Tämä on kaikille niille jotka kuvittelivat valmistuvansa universumin seksikkäimmälle alalle jossa päivät pitkät istutaan trendikkäässä mainostoimistossa ja juodaan virvokkeita samalla kun keskustellaan kauniiden ja fiksujen ihmisten kanssa jostain suurista "projekteista".
Ei taida se kuva mitä opinnonohjauksen tunneila annetaan vastata ihan todellisuutta. On oikeastaan aika surullista ,kun nuoria johdetaan näin pahasti harhaan yläasteikäisinä, jolloin ei vielä osata olla kriittisiä kaikenmaailman media-assistentti esittelyfilmejä kohtaan.
Pelimiehen veto on ryhtyä perinteiselle alalle töihin(töitä tosiaan on)kuten metallimieheksi,raksalle,hoitoalalle ym.ym
Nykyinen kehityssuunta ei vie pitkälle.Nurmijärven ammattiopilaitoksesta lakkautettin metallilinja ja tilalle tuotiin media-ala.!!?? Taas kasvaa jono sossun luukulla kun rasvalettisille ja huonoryhtisille teineille ei löydykkään töitä kolmenvuoden aherruksen jälkeen. Jep pidetään suomi pystyssä ja jätetään "mediahifistelyt" muille..........
Kannattiko olla tyhmä
8
1787
Vastaukset
- raksa rane
tavis toimittaja/kuvaaja/graafikko tienaa 2500/kk
meikä repii raksalla 3000/kk ja olen vaan assari. mitäs ne adassrit ja muut medianomit ja taikin taiteilijat tienaa?- media-alalla töissä
Alan assari tienaa media-alalla 185 euroo/ päivä.
Olen itse "taikin taiteilija" ja minimiliksa on 250 euroo/päivä. Sain juuri neljä produktiota valmiiksi. Ensi viikolla alkaa musavideoprojektin suunnittelutyöt ja sen jälkeen heti perään kuvaukset tuolla provinssissa. Ensi kesä ja syksy on vuodenvaihteeseen saakka täyteen buukattu. Vuoden 2007 kevät on täynnä. Tosin tammikuussa on näköjään mahdollista lomailla - toistaiseksi.
Toki kaikki ei saa töitä. Kukaan ei tule kotiovelle koputtelemaan - varsinkaan jos alalla kukaan ei tunne.
Tsekkaa tästä: http://www.teme.fi/sivut/eloktyo.htm - keikkaa pukkaa
media-alalla töissä kirjoitti:
Olen itse "taikin taiteilija" ja minimiliksa on 250 euroo/päivä. Sain juuri neljä produktiota valmiiksi. Ensi viikolla alkaa musavideoprojektin suunnittelutyöt ja sen jälkeen heti perään kuvaukset tuolla provinssissa. Ensi kesä ja syksy on vuodenvaihteeseen saakka täyteen buukattu. Vuoden 2007 kevät on täynnä. Tosin tammikuussa on näköjään mahdollista lomailla - toistaiseksi.
Toki kaikki ei saa töitä. Kukaan ei tule kotiovelle koputtelemaan - varsinkaan jos alalla kukaan ei tunne.
Tsekkaa tästä: http://www.teme.fi/sivut/eloktyo.htm80- 185 näytti lyhien keikkojen liksat olevan. Ja mainitsemassasi palkkaluokasaa pitkä keikka 113.
Raksa rane tienaa noin 140 joka päivä. Kumpaa työtä luulet enemmän löytyvän, raksaa vaiko leffaa? Palkkaluokaltasi näytä olevan ohjaaja, montas leffaa teet vuodessa, ja monta kuukautta nautit elokuvaohjaajien työttömyys avustusta elokuvasäätiön suunnittelutuen muodossa? - viddu päähäs
media-alalla töissä kirjoitti:
Tsekkaa tästä: http://www.teme.fi/sivut/eloktyo.htmhahahahhhaaaaa...
vitsikäs olet.
Graafikko, senior - konemies 2
viddu päähäs kirjoitti:
hahahahhhaaaaa...
vitsikäs olet.
Graafikko, seniorGraafikko senior vetää viddua päähän joka päivä. Emansipoituneessa kusisukka toimisto ympäristössä, jossa haaveillaan vaan maceistä ja uusista koneista. Paskasta liksasta nyt puhumattakaan, saati aivovapaasta copypaste duunista, joihin keksitään kerran vuodessa pyörä uudelleen ulkomailta.
- media-alalla töissä
keikkaa pukkaa kirjoitti:
80- 185 näytti lyhien keikkojen liksat olevan. Ja mainitsemassasi palkkaluokasaa pitkä keikka 113.
Raksa rane tienaa noin 140 joka päivä. Kumpaa työtä luulet enemmän löytyvän, raksaa vaiko leffaa? Palkkaluokaltasi näytä olevan ohjaaja, montas leffaa teet vuodessa, ja monta kuukautta nautit elokuvaohjaajien työttömyys avustusta elokuvasäätiön suunnittelutuen muodossa?>>Raksa rane tienaa noin 140 joka päivä.>Kumpaa työtä luulet enemmän löytyvän, raksaa vaiko leffaa?>Palkkaluokaltasi näytä olevan ohjaaja, montas leffaa teet vuodessa, ja monta kuukautta nautit elokuvaohjaajien työttömyys avustusta elokuvasäätiön suunnittelutuen muodossa?
- joo....
Raksamiehet taitavat olla sitten kovia poikia tuhlaamaan, kun asuvat kaupungin vuokrakämpissä ja ajelevat vuoden -88 autoilla vaikka tienaavat paperityöntekijän verran kuukaudessa...
- töppi
Mutta kumpikohan sinne kiinaan lähtee - paikallisradio vai teikäläisen CNC-kone? Eräs johtava suomalainen yritysjohtaja myönsi, että käsityövoima tulee väistämättä siirtymään ulkomaille ja vain asiantuntijapaikat jäävät Suomeen.
Ehkä joskus kun ylekin tajuaa, ettei se pysty tuottamaan 20 kanavalle ohjelmaa 3 henkilön voimin, saattavat jopa palkatakin koulutettua porukkaa sisään. Nyt on Suomella kova paikka näyttää maailmalle kuinka tuottavia ja tehokkaita sitä täällä ollaan. Kymmenen vuoden päästä Suomi yrittää näyttää kuinka puun lisäksi maailmalle viedään täältä myös ammattitaitoista viestintää.
Elektroniikkateollisuus on jo kiinassa, rakennustyömaat pyörivät virolaisen vuokratyövoiman avulla ja ilmeisesti UPM sai vihdoin tarpeeksi kalliista ja alati lakkoilevasta paperityövoimasta ja vie lankkunsa lähitulevaisuudessa ulkomaille höylättäväksi.
Ainoa ammatti joka on ja pysyy on putkimies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202249
Mahtava huomata
Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k311635Pettymys faneille? Lisätietoa Katri Helena vierailusta Vain elämää -ohjelmassa: "Nytten..."
Katri Helena - tuo sinivalkoinen suomalainen ääni ja laulajalegenda - on tällä kaudella mukana yllätysvieraana Vain eläm101590Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan
Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen1721542- 331276
Mä koin helpompana
Kun emme nähneet. Vaikka ensimmäinen ero repi sydäntä. Pakotat mut tuntemaan tunteita joita en saisi ja tiedät miten syv81122Luovutitko jo nainen?
En ole itse päässyt vielä kunnolla edes alkuun. Oikeasti sä oot hyvä nainen ja hyvällä asenteella varustettu. Tykkään ja55958Parkanolainen tappoi Tampereella Hämeenkadulla
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ampumiskahakasta-ruovedella-vuosien-vankeustuomio-rivitalon-pihalle-ilmestyi-hauliko17875Kysytään nyt sitten vielä
Mitä ajattelisit siitä jos ottaisin yhteyttä sinuun? Yrittäisin jälleen saada sinuun yhteyden ja kertoa edelleen tuntei38845Olin koko ajan
Mukanasi tässä. Halusin että tunnet tunteita ja olet tärkeä. Sä ansaitsit tämän kaiken. Päästän sinut nyt lentoon ja to72763