kuinka kerroitte

minä vaan

Hei!
Kuinka kerroitte odotuksestanne muille? Onko kukaan kertonut ns. loru muodossa vaikkapa tekstiviestillä? Ja kuinka suunnittelette kertovanne syntyneestä vauvasta? Tietääkö kukaan missä näitä valimiita loruja on (esim.netissä)?
Kiva olisi kuulla erilaisista tavoista :)

16

25428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiessus

sanottiin vaan että meille on tulossa vauva.

• minä vaan

Niinhän sitä usein tehdäänkin :) Itse vaan olen miettinyt tosiaan noita lorujuttuja, mutten tiiä mistä niitä löytyisi, eikä oma runosuoni kovin hyvin syki :) Itsestä on aina mukava saada tieto erilaisissa loru/ runomuodoissa tutuilta joista harvemmin kuulee

• ...

Mä löysin netistä tällaisen viestin millä kerrottiin:

Salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen.
      On masussa pienet sormet ja varpaat, nyt jo varmaan arvaat! Ilomme on rajaton, meille vauva tulossa on!

(itse laitoin tuohon, että meille toukovauva tulossa on)

• Jihuu! rv9+3

Kavereille tuli lörpöteltyä vain, että meille tulee vauva.

Lähimmille sukulaisille, kuten miehen veljelle, mies kertoi puhelimessa että meille tulee.. ja sitten eräs lempinimi vauvasta jota en itsekään enää muistanut, kun hän sen sanoi, mutta veli kyllä hoksasi mistä on kyse.

Miehen vanhemmille kerrottiin, kun oltiin käyty ultrassa ja he olivat kyläilemässä. Sanottiin, että meillä olisi valokuvia näytettäväksi, josta anoppi innostui että mukavaa, näyttäkääpä. Sitten ojennettiin anopille ultrakuvat, ja ilostui kovasti :D

Syntyneestä vauvasta varmaankin pistetään vaan tekstiviestejä ja tietysti tutumpien kanssa sitten soitellaankin.

• Kev82

"Syntyi tähden lennosta,
        horsman nukasta hennosta,
        taivaan sateenkaaresta,
        isän ja äidin haaveesta
        maailman suloisin poika/tyttö" (pvm, klo, pituus, paino)

"Hetkellä yön hämärän,
        alkoi matka uuden elämän.
        Syntyi poika niin suloinen,
        Suppusuu ja nöpönenä,
        meidän rakas silmäterä."

"Pieni poika/tyttö meille annettiin,
        se vauvalta tuoksuu, on lämmin niin.
        Se itsekin varmaan tietää sen,
        et sulattaa jokaisen sydämen.
        Hiustupsusta pieniin varpaisiin se on ihana, ihana niin!"

"Oman lapsen, pienen linnun,
        kannoin alla sydämen.
        Nyt on onni täydellinen,
        syliini saan ottaa sen.
        Tunnen käden, pienen hennon,
        tunnen posken pehmeän.
        Voisko olla kauniimpaa kuin
        alku uuden elämän?"

"Peiton alla posken nukka,
        jalassa pieni sininen/punainen sukka.
        Näin on meille onni tuotu,
        ikioma poika/tyttövauva suotu.
        On olo uusi ja uskomaton,
        meistä juuri isä ja äiti tullut on."

"Se jonka vuoksi elää, saapui paikalle.
        Se jonka vuoksi voi kai kuollakin.
        Se joka antaa sulon jopa surulle.
        Ja se oli vain vauva pienoisin."

"Tuli silmää kaunista kaksi,
        näki maailman ihanaksi.
        Tuli iloksi äidin ja isän,
        toi onneen tuntuvan lisän."

Tässä siis jotakin loruja, joilla ilmoittaa lapsen syntymästä.
        Odotuksen kertomisloruja en tiedä kuin tuon mikä jo tässä ketjussa onkin. Me ilmoitettiin sillä (vähän muolattuna versiona) lähipiirille, ja isovanhemmille kerrottiin ihan kasvotusten, että pojastamme on tulossa kesällä isoveli:) Molemmat miehen kanssa kerrottiin parhaille ystävillemme asiasta jo heti plussan jälkeen, joko puhelimessa tai naamatusten. Lämpimän vastaanoton on uusi tulokkaamme saanut ja tuleva isovelikin (ikää nyt 1,5vuotta) osaa jo mahaani näyttäessä ja kysyttäessä "mikä äidin mahassa on?" vastata tomeran iloisesti: "vauva!"

• meillä

kerrottiin jouluna lahjan muodossa. eli ostettiin kehys ja laitettiin siihen ultra kuva ja laskettu aika (jouluna rv17) aika paukku oli.

aateltiin laittaa syntymästä tekstiviesti:
      "katsohan nasu jälkiä" sanoi nalle puh " joukkoomme on liittynyt kolmas". Pieni tyttö/poika syntyi.... ja siihen ajat ja painot ym.

• meillä

me ei kerrottu, sittenhän huomasivat kun alko masu näkyä.

• Tytsi

eli tekstiviestiin vain päivämäärä 17.6.2006 ja viesti niille jotka tiesivät meidän vauvayrityksestä!!! Kaikki keksivät kyllä asiayhteyden mietittyään hetken ;)

• -Täti Vihreä-

Vanhemmille, eli tuleville isovanhemmille annettiin tossa pikkujoululahjaksi sellaiset pienet mietelauseita ja runoja sisältävät kirjaset.
      Äideille "kultainen mummi"-kirjat ja tulevalle papalle "rakas ukki"-kirja. Aika nopeasti keksivät mistä oli kyse :)

• ...

Itse pidin salassa viikolle 16 asti, kunnes kerroin siskolleni ja pyysin häntä kertomaan kaikille muille :D
      oli kuulemma soitellut tuttavat läpi ja aloittanut keskustelun "arvaa mitä!!??"

meni helpommin siskon avustuksella :)

• minde

Mä oon nyt rv 9 3 ja eka ultra ens viikolla. Ite en oo kertonu vasta ku miehelle,isoveljelle ja mun vanhemmilleni. Tuli vain sanottua "ohimennen" et musta tulee mamma... Kyllä oli ilmeet näkemisen arvoisia.
      En vain tiedä miten kertoa miehen vanhemmille. He eivät oikein pidä siitä että seurustelemme (5 vuotta takana) ja lasta kuulemma ei saa hankkia ennen kuin talous on kunnossa. Koulut on kohta käyty ja talous lähtee siitä sitten nousuun.
      Pelottaa kertoa, koska pelkään heidän reaktiotaan.

• .ilona.

"Nyt salaisuuden suuren,kuiskaan mukaan tuulen. On masussani pienet sormet, varpaat,nyt jo varmaan arvaat: on ilomme rajaton, meille tulossa vauva on."

• runoja
      • tuleva_äiti

Meillä on tilanne sellainen, ettemme ole kertoneet raskaudesta vieläkään, rv 20. :) USKOMATONTA, ettei kukaan ole kysynyt asiasta, tai varsinkaan vanhempani! Tai sitten he vain arvelevat, että olen hieman lihonnut, niin eivät ole viitsineet 'loukata'. Tosin käytän melko löysiä paitoja, niin eihän se maha vielä niin selvästi näy.

Aikomuksemme on siis julkistaa asia rakenneultran jälkeen. :) En nyt sitten tiedä, tukeeko se yllätyksenä, vai ovatko kaikki jo sen arvanneet, mutteivat vain ole ääneen sanoneet. Tosin miehen vanhemmille varmasti tulee yllätyksenä, enkä oikeastaan osaa yhtään arvella, kuinka he suhtautuvat asiaan.

Osasyy siihen ettemme ole kertoneet, on se, ettemme ole vieläkään kuullut vauvan sydänääniä, en tiedä kuinka yleistä se on, mutta jotenkin on vieläkin sellainen epätodellinen olo raskauden suhteen, että halutaan itse ensin tuntea se, että meistä on todellakin tulossa vanhemmat, ennenkuin muut alkaa asiasta hössöttämään.

• kertoja1
        tuleva_äiti kirjoitti:

Meillä on tilanne sellainen, ettemme ole kertoneet raskaudesta vieläkään, rv 20. :) USKOMATONTA, ettei kukaan ole kysynyt asiasta, tai varsinkaan vanhempani! Tai sitten he vain arvelevat, että olen hieman lihonnut, niin eivät ole viitsineet 'loukata'. Tosin käytän melko löysiä paitoja, niin eihän se maha vielä niin selvästi näy.

Aikomuksemme on siis julkistaa asia rakenneultran jälkeen. :) En nyt sitten tiedä, tukeeko se yllätyksenä, vai ovatko kaikki jo sen arvanneet, mutteivat vain ole ääneen sanoneet. Tosin miehen vanhemmille varmasti tulee yllätyksenä, enkä oikeastaan osaa yhtään arvella, kuinka he suhtautuvat asiaan.

Osasyy siihen ettemme ole kertoneet, on se, ettemme ole vieläkään kuullut vauvan sydänääniä, en tiedä kuinka yleistä se on, mutta jotenkin on vieläkin sellainen epätodellinen olo raskauden suhteen, että halutaan itse ensin tuntea se, että meistä on todellakin tulossa vanhemmat, ennenkuin muut alkaa asiasta hössöttämään.

onko kenenkään vanhemmat koskaan pyörtyny tai saanu jonki sairaskohtauksen ku ootte kertonu vauva uutisia??

jotenki pelottaa se reaktio, kun ilonen yllätyshän se PITÄIS olla, mutta en tiiä miten ne sen ottaa. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1402
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      81
      833
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      831
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe