miten saada wc-pönttö taas toimimaan? on tehnyt tätä ennenkin. Vettä on paljon.. Ja ei auta vaikka vähän auttais esim wc-harjalla että vesi kulkis taas. Liekkö liian iso tavara eilen tullut pönttöön kun ei oo sen jälkeen toiminut?
Jotain kotikonsteja? en haluaisi ammattimiestä kutsua.
Vessanpönttö tukossa
80
46437
Vastaukset
- yrmy
kumisella puolipallolla jossa on varsi, niitä on pruukattu auki purskutella. En tiedä mitä nimeä siitä käytetään, mutta kaupoissa niitä myydään.
- vessaharjalla
voimakkaasti pumpaamalla ihan varmasti tai sitten menee jo putketkin uusiksi jos ei aukea.
- pumppaajakaveri
Kiitos tästä, pumppailin ja homma svengaa ku hirvi!
- ?????
...sulaa... ;D jos et malta oottaa kutsu ammattiapua...
- Metso
Hyvä konsti on ottaa suihkuletku (suihkutuspää pois) ja vettä ruiskuttaa pönttöön paineella. Vesi kulkee tukon ohi ja pian liuottaa esteet pois. Tosi hyvä konsti, testatkaa!
- Dottaaja
Mullaki ny pönttö tukossa :D Ku vetää vessan ni vedet jää siihen ja hetken päästä se imasee melkee kaikki vedet iha hissuksee.
- tää toimi!
Dottaaja kirjoitti:
Mullaki ny pönttö tukossa :D Ku vetää vessan ni vedet jää siihen ja hetken päästä se imasee melkee kaikki vedet iha hissuksee.
Ihan tavallinen vessaharja toimii. Työnnät vaan "tavaraa" harjalla eteenpäin (pyöritellen). Sitten vedät pöntön muutaman kerran. Toimii, ja elämä jatkuu :)
- kaikkeni
tää toimi! kirjoitti:
Ihan tavallinen vessaharja toimii. Työnnät vaan "tavaraa" harjalla eteenpäin (pyöritellen). Sitten vedät pöntön muutaman kerran. Toimii, ja elämä jatkuu :)
WC-raikastin tipahti ilmeisesti pönttöön. Kokeilin harjalla eikä sitä tunnu enää, on kyllä aika pieni raikastin. Mut jospa se pikkuhiljaa....
- tukos
kaikkeni kirjoitti:
WC-raikastin tipahti ilmeisesti pönttöön. Kokeilin harjalla eikä sitä tunnu enää, on kyllä aika pieni raikastin. Mut jospa se pikkuhiljaa....
Vessaharjalla pyörittely toimii hyvin.
- P.Utkis
tukos kirjoitti:
Vessaharjalla pyörittely toimii hyvin.
WC-Raikastimet tuo leivän monen putimiehen pöytään. Ei päivää ilman raikastintukosta.
- Anonyymi
P.Utkis kirjoitti:
WC-Raikastimet tuo leivän monen putimiehen pöytään. Ei päivää ilman raikastintukosta.
Ovat kovia jätkiä putimiehet...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovat kovia jätkiä putimiehet...
Ja muista panna Putkimiestä!
- joo justiin
Voi ei auttakaa, pönttö on iha tukossa eikä se aukee vaikka yrittää harjalla tökkiä. :( Miten sen saa auki? kertokaa! ja putkimiestä EN HALUA! paperia liikaa..
- Anonyymi
Hanskat käteen ja ota kaikki ylimääräinen pois minkä voit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hanskat käteen ja ota kaikki ylimääräinen pois minkä voit.
Mun äiti oli nuorena kansanopistossa 50 luvulla, jotkut oli tunkenut terveyssiteitä pöntöstä alas ja se oli umpitukossa. Opiston rehtori oli paljain käsin kaivannut pöntöstä auki
- rassattu on
Vastaan nyt tähän 6v vanhaan.
Tukos on yleensä sielä mutkassa johon ei harjalla taivu.
Paras on sellainen 3m pitkä kierre faijeri jossa on veivi päässä. Työnnetään pönttöö ja samalla veivataan, ylettyy syvemmälläkin olevaan tukokseen.
Pukireiskaa veden joukkoon vielä. Näitä löytyy esin tarjoustalosta 10 e faijeri ja potkireiska 2 e pullo.- hgfdfgh
Mutta kun putkireiskaa ei saa laittaa vessanpönttöön? Piti nimittäin juuri kysyä, että mitä ainetta siihen voisi laittaa?
- Kerrostaloko ?
Putkimies avaamaan viemärilinja tai painehuuhteluauto, jos viemäri ei vedä muualtakaan kunnolla.
- Anonyymi
Muista panna Putkimiestä!
- fairia putkeen
Kannattaa mahdollisimman pitkään itse yrittää aineilla ja ämpärillä avata. Yleensä parin kuukauden jälkeen jo ketuttaa niin paljon että voi tilata ammattiapua.
- ulostekon3
Ottakaa ämpäriin kuuminta vettä jota saa jopa kiehuvaa/poreilevaa jos mahdollista ja laittakaa pöntöön niin paljon kunnes tulee raja ettei vuoda yli ja odotelkaa.. kokeilkaa uudelleen jos ei toimi... Ja tulevaisuudessa ostakaa iso roskis WC:eehen ja koittaakaa laittaa käytetyt paperit sinne..
- paskaputki
Piti sit vanha ketju nostaa ylös
- Anonyymi
Miksipäs ei?
Nytkin on joillakin varmaan tukossa vessanpönttö. - Anonyymi
Mitäpä sitä uutta avaamaan jos löytyy jo tästä aiheesta keskustelu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksipäs ei?
Nytkin on joillakin varmaan tukossa vessanpönttö.Juu kyllä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu kyllä
Humputtelitko?
- Sirpale2
Mitäs sitten, kun tulee sellainen vieras jolla on bakteerikammo, laittaa vessanpönttöön rullallisen paperia joka käyttö kerta kun käy p-a. ?
- Tämä toimii
Laittaa vain sellainen WC-paperi rulla näytille, jossa on 4-arkkia käyttämättä. Ja kannattaa muistaa valitella että viimesiä viedään eli jätä edes puolet.
- huoltomies
Äsken tänään aamulla meni itsellä pönttö tukkoon. Tukos ei liuennut päivän aikana. Kokeilen usean tunnin ajan "pumpata" vessaharjalla. Ei auttanut. Sitten otin ison mustan jätesäkin, laitoin käden säkkiin ja käsi säkki päällä pönttöön. Kädellä sain niin hyvän paineen aikaiseksi, että tukos lähti. Tavallinen pieni roskapussi ei riitä koska käsi pitää työntää aika syvälle ja jos pöntössä on paljon vettä, menee vesi pienen säkin reunasta yli. Eli iso musta 200 litran jätesäkki pelasti tilanteen. Todellisessa hätätilanteessa, jossa säkkejä ei ole saatavilla käden suojaksi, joutuu laittamaan käden ilman suojaa pönttöön.
- Tukos aukesi
Koitin harjalla, ei onnistunut, koitin vettä ämpärillä, ei onnistunut. Sitten jätesäkki käteen ja työnnät tavarat putkesta eteenpäin ja mulla aukesi sillä!
- Anonyymi
Siivosin koiran oksennusta 5 aikaan yöllä tammikuun lopulla ja ei tullut roskapussi mieleenkään vaan otin paperia pois paljain käsin
- .Kädetön
Kuinka syvälle työnsit? Kai siihen vessaharjan päällekkin voi pussin laittaa?
- Anonyymi
Humputellessa kannattaa työntää pohjaan asti.
- Niagaralla lähtee
Niagara-nimisellä aineella aukeaa tukos kuin tukos.
- koneet kuntoon
Ei Niagara kyllä tepsi kuin pesualtaan aukaisuun ja sillonkin pitää laittaa tosikuumaa vettä eikä haistella kloorihöyryjä. Ketjussa ei tullut selväksi kumilärppänää eli kyseessä on ns. "tulisuudelma" jolla pumpataan tukkoisia paikkoja. Parhaiten toimii pesualtaissa kun tukkii viledalla ylivuotoreiän ja allas täyteen kuumaa vettä ja purskuttaa tulisuudelmalla pohjaventtiiliin.
- auttoi mulla
Vessaharjalla yritin ensin avata ja päälle kaadoin nopeasti kuumaa vettä sankosta, auttoi. Pelkkä suihkuvesi tai vessan vetäminen ei auttanut.
- potutti
Kaveri kaato 5 litran kattilan kiehuvaa vettä pönttöön, pönttöön tuli halkeama. Oli jää kylmää vettä ensin ja sit kiehuvaa. Ei hyvä. :D
- auttakaa_huutomerkki
Rykäisin kunnon tortut pönttöön ja lähtihän se vetämään! Kiitos avusta! Lähes kymmenen vuottahan se pönttö ehti jo tukossa ollakin!
- tyhmäkuoon
kaadoin ruokaa veeseepönttöö, ja pinta nousi ylös.. harjan varrella sain ruuat tukittua alas ja kaadoin 10l vettä kovasti päälle.. mitä luulette, eihän se ruoka enää tuolta kaukaa tuu takas tänne talloo :/
- Jukkapoika638373727272
Jumalauta olin paskalla nii koko kämpän viemäristö meni tukkoo entiiä et mitä pitäs tehä
- tässä-vinkki
Yleensä nuo on sillä lähteneet vetämään että rykäisee vielä isommat tortut niin painovoima tekee tehtävänsä.
- hirtäittes
Tuskin tuo AP on siellä kymmetä vuotta odottanut noin helevetin viisasta vastausta!
- tässä-vinkki
hirtäittes kirjoitti:
Tuskin tuo AP on siellä kymmetä vuotta odottanut noin helevetin viisasta vastausta!
Ihan nimimerkille Jukkapoika638373727272 vastasin, joka oli kysynyt asiaa ihan 14.5.2016 15:08. Miksi joka asiasta pitäisi aloittaa uusi ketju jos asia on sama.
- Anonyymi
Ylivoimaiseti paras aukaisija on 1.5 litran muovi pullo josta pohja leikataan pois (korkki kiinni). Sillä sitten humputetaan pönttöä. Aukeaa paremmin kuin millään kuumilla vesillä tai vaijereilla.
- Anonyymi
Vai oikein humputetaan, kaikenlaista...
- Anonyymi
Kiitos vinkistä.Tukko aukesi.
- Anonyymi
Nytkin humputtelen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nytkin humputtelen...
Joo. Karhupumppu on ihan hyvä vessanpöntön tukoksen aukaisuun. Olen myös käyttänyt taipuisaa letkua kuten esimerkiksi puutarhaletkun pätkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Karhupumppu on ihan hyvä vessanpöntön tukoksen aukaisuun. Olen myös käyttänyt taipuisaa letkua kuten esimerkiksi puutarhaletkun pätkää.
Kokeilitko humputtaa? Humputtakaa toisianne pääsiäisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vessanpöntön vesilukkoon oli kerrrostunut kalkkia. Reikä oli pienentynyt ja sisäpinta tullut karkeaksi. Eli paperit ja muu juuttui vesilukkoon.
Humputus ei auttanut. Puutarhaletkun pätkällä ronkittiin ja aukesi. Sitruunahappoa yöksi ja toimii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vessanpöntön vesilukkoon oli kerrrostunut kalkkia. Reikä oli pienentynyt ja sisäpinta tullut karkeaksi. Eli paperit ja muu juuttui vesilukkoon.
Humputus ei auttanut. Puutarhaletkun pätkällä ronkittiin ja aukesi. Sitruunahappoa yöksi ja toimii.Hyvää pääsiäisen jälkeistä elämää. Humputellaan, ootellaan Vappua ja kesää.
- Anonyymi
Tänäänkin humputtelin.
- Anonyymi
Hienoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa!
Mutta asiasta. Sen vessanpöntön humputtamisen/ronkkimisen kanssa on syytä olla varovainen. Kovin on ohutta ainakin vesilukon alueella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa!
Taaskin humputtelen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taaskin humputtelen.
Humputteluhan se on aina mielessä, mutta kirjoitellaan nyt ensin...
- Anonyymi
Ootteko kokeillut tätä? Auttaako?
"Kaada viemäriin 1dl ruokasoodaa ja heti perään 2 dl väkiviinietikkaa. Etikka reagoi ruokasoodan kanssa sihisten ja kuplien voimakkaasti. Anna seoksen vaikuttaa kymmenisen minuuttia ja huuhtele lämpimällä vedellä. Tämän jälkeen viemäri saattaa toimia taas normaalisti."
https://www.taloturva.fi/blogi/omakotitalon-viemari-tukossa-nain-saat-sen-avattua/ - Anonyymi
"Putket auki pesuaineella – näin se toimii
Kaada noin desin verran nestemäistä pesuainetta WC-pönttöösi. Saippua on vettä raskaampaa, jolloin se valuu itsestään pöntön pohjalle.
Anna aineen vaikuttaa 20–30 minuuttia. ...
Kaada kuumaa vettä pönttöön ja tukoksen pitäisi poistua kuin itsestään." - Anonyymi
Humputelkaa vaan menemään ja sillä tokenee.
- Anonyymi
Humputtelin juuri hetki sitten, humputtelkaa toisianne.
- Anonyymi
Jos on pide niin siitä se pää pois sit syvälle sinne pönttöön se ja täysillä vettä tulemaan toimi minulla!!
- Anonyymi
humputi humputi humputtelua
- Anonyymi
Aina kannattaa humputella.
- Anonyymi
Ei sen tarvii toimia, jätä vetämättä jatkossa.
- Anonyymi
Eipäs, pitää humputella pirusti.
- Anonyymi
Tukossa on...
- Anonyymi
No humputtele hyvä ihminen, humputtele.
- Anonyymi
Se on viikonloppu edessä taas, humputelkaa hyvät ihmiset, humputelkaa.
- Anonyymi
Humputellessa juttu svengaa kuin hirvi
- Anonyymi
Tunge käsi pönttöön, ja ota kakka pois ja syö se.
- Anonyymi
Viikonloppuna ajattelin taas humputella kaveriani peräsuoleen.
-Suolihomo - Anonyymi
Jos pönttö on ääriään myöten täynnä niin eihän sinne enää mitään voi lisää kaata olipa kuumaa tai kylmää. siinä tulee kakat pian olkkarin lattialle saakka.
- Anonyymi
Käyttäkää thaimaalaista systeemiä niin että paperit roskikseen pöntön viereen ja itse tavara vain pönttöön. Samaa käyttävät Kreikassakin maaseudulla. Itse olen nähnyt sen myös Suomessa käytössä. Vessassa ei silloin viitsi kauaakaan istuskella kun vieressä lemuaa iso kasa käyettyä paperia ilman kantta olevassa korissa.
- Anonyymi
Meillä ainakin on pöntön pohjalla jyrkkä mutka eikä sinne voi mitään pesuharjoja tunkea
tai jos tunkee niin pian harja katkeaa ja harjan pää jää jumiin entistä tiukempaan.
Viisaampi on ottaa alku ruokalusikalla niin pitkälle kuin se ylettää ja sen jälkeen vielä teelusikalla jolla pääsee vielä syvemmälle.
Venepumppu on hyvä keino ylimääräisen veden poistoon aluksi. - Anonyymi
Ehjään muovikassiin kylmää vettä 1/3 osa. Sitä hölskytät rauhallisesti ylös alas pöntössä. Tietenkään pönttö ei saa olla aivan täynnä vettä, vaan puolillaan. Toiminut hyvin ne pari kertaa, kun on ollut tukossa.
Juha- Anonyymi
Humputtelu auttaa aina ja parantaa muutenkin mielialaa.
- Anonyymi
Kumi imukupilla lähtee ainakin meillä vaikka meidän veski menee herkästi tukkoon jos on iso kakara tai paprua kertyy. Ennen faija ei vetänyt koskaan vessaa ja pönttö oli aina tukossa, koko mökki haisi paskalle. Faija yritti pajukepillä sössiä auki mutta eihän se auennut vasta kun hankittiin imukuppi niin pönttö pysyy auki
- Anonyymi
Meillä on aina vessanpönttö tukossa, koska mun vanhemmat eivät osaa vetää vessaa tai eivät raaski kun menee liikaa vettä. He pitivät paskan hajusta. Vessa lähtee auki imukupilla eli viemäripumpulla, ainakin meillä lähtee vaikka olisi putki täynnä paskaa ja paprua
- Anonyymi
Karhupumppu on kotona ja mökillä> kerran vuodessa kun pumppaa altaat ja wc niin pysyvät kunnossa. Teipillä altaista ylimenoreijät tukkoon ja kädellä vielä varmistaa.
https://www.puuilo.fi/karhupumppu-110mm?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI2cPlzMPchAMVggCiAx0luQTeEAQYBSABEgIlNvD_BwE eikä paljoa maksa - Anonyymi
meillä on riuku puitten välissä ollut 30vuotta ei oo tarvinnu tyhjentää toki riukua on vuosien mittaan nostettu ylöspäin kerran katkes j riuku ja akka putos paska kasaan ei muuta kuin saunan taa ja letkulla pestiin ei tullu muita vaurioita nyt kyllä riuku on jo maasta 3metrissä mutta kyllä sinne vielä pääsee portailla akka meinaa että ensi kesänä vaihettais paikkaa saa nyt nähä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569