Mitä kissa tarkoittaa sillä, että se nuolee kasvojani tullessaan nukkumaan viereeni ja toisinaan, jos herään yöllä.
Miksi kissa nuolee kasvojani
8
844
Vastaukset
- =)
Kissat tekevät tyypillisesti tällaisiä hellyydenosoituksia, kun he haluavat näyttää kuinka paljon rakastavat jotakin.
Eli sun kissas vaan haluaa kertoa sulle että
hän rakastaa sinua.- Jellona
Minun kisunikin pusuttelee..
Aina kuin sanon hänelle että ootko mamman kulta niin hän antaa pusun..
Välillä hän tulee nuolemaan herätykseki...hellä herätys...vaik välillä tuntuukin et nahka lähtee..heh! :)
- Cat girl
No niinhän se kissa osoittaa rakkauttaan! Itselläni on 3 kissaa ja kaikki yhtä hellyyden kipeitä!
- milge
...sosiaalisia siteitään lujittamaan. itelläni on 3 kissaneitiä, joista 2 nuoleskelevat/pesevät toisiaan aina silloin tällöin. näin ne osoittavat hyväksyntänsä ja yhteenkuuluvuutensa; ovat samaa jengiä. eli kun kissasi nuolee sinua, olet hyväksytty laumaan ja siteitä sinuun pidetään yllä. ota se kohteliaisuutena!!! :)
- keinoemo
Kissa voi myös nuoleskella varsinkin suun ypäris-
töä tietääkseen,mitä olen syönyt.Kaikki,mitä minulla on kädessäni(siis syötävää)maistuu kissal-
lekin.Lakritsi,suolakeksit,jäätelö mm. - mamma39
se on, että kissat osoittavat yhteenkuuluvuutta nuolemalla toisiaan ja laumaansa kuuluvaa ihmistä.
Onhan se kivaa ajatella, että kyseessä olisi rakkauden osoitus, mutta kissan elämässä ei ole sellaista "rakkautta" kuin ihmisten kesken on, vaan kaikki hellyydenosoitukset ja muut toiminnot ovat peruja villien kissojen, siis luonnossa elävien, selvitymiskäytöksestä. vaikka kissasta on sanottu sen olevan erakko, se ei pidä paikkaansa täysin vaan tiedetään olevan kissa-yhteisöjä (laumoja) vapaana elävienkin kissojen keskuudessa.
Lauman sisäistä järjestystä pidetään yllä mm. nuolemalla (alempiarvoinen ylempää ensin ja päinvastoin riippuen tilanteesta). Meillä esim. lauman kissa-pomo eli johtava naaras ei koskaan nuole muita jäseniä kuin minua, jota se ilmeisesti pitää vielä itseäänkin ylempänä, paitsi tietysti omia pentujaan aikoinaan.
Myös puskeminen ja peräpään kääntäminen haisteltavaksi kuuluu noihin käytösriitteihin. Kissat kulkevat vastaan toistensa ohitse kyljet toisiaan hipoen ja usein häntä nostettuna toisen kissan selän päälle. Ohitettuaan toisensa ne pysähtyvät jotta toinen voi haistella peräpään ja todeta "ystäviä ollaan".
- ämä7
Kai se haluu osoittaa rakkauden merkkejä
- mfguea
Hei. Sinä olet ylipainoinen ja hikoilet yöllä. Kissasi saa suolaa erittämästä hiestäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765