Miten on , onko mahdollisesti grilliltä ostetuissa makkaraperunoissa gluteenia ? Kun eihän ranskalaisissa eikä makkarassa tietääkseni ole mitään mikä sisältäisi gluteenia..
Olen tähän asti hyvällä mielin syönyt makkaraperunoita ja kebabranskalaisia , mutta nyt kun luin keliakia keskusteluja yhdestä foorumista, niin asia rupesi vaivaamaan mieltä.
Tietoa?
Olisin kiitollinen jos saisin vastauksen , niin tiedän sitten että voinko jatkossa enää käydä grillillä..
Makkaraperunat...
6
4316
Vastaukset 6
- --fr---
Jos keskusteluissa on käyty läpi sitä että epäillään niissä olevan tiettyjä viljatuotteita, koska maha menee sekaisin. Voin tähän todeta että olen itse herkkävatsainen ja saan oireita kaikesta erittäin rasvaisesta kuten juuri mainitsemasi grillien makkaraperunat. Oireet muistuttavat keliakian oireita. Syy voi olla tässä. Ei pitäis olla mitään viljoja niis.
- MMMMM
Eli voivat sisältää gluteenia mikäli ranskalaiset valmistetaan samalla rasvakeittimellä,ja siis samassa rasvassa,kuin esim. kananuggetit ja paneroidut leikkeet yms.
Näistä liukenee rasvaan gluteenia joka siis siirtyy kaikkiin muihinkin samassa rasvassa valmistettaviin tuotteisiin.- .......
Juuri meinasin sanoa samaa. Tuo todellakin on yksi mahdollisuus. Siskon perhe joutuu juuri tuosta syystä aina tarkistamaan, ettei keittimessä ole uppopaistettu mitään muuta.
- kikko
Eikös makkarassakin voi olla gluteenia?Näin olen käsittänyt vai miksi myyvät gluteenitonta makkaraa?
- LaiskaMies
Jo on kumma kun tuollaista edes kyselee. Makkaraperunat ovat terveellisiä aina. Niissä ei ole ylimääräisiä elintarvikevärejä ja muita allergiaa aiheuttavia aineita. Puhdas luonnontuote! Ei siis hätää keliakiasta. LaiskaMies suosittelee Haminan Autogrillin makkiksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.
Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.361316Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?
Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke601075Mies sun käytös satutti...
Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.63973- 58948
- 69816
- 51801
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍81716Tönölän hukkaputki
Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le38708- 82692
Ei mitään käytöstä
Ei Jumalauta. Videoidaan kun jollain hengenvaarallinen tilanne. Ja laitetaan nettiin. VITTU HÄPEÄ. Olisko kiva jos su30645