Rintojen pienennysleikkaus

Jännittäjä

Olen menossa helmikuun lopussa rintojen pienennysleikkaukseen. Onko ihmisiä, joilla on kokemusta asiasta? Millainen fiilis on jälkikäteen? Miten leikkaukset on onnistuneet ja oliko tulos tyydyttävä? Mitä positiivista ja mitä negatiivista?

30

37722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rentukka

olen enemmän kuin tyytyväinen elämäni paras teko :))ei rinnat hölsky eikä heilu.
      Mihinkä päin suuntaa (toivottavasti leikkautat suomessa)

• Jännittäjä

Turussa leikataan.

• Rentukka
        Jännittäjä kirjoitti:

Turussa leikataan.

leikkaukseen kyllä kaikki menee hyvin

• Ikionnellinen
        Jännittäjä kirjoitti:

Turussa leikataan.

Leikataanko julkisella vai yksityisellä, entä tiedätkö leikkaavan kirurgin jos menet julkiselle? Minut leikattiin yksityisellä Turussa.

• Jännittäjä
        Ikionnellinen kirjoitti:

Leikataanko julkisella vai yksityisellä, entä tiedätkö leikkaavan kirurgin jos menet julkiselle? Minut leikattiin yksityisellä Turussa.

Tyksissä siis leikataan, enkä tiedä leikkaavan nimeä.

• V72
        Jännittäjä kirjoitti:

Kauanko olit leikkausjonossa? Kuinka kauan meni siitä kun lähete lähti ja tuli sairaalasta kutsu tutkimukseen?

• Jännittäjä
        V72 kirjoitti:

Kauanko olit leikkausjonossa? Kuinka kauan meni siitä kun lähete lähti ja tuli sairaalasta kutsu tutkimukseen?

esitutkimuksissa olin n. 2½ vuotta sitten, eli melkein kolme vuotta meni siitä kun lääkäri lähetteen kirjoitti.

• ikionnellinen
        Jännittäjä kirjoitti:

Tyksissä kolme plastiikkakirurgia, yksi mies ja kaksi naista. Joku heistä leikkaa luultavasti. Laita joskus kuka sut leikkas ja miten muutenkin meni, kauanko joutui yöpymään ym

• riepukka

miten niin "toivottavasti suomessa"? onko jollain hyviä/huonoja kokemuksia esim. virossa tehdystä rintojen pienennyksestä? itse olen nimittäin aatellut kyseistä vaihtoehtoa koska se on edullisempi eikä tarvitsisi odottaa pitkien jonotusaikojen takia

• Ikionnellinen

katso tämän keskustelupalstan Plastiikkakirurgia sivuja. Siellä on aiheesta runsaasti keskusteluja. Itse olen ollut hiljakkoin ja ihanalta tuntuu!!!

• Josefiina

3kuukautta sitten minulle tehtiin rintojenpienennysleikkaus ja valitettavasti leikkaus haavat repes.Ihonsiirto tehty kumpaankin rintaan.Olen kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen vaikka takapakkia on tullutkin.Hartiakivut ja pääkivut on hellittänyt.Rinnoista otettiin pois 1900g(rintarauhasenliikakasvu)

• Ikionnellinen
        Josefiina kirjoitti:

3kuukautta sitten minulle tehtiin rintojenpienennysleikkaus ja valitettavasti leikkaus haavat repes.Ihonsiirto tehty kumpaankin rintaan.Olen kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen vaikka takapakkia on tullutkin.Hartiakivut ja pääkivut on hellittänyt.Rinnoista otettiin pois 1900g(rintarauhasenliikakasvu)

Mistä kohtaa sun haavat repes? Ja mua kiinnostaa miten se ihonsiirto tehtiin? Eli mistä otettiin ihoa ja kuinka paljon. Sanottiinko jotain syytä miksi ne repes ja jos vielä kerrot missäpäin Suomea sut leikattiin. Nämä kaikki kysymykset ihan vain mielenkiinnosta, olisi kiva jos vastaisit. Oma leikkaukseni meni hyvin, yhdessä vaiheessa oli hiukan ongelmia haavojen kanssa.

• kuppi

Me ollaan Rentukan kanssa kehuttu omia kokemuksiamme moneen kertaan plastiikkakir.sivuilla.Jatkan edelleen.Leikkaus läpikäyty 2.5 vuotta sitten Turussa Pulssissa.Eipä ole negatiivista sanottavaa.Ainoa miinus itselleni - miksen aiemmin mennyt!Mene hyvillä mielin,elämänlaatu ainakin itselläni parani huomattavasti.Onnea matkaan!!!

• Onnekas

Olin toukokuussa samassa operaatiossa. Loistava tapahtuma kivuista huolimatta. Toisen rinnan alla haava tulehtui ja alkoi märkiä, mutta siihen Sorbactia ja antibioottikuuri ja homma hoidossa. En vieläkään voi uskoa, että minulla on pienet rinnat ja voin käyttää spaghettiolkaimellisia toppeja eka kertaa elämässäni. Olisinpa mennyt vuosia aikaisemmin. Olin jonossa 4 vuotta. Ei kaduta pätkääkään. Nyt voin alkaa urheilla ilman että rinnat hyppii navasta korviin. Kannattaa!

• kevyt olo

Olin leikkauksessa viime keskiviikkona. Tyksissä leikattiin ja hyvin on mennyt. Pientä vuotoa vielä. Pääsin kotiin leikkausta seuraavana päivänä.
      Paljon kevyempi olo ja olen ollut paljon vähemmän kipeä kuin kuvittelin.
      Leikkaava lääkäri ei paljon toiveita kysellyt vaan hänellä oli selvät standardimitat minkä mukaan piirteli "mallin".
      Mies vähän pettynyt että liian pieneksi meni.

• kuka

sinut leikkasi? Olisi kiva kuulla kokemuksia Tyksin lääkäreistä ja toimintatavoista. Jouduitko kauan jonottamaan? Toivottavasti kaikki sujuu hyvin eikä haavojen kanssa tule ongelmia. Onnellisia aikoja pienien rintojen kanssa!

• 4 päivää sitten
        kuka kirjoitti:

sinut leikkasi? Olisi kiva kuulla kokemuksia Tyksin lääkäreistä ja toimintatavoista. Jouduitko kauan jonottamaan? Toivottavasti kaikki sujuu hyvin eikä haavojen kanssa tule ongelmia. Onnellisia aikoja pienien rintojen kanssa!

Olisikohan leikkaava lääkäri ollut Ilkka Koskivuo.
        Jonossa ehdin olla yli neljä vuotta.
        Jos olet leikkaukseen menossa ja vähänkin pullukka niin vinkkinä annan että kannattaa laihduttaa muutama kilo. Ennen kun on ollut suuret rinnat niin mahakin on näyttänyt sopusuhtaiselta. Nyt kun rinnat on ihanan pienet niin maha näyttää kyllä kohtuuttoman suurelta vaikkei ylipainoa paljon olekkaan.
        Varsinainen leikkauspäivä sairaalassa oli oikeastaan odottelua koko päivä. Hyvä kirja kannattaa varata. Vasta kolmen aikoihin vietiin leikkaussaliin ja takaisin osastolla olin ennen yhdeksää.

• Kyselevä

Minkä hintainen tuo operaatio on?

• 4 päivää sittn
        Kyselevä kirjoitti:

Minkä hintainen tuo operaatio on?

sairaalan päivähoitomaksun verran eli mulla 2 päivää niin 52,-

• leikattu

Olin Tyksissä rintojen piennennysleikkauksessa muutama päivä sitten. Leikkaus sujui hyvin ja sairaalastakin pääsin kotiin jo seuraavana päivänä. Kivut ovat pysyneet hallinnassa tavallisten tulehduskipulääkkeiden avulla ja olo paranee päivä päivältä. Selkä ja hartiat ovat tosin kipeät yksitoikkoisen nukkumisasennon takia. Tsemppiä leikkaukseen, hyvin se menee!!

• Uusi elämä

Älä jännitä. Olin viime toukokuussa pienennyksessä.En kerrassaan osaa mainita mitään negatiivista. Jälkisärkyä ei juurikaan ollut.
      Suihkuttelin usein. Elämänlaatu muuttui tosi paljon.Harrastan liikuntaa, ero tuntuu todella.
      Koko muuttui EE:stä B kuppiin.
      Hetkeäkään en ole katunut. Onnea matkaan!

• yksi jännittäjä

Hei!
      Löysin googlen haulla viestisi.
      Miten leikkaus meni?
      Odotan itse pääsyä leikkaukseen, jännittää!
      Oliko leikkaus millainen, miten siitä toivuit?
      tuliko pitkä sairasloma, ja miten elämäsi on sujunut leikkauksen jälkeen, onko ollut jotain vaivoja?
      Olisin tosi kiitollinen, jos vastaisi.

• sanna-86

Kopioin tämän tekstin toisen otsikon alta samalta palstalta, jotta mahdollisimman moni kokemuksia kaipaava saisi kuulla minunki tarinan:) Itse ainakin niin kauheesti olisin halunnut kuulla ihmisten kokemuksia ennen leikkausta..
        Joten siis:

Mulle tehtiin tasan 2 viikoa sitten pienennys leikkaus. Lähtötilanne oli 75F (raskaana 75H) ja nyt leikkauksen jälkeen on 75D
        Mulla on 2 lasta, joten ison koon lisäksi rinnat vielä roikkuikin ja olivat ihan kauheat. Nyt on niin uskomattoman ihana olo on kun on pystyt ja näppärän kokoiset rinnat=) Löydän ihania rintsikoita taas piiiitkästä aikaa!

Leikkaus meni kaikin puolin hyvin. Menin saliin, nukutettin saman tien, heräsin 4 tunnin päästä. Olin aivan sekasin kovista lääkkeistä muutaman tunnin, mutta pahoinvointia ei ollut ollenkaan. Illalla jo söin normaalisti. Seuraavana päivä pääsin kotiin. Sain reseptin panacodeihin (kolmiolääke) sekä buranaan. Ensimmäisiä otin kotona puolikkaan. Buranaa olen ottanut 2 kpl. Eli oikeastaan voi sanoa etten ole edes syönyt kipulääkeitä! Mahallaan nukuin reilu viikon päästä leikkauksesta. Vielä pitää viikko pitää yötäpäivää urheiluliivejä, mutta olen kyllä kävässyt jo baarissakin ja sitä varten kävin ostaan ihanat liivit:)

Musta tuntu että siitä on jo ikuisuus kun leikattiin koska oon toipunut niin hyvin! Kun ei mitään kipuja, pahaa oloa, ei lääkkeitä, eikä mitään muitakaan ongelmia. Sitähän en voi vielä tietää muodostuuko arvet rumiksi kun operaatiosta on tosiaan 2 viikkoa vasta. Nännipihan ympäriltä kun otettiin tikit viikko sitten, niin niistä ei ole jäänyt jälkeäkään. Samoin viilto nännipihasta suoraan rinnan alle on vain ohuen ohut vaalea viiva. Mutta ne kaari arvet rinnan alla on sitten vähän huomattavammat.. Tosin niitäkään en itse edes näe, eikä muutkaan ellei katso mua alhaalta päin. (rinta on leikattu laskeutuun hieman sen päälle)
        Leikkaus siis tehtin kun olin 20v.

Suosittelen kaikille tarvitseville!=) Aivan uskomaton helpotus ja myöskin kaunistus;)

• Hansu-64
        sanna-86 kirjoitti:

Kopioin tämän tekstin toisen otsikon alta samalta palstalta, jotta mahdollisimman moni kokemuksia kaipaava saisi kuulla minunki tarinan:) Itse ainakin niin kauheesti olisin halunnut kuulla ihmisten kokemuksia ennen leikkausta..
        Joten siis:

Mulle tehtiin tasan 2 viikoa sitten pienennys leikkaus. Lähtötilanne oli 75F (raskaana 75H) ja nyt leikkauksen jälkeen on 75D
        Mulla on 2 lasta, joten ison koon lisäksi rinnat vielä roikkuikin ja olivat ihan kauheat. Nyt on niin uskomattoman ihana olo on kun on pystyt ja näppärän kokoiset rinnat=) Löydän ihania rintsikoita taas piiiitkästä aikaa!

Leikkaus meni kaikin puolin hyvin. Menin saliin, nukutettin saman tien, heräsin 4 tunnin päästä. Olin aivan sekasin kovista lääkkeistä muutaman tunnin, mutta pahoinvointia ei ollut ollenkaan. Illalla jo söin normaalisti. Seuraavana päivä pääsin kotiin. Sain reseptin panacodeihin (kolmiolääke) sekä buranaan. Ensimmäisiä otin kotona puolikkaan. Buranaa olen ottanut 2 kpl. Eli oikeastaan voi sanoa etten ole edes syönyt kipulääkeitä! Mahallaan nukuin reilu viikon päästä leikkauksesta. Vielä pitää viikko pitää yötäpäivää urheiluliivejä, mutta olen kyllä kävässyt jo baarissakin ja sitä varten kävin ostaan ihanat liivit:)

Musta tuntu että siitä on jo ikuisuus kun leikattiin koska oon toipunut niin hyvin! Kun ei mitään kipuja, pahaa oloa, ei lääkkeitä, eikä mitään muitakaan ongelmia. Sitähän en voi vielä tietää muodostuuko arvet rumiksi kun operaatiosta on tosiaan 2 viikkoa vasta. Nännipihan ympäriltä kun otettiin tikit viikko sitten, niin niistä ei ole jäänyt jälkeäkään. Samoin viilto nännipihasta suoraan rinnan alle on vain ohuen ohut vaalea viiva. Mutta ne kaari arvet rinnan alla on sitten vähän huomattavammat.. Tosin niitäkään en itse edes näe, eikä muutkaan ellei katso mua alhaalta päin. (rinta on leikattu laskeutuun hieman sen päälle)
        Leikkaus siis tehtin kun olin 20v.

Suosittelen kaikille tarvitseville!=) Aivan uskomaton helpotus ja myöskin kaunistus;)

Olin 5 päivää sitten pienennysleikkauksessa Raision sairaalassa.Leikkaus meni hyvin ja kotiin seuraavana päivänä.Rintojen koko oli ennen 85dd-e.Nykyistä kokoa en vielä tarkkaan tiedä mutta rinnoista tuli yhteensä 2kg ja 300g kevyemmät.Olo on ihan hyvä,mitä nyt pientä kutinaa ja nipistelyä välillä tuntuu.Jonotin noin vuoden leikkaukseen ja laihdutin sinä aikana 11 kiloa eli leikkausaamuna painoa oli 95kg.Tarkoitukseni on jatkaa laihduttamista edelleen,sillä nyt kun rinnat ovat pienet niin jostain pulahti esiin valtava vatsa,näyttää kuin olisin raskaana...taisi olla ennen piilossa rintojen alla,heh.Särkylääkkeitä otin kotiin tultuani parin päivän ajan 2tabl.3x päivässä mutta nyt vain 1-3 tablettia päivässä tarpeen mukaan.Joten kaikin puolin olen tyytyväinen ja suosittelen muillekin.Tietenkin jokainen on omatapauksensa ja päätöksen jokainen tekee itse.Minäkin sain kuulla kauhutarinoita ennen minkä vuoksi jännitin.Huomenna otetaan teipit pois ja alan käyttämään tukevia liivejä ja viikon päästä tikit pois nännipihan ympäriltä.Sairauslomaa tuli 3 viikkoa ja tarpeen mukaan haen lisää.Ainut huono puoli tässä on se ettei saa oikein mitään tehdä esim. siivota.Jotain pientä ja kevyttä vain,sohva on tullut aika tutuksi minulle näinä päivinä....

• Tyytyväinen itseensä

Itselleni tehtiin rintojen pienennysleikkaus syksyllä 2006. Leikkaukseen pääsin oma lääkärin kautta joka lähetti suosituksen plastiikkakirurgille.Minut siis leikattiin yleisellä puolella,ei yksityisellä.
      Ennen leikkausta koko oli 85E,nyt koko on liiveistä riippuen 85 C-B.Sairaalassa vietin 2yötä yhteensä.Toipumisaika oli kohtalaisen pitkä (kolmeen viikkoon ei saanut nostaa 3kg painavampaa,sairasloma 5viikkoa).Tukiliivejä täytyi pitää 4viikkoa yötä päivää.Ainoa huoli oli aukile joka tuli rinnan pystyarpeen,mutta se oli pientä kun sen sai hoidettua kuntoon.Niskakivut ovat taakse jäänyttä elämää. Olen todella tyytyväinen päätöksestä ryhtyä leikkaukseen.Oma fyysinen ja henkinen puoli parantui leikkauksen myötä.

• Iiiiiiiik

heippa,

Olin leikkauksessa kolmisen viikkoa sitten. Aika pahaan aikaan, kun oli kamalat helteet juuri silloin. Minulla on pieni pelko toisen rinnan osalta, sillä havahduin tässä viikko takaperin että se haisee oudolle. Otin teipit siitä nänniin asti pois ja sen alaosassa oli jotakin keltaista "möhnää", näytti hiukan mädältä ja nyt pelkään että jotakin on vialla. Olen suihkutellut haavaa aamuin illoin ja puhdistanut sitä suihkutettavalla puhdistuaianeella joka ei kuivata haavaa, sivellyt Bepanthenea siihen, antanut ilmakylpyjä sekä pitänyt sen päällä sidoksia liivien kanssa.. Haava ei ole kipeä, eikä se eritä mitenkään valtavan paljon. Osaako joku kertoa onko jokin vialla? Pitäisikö ottaa yhteyttä sairaalaan.. tosin minulla on tarkastuskäynti ensi viikolla.

• hikiliikkuja

heips,

Itte oon ollu leikkauksessa n.1kk sitten. Ja kyselisinkin kokemuksianne, että milloin voi palata ns.normaaliin elämään? Eli koska voin alkaa harrastaa liikuntaa toden teolla, nostaa tavaroita, siivota.. jne.
      Myös seksielämä on hiukan kärsinyt ja ollut varovaista leikkauksen vuoksi.. Millonka se voi palata normaaliin uomiinsa?

• kirge78

Tyksiin ensimmäiseen käyntiin. Työpaikkalääkäri laittoi lähetteen kaksi viikkoa sitten enkä millään malttaisin odottaa. Minulla on aina ollut isot rinnat (E) ja poikia odottaessa lihoin yli sata kiloiseksi. Nyt olen pudottanut painoa 75.8:aan ja tarkoitus vielä ennen leikkausta saada painoa alaspäin.Nyt kuppikoko 85H.Rintani ovat nuoruudesta lähtien kasvaneet alaspäin ja aina olen haaveillut "terhakoista" rinnoista ja ihanista liiveistä. Pitkä sairausloma arveluttaa,muutoin olen vain innoissani,kumpa ei pitkään tarvitsisi odotella. Oli kiva lukea kokemuksia ja toivoisin että vieläkin kirjoittaisitte miten on mennyt ja mitä tulisi ottaa huomioon.

• Kyselevä

Haluaisin mennä piennenysleikkaukseen. Mutta olen kuullut, että leikkauksen jälkeen en voi enää imettää lasta. Voisiko joku kertoa tästä lisää?

• 70hoo

Imetyskyky saatta mennä tai ei. Riippuu leikkaustavasta ja miten toipuu. Varmaksi ei voi sanoa. Menepä tuonne plastikkakirurgian palastalle, siellä on vilkkaampaa keskustelua ja joku voi tuosta sinulle siellä kommentoida!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3502
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      3011
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2376
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      12
      1464
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      822
    Aihe