Jännetuppitulehdus

En jaksa enää tätä paskaa

on ollut jännetuppitulehdus molemmissa ranteissa kuukauden päivät tarkalleen viisi kuukautta viikko sitten pistettiin molempiin kortisooni piikit helvetinmoiset kivut ilman tulokasia vieläki sattuu muttei enää nii paljon jä epäilen etteipä tuokaan vaikuttanut. Mikä on seuraava vaihe kortisooni piikin jälkeen ? Lastoitus ja lisää kortisoonia vai mikähän on seuraava askel ? mistä itsellänne on aiheutunut tämä ? Tietokoneesta, salilsta (itseltäni vissii kummastakin ). Tämä voi kuulema tulla tietystä ruoastakin sanokaa ihmeessä jos tiädette... Tämä masentaa tosi paljon kerkesin aloittaa salillä käynin ja käydä 1.5 kk, kun aloin ihmettellä ranne kipua ja tämmöinen yllätys paljastui, idiootti olin, kun en tajunnut ranteita reenata, muttenpa tuota inffoa ranteiden reenauksesta mistään koskaan saannutkkaan.... Kiitos vastauksista ja toivottavasti tulee jotain tärkeätä inffoakin tämän poistamiseksi tai vähemmänkin kaikki kelpaa...

20

67764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli aikoinaan

      jännetuppitulehdus ranteessa..tein päivittäin kädelläni tiettyä rutiininomaista liikettä työssä, kirjoitin koneella ja trimmasin koiran ja se äityi siitä ..sain antibioottikuurin ja levon ja lastoitin ranteeni ...kun se elpyi ohjeen venytellä rannetta ...niitä ei voi sen kummemmin treenata..se meni ohi sillain..

    • verus-singularis

      Miltei kaikki ranne- ja kyynärpäävaivat paranevat varmimmin manuaalisella hoidolla. Hieronta- ja nikamamobilisaatiohoidon yhdistelmä keskimäärin nejä kertaa riittää korjaamaan tilanteen oireettomaksi. Mikäli noudattaa jatkossa huolellisesti kotihoito-ohjeita pysyy myös oireettomana. Esim. haku eniro / jännetuppitulehdus, löydät mielenkiintoisen linkin.

      • paljon kokenut

        Olen kokemuksesta täysin samaa mieltä. Todellisia osaajia on vain harvassa.


    • turhaan kärsinyt

      Käden lastoittaminen ei ole todellakaan mikään ratkaisu, vaan huonontaa lopulta tilannetta entisestään. Itse kävin läpi kaikki, mitä lääketieteellä oli tarjota, mutta tilanne vain huononi. Lopulta sain avun hieronnasta ja nikamakäsittelystä ja kotihoito-ohjeilla vaiva pysyy poissa. Minut hoitanut ainakin osasi asiansa. Onneksi ei ehditty leikata.

      • tarmokas

        Mistä tälläisia osaajia sitten voi tavoittaa. En minäkään vielä haluaisi mennä leikkaukseen.


      • globevoyager
        tarmokas kirjoitti:

        Mistä tälläisia osaajia sitten voi tavoittaa. En minäkään vielä haluaisi mennä leikkaukseen.

        Mainitaanhan palstalla lääkkeidenkin nimiä, niin miksei henkilönkin. Henkilö,joka on hoitanut ihmisiä ympäri maailmaa ja jopa huippu-urheilijoita, paransi myös minut. Toivottavasti hänellä on vielä vastaanotto. Hän on Hannu Timonen ja hoitopiste oli ennen ainakin Turussa, ja kotipaikka lienee edelleenkin Mynämäki. Kannattaa kaivaa numero esiin.


      • arnold
        globevoyager kirjoitti:

        Mainitaanhan palstalla lääkkeidenkin nimiä, niin miksei henkilönkin. Henkilö,joka on hoitanut ihmisiä ympäri maailmaa ja jopa huippu-urheilijoita, paransi myös minut. Toivottavasti hänellä on vielä vastaanotto. Hän on Hannu Timonen ja hoitopiste oli ennen ainakin Turussa, ja kotipaikka lienee edelleenkin Mynämäki. Kannattaa kaivaa numero esiin.

        Kiitos maailmanmatkaajalle! Sukulaiseni oli kuullut tästä miehestä Floridan matkallaan eräältä amerikkalaiselta rouvalta. Tämä rouva oli käynyt suomessa hoidossa ilmeisesti ko. Timosella ja parantunut fibromyalgiastaan. Nimi oli minulta vain päässyt unohtumaan. Kiitos muistutuksesta yhteystiedot löysin nimihaulla googlesta. Kiitos vielä kerran.


      • turhaan kärsinyt
        globevoyager kirjoitti:

        Mainitaanhan palstalla lääkkeidenkin nimiä, niin miksei henkilönkin. Henkilö,joka on hoitanut ihmisiä ympäri maailmaa ja jopa huippu-urheilijoita, paransi myös minut. Toivottavasti hänellä on vielä vastaanotto. Hän on Hannu Timonen ja hoitopiste oli ennen ainakin Turussa, ja kotipaikka lienee edelleenkin Mynämäki. Kannattaa kaivaa numero esiin.

        Samaa miestä minäkin tarkoitin. Kiitos kommentistasi.


      • hieronta
        globevoyager kirjoitti:

        Mainitaanhan palstalla lääkkeidenkin nimiä, niin miksei henkilönkin. Henkilö,joka on hoitanut ihmisiä ympäri maailmaa ja jopa huippu-urheilijoita, paransi myös minut. Toivottavasti hänellä on vielä vastaanotto. Hän on Hannu Timonen ja hoitopiste oli ennen ainakin Turussa, ja kotipaikka lienee edelleenkin Mynämäki. Kannattaa kaivaa numero esiin.

        tiiättekö löytyykö pääkaupunkiseudulta ketään,joka osaisi korjata vaivan?


    • JÄW

      Moi!
      Ikävää että olet saanut tämän vaivan. Olen ammattimuusikko ja voin kertoa sinulle monen tuhannen kollegan sanoilla että tämä vaiva seuraa meitä teini-iästä hautaan.
      Tehokkaimmat ehkäsy ja lievennys tavat:
      - Jäsenkorjaajalla käynti n. 5 kertaa (EI ole SAMA kuin hieroja)
      - Tulehduskipulääkettä
      - Käden ja rintarangan venyttely n. 3 kertaa päivässä

      OIreet katoavat näillä muutamassa päivässä, mutta itse tulehduksen poistoon menee pari viikkoa. Jos työskentelet tietokoneella tai vastaavaa staattista työtä teet niin venyttelyä tulisi tehdä aina, muuten vaiva toistuu hyvinkin pian.

      • Maxex

        Muista apuvälineet..

        tenniskyynärpäätä varten on oma "kiristysside" ja rannetta hoitaaa POWERBALL! Molemmista on ollut mulle apua.


    • pyöräilystä vain...

      Sanokaapa sitten, mikä auttaa akillesjänteessä olevaan jännetupentulehdukseen. Rupesi ensimmäisen kerran vaivaamaan ennen juhannusta, ja sain tuolloin jonkinlaisen antibioottikuurin tulehduksen takia - jota en syönyt edes loppuun, kun aiheutti niin saakelinmoisen vatsakivun. Siitä asti on kuitenkin tasaisesti huomannut särkyä, kun vain on tullut enemmän rasitettua. Nyt taas niin kipeä, että hyvä kun kävelemään pääsee... Huomenna menossa käymään lääkärillä - mahtaakohan olla kortisonipiikki edessä?

    • Juusto

      Minulla iski sama tulehdus 10.02.07 ja se tuli varmaan paleltumisesta ja rasituksestakin voi tulla. Mulla on idealiside ranteessa sen verran kireällä kuin kärsii laittaa ettei verenkiertoon tuu häiriöitä. Pärjään käden kanssa ihan hyvin kun otan silloin tällöin tulehduskipulääkkeen(Miranax) enkä rasita kättä liikaa niin paranee kyllä aika pian.

      • yrmy

        Noillako keinoin aiot pärjätä. onnea vaan yritykselle. Minäkin yritin toista vuotta saada käteni kuntoon lääkärin määräämin keinoin, ja kokeilin paljon muutakin. Lopulta sanottiin,että ainoa keino on leikkaus. Onneksi sain sitten monen mutkan kautta tietää Mynämäen "ihmemiehestä", ja hän saikin minut elämäni kuntoon, ei ole kädet oireilleet sen jälkeen, ja pelastuin riskileikkaukselta. Siitä on jo pari vuotta, kiitos vielä Timoselle.


      • Juusto
        yrmy kirjoitti:

        Noillako keinoin aiot pärjätä. onnea vaan yritykselle. Minäkin yritin toista vuotta saada käteni kuntoon lääkärin määräämin keinoin, ja kokeilin paljon muutakin. Lopulta sanottiin,että ainoa keino on leikkaus. Onneksi sain sitten monen mutkan kautta tietää Mynämäen "ihmemiehestä", ja hän saikin minut elämäni kuntoon, ei ole kädet oireilleet sen jälkeen, ja pelastuin riskileikkaukselta. Siitä on jo pari vuotta, kiitos vielä Timoselle.

        Kyllä ne omat keinot auttoi eikä tulehdus vaivaa enää ei muuta kun varoo palelluttamasta tai rasittamasta liikaa ihan heti.


      • KoijariLoijari
        yrmy kirjoitti:

        Noillako keinoin aiot pärjätä. onnea vaan yritykselle. Minäkin yritin toista vuotta saada käteni kuntoon lääkärin määräämin keinoin, ja kokeilin paljon muutakin. Lopulta sanottiin,että ainoa keino on leikkaus. Onneksi sain sitten monen mutkan kautta tietää Mynämäen "ihmemiehestä", ja hän saikin minut elämäni kuntoon, ei ole kädet oireilleet sen jälkeen, ja pelastuin riskileikkaukselta. Siitä on jo pari vuotta, kiitos vielä Timoselle.

        Täällä se vitun Timonen kirjoittelee itse näille terveyspalstoille rahan toivossa ja levittääkseen tietoa "ihmeparantajan" "lahjoistaan". Valehteleva puoskari on kyseessä. Itse kävin hänellä hoidossa selkäongelmien takia, mutta vaivat vaan pahenivat käsittelyn jälkeen. Kyseessä oli selvästikkin kouluttamaton amatööri joka väittää ja valehtelee parantavansa vaivan kuin vaivan. Totuushan on että Timonen on ihminen siinä missä muutkin eikä hänen käsityskykynsä erilaisista vaivoista ole yhtään sen parempi kuin kellään muullakaan, hän vain osaa kusettaa ihmisiä taitavasti. Älkää heittäkö rahojanne hukkaan!!!


    • wenla-2

      Minulla on juuri meneillään jännetuppitulehdus ja laitan kylmägeeliä useita kertoja päivässä se vie kivun pois nopeasti ja taltuttaa tulehdusta.Lisäksi laitan kylmäkallen välillä ranteeseen. Käsi on nyt lastassa ja menee varmaan viikko tämän kanssa. Laitata käsi pakettiin, siis lastaan ja anna olla levossa ja tämä kylmähoito, niin sillä minulla on ainakin nyt kivut menneet pois. Laitoin lastan päälle kääreen niin, että voin hieman raottaa sidettä ja laittaa kipukohtaan kylmägeeliä, näin ei aina tarvitse avata tuota käärettä lastan ympäriltä kokonaan.
      Kylmähoito on kuulemma parasta tähän ja minulle ainakin on tehonnut niin, ettei tarvitse kipuja kärsiä.

      • Ranteet kipeät jo 2 vuotta

        Juu, kyllähän se lepo ja kylmä auttaa, mutta vaiva uusii takuuvarmasti taas ennemmin tai myöhemmin rasituksessa ellei syytä ole saatu pois. Ilmeisesti syynä hartioiden kireys ja nikamalukot. Tarvii vissiin itekin Timoselle mennä melkein kaksi vuotta kärsittyäni, muut ei tunnu osaavan hoitaa tuota, montaa hoitajaa on jo testattu!


      • loreleine
        Ranteet kipeät jo 2 vuotta kirjoitti:

        Juu, kyllähän se lepo ja kylmä auttaa, mutta vaiva uusii takuuvarmasti taas ennemmin tai myöhemmin rasituksessa ellei syytä ole saatu pois. Ilmeisesti syynä hartioiden kireys ja nikamalukot. Tarvii vissiin itekin Timoselle mennä melkein kaksi vuotta kärsittyäni, muut ei tunnu osaavan hoitaa tuota, montaa hoitajaa on jo testattu!

        Minulla oli vuosia kestänyt jännetupintulehdus ja tenniskynärpää, koko käsivarsi oli kuin kuollut ja tosi kipeä, lihakset surkastuivat. Kortisoonia pistettiin nivelkalvon alle!!! Sitten käsikirurgi ehdotti leikkausta, jossa epäonnistumisen mahdollisuus muistakseni n. 30%. Menin kuppaukseen, kävin vielä toisen kerran ja käsi parani täysin entiselleen.

        Kannattaa kokeilla, jos muuten kestää kuppauksen.

        Tsemppiä kaikille käsivaivaisille ja hyvää pääsiäistä sinne Suomeen!


    • Anonyymi

      Kannoin autonrenkaita ja sain jännetupintulehduksen peukaloon. Lastotin ensin puoli vuotta. Tein harjoituksia, joita löytyy netistä. Lääkäri neuvoi viikoksi niin, että laitan särkylääke voidetta illalla niin, että imeytyy. Sitten voidetta ja muovikelmu päälle. Idea on siinnä, että voide pysyy kosteana koko yön kun pitää voidetta. Kokeilin tätä 2 vuotta sen jälkeen kun mulla oli ollut jännetupintulehdus. Olin kokeilut voidetta mutta en muovikelmun kanssa aiemmin. Se auttoi vähän mutta ei poistanut tulehdusta. Mun äiti meni messuille ja osti high grade turmeric blend. Se on jauhe. Sitä pitäisi syödä 3 lusikkaa päivässä jos on tulehdus ja 1 lusikka normaalista. Tein teetä jossa on tota pulveria, sitruunaa, ziliä, inkivääriä ja vettä. Tulehdus hävisi viikossa. Nyt voin käyttää 2 vuoden jälkeen peukaloa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe