Maaliskuussa Budaan ekaa kertaa

Eku

Onko mitään kaupunginosaa/katua(katuja), jota pitäisi nykyään välttää? Hotellimme on Budan puolella ja tiedossa olisi 5 päivän reissu. Ilta biletyksiä ei ole tarkoitus tehdä vaan mennä puoliltaöin hyvissä ajoin nukkumaan, että seuraavana päivänä jaksaa taas katsella nähtävyyksiä. Kesällä olimme Roomassa ja varoituksista huolimatta mitään ongelmia ei ollut tai sitten juuri varoitukset piti meidät tarkkana kun mitään ikävää ei tapahtunut koko matkan aikana. Uskaltaako hotelliin jättää passin ja tavarat huoletta niin kun Roomassa ja entäs kylpylässä. Onko varkaita (tai niistä varoituksia) samaan tapaan yleensäkään kun Italiassa? Muuten positiivisella asenteella ollaan liikkeellä, vaikka tästä viestistä voi muuta päätellä (pitää kuitenkin "selusta" olla turvattu). Kiitos etukäteen vastauksista ;-)

6

1996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lassi

      Budapest on kyllä aika turvallinen kaupunki. Keleti rautatieaseman lähistöllä likkuu vähän epämääräisiä tyyppejä, että kannattaa ehkä välttää pimeän tullen, ainakin yksin liikuttaessa.
      Kylpylöissä olen kyllä huoletta jättänyt tavarani lukittuun kaappiin, joka sitäpaitsi on ollut myös vartioitu.
      Taskuvarkaita liikkuu tietenkin aina missä on paljon turisteja, esim. kauppahallissa.
      Ja kyllä hotelliin uskalttaa jättää tavarat jos se nyt on jonkin tasoinen, että hyvää matkaa vaan.

      • Eku

        Kiitos tiedosta Lassi!
        Selvisikin hotellin olevan Pestin puolella ja http://www.atlashotelbudapest.com ainakin webbisivujen mukaan ihan siistiltä näyttää.
        Onko jollain kokemusta kyseisestä hotlasta?


      • westend
        Eku kirjoitti:

        Kiitos tiedosta Lassi!
        Selvisikin hotellin olevan Pestin puolella ja http://www.atlashotelbudapest.com ainakin webbisivujen mukaan ihan siistiltä näyttää.
        Onko jollain kokemusta kyseisestä hotlasta?

        Olen aina Budapestissä käydessäni jättänyt passin,
        enimmät rahat ja arvoesineet hotellin talletukseen.
        Kaupungilla pyöriessäni olen ottanut vain senverran rahaa mukaani kuin olen arvellut kuluttavani.
        Kylpylöissä tavarat jätetään lukolliseen kaappiin
        ja pidä mielessäsi kaapin numero.Kaappi suljetaan
        ja avataan poistuttuanne.
        Turisteja pyörivissä nähtävyyksissä kannattaa
        pitää huivistaan kiinni eli niissä on taskuvarkaita. Samoin ratikoissa tulee välttää,
        ettei päästä ketään "iholle".
        Sama sääntö pätee niin Budapestissäkin kuin
        kaikissakin suurkaupungeissa, että pitää kännykät
        vaatteiden sisäpuolella ei pidä lompakkoa persetaskussa,eikä roikota kameraa huolettomasti
        vaan terveellä tavalla pitää silmänsä auki ja
        koettaa välttää tungoksia.
        Budapest on kyllä turvallinen kaupunki eikä
        mua ole ryöstetty kuin kerran ja sekin tapahtui
        Vaci Utcalla keskellä päivää.
        Mutta jos tulee ryöstetyksi, niin se on huonoa
        tuuria vaikkakin ikävää ja se ei himmentänyt
        rakkauttani Budapestiin.
        Toivottavasti nautitte Budapestista kaupunki on
        todella kiehtova ja siellä on paljon nähtävää
        ja tekemistä.


      • westend
        Eku kirjoitti:

        Kiitos tiedosta Lassi!
        Selvisikin hotellin olevan Pestin puolella ja http://www.atlashotelbudapest.com ainakin webbisivujen mukaan ihan siistiltä näyttää.
        Onko jollain kokemusta kyseisestä hotlasta?

        Ei ole Atlas hotellista kokemusta, mutta onnittelen hyvästä valinnasta.
        Teillä on muutaman minuutin kävelymatka Blaha
        Lujza Térille.
        Hotellinne sijaitsee Jozsef Kórutin poikkikadulla
        Pitkin Jozsefia kulkee ratikat pääsee esim
        Oktogonin kautta aina Budan puolelle Moskva Térille.
        Aivan lähellä on Akacfa utca, missä on erinomainen ravintola Kispipa, ruoka oli käydessäni erinomaista ja hintakin kohtuullinen.
        Blaha Lujza Te´riltä pääsee metrolla punainen
        linja vaikkapa Deak Térille, se on kaikkien metrolinjojen risteysasema. Ja jos menee Széchenyin terveys kylpylään niin suosittelen
        sinne menemistä keltaisella metrolinjalla.
        Vaihto siis Deak Térillä, metromatkakin on elämys.
        Széchenyi fürdon sisäänpääsymaksu on nykyään 1300-2200 Ft. Mutta itse pidän kyseistä kylpylää
        Budapestin parhaana.
        Mitä ostoksiin tulee, niin hotellinne lähellä
        on edullisempaa tehdä ostoksia.
        Jos menette Széchenyin kylpylään, niin
        suosittelen, että kylpyläpäivän päätteeksi
        poikkeatte syömässä Bagolyvár ravintolassa.
        On sama keittiö maailmankuulun Gundel ravintolan
        kanssa, muuta on Gundelin pikkusisko myös hinnoiltaan.
        Niin, että vielä kerran nauttikaa Budapestin matkastanne!:))


      • gourmet teme
        westend kirjoitti:

        Ei ole Atlas hotellista kokemusta, mutta onnittelen hyvästä valinnasta.
        Teillä on muutaman minuutin kävelymatka Blaha
        Lujza Térille.
        Hotellinne sijaitsee Jozsef Kórutin poikkikadulla
        Pitkin Jozsefia kulkee ratikat pääsee esim
        Oktogonin kautta aina Budan puolelle Moskva Térille.
        Aivan lähellä on Akacfa utca, missä on erinomainen ravintola Kispipa, ruoka oli käydessäni erinomaista ja hintakin kohtuullinen.
        Blaha Lujza Te´riltä pääsee metrolla punainen
        linja vaikkapa Deak Térille, se on kaikkien metrolinjojen risteysasema. Ja jos menee Széchenyin terveys kylpylään niin suosittelen
        sinne menemistä keltaisella metrolinjalla.
        Vaihto siis Deak Térillä, metromatkakin on elämys.
        Széchenyi fürdon sisäänpääsymaksu on nykyään 1300-2200 Ft. Mutta itse pidän kyseistä kylpylää
        Budapestin parhaana.
        Mitä ostoksiin tulee, niin hotellinne lähellä
        on edullisempaa tehdä ostoksia.
        Jos menette Széchenyin kylpylään, niin
        suosittelen, että kylpyläpäivän päätteeksi
        poikkeatte syömässä Bagolyvár ravintolassa.
        On sama keittiö maailmankuulun Gundel ravintolan
        kanssa, muuta on Gundelin pikkusisko myös hinnoiltaan.
        Niin, että vielä kerran nauttikaa Budapestin matkastanne!:))

        Hei!kävimme ystävien kanssa monissa budapestin ravintoloissa!Pahin virhe niistä oli, jonkun suomalaisen unkari asiantuntijan suosittelema KISPIPA...KIERTÄKÄÄ KAUKAA.Palvelu ammattitaidotonta,vessat kauheat,keittiössä ei varmaan ole muutettu mitään pariin vuosikymmeneen,kokit hihattomissa.Keitossa nahanpalasia ja luita, noin 20%syötävää.Tarjoilija toi pääruuan ennen kuin olin edes alkuruokaa kerinny maistaa.Laskussa lisätty tipit ja silti tarjoilia ei palauttanu loppurahoja.mikäli haluatte rehellisesti hyvää niin CSALOGANY26...ne jampat ei kuseta.Ja muistakaa jättää kunnon TIPIT..niitä ei lisätä laskuun.Lounaalla ois tehny mieli jättää 2 kertaa ruuan hinta tippii, oli se sen arvosta.


      • gourmet teme kirjoitti:

        Hei!kävimme ystävien kanssa monissa budapestin ravintoloissa!Pahin virhe niistä oli, jonkun suomalaisen unkari asiantuntijan suosittelema KISPIPA...KIERTÄKÄÄ KAUKAA.Palvelu ammattitaidotonta,vessat kauheat,keittiössä ei varmaan ole muutettu mitään pariin vuosikymmeneen,kokit hihattomissa.Keitossa nahanpalasia ja luita, noin 20%syötävää.Tarjoilija toi pääruuan ennen kuin olin edes alkuruokaa kerinny maistaa.Laskussa lisätty tipit ja silti tarjoilia ei palauttanu loppurahoja.mikäli haluatte rehellisesti hyvää niin CSALOGANY26...ne jampat ei kuseta.Ja muistakaa jättää kunnon TIPIT..niitä ei lisätä laskuun.Lounaalla ois tehny mieli jättää 2 kertaa ruuan hinta tippii, oli se sen arvosta.

        Akácfa utcalla nykyään minusta jos joku kysyy:
        ROSÉ ravintolassa on hyvä kokki ja yksi viulisti "lisukkeeksi"
        http://www.roserestaurant.hu/
        tai Old men's music pubbi
        http://www.oldmans.hu/
        Kispipa oli aikanaan tosi hyvä ratkaisu - nykyään ei :-(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe