Tinnitusta

rauhoittavista

Äskeinen kannabis keskustelu sai minutkin kirjoittamaan kokemuksistani vaikka en itse ole huumeita koskaan kokeillut. Lokakuussa sairastuin aivan yllättäen kovaa ahdistukseen. Aikaisempia mielenterveys ei ole. Lääkkeeksi annettiin mielialalääke ja rauhoittava Opamox 30 jota voi käyttää tarpeen mukaan. Lisäksi terapiaa jossa ei mitään varsinaista syytä oireille ole löytynyt koska elämäntilanteeni on hyvä. Neljän viikon päästä olo oli jo selvästi parempi ja olin vähentänyt Opamoxin 1/3 pilleriin illassa että saa olla "rauhassa" ja saa hyvin unen päästä kiinni.
Opamoxin vaikutuksen alkamisen tuntee selvästi 15min kohdalla. Tällä kertaa sen lisäksi alkoi kuitenkin melko voimakas tinnitus molemmissa korvissa joka ei mennyt ohi. Jouduin lisäämään rauhoittavan käyttöä illalla selvästi että saisin jotenkin nukuttua. Tätä jatkui viisi viikkoa. Ensimmäisellä viikolla tinnitus vähän väheni mutta sen jälkeen ei muutosta juuri tapahtunut. Aika hirveää päivä kerrallaan elämistä.
Opin kuitenkin peittämään vinkumisen illalla melko hyvin laittamalla kaiuttimet sängyn molemmille puolille ja niistä pieni radio suhina kuulumaan. Myös herätyskellon tikitys toimii välillä peiteäänenä.
Sitten päätin lopettaa rauhoittavan käytön koska sitä olin jo pari kuukautta käyttänyt eikä sitä sen pitempään saisi käyttääkään(jatkuvassa käytössä aluksi teho heikkenee ja sitten riippuvuus alkaa muodostua). Kolmantena päivänä lopetuksesta tinnitus alkoi heikentyä ja viikko sen jälkeen oli 95% hävinnyt. Se oli aivan mahtava "joululahja". Poissa on pysynyt ja nautin terveenä elämisestä aivan eri malliin kuin ennen. Onko muilla rauhoittavat lääkkeet vaikuttaneet mitenkään?

9

6804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellakin.

      Minä ennen tinnitunnin tuloa,en koskaan käyttänyt mitään lääkkeitä.On aivan kauheat äänet,eikä mikään tunnu auttavan.Jotta saisin hiukankin nukuttua otan illalla ½ opamoxin 15mg.Siitäkin huolimatta jatkuvaa heräilyä ja korvat huutaa,mitään maskeeraus juttua en voi käyttää koska äänet valtaa kaiken muun,en siis kuule,olen menettänyt senkin tinnutukselle.

      • tiedän tunteesi..

        valvoin taas kyyneleet silmissä viime yönä myöhään, ihmettelinkin miten saatoin jossain vaiheessa saada unen päästä kiinni.. korvissa vinkuu sata eri ääntä, on vinkunut 12vuotiaasta asti mutta nykyään niin pahasti että sitä ei voi edes kuvailla.. aina kyllä 12vuotiaasta asti on tinnitus ollut kova suurta, pään sisällä olevaa.. mutta nykyään kun toisessa korvassa vinkuu korkealla, niin että se vihloo korvaani koko ajan, pelkään että se vaurioittaa lisää korvaani.. en jaksaisi enään, se ahdistaa suunnattomasti koska tiedän ettei asialle voi tehdä mitään ja tämä seuraa minua vielä tulevaisuudessakin.. tunnen sen vinkumisen fyysisestikkin joka hetki päässäni, päätäni ikään kuin jomottaa koko ajan.. koko ajan...


      • todellakin
        tiedän tunteesi.. kirjoitti:

        valvoin taas kyyneleet silmissä viime yönä myöhään, ihmettelinkin miten saatoin jossain vaiheessa saada unen päästä kiinni.. korvissa vinkuu sata eri ääntä, on vinkunut 12vuotiaasta asti mutta nykyään niin pahasti että sitä ei voi edes kuvailla.. aina kyllä 12vuotiaasta asti on tinnitus ollut kova suurta, pään sisällä olevaa.. mutta nykyään kun toisessa korvassa vinkuu korkealla, niin että se vihloo korvaani koko ajan, pelkään että se vaurioittaa lisää korvaani.. en jaksaisi enään, se ahdistaa suunnattomasti koska tiedän ettei asialle voi tehdä mitään ja tämä seuraa minua vielä tulevaisuudessakin.. tunnen sen vinkumisen fyysisestikkin joka hetki päässäni, päätäni ikään kuin jomottaa koko ajan.. koko ajan...

        huh,kerroit 12vuotiaasta saakka,saanko kysyä minkä ikäinen nyt olet.Miten sinä jakselet sen kanssa päivät ja yöt.Käytätkö jotain lääkitystä.
        Oletko tietonen,että suola/kahvi/suklaa ja tupakka ovat sellaisia jotka lisää vaan ääniä.
        Vinkuu korvissa?Siis tarkoitat kai erilaisia huutoja,pohinaa,vinkumista,vesirattaitten ääntä,moottorin ääniä,helikoptereita,kilpahevoset laukkaa ym.näin minulla.Aamuisin herättyäni pitelen kaksin käsin päästäni,niin hirveet huudot on.


      • kkk
        tiedän tunteesi.. kirjoitti:

        valvoin taas kyyneleet silmissä viime yönä myöhään, ihmettelinkin miten saatoin jossain vaiheessa saada unen päästä kiinni.. korvissa vinkuu sata eri ääntä, on vinkunut 12vuotiaasta asti mutta nykyään niin pahasti että sitä ei voi edes kuvailla.. aina kyllä 12vuotiaasta asti on tinnitus ollut kova suurta, pään sisällä olevaa.. mutta nykyään kun toisessa korvassa vinkuu korkealla, niin että se vihloo korvaani koko ajan, pelkään että se vaurioittaa lisää korvaani.. en jaksaisi enään, se ahdistaa suunnattomasti koska tiedän ettei asialle voi tehdä mitään ja tämä seuraa minua vielä tulevaisuudessakin.. tunnen sen vinkumisen fyysisestikkin joka hetki päässäni, päätäni ikään kuin jomottaa koko ajan.. koko ajan...

        Minulla on vasen korva vinkunut reilun vuoden. Aluksi olin ihan kauhuissani enkä saanut kunnolla nukuttua. Jossain vaiheessa ilmeisesti jollain tapaa totuin ja nykyisin saan ihan kohtuullisesti nukuttua. Toisinaan on kyllä niitä tosi huonoja päiviäkin ja silloin pääsee paniikki valtaamaan ja uskon, että se puolestaan lisää tinnituksen voimakkuutta. Kun oikein vinkuu ja pitäisi yrittää nukkua, niin olen huomannut, että kun hengittää oikein syvään ja kun yrittää keskittyä vain omaan hengittämiseen, niin tinnitus jää ikäänkuin taustalle. Tällöin varmasti rentoutuu ja unen päästä on helpompi saada kiinni. En tiedä auttaako tällainen muilla, mutta itse olen ainakin sen huomannut auttavan lähes aina. Niin, ja minä sain tinnituksen 26 vuotiaana.


      • sk..
        kkk kirjoitti:

        Minulla on vasen korva vinkunut reilun vuoden. Aluksi olin ihan kauhuissani enkä saanut kunnolla nukuttua. Jossain vaiheessa ilmeisesti jollain tapaa totuin ja nykyisin saan ihan kohtuullisesti nukuttua. Toisinaan on kyllä niitä tosi huonoja päiviäkin ja silloin pääsee paniikki valtaamaan ja uskon, että se puolestaan lisää tinnituksen voimakkuutta. Kun oikein vinkuu ja pitäisi yrittää nukkua, niin olen huomannut, että kun hengittää oikein syvään ja kun yrittää keskittyä vain omaan hengittämiseen, niin tinnitus jää ikäänkuin taustalle. Tällöin varmasti rentoutuu ja unen päästä on helpompi saada kiinni. En tiedä auttaako tällainen muilla, mutta itse olen ainakin sen huomannut auttavan lähes aina. Niin, ja minä sain tinnituksen 26 vuotiaana.

        Kyllä tästä pitää kysyä, onko se liialla musiikin kuuntelulla saatua? Vai tuleeko se aivan ilman melua tai muuta kovaa ääntä?


      • kkk
        kkk kirjoitti:

        Minulla on vasen korva vinkunut reilun vuoden. Aluksi olin ihan kauhuissani enkä saanut kunnolla nukuttua. Jossain vaiheessa ilmeisesti jollain tapaa totuin ja nykyisin saan ihan kohtuullisesti nukuttua. Toisinaan on kyllä niitä tosi huonoja päiviäkin ja silloin pääsee paniikki valtaamaan ja uskon, että se puolestaan lisää tinnituksen voimakkuutta. Kun oikein vinkuu ja pitäisi yrittää nukkua, niin olen huomannut, että kun hengittää oikein syvään ja kun yrittää keskittyä vain omaan hengittämiseen, niin tinnitus jää ikäänkuin taustalle. Tällöin varmasti rentoutuu ja unen päästä on helpompi saada kiinni. En tiedä auttaako tällainen muilla, mutta itse olen ainakin sen huomannut auttavan lähes aina. Niin, ja minä sain tinnituksen 26 vuotiaana.

        No, jos minua tarkoitit.. niin voin sanoa, että en todellakaan tiedä, mistä tinnitukseni johtuu. Ei ainakaan selvästi alkanut mistään melutapahtumasta tai en ainakaan osaa yhdistää sitä mihinkään sellaiseen. Mutta ilmeisesti jonkinlaisen meluvaurion olen jostain saanut, koska tinnitukseni on jatkuvaa eikä pidä taukoja.


    • Anonyymi

      Hei, Onko kellään muulla kokemusta, että Opamox olisi laukaissut tinnituksen? Ja toisaalta, että sen lopettaminen myös lopettaa tinnituksen.

      Aivan järkyttävää, piipitystä ilmestyi korviin neljän viikon Opamox:in syönnin jälkeen.

    • Anonyymi

      Jos käytän obamoxsia , tuleeko kierre että aina käyttö lisääntyy ,kun esim yks ei auta sitte lisää jne..saanko kommenttia , onko muita vaihtoehtoja.. terv kyrsiintynyt tähän vaivaan

      • Anonyymi

        Samanimimerkki kirjoittaa, jos tinni on hiljaista jarauhallista ,kävin kaupungilla autossa olo sai sen taas riehumaan ja stähän kestää ja kestää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe