Mimmi Mustakallio

sh

Tälläinen pitkän linjan artisti on kuollut.
Kertokaa mitä tiedätte hänestä, ja oletteko peräti nähnyt joskus livenä.

12

11335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WW

      Suomen ehkä eksoottisin iskelmälaulaja Mimmi Mustakallio on kuollut. Hän menehtyi 57-vuotiaana raskaan sairauden uuvuttamana syyskuun toisena päivänä.

      Kitaristi-laulaja Mimmi Mustakallio tuli tunnetuksi 70-luvun alussa muun muassa kappaleilla "Varkaat, kulkurit" ja "Borriquito". Näistä jälkimmäinen toi esiin myös hänen taitonsa flamenco-pohjaisen musiikin tulkitsijana. Hän opiskeli kitaransoittoa 60-luvun lopulla Malagan mustalaisten parissa. Hän ei kuitenkaan ryhtynyt iskelmälaulajaksi vaan teki työuransa monissa erilaisissa tehtävissä; Pikku Kakkosessa hän oli mukana 1989-90.

      Mimmi Mustakallio soitti ja lauloi viimeisen kerran noin vuosi sitten tyttärensä näyttelijä Minttu Mustakallion häissä.

      • muistan

        Joo, yks levyistä oli Borriquito:

        "Borriquito mulla on (on on)
        aasi lukutaidoton (on on).
        Borriquito mua kotiin vie,
        tuttu on sen tie..."

        Mimmi taisi levyttää vain neljä laulua 1971-72 aikoihin, mutta keikkaili tietääkseni sitäkin enemmän.

        Kepeät mulla Mimmille. Olit iloinen väripilkku silloisessa esiintyjäkaartissa.


      • yks vaan
        muistan kirjoitti:

        Joo, yks levyistä oli Borriquito:

        "Borriquito mulla on (on on)
        aasi lukutaidoton (on on).
        Borriquito mua kotiin vie,
        tuttu on sen tie..."

        Mimmi taisi levyttää vain neljä laulua 1971-72 aikoihin, mutta keikkaili tietääkseni sitäkin enemmän.

        Kepeät mulla Mimmille. Olit iloinen väripilkku silloisessa esiintyjäkaartissa.

        Mimmi oli Hyrylässä esiintymässä (ehkä 1971) ja tuli pari tanssiakin tanssittua
        hänen kanssaan. Hieno ,valloittava ihminen. Rauha hänen muistolleen.


      • Mimmi Mustakallio fa
        yks vaan kirjoitti:

        Mimmi oli Hyrylässä esiintymässä (ehkä 1971) ja tuli pari tanssiakin tanssittua
        hänen kanssaan. Hieno ,valloittava ihminen. Rauha hänen muistolleen.

        Upea laulaja, jonka ura jäi jostain käsittämättömästä syystä vain neljän biisin mittaiseksi. Jos joku ei muista Mimmiä niin hänen biisi löytyy näköjään myös youtubesta:

        http://www.youtube.com/watch?v=8S19Zd1FFrw


      • 12+11

        "Hän menehtyi 57-vuotiaana raskaan sairauden uuvuttamana syyskuun toisena päivänä."


        WW:llä laskuvirhe :)

        Mimmi on syntynyt 20.1.1945, joten olisi tällä viikolla täyttänyt 67 vuotta.


      • 19+1000
        12+11 kirjoitti:

        "Hän menehtyi 57-vuotiaana raskaan sairauden uuvuttamana syyskuun toisena päivänä."


        WW:llä laskuvirhe :)

        Mimmi on syntynyt 20.1.1945, joten olisi tällä viikolla täyttänyt 67 vuotta.

        Äly hoi, älä jätä.
        Katsopas alkuperäisen viestin päivämäärää. Mustakallio nimittäin kuoli vuonna 2002 (ei 2012)!


    • Nainen-x

      Moi
      Mimmi Mustakallio on syntynyt Pyhäjoella asunut ja synnyttänyt tyttärensä(Minttu Mustakallion) täällä Ylivieskassa.Jossa minäkin asun.

    • cd elää

      joku levy-yhtiö voisi tehdä todellisen kulttuuriteon ja julkaista nämä 4 superharvinaista biisiä cd-muodossa, vaikka joku minialbumi / ep.

    • OmoisesEnsimo

      Älkää kaunista ääntä pilatko CD:nä. Julkaiskaa vinyyli -EP!

    • Anonyymi

      Mimmi Mustakallio oli 1977 Menkijärvellä Kauhavan ilmastotakoulun kutsumana ,siellä hänet näin Livenä.

    • Anonyymi

      ILMIESESTI OLI 70-L ALUN TÄHTI EI VISSIIN SEN JÄLKEEN

    • Anonyymi

      Näin hänet junassa 1976,kysyin oletko mustakallio ja hän ilahtui kovasti.hän matkasi kitaran kanssa Toijalaan,tai tampereelle.olin hyvin nuori ja ujo,enkä juuri osannut jututtaa häntä.jostain syystä olen muistanut hänet näinä vuosina,hän oli mukava ja valtavan kaunis.rip hänen muistolleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe