15v & SERONIL + vakavan puoleinen masennus

IceaGee

Minulla aloitetaan vkoloppuna seronil lääkitys, 10mg/1kert/pvä. Epäilyttää vähän.. en oo ennen lääkkeitä oikein juurikaan käyttänyt, joitain yksittäisiä lyhyitä n 7 pvän pituusia kuureja.

Myös se että olen reilusti ylipainoinen, eli painan n. 100kg.. lisääntyyköhän paino..No se on täs vaihees pienin murhe.. Kun ei oikeen tiedä enää onko elos vielä

seroniliahan ei suositella alle 18vuotiaille.. Onko sillä todellakin auttava vaikutus ?

9

2703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse aloittanut

mieliala lääkityksen seronililla eikä minulle tullut mitään mainittavia sivuvaikutuksia. Olin aikuinen kun aloitin lääkkeen ja annos oli 20mg aamuisin. Kannustan sinua laihduttamaan se veisi pois masennustasi - luulisin. Helpompi sanoa kuin tehdä - itselleni olisi hyväksi jos saisin 15kg pois painostani.

• IceaGee

vaan eräästä väkivalta tapahtumasta muutama vuos sitte.. oon aina ollu sillai tyytyväinen itteeni vaikka painanki paljon..

• Sotku

3.1. alkoi minulla Seronil lääkitys. Ensimmäisen viikon söin 10mg eli 1 tabletin. Viikon jälkeen annosta nostettiin 2 tablettiin eli päivittäisannokseni on 20mg. Kuulin, että yleensä alussa aloitettaan 10mg sivuvaikutusten takia.
      Minulle on tullut sivuoireina varmasti kaikki ne jotka ohjeissa lukee. Ainakin itsestäni siltä tuntuu. Mutta, kaikesta huolimatta apua lääkkeestä on ollut. Kohta minulla on kuukausi täynnä ja ihan tyytyväinen olen. Samanlaista suurta parannusta en ole kokenut kuin 10 vuotta sitten Fonteksin ansiosta. Tilanteeni oli silloin nykyhetkeä pahempi. Lääkkeet antavat tausta tukea, mutta jotta muutakin parannusta tapahtuisi on minun muistettava myös puhua.
      Kuukauden odottelu kestää pitkään, mutta kyllä se siitä ....

• m@u

Olen syönyt seroniilia nyt vuoden ja kokemukset on ollut hyviä. Aloin myös 10 mg ja sitten se nostettiin 20 mg. Seroniililla ei ole lihottavia vaikutuksia, pikemminkin päinvastoin. Se hillitsee ahmimishimoja, ei vähennä ruokahalua, mutta käytetään esim. bulimiankin hoitoon.
      Tsemppiä sulle!Sulla on vielä valoisa tulevaisuus edessä! =)

• ull4

vaikuttaako seronil muistiin?

• m4ke
        ull4 kirjoitti:

vaikuttaako seronil muistiin?

Oon popsinut Seroniliä vähän yli 2kk. Määrää ei ole nostettu, eli 10 mg / vrk edelleen. Tuntuu etä on alkanut palautua vanhoja asioita mieleen viime aikoina. Ihan siis "putkahtelemalla", paljon hyviä unohtuneita muistoja ja pieniä yksityiskohtia. Muutenkin on mielen vointi kohentunut viimeisen kuukauden aikana.

• Kipu ja Tuska

Olen 15v tyttöne joka kärsii vaikeasta masennuksesta, ja käyttänyt Seronilia jo lähes vuoden. Seronil ei lihota, joskus mahdollisesti saattaa aiheuttaa alkuvaiheessa hieman unettomuutta, mutta kannattaa ehdotta Stella-nimistä nukahduslääkettä sen kuriin saamiseksi. Minulla annos nyt 30mg ja jo se on alhainen, joten 10mg ei ole vaaraksi mitenkään. Normaaliannos seronilia on yleensä 60-80mg aikuisilla. Seronil on luultavasti ainut turvallinen lääke joka ei vaikuta luonteeseen tai käytökseen negatiivisesti. Seronil on toiminut todella hyvin minulla ja suosittelen sitä ylitse muiden. Tsemppiä! Et ole yksin.

• psyk.h.

kylläkään ole 60-80 mg aikuisilla. Ihan vain tiedoksesi. Lähinnä indikaatiolla sh käytetään noin korkeita annoksia.

Ja vaikka yleensä fluoksetiini ei lihota niin toki sen käyttöaikana voi lihotakin.

Ja Seronil vaikuttaa aivoissa aivan samalla tavalla kuin muutkin SSRI-lääkkeet. Tätä kohtaa en ym ".Seronil on luultavasti ainut turvallinen lääke joka ei vaikuta luonteeseen tai käytökseen negatiivisesti." ihan samanlainen lääkehän se on kuin esim. Citalopram, Seroxat jne. Seronil/Seromex/Fluoxetin on pitkään käytetty (am. Prozac-kauppanimellä), siitä tiedetään suht paljon, mutta se ei ole yhtään sen turvallisempi tai "turvattomampi" kuin esim. aiemmin mainittu Seroxat/Optipar/Paroxetin (ihan vain esimerkkinä)

nim. alalla

• ed.v
        psyk.h. kirjoitti:

kylläkään ole 60-80 mg aikuisilla. Ihan vain tiedoksesi. Lähinnä indikaatiolla sh käytetään noin korkeita annoksia.

Ja vaikka yleensä fluoksetiini ei lihota niin toki sen käyttöaikana voi lihotakin.

Ja Seronil vaikuttaa aivoissa aivan samalla tavalla kuin muutkin SSRI-lääkkeet. Tätä kohtaa en ym ".Seronil on luultavasti ainut turvallinen lääke joka ei vaikuta luonteeseen tai käytökseen negatiivisesti." ihan samanlainen lääkehän se on kuin esim. Citalopram, Seroxat jne. Seronil/Seromex/Fluoxetin on pitkään käytetty (am. Prozac-kauppanimellä), siitä tiedetään suht paljon, mutta se ei ole yhtään sen turvallisempi tai "turvattomampi" kuin esim. aiemmin mainittu Seroxat/Optipar/Paroxetin (ihan vain esimerkkinä)

nim. alalla

vähän infoa Seronilista:

SERONIL 10 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 100

Normaalihinta 27,93 € (0,28 €/kpl)

Reseptilääke
        Korvattavuus

Lääke on peruskorvattava.
        Lääkkeestä maksetaan ylempi erityiskorvaus sairaudennumeroilla:
        112
        Viitehinta

29,43 €
        Myyntiluvan haltija/markkinoija

Orion
        Lääkeopas
        Lääkemuoto

Kapseli ja tabletti. Kapselissa on vaikuttavaa ainetta 20 milligrammaa (mg) ja tableteissa 10 tai 60 mg.
        Vaikuttava aine

Fluoksetiini, joka kuuluu masennus- eli depressiolääkkeisiin.
        Käyttötarkoitus

Lääkettä käytetään pääasiassa masennuksen ja siihen liittyvän ahdistuneisuuden sekä ylenmääräisen, sairaalloisen ylensyömisen ja erilaisten pakkomielteiden hoitoon. Lääkettä määrätään alle 18-vuotiaille vain poikkeustapauksissa.
        Vaikutustapa

Lääke säätelee keskushermoston toimintaa ohjaavan serotoniinin vaikutuksia siten, että mieliala kohoaa ja tietyt mielenterveyden ongelmat lievittyvät.
        Annostus

Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus vaihtelee riippuen oireiden voimakkuudesta sekä potilaan iästä ja muista yksilöllisistä ominaisuuksista. Masennuksen lääkehoito kestää tavallisesti vähintään puoli vuotta.
        Lääkkeen ottaminen

Kapselit ja tabletit niellään vesilasillisen kera. Lääkkeen voi ottaa aterian yhteydessä tai niiden välillä.
        Haittavaikutukset

Lääke voi etenkin hoidon alkuvaiheessa heikentää keskittymiskykyä siten, että tarkkaavaisuus liikenteessä huonontuu. Muita yleisimpiä haittavaikutuksia ovat mm. pahoinvointi, hermostuneisuus, unettomuus, päänsärky, seksuaalisen halukkuuden heikkeneminen, ahdistuneisuus, suun kuivuminen, vapina, hikoilu ja ripuli. Joskus ilmenee mm. makuaistin heikentymistä, ilmavaivoja, epänormaalia unia, sydämen tykytystä tai painon laskua. Ihottuman ilmaantuessa on syytä ottaa yhteys lääkäriin. Muiden lääkkeiden samanaikaisesta käytöstä pitää neuvotella lääkärin kanssa. Lähinnä lääkehoidon alkuvaiheeseen liittyy suurentunut itsetuhoisuuden vaara.
        Raskaus ja imetys

Valmisteen käytöstä raskauden aikana tulee neuvotella lääkärin kanssa. Imetystä lääkityksen aikana ei yleensä suositella.
        Säilytys

Kapselit ja tabletit säilytetään kuivassa paikassa huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
        Päivitetty

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      98
      1020
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe