onko kellään kokemusta tästä rodusta tai saarloos wolfhondista? ovat ihan koiria kokonaan? olen aina pitänyt susista, mutta en koiran ja suden risteymistä. ja olen kuullut että tämä koira näyttää ihan sudelta (kuvien perusteella ainakin) mutta onko niillä sitten samoja luonteenpiirteitä ja elämäntapoja kuin sudella? onko kasvattajia suomessa ollenkaan? jos on ja jos tiedätte niin pistäkää vaikka linkkejä jos kennelillä on sivuja. tietääkö kukaan mitä hintaluokkaa nämä koirat on? entäs ulkomailla? vaativatko millaisen elinympäristön?
Ceskoslovensky Vlcak
9
1754
Vastaukset
- ........
sarloosin susikoira on KOIRA, ei susi
- american-akita
sen halusinkin tietää että se kumminkin on koira, jalostukseen käytetty susia mutta että se ei kuitenkaan ole sitten koirasusi.
- hurtta-83
kiinnostaneet hukka koirat
En edes tiedä miksi, jotenkin nämä koirat ovat vain niin kunnioitusta herättäviä.
Ja niin salaperäisen kiehtovia...
Näistä mitä apula on pullollaan "myydään koira susia, pennuissa todistetusti 25% sutta" en pidä.
Kerran tällaiseen ilmoitukseen huvikseni soitin ja sain kuulla että pentujen emä on husky ja pentujen isä on saku sekotus(collie, saku, joku noutaja)...miettimään jäin sitä susi osuutta...no se siitä.
Mutta kyllä hukka koirien kasvattajia löytyy suomesta, netistä löytyy tietoa.
Ja noh jahka löydät roduista tietoa saat kyllä vastauksen kysymyksiisikin.- Shinka (ei kirjautunut)
Juu,saarlosissa mun muistaakseni 30% sutta ja saksanpaimenkoiraa loput. Oli siinä kait samojdeiäkin tai jotain...ceskossa sutta taas sit enemmän mun muistaakseni ja raskaampi rakenteeltaankin. Kummatkin on itsepäisiä,helposti voi karata käsistä jos ohi juoksee vaikka pikkulapsi. Niillä kun siltä sudelta on sitä metsästysviettiä peritty. Lemmikki-lehdessä haastateltiin kerran saarlos-kasvattajaa ja sanoi,ettei todellakaan lapsiperheen koira ellei ole primasti koulutettu,ja melko itsepäisiä kavereita. Luonnetta siis löytyy,ja se metsästysvietti...Hihnan kannattaa olla tiukalla lenkillä,sillä saattaa käydä ohi juoksevaan ihmisenkiin kiinni.
- .....
Shinka (ei kirjautunut) kirjoitti:
Juu,saarlosissa mun muistaakseni 30% sutta ja saksanpaimenkoiraa loput. Oli siinä kait samojdeiäkin tai jotain...ceskossa sutta taas sit enemmän mun muistaakseni ja raskaampi rakenteeltaankin. Kummatkin on itsepäisiä,helposti voi karata käsistä jos ohi juoksee vaikka pikkulapsi. Niillä kun siltä sudelta on sitä metsästysviettiä peritty. Lemmikki-lehdessä haastateltiin kerran saarlos-kasvattajaa ja sanoi,ettei todellakaan lapsiperheen koira ellei ole primasti koulutettu,ja melko itsepäisiä kavereita. Luonnetta siis löytyy,ja se metsästysvietti...Hihnan kannattaa olla tiukalla lenkillä,sillä saattaa käydä ohi juoksevaan ihmisenkiin kiinni.
Miten olisit tällaiseen tutustunut? Ei ole virallinen rotu, eli tietoa aika vähänlaisesti suomeksi saatavilla, enkä tiedä sitäkään onko Suomessa yhtään kasvattajaa. On kuitenkin jalostettu juuri muistuttamaan mahdollisimman paljon sutta, mutta jalostuksessa ei sutta sen enempää kuin tiibetinspanielissakaan. Muistaakseni koostui lähinnä sakusta, huskysta ja malamuutista... Sudet kiehtovat itseänikin, mutta vähän hermostuttaisi ajatus jostain saarloosista, koulutusmielessä.:) Odotan vesi kielellä josko tuosta utonaganista vielä saataisiin tietoa ja rotumääritelmää kunnolla väännettyä, niin ehkä sitten joskus...:)
- hurtta-83
..... kirjoitti:
Miten olisit tällaiseen tutustunut? Ei ole virallinen rotu, eli tietoa aika vähänlaisesti suomeksi saatavilla, enkä tiedä sitäkään onko Suomessa yhtään kasvattajaa. On kuitenkin jalostettu juuri muistuttamaan mahdollisimman paljon sutta, mutta jalostuksessa ei sutta sen enempää kuin tiibetinspanielissakaan. Muistaakseni koostui lähinnä sakusta, huskysta ja malamuutista... Sudet kiehtovat itseänikin, mutta vähän hermostuttaisi ajatus jostain saarloosista, koulutusmielessä.:) Odotan vesi kielellä josko tuosta utonaganista vielä saataisiin tietoa ja rotumääritelmää kunnolla väännettyä, niin ehkä sitten joskus...:)
Itse sellaista aikoinani kyselin tuolta lätäkön takaa...ois vaan "sekarotuselle" huisisti hintaa tullut.
Ja kun asiaa sitten tarkemmin ajattelin niin koiran olisin ottanut ulkonäön takia, niin juuri...
Eli häpeemään menin!
Jäi koira sinne minne pitikin, mitä minä sellaisella koiralla olisin tehnyt?
Palveluskoirista kun tykkään...
Mut hienoja koiria ovat, todella hienoja!
Kasvattajia ei ole suomessa.
Minäkin haikein mielin tunnustin itselleni ettei koira ole minulle sopiva, kuin ehkä joskus...kun on tilaa ja lääniä. - mitään perää
Shinka (ei kirjautunut) kirjoitti:
Saarloosissa ei ole 30% sutta eikä sakemanniakaan ainakaan 70% itseasiassa jalostuksessa käytetty rehellisesti molempia ja malamuuttiakin vielä.. Mutta mitään näistä ei enää ole koirassa prosenttiakaan, ne ovat sekoittuneet perimään ja koirassa 100% saarloosia!
Saarloosit vähän raskaanmpia kun tsekkiläiset ja tsekkiläiset kehitetty ilmeisesti vain sudesta ja sakemannista, ilman malamuuttia ja se on nuorempi rotu.. Susiprosentteja tässäkin rodussa epäilen ettei ole enää ollenkaan ellei kantayksilöjä ole elossa tai uutta jalostuslinjaa aloitettu.. Mutta epäilen, että tämäkin rotu on 100% tsekkiläinen eikä muuta.
Se on totta että koirat ei sovi kelle tahansa muttei ne vaarallisiakaan ole ei tarvitse pelätä juostessaan niiden ohi.. Ainakin saarloos mieluumin juoksee karkuun kun perään sen verta arkoja kavereita ne ovat.. Nämä koirat kuitenkin turvallisia ainakin turvallisenmpia kun kultusut et olkaa huoleti jos joskus rotujen edustajan tapaatte ja huoletta voitte kysyä vaikka että saako silittää? mihin uskon että omistajalta saa myönteisen vastauksen muttei koira laske kahta metriä lähemmäs..
- SiperianSusi
Jos oikeesti kyseinen rotu tai rodut kiinnostaa kirjota mulle sähköpostia [email protected], julkisesti en näistä koirista keskustele koska yleensä asialinja unohtuu..
- sakura`
Kyllä suomesta yksi näiden rotujen kasvattaja löytyy! Kotkasta. kennel wolfsirius
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21968Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist174872Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75752
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675