HOAS-laatua!!!!

Alf

Kiertäkä mahdollisuuksienne mukaan HOAS:in asunnot kaukaa.
Asumme tätä nykyä vain 1 1/2 vuotta vanhassa HOAS:in asunnossa, jossa VIKOJA RIITTÄÄ:
-Hometta
-Ilmastointi ei toimi kunnolla
-Vessanpönttö vuotaa
-Keittiön lavuaari vuotaa
-Kaamea veto joka huoneessa
-Ikkunoiden ilmastointiventtiilit paukkuvat ja rämisevät tuulella
-Parvekkeen ovessa sisäpuolella 3 cm:n paksuinen jääkerros
-Keittiön tiskikaapin ritilät ruostuivat kahden kuukauden käytön jälkeen
- Patteriventtilit kiertyvät omia aikojaan suuremmalle
-Parvekkeen pistorasiassa ei ole koko aikana ollut sähköä
-WC:n viemäri haisee
- Huoneistossa älytön kosteus (> 85%)
- Ikkunat jäätyvät isolta osalta
- Jääkylmät lattiat
- Yleinen sauna milloin kylmä milloin haalea, suihkusta tulee kerralla vain noin 4 litraa vettä
jne.
- Pihat aurataan milloin huvittaa puhumattakaan hiekoittamisesta
KAIKEN KUKKURAKSI MITÄÄN EI OLLA HALUKKAITA KORJAAMAAN, SUURIN OSA VIOISTA OlLUT JO LÄHES TOISTA VUOTTA
KAIKEN TÄLLAISEN SEURAUKSENA ERITTÄIN MONELLA TALOYHTIÖN ASUKKAALLA MM. JATKUVAA YSKÄÄ, PÄÄNSÄRKYÄ, KUUMEILUA    

13

2959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      mut jos on niin sitten...

      • huonoimmat olot

        ei ole edes vettä, puhumattakaan ruoasta. Ihmiset kuolevat nälkään, ja sinä valitat täällä jostain homeesta ja yskästä.

        Niin kauan kuin meillä täällä on paremmat oltavat, kuin jossain muualla maailmassa, meidän velvollisuutemme auttaa niitä joilla on vielä asiat huonommin.


      • Alf
        huonoimmat olot kirjoitti:

        ei ole edes vettä, puhumattakaan ruoasta. Ihmiset kuolevat nälkään, ja sinä valitat täällä jostain homeesta ja yskästä.

        Niin kauan kuin meillä täällä on paremmat oltavat, kuin jossain muualla maailmassa, meidän velvollisuutemme auttaa niitä joilla on vielä asiat huonommin.

        sinä yksinkertainen.


      • jipu
        huonoimmat olot kirjoitti:

        ei ole edes vettä, puhumattakaan ruoasta. Ihmiset kuolevat nälkään, ja sinä valitat täällä jostain homeesta ja yskästä.

        Niin kauan kuin meillä täällä on paremmat oltavat, kuin jossain muualla maailmassa, meidän velvollisuutemme auttaa niitä joilla on vielä asiat huonommin.

        Kyse oli SUOMESSA OLEVASTA ASUNNOSTA keskustelua on vissiin tarkoitus käydä suomen oloihin perustuen eikä verrata afrikkaan. Tottakai AINA löytyy ihmisiä joilla on huonommin.. afrikassa..


      • hub
        huonoimmat olot kirjoitti:

        ei ole edes vettä, puhumattakaan ruoasta. Ihmiset kuolevat nälkään, ja sinä valitat täällä jostain homeesta ja yskästä.

        Niin kauan kuin meillä täällä on paremmat oltavat, kuin jossain muualla maailmassa, meidän velvollisuutemme auttaa niitä joilla on vielä asiat huonommin.

        ...että jos jollain toisella menee huonosti, minun pitäisi ottaa iloisesti ja nurisematta vastaan kaikki epäkohdat joita kohtaan elämässäni? Siis että en saa elää onnellista elämää, vaan minun on ajateltava yksinomaan afrikkalaisia ja sitä että heillä menee huonosti?

        Yksi kysymys: miksi? Ei se tee minusta onnellista, usko pois. Enkä usko että sinustakaan, vaikka täällä hurskastelet.


    • ,,,,,,

      Olipas siinä aikamoinen lista... Eiväthän nuo HOAS-kämpät mitenkään laadukkaita ole, mutta aina ei ole varaa valita. Tuo "laatu" riippuu myös aika paljon asuinalueesta. Omassa kämpässä vituttaa mm. se, että sisällä on niin helvetin kylmä että pitäisi melkein olla toppatakki päällä, jotta tarkenee. Nukkumaan mennessä pitää kiskoa kasa vaatteita päälle sillä norm. "yövaatteissa" ei tarkene vaikka olisi kaksi paksua täkkiä päällekäin. Tuttuni, joka myöskin asuu HOAS-kämpässä, valittaa aina että heidän kämpässään on talvellakin aivan helvetin kuuma joten ilmeisesti kaikissa asunnoissa ei ole tätä "veto-ongelmaa". Ihmetyttää myöskin nämä huoltoyhtiön "muuttotarkastajat". Muuttaessani aikoinani soluun asunto oli "muuttotarkastajan" mielestä ollut OK vaikka kämppä oli melkein kuin sikolätti ja esim. pakastinta ei oltu sulatettu varmaan viimeiseen 10 vuoteen vaikka sääntöjen mukaan se pitäisi muka sulattaa aina asukkaan vaihtuessa. Nyt kun itselläni on kämppis vaihtunut useamman kerran niin tämä "muuttotarkastaja" on mm. bongaillut kylppärin valkoisista seinistä jtn. tummentumia jotka ovat syntyneet vuosikymmenten kuluessa ja uhkaillut laittaa siivousfirman jynssäämään tahroja asukkaiden kustannuksella vaikka "tahrat" eivät ole olleet asukkaiden itse aiheuttamia. Näitä tummentumia ym. on sitten hinkattu vahvoilla puhdistusaineilla hiki hatussa eivätkä ole (yllättäen) lähteneet pois, tähän mennessä tarkastaja on vaan todennut jtn: "ok, antaa asian nyt toistaiseksi olla". Nyt kun meikäläisellä jälleen vaihtuu kämppis, niin hieman jännittää tekeekö tarkastuksen jälleen sama "skitso". Ei nimittäin olisi varaa maksaa ulkopuoliselle siivousfirmalle satoja euroja joistain "kulumista", joita ei ole itse aiheuttanut.

      • lue tämä

        Maksakaa HOAS:lle vuokrat ajallaan!
        Itse asuin Vantaan hiekkaharjun Hoasin kämpässä 1999. Opiskelijana oli tulot todella pienet ja siinä sitten rahat menikin ruokaan ja vuokraan. Sattuipa tuleen yllättävä meno. Ei mitenkään merkittävä, mutta niillä tuloilla (opintoraha) se oli iso. Otin tuon rahan sitten vuokra-rahastani ja vuokra myöhästyi kuukauden. No seuraava vuokranmaksupäivä ylittyikin viikolla, kunnes sain taas rahaa vaivoin vuokraa varten. Kaikki oli jo myöhäistä, ehdin saamaan häädön asunnosta. No siinä sitten keräsin kimpsut ja kampsut ja muutin pois. Hyvin alkaneet opiskeluni loppuivat siinä samassa. Ja jäin "tyhjän päälle"..
        Mitään osoitetta minulla ei ollutkaan vähään aikaan, mistäpä asuntoa olisin saanutkaan?!
        No sitten sain parin kolmen kuukauden kuluttua oikeudesta päätöksen, että minun olisi maksettava 4kuukauden vuokrat perintäkulut!
        Kovasti ihmettelin, että mistä ne nyt sellaista perii? Itse kun en tiennyt koko oikeudenkäynnistä, enkä siksi voinut olla siellä itseäni puolustamassakaan. Luulin että maksettavaa olisi tullut 2kuukautta josta vielä vähennetään takuuvuokra, joka myös pidätettiin. Eli 3kuukauden vuokrat otettiin perintäkuluineen ja oik.käyntikuluineen. Maksettavaa tuli kaikkiaan silloin markoissa yli 10000mk, ja kaikki vai n. 1000markan vuokran takia.
        Joka vielä ehti kasvamaan korkoa paljonkin kun sen kerkesi lopulta maksamaan. Tietysti vielä jokaisesta pienestä maksuerästä meni kallis ulosottomaksukin.
        Että olkaa tarkkana, että vuokrat maksatte ajallaan. HOAS ei sääli opiskelijoita! Pieni asia voi sekoittaa suuresti koko opiskelija nuorukaisen elämän.
        En yhtään ihmettele, että miksi nuoret opiskelijatytöt joutuvat myymään itseään rahojen riittämättömyyden takia. (asiasta oli hyvä juttu hesarissa, olisko ollu jossain joulukuun lehdessä.)

        nimim. Nyt jo elämä raiteillaan.


      • ....
        lue tämä kirjoitti:

        Maksakaa HOAS:lle vuokrat ajallaan!
        Itse asuin Vantaan hiekkaharjun Hoasin kämpässä 1999. Opiskelijana oli tulot todella pienet ja siinä sitten rahat menikin ruokaan ja vuokraan. Sattuipa tuleen yllättävä meno. Ei mitenkään merkittävä, mutta niillä tuloilla (opintoraha) se oli iso. Otin tuon rahan sitten vuokra-rahastani ja vuokra myöhästyi kuukauden. No seuraava vuokranmaksupäivä ylittyikin viikolla, kunnes sain taas rahaa vaivoin vuokraa varten. Kaikki oli jo myöhäistä, ehdin saamaan häädön asunnosta. No siinä sitten keräsin kimpsut ja kampsut ja muutin pois. Hyvin alkaneet opiskeluni loppuivat siinä samassa. Ja jäin "tyhjän päälle"..
        Mitään osoitetta minulla ei ollutkaan vähään aikaan, mistäpä asuntoa olisin saanutkaan?!
        No sitten sain parin kolmen kuukauden kuluttua oikeudesta päätöksen, että minun olisi maksettava 4kuukauden vuokrat perintäkulut!
        Kovasti ihmettelin, että mistä ne nyt sellaista perii? Itse kun en tiennyt koko oikeudenkäynnistä, enkä siksi voinut olla siellä itseäni puolustamassakaan. Luulin että maksettavaa olisi tullut 2kuukautta josta vielä vähennetään takuuvuokra, joka myös pidätettiin. Eli 3kuukauden vuokrat otettiin perintäkuluineen ja oik.käyntikuluineen. Maksettavaa tuli kaikkiaan silloin markoissa yli 10000mk, ja kaikki vai n. 1000markan vuokran takia.
        Joka vielä ehti kasvamaan korkoa paljonkin kun sen kerkesi lopulta maksamaan. Tietysti vielä jokaisesta pienestä maksuerästä meni kallis ulosottomaksukin.
        Että olkaa tarkkana, että vuokrat maksatte ajallaan. HOAS ei sääli opiskelijoita! Pieni asia voi sekoittaa suuresti koko opiskelija nuorukaisen elämän.
        En yhtään ihmettele, että miksi nuoret opiskelijatytöt joutuvat myymään itseään rahojen riittämättömyyden takia. (asiasta oli hyvä juttu hesarissa, olisko ollu jossain joulukuun lehdessä.)

        nimim. Nyt jo elämä raiteillaan.

        yritin myös saada sossusta apua, mutta eihän sieltä apua saa.
        Ehkä oikeuden päätökseen olisi voinut valittaa. Nuori opiskelija vastaan HOAS? ennakko-asetelmat jo tuntuu hurjilta.
        Ei ollut silloin uskoa enää mihinkään, eikä voimia alkaa taisteleen asiasta..


      • vuokrasopimus
        lue tämä kirjoitti:

        Maksakaa HOAS:lle vuokrat ajallaan!
        Itse asuin Vantaan hiekkaharjun Hoasin kämpässä 1999. Opiskelijana oli tulot todella pienet ja siinä sitten rahat menikin ruokaan ja vuokraan. Sattuipa tuleen yllättävä meno. Ei mitenkään merkittävä, mutta niillä tuloilla (opintoraha) se oli iso. Otin tuon rahan sitten vuokra-rahastani ja vuokra myöhästyi kuukauden. No seuraava vuokranmaksupäivä ylittyikin viikolla, kunnes sain taas rahaa vaivoin vuokraa varten. Kaikki oli jo myöhäistä, ehdin saamaan häädön asunnosta. No siinä sitten keräsin kimpsut ja kampsut ja muutin pois. Hyvin alkaneet opiskeluni loppuivat siinä samassa. Ja jäin "tyhjän päälle"..
        Mitään osoitetta minulla ei ollutkaan vähään aikaan, mistäpä asuntoa olisin saanutkaan?!
        No sitten sain parin kolmen kuukauden kuluttua oikeudesta päätöksen, että minun olisi maksettava 4kuukauden vuokrat perintäkulut!
        Kovasti ihmettelin, että mistä ne nyt sellaista perii? Itse kun en tiennyt koko oikeudenkäynnistä, enkä siksi voinut olla siellä itseäni puolustamassakaan. Luulin että maksettavaa olisi tullut 2kuukautta josta vielä vähennetään takuuvuokra, joka myös pidätettiin. Eli 3kuukauden vuokrat otettiin perintäkuluineen ja oik.käyntikuluineen. Maksettavaa tuli kaikkiaan silloin markoissa yli 10000mk, ja kaikki vai n. 1000markan vuokran takia.
        Joka vielä ehti kasvamaan korkoa paljonkin kun sen kerkesi lopulta maksamaan. Tietysti vielä jokaisesta pienestä maksuerästä meni kallis ulosottomaksukin.
        Että olkaa tarkkana, että vuokrat maksatte ajallaan. HOAS ei sääli opiskelijoita! Pieni asia voi sekoittaa suuresti koko opiskelija nuorukaisen elämän.
        En yhtään ihmettele, että miksi nuoret opiskelijatytöt joutuvat myymään itseään rahojen riittämättömyyden takia. (asiasta oli hyvä juttu hesarissa, olisko ollu jossain joulukuun lehdessä.)

        nimim. Nyt jo elämä raiteillaan.

        Vuokrasopimuksen allekirjoittamalla sitoudut maksamaan vuokran aina ajallaan, sovittuun eräpäivään mennessä.
        Yllättävää menoasi et sitten voinut maksaa erissä? Yrititkö edes kysyä sellaista mahdollisuutta?

        Otitko yhteyttä hoasiin vuokran lykkäämiseksi vai jätitkö heidät luuloon että vuokraa ei vaan ole tullut ja sillä hyvä, tietenkin he pistävät perintään sellaisessa tapauksessa. Ja kun seuraavakin vuokra oli myöhässä, tietysti heitetään ulos! Niin minäkin olisin toiminut.


    • 463858

      Reijät seinässä. Kun asuin Hoasin melko uudessa asunnossa, tuuletusluukun (se pyöreä outo boxi, jota voi avata narusta vetämällä) kun avaa , siis ottaa sen muovikotelon kokonaan pois, sieltä paljastuu nyrkin mentävä AUKKO suoraan seinän läpi. Itse tukin sen erinäisillä vanhoilla vaaterievuilla, koska pakkasella sieltä tuli kylmää ilmaa sisälle. He kuulemma tekevät reijät seinään, että ei tulisi hometta asuntoihin.

      • MH

        Haloo: et oo ikinä kuullut korvausilmaventtiilistä?! Sen ideana on, että asukas saa happea asuntoonsa, sitä mitä me hengitetään. Pieni veto tai viileä ilma pakkasilla on parempi kuin ilmanvaihdon puute. Yleensä räppänöitä voi säätää kesä- ja talviasentoon.


    • ok-miäs

      Kehnolta kuullostaa. Mutta joutuu sanomaan, että ladan hinnalla ei saa mersua. Eli koitettava vaan valittaa ja kärsiä.

      Itse asuttiin ihan tässä 2000-luvulla 4 vuotta hoassilla ja eihän se mitään herkkua ollut: meteliä, vetoa, huonot pinnat, rikkinäistä hanaa ja ovea jne. mutta vuokra kun oli halpa niin saatiin jo opiskeluaikana säästettyä ja 25/26-vuotiaina rakennettua talo, jossa ei moisia vikoja ole!

    • hosthoas

      HOASin asunnoissa on valitettavasti aika suuria eroja. Itse olin tottunut poikaystäväni kämppään joka oli aika karmea. Siellä oli jos jonkinlaista räppänää rikki. Käyttivät sisällä kenkiä kun oli niin likaista.
      Olikin aika yllätys kun viimein sain oman kämppäni jota ylläpiti koko solun tyttöväki tiptop kunnossa. En ole löytänyt yhden yhtä valittamisen aihetta HOASille tähän mennessä. Ovat korjanneet niinkin vähäpätöinen jutun kuin rikkinäisen lampun :)
      En parempaa kämppää olisi mistään löytänyt. 2010 rempattu, hyvällä paikalla, loisto liikenneyhteydet, lämmintä ja kämpän pohjapiirros on niin hyvä, että jokaisen huoneen välissä on keittiö/käytävä/wc ja kaikilla oma rauhansa. Ääniä ei kuulu naapurihuoneista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe