Moottoripyöräkortti

MP-aloittelija

Paljonko olette maksaneet kortista (pääkaupunkiseutu/uusimaa)? Ajokortti on siis jo ennestään. Entä miten vaikeaa oppia ajamaan jos et ole edes mopolla ajanut, ei siis mitään kokemusta. Riittääkö siihen se minimituntimäärä? vai onko tuokin asia yksilöllistä? Vähä jänskättää, mutt kortin ajan keväällä joka tapauksessa.

17

40548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rainmaker75

      A-kortin lisäys ajokorttiin maksaa tällä hetkellä 400 € jos nämä ajomäärät pysyvät ajokauden alkuun samoina, mutta kuten tuossa
      aiemmin jo mainitsin niin voi olla että tulee muutoksia koska ne käsittelytehtävät muuttuivat paljon viime syksynä. Tuo yllämainittu hinta
      sisältää minimimäärän ajotunteja ( 3 tuntia) mutta jos määrät muuttuvat niin hintakin hieman muuttuu. Toki huomioimme kanta-asiakas-
      alennuksen sinulle ja kaverillesi. Lisäksi tulee kuluja: poliisille ajokorttilupamaksua 40 €, tutkintomaksu katsastusasemalle 53 € ja sitten
      2 passikuvaa. Lääkärintodistuksen hankkiminen riippuu siitä oletko toimittanut aiemman lääkärintodistuksen ennen 1.7.1996 vai sen jälkeen.(sain juuri tänään ko viestin autokoulusta lahdesta)

    • JJK

      Itse maksoin viime syksynä kortista 500€(6 ajotuntia à25min, 6 teoriatuntia) muut maksut, "pohjakoulutuksena" B-kortti. Ajo-opetuksen riittävyys riippuu varmaan opetuksen laadusta ja siitä, miten kauan menee pyörän käsittelyn oppimiseen.

      Itse sain ajella melko paljon liikenteessä (kiitos reilulle ja osaavalle opettajalle) ja perusteet tuli kyllä opittua! Mutta luulen että ensi kesä menee vielä enemmän tai vähemmän "opetellessa". =)

      • Uusikuski

        Ajoinn viimekesänä "omalla pyörällä" minimi tunnein kun harjottelin illat omatoimisesti. Hintaa tuli 240 euroo.


    • MP-aloittelija

      Eli vähän niiku arvelinkin :)

      Ja vielä viimeiseksi..ei kaikilla ole mahista "omalla" ajella saatika harjoitella kun sellaista ei vielä ole...eiköhän se kortti ensin ja sitten se pyörä...kun ei koskaan voi tietää iskeekö vai ei se kärpänen miten ;)

      • el_lupo

        Kyllä se kärpänen on jo iskenyt, et sinä muuten olisi MP-kouluun menossa.
        Tervetuloa uuden ja antoisan harrastuksen pariin.


    • eeeee

      Aloita autokoulu ennen 1.3. niin säästä 200-300eur

      • MP-aloittelija

        MIllä tavalla säästän :O


      • jou
        MP-aloittelija kirjoitti:

        MIllä tavalla säästän :O

        sillä tavalla että 1.3.06 lähtien ajotuntien määrä
        tuplaantuu eli hinta myös nousee tuntuvasti


      • juupo
        jou kirjoitti:

        sillä tavalla että 1.3.06 lähtien ajotuntien määrä
        tuplaantuu eli hinta myös nousee tuntuvasti

        juu mulla tulee maksamaan prätkäkortti yhteensä kaikkineen tutkintomaksuineen ja poliisimaksuineen n.750.Ja minulla on b kortti ennestään..oli hinnat tuplaantunu viime keväisestä..ja kyse on itä-suomesta.


    • JO JO

      Täällä Imatralla maksaa 6 teoriaa ja 12 ajotuntia 570€

    • mä---

      Ei se mulle mitään maksanut, kun ISKÄ makso...hah

      • uusi motoristi

        Kyllä se kortin ajaminen on halpaa. Mä en ainakaan antaisi omaa pyörää, henkilölle joka ei ole ajanut metriäkään motskarilla. Sain autokoulusta kaikki ajovarusteet käyttööni ajotunneille ( sopivat ). Harvalla on omia varusteita siinä vaiheessa kun ajaa korttia. Ise ostin kolme lisätuntia vaikka osasin ajaa jo tutkintoon vaadittavan taito määrän. Opin oikeita taitoja ja pyörän oikea oppista hallintaa lisää.. Menkää autokouluun ajamaan ne mp-kortit kuume laskee sen jälkeen. Älkää narisko opetuksen hinnoista. itse olen laittanut pyörää rahaa 20000 e


    • T.T.

      2006 ajoin BC-kortin lisäksi ison A:n.

      404 eur 96 eur (viranomaiskulut, sis. kortti koe). Tähän 500 € hintaan kuului kaikki mitä tarvittiin. 12 ajokertaa á 30 min, oppikirja 6 kpl teoria tunnit. Tosin tuolloin autokoulut tarjosivat tunnit 500 € hintoihin, mutta tuo oli tingitty hinta.

      Tuolloin kortin ajamisessa haastavin vaihe oli käsittely, joka meni ihan mainiosti. Teoriakoe oli aivan naurettava, sen kun kävi 10 kysymystä painelemassa oikein. Inssi meni helposti, koska käsittely oli hanskassa ja liikennesäännöissä ei ollut epäselvää.

    • Zippo
    • naismotari

      Kyllä motarilla oppii ajamaan jos oikeesti on halua ja pysyy sitkeänä. Ei lannistu pikku vastuksista.
      Hyvä opettaja tietää oppimisen niksit ja homma kyllä etenee pikku hiljaa vaikka et ois ajanutkaan koskaan edes mopolla. Kaikista hankalinta tuli olemaan itselle hidas ajo, joka ehkä yleisin vaikeus. Hidasajo kaipaa vain todella hyvää tasapainoa ja moottorin vetoa. Jarrutus ja väistöt sekä kaupunkiajo pelkkää pässinlihaa.
      Että tsemppiä.

      • tasapainoomuka

        No ei hidas ajo mitenkään ihmeellistä tasapainoilua vaadi,riittää että pitää katseen oikeassa paikassa ja vedon tasaisena.


    • tuleva moottoripyörä

      Nykyjään hinnat nouseet jo Kainuun alueellakin 1000€ kaikkine kuluineen. Ja ensivuonna kuulemma nousee lisää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe