Mulla on 2 seeprapeippoa, sisaruksia. Ne on 5kk ikäsiä. Mä näin ku ne paritteli. Eiks ne oo ihan liian nuoria ja viel sukulaisia. mitä pitää tehdä?
moi
5
293
Vastaukset
- -M-
Et vaan anna niiden rakentaa pesää ja poistat mahdolliset munat tai korvaat ne tekomunilla.
Pelkästä parittelusta ei sinänsä haittaa ole, kunhan ei niitä poikasia anna tulla.
Jos muu ei auta ja naaras näyttää munivan jatkuvasti (mikä on etenkin nuorelle linnulle haitallista), pitää linnut erottaa eri häkkeihin.- _jonsku87
Kiitos vastauksesta.
- _jonsku87
Millaisilla tekomunilla? Mitä ne on?
- -M-
_jonsku87 kirjoitti:
Millaisilla tekomunilla? Mitä ne on?
Joistain eläinkaupoistakin saattaa tekomunia saada, mutta kätevimmin käy kun hakee askartelukaupasta vaikka jotain uunissa tai kiehuvassa vedessä kovettuvaa massaa ja pyörittelee itse suunnilleen alkuperäisen munan kokoisia ja näköisiä munia... Näin siis huijataan emo pysäyttämään muninta kun pesässä on riittävä määrä munia, joita saa sitten hautoa mielin määrin ilman että on pelkoa ei-toivotuista jälkeläisistä. Keinomunia hautoessaan yli-innokas emo siis ainakin hetken pitää taukoa rasittavasta munimisesta ja elimistö saa levähtää.
Jos munat vain kerää pois saattaa ylikiivaassa pesimävireessä oleva emo jatkaa munimista kunnes nääntyy yrittäessään saada sitä pesueellista kokoon...
- Heidi..
Ehkä ne pitäisi laittaa eri häkkeidin =D
Itselläni on 6 aikuista ja moooooooonta poikasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693225
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541849Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471799Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591674- 771584
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411500Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811369The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581122
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251105