymmärryksen! Erittäin hyvää syksyn jatkoa sinulle! Ja voihan perhe laittaa lapset tarhaan se maksaa huomattavasti enemmän heille!

    • lastenhoit

      Hei,

      itse olen saanut palkkaa 8-10€ yhden n. 1-vuotiaan lapsen hoidosta Espoossa. Osa perheistä olleet varakkaampia kuin toiset. Itselläni ei ole alan koulutusta (muu koulutus kyllä) mutta olen hoitanut lapsia ylä-aste ikäisenäkin ja voin vakuuttaa, että henkilöstä tietysti riippuen, energiaa ja intoa on ja ainakin omalla kohdallani perheet olivat kovin tyytyväisiä.

      Ilta- ja viikonlopputyöstä luonnollisesti voi pyytää hiukan enemmän...

      • MM-91

        Hei! Itse olen nyt kohta 19-v, olen hoitanut lapsia 11-vuotiaasta saakka. Koulutusta ei vielä ole, mutta jossain vaiheessa aion itseni alalle kouluttaa. Olen toiminut useassa eri perheessä, palkka on ollut n.1300-1600€/kk, riippuen paljonko perhe on saanut Kelalta yksityisenhoidontukea. Työhön on yleensä aina kuulunut myös kotityöt/satunnainen ruuanlaitto. Olen tehnyt myös paljon satunnaista työkeikkaa perheissä, muutaman tunnin kerrallaan perheen kotona tai sitten ottanut lapsen yöksi omaan kotiini. Tällöin palkka on ollut 7,5€-8€/tunti. Yöhoidosta on sovittu jokin kertakorvaus, esim 50€. Satunnaista keikkaa olen tehnyt ihan omaksi ilokseni, siksi en niistä tunneista ole pyytänyt niin paljoa palkkaa, kun kokopäiväisestä työstä.

        P.s.Lastenhoitajat, jos mieitte mihin voitte jättää ilmoituksenne, itse olen todennut, että Mol.fi sivusto on loistava! Olen sitä kautta saanut jo 4 työpaikkaa :)


      • -danaa
        MM-91 kirjoitti:

        Hei! Itse olen nyt kohta 19-v, olen hoitanut lapsia 11-vuotiaasta saakka. Koulutusta ei vielä ole, mutta jossain vaiheessa aion itseni alalle kouluttaa. Olen toiminut useassa eri perheessä, palkka on ollut n.1300-1600€/kk, riippuen paljonko perhe on saanut Kelalta yksityisenhoidontukea. Työhön on yleensä aina kuulunut myös kotityöt/satunnainen ruuanlaitto. Olen tehnyt myös paljon satunnaista työkeikkaa perheissä, muutaman tunnin kerrallaan perheen kotona tai sitten ottanut lapsen yöksi omaan kotiini. Tällöin palkka on ollut 7,5€-8€/tunti. Yöhoidosta on sovittu jokin kertakorvaus, esim 50€. Satunnaista keikkaa olen tehnyt ihan omaksi ilokseni, siksi en niistä tunneista ole pyytänyt niin paljoa palkkaa, kun kokopäiväisestä työstä.

        P.s.Lastenhoitajat, jos mieitte mihin voitte jättää ilmoituksenne, itse olen todennut, että Mol.fi sivusto on loistava! Olen sitä kautta saanut jo 4 työpaikkaa :)

        Olen hoitanut tänä kesänä muutaman päivän ihanaa 7vuotiasta tyttöä ja sain 6€/h. Mielestäni se on sopiva palkka


      • Nikskaksnoks
        -danaa kirjoitti:

        Olen hoitanut tänä kesänä muutaman päivän ihanaa 7vuotiasta tyttöä ja sain 6€/h. Mielestäni se on sopiva palkka

        Itse vahdin perheessä kolmea tyttöä, nuorin on 5-vuotta ja vanhin 10 vuotta, keskimmäisen ikää en muista, mutta saan 6€ tunnilta, ja joskus pitää kai tehdä ruokaa lapsille. Onko palkkani mielestänne pieni?
        Yksi tytöistä niskoittelee aika lailla, ja yksi ei millään halua lähteä ulos ja olo on joskus turhautunut asian takia.


      • moi__iii
        Nikskaksnoks kirjoitti:

        Itse vahdin perheessä kolmea tyttöä, nuorin on 5-vuotta ja vanhin 10 vuotta, keskimmäisen ikää en muista, mutta saan 6€ tunnilta, ja joskus pitää kai tehdä ruokaa lapsille. Onko palkkani mielestänne pieni?
        Yksi tytöistä niskoittelee aika lailla, ja yksi ei millään halua lähteä ulos ja olo on joskus turhautunut asian takia.

        Mun mielestä palkan kuuluisi olla pienempi iltaisin ja öisin varsinkin.

        Itse jos olen puolen yön aikaan vahtimassa, niin eipä siinä paljon muuta tee itsekään kun nuku tai tuijota telkkaria, miksi siitä pitäisi periaatteessa maksaa, ainakaan _enemmän_ kun normisti.


      • lh
        moi__iii kirjoitti:

        Mun mielestä palkan kuuluisi olla pienempi iltaisin ja öisin varsinkin.

        Itse jos olen puolen yön aikaan vahtimassa, niin eipä siinä paljon muuta tee itsekään kun nuku tai tuijota telkkaria, miksi siitä pitäisi periaatteessa maksaa, ainakaan _enemmän_ kun normisti.

        olen saanut palkkaa 8-10€ /h yhden lapsen hoidosta. Iltaisin pikkaisen enemmän mutta jos on yötä niin joku kerta korvaus esim.40-50€ olisi mielestäni sopiva korvaus..
        ruokaetu aina kuulunut etuihin.


      • tsirppaaaa
        lh kirjoitti:

        olen saanut palkkaa 8-10€ /h yhden lapsen hoidosta. Iltaisin pikkaisen enemmän mutta jos on yötä niin joku kerta korvaus esim.40-50€ olisi mielestäni sopiva korvaus..
        ruokaetu aina kuulunut etuihin.

        Perhehän voi hakea kelalta tukea??

        Itse hoidan perheen kahta lasta. Saan kelalta molemmista 650euroa. Eli 1300e, lisäksi perhe maksaa minulle omasta pussista 300e.

        Ei kannata edes mennä töihin jos perheestä ei tule ns. työnantaja joka maksaa palkan lisäksi hoitajasta n. 22% muita kuluja.

        JOs vaikka 3 vuotta työskentelee vain ns. pimeesti, ei kerry edes eläkettä. Ei mitään järkeä.


      • babysitter18v
        tsirppaaaa kirjoitti:

        Perhehän voi hakea kelalta tukea??

        Itse hoidan perheen kahta lasta. Saan kelalta molemmista 650euroa. Eli 1300e, lisäksi perhe maksaa minulle omasta pussista 300e.

        Ei kannata edes mennä töihin jos perheestä ei tule ns. työnantaja joka maksaa palkan lisäksi hoitajasta n. 22% muita kuluja.

        JOs vaikka 3 vuotta työskentelee vain ns. pimeesti, ei kerry edes eläkettä. Ei mitään järkeä.

        Itse olen 18-vuotias lukiolainen. Lapsenvahtikeikkoja olen tehnyt noin 2 vuotta, mutta olen sitä ennen työskennellyt päiväkodissa yhteensä noin 2kk kokopäiväisesti. Palkkaa olen saanut hieman vaihtelevasti.

        1. perhe (3 lasta) 7, 20€/h
        2. perhe (2 lasta) 10€/h
        3. perhe (1 lapsi) 8€/h
        4. perhe (2 lasta) 8,50€/h
        5. perhe (2 lasta) 9€/h
        6. perhe (1 lapsi) 8.5€/h

        Eli ihan kivasti saan rahaa, mutta olen myös luotettava lapsenvahti ja leikin oikeasti aina lasten kanssa, en katso telkkaria tai surffaile netissä.

        Viikonloppuisin saan yleensä aina sen 10€/h, mikä on mielestäni kohtuullinen palkka. Yökeikoista voidaan aina neuvotella :)


    • ellu.H

      Olen menossa kesällä töihin 2 lapsen hoitajaksi ja saan siitä 10e/h. Lapset ovat 2 ja 4.

      • ellu.H

        ja olen töissä perheelle 4 tuntia päivässä 2 viikon ajan.


    • Lastenhoitaja123

      Hei tuolta Care.comista löysin palkkalaskurin... entiedä kuinka tarkka tämä on, mutta antaa osviittaa? Käsittääkseni tuo laskee palkan tuonne ilmoitettujen pyyntöjen mukaan: https://fi.care.com/lastenhoitajan-palkka

    • meriannan

      Mikä teidän mielestänne on tarpeellinen ammattikoulutus alalle, että katsotaan "ammattilaiseksi"? Esim. perhepäivähoitajaksi pääsee lyhyellä työvoimapoliittisella koulutuksella. Itselläni on kaksi korkeakoulututkintoa, joihin kuuluu kasvatustieteen perusopinnot ja lisäksi opiskelen kasvatustieteen aineopintoja yliopistossa (opinnot loppusuoralla). Onko minulla mielestänne tarpeellinen koulutus alalle? Entä paljonko palkkaa voisin pyytää? Omia lapsia ei ole, ikää 29v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe