Mulla on 2 seeprapeippoa, sisaruksia. Ne on 5kk ikäsiä. Mä näin ku ne paritteli. Eiks ne oo ihan liian nuoria ja viel sukulaisia. mitä pitää tehdä?
moi
5
279
Vastaukset
- -M-
Et vaan anna niiden rakentaa pesää ja poistat mahdolliset munat tai korvaat ne tekomunilla.
Pelkästä parittelusta ei sinänsä haittaa ole, kunhan ei niitä poikasia anna tulla.
Jos muu ei auta ja naaras näyttää munivan jatkuvasti (mikä on etenkin nuorelle linnulle haitallista), pitää linnut erottaa eri häkkeihin.- _jonsku87
Kiitos vastauksesta.
- _jonsku87
Millaisilla tekomunilla? Mitä ne on?
- -M-
_jonsku87 kirjoitti:
Millaisilla tekomunilla? Mitä ne on?
Joistain eläinkaupoistakin saattaa tekomunia saada, mutta kätevimmin käy kun hakee askartelukaupasta vaikka jotain uunissa tai kiehuvassa vedessä kovettuvaa massaa ja pyörittelee itse suunnilleen alkuperäisen munan kokoisia ja näköisiä munia... Näin siis huijataan emo pysäyttämään muninta kun pesässä on riittävä määrä munia, joita saa sitten hautoa mielin määrin ilman että on pelkoa ei-toivotuista jälkeläisistä. Keinomunia hautoessaan yli-innokas emo siis ainakin hetken pitää taukoa rasittavasta munimisesta ja elimistö saa levähtää.
Jos munat vain kerää pois saattaa ylikiivaassa pesimävireessä oleva emo jatkaa munimista kunnes nääntyy yrittäessään saada sitä pesueellista kokoon...
- Heidi..
Ehkä ne pitäisi laittaa eri häkkeidin =D
Itselläni on 6 aikuista ja moooooooonta poikasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1538989Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492689Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292481- 562469
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971865- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231743Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461285Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146