Miten on , onko mahdollisesti grilliltä ostetuissa makkaraperunoissa gluteenia ? Kun eihän ranskalaisissa eikä makkarassa tietääkseni ole mitään mikä sisältäisi gluteenia..
Olen tähän asti hyvällä mielin syönyt makkaraperunoita ja kebabranskalaisia , mutta nyt kun luin keliakia keskusteluja yhdestä foorumista, niin asia rupesi vaivaamaan mieltä.
Tietoa?
Olisin kiitollinen jos saisin vastauksen , niin tiedän sitten että voinko jatkossa enää käydä grillillä..
Makkaraperunat...
6
4131
Vastaukset
- --fr---
Jos keskusteluissa on käyty läpi sitä että epäillään niissä olevan tiettyjä viljatuotteita, koska maha menee sekaisin. Voin tähän todeta että olen itse herkkävatsainen ja saan oireita kaikesta erittäin rasvaisesta kuten juuri mainitsemasi grillien makkaraperunat. Oireet muistuttavat keliakian oireita. Syy voi olla tässä. Ei pitäis olla mitään viljoja niis.
- MMMMM
Eli voivat sisältää gluteenia mikäli ranskalaiset valmistetaan samalla rasvakeittimellä,ja siis samassa rasvassa,kuin esim. kananuggetit ja paneroidut leikkeet yms.
Näistä liukenee rasvaan gluteenia joka siis siirtyy kaikkiin muihinkin samassa rasvassa valmistettaviin tuotteisiin.- .......
Juuri meinasin sanoa samaa. Tuo todellakin on yksi mahdollisuus. Siskon perhe joutuu juuri tuosta syystä aina tarkistamaan, ettei keittimessä ole uppopaistettu mitään muuta.
- kikko
Eikös makkarassakin voi olla gluteenia?Näin olen käsittänyt vai miksi myyvät gluteenitonta makkaraa?
- LaiskaMies
Jo on kumma kun tuollaista edes kyselee. Makkaraperunat ovat terveellisiä aina. Niissä ei ole ylimääräisiä elintarvikevärejä ja muita allergiaa aiheuttavia aineita. Puhdas luonnontuote! Ei siis hätää keliakiasta. LaiskaMies suosittelee Haminan Autogrillin makkiksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2364115Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t472857Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401820- 1071738
Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991711Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161559Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e521530- 151470
Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1731447Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251252