Meillä on nyt puolivuotias tyttökissa ja mietin, että mistä voin tietää onko kissani onnellinen? Nimittäin se viettää aika paljon aikaa yksin kun käyn töissä ja kaiketi nukkuu silloin. Energiaa sillä tuntuisi olevan valtavasti ja sitä se aina purkaakin meidän ollessa kotona.
Siinä on kuitenkin sellainen hassu piirre, että yleensä kun menen koettelemaan sitä ja juttelemaan sen kanssa, niin kuuluu vaan pieni hyrähdys ja kissa lähtee liikkeelle. Pelokas se ei mielestäni ole, eikä ole koskaan ollut vihainen. Mietin vaan, että miksi kissani pyrkki aina loitommalle, kun koitan leikittää tai silittää sitä.
Sylissä se ei halua olla ollenkaan vaan pyrkii heti pois. Kissa kehrää ja puskee aina nähdessään minut aamuisin, joten luulisin että se kyllä pitää minusta, en vain oikein ymmärrä sen ajatuksia.
Kissani tunteet
8
1042
Vastaukset
- musti
Mitä tarkoitat tuolla koettelemisella? Ehkä katti kokee sen uhkaavana tunkeiluna tai epämiellyttävänä tilanteena, josta on parempi vetäytyä kauemmas.
- Siam-maatiais kisut
Minulla on ollut useampi tyttökissa elämäni aikana jotka "ottivat nokkiinsa" jos olisn poissa liian kauan eli pidempään kuin normaalisti- vaikka niillä on kavereita kotona.
Kissoja on mielestäni hyvä olla ainakin kaksi jos ei itse ole paljon kotona ja muutenkin- on kissaseuraa, leikkikaveri.
Meillä kiukuttelu ilmeni sillä että se tuli luokse ja kun yritin silittää niin se keveyesti näykki ja näpäytteli tassullaan. Kun otin syliin niin se ensin hieman läpsytteli tassuilla kunnes laitan nenä neää vasten alan rapsuttamaan ja kissa heittäytyy selälleen ja sitten alkaa tunteja kestävä kehrays jos vaan on niin paljon aikaa itsellä- hieroin aina varpaita myöden ja kissatytöt nauttivat.
Mutta kissat ovat persoonia ja ne täytyy oppia tuntemaan ja huomaamaan mitä he haluavat - yleensä olen sitä mieltä että jos kissa ei halua olla sylissä tai lähellä niin päästä välittömästi pois älä pakota, mutta meidän tytöt tarvitsivat syliinoton kun niin kiukutti huomiottomuus. - Hermann
Siis tarkoitin tuolla koettelemisella ihan normaalia silittelyä ja rapsuttelua ja leikitystä. Tuntuu vaan aivan kuin kissa menisi hämilleen samalla tavalla kuin silloin jos nostan sen alas vaikka ruoka- tai tiskipöydältä kun sitä menee silittämään silloin kun se ei ole väsynyt. Kissan kasvamiseen kuuluvat aktiviteetit ja mietinkin, että mitä voisin tehdä paremmin kun kissani kuitenkin on niin paljon yksin. Kaverin hankkiminen sille on kyllä käynyt mielessä mutta tässä vaiheessa ei taloudellinen tilanne ole oikein suotuisa eikä kämppäkään olisi kovin iso kahdelle kissalle.
Mitä voisin tehdä kissani hyväksi, jotta se olisi hiukan avoimempi? - minun kissa
Hermann kirjoitti:
Siis tarkoitin tuolla koettelemisella ihan normaalia silittelyä ja rapsuttelua ja leikitystä. Tuntuu vaan aivan kuin kissa menisi hämilleen samalla tavalla kuin silloin jos nostan sen alas vaikka ruoka- tai tiskipöydältä kun sitä menee silittämään silloin kun se ei ole väsynyt. Kissan kasvamiseen kuuluvat aktiviteetit ja mietinkin, että mitä voisin tehdä paremmin kun kissani kuitenkin on niin paljon yksin. Kaverin hankkiminen sille on kyllä käynyt mielessä mutta tässä vaiheessa ei taloudellinen tilanne ole oikein suotuisa eikä kämppäkään olisi kovin iso kahdelle kissalle.
Mitä voisin tehdä kissani hyväksi, jotta se olisi hiukan avoimempi?Joo tutulta kuullostaa, mun kissa on 2.5 v, sillä on aika omituinen piirre se tulee ja puskee sit heittääntyy kellalleen jus niin kauaks et itteni pitää siirtyy sitä silittään ja se on onnellinen.
Yöksi tulee jalkopäähän nukkuun, mut sit kun aamusella luen lehteä niin siihen sit pitää hypätä kellimään ja esitteleen hienoa neitiä.
Vapaa ehtoisesti sillontällön tulee itekseen syliin kun kattelen telkkaria, mutta jos sen syliin otan niin työntyy kauemmaksi ja haluu pois. Joskus on jopa nuollut mua kasvoista( tosi karhee()kyllä se meistä tykkää mut on kait niin
vaan oma ittensä ,niin meillä on jo parivuotta menny.Niin piti viel sanoo et on "ulkokissa" eli jos se ei meillä haluis olla niin jo ois muualle menny - Hermann
minun kissa kirjoitti:
Joo tutulta kuullostaa, mun kissa on 2.5 v, sillä on aika omituinen piirre se tulee ja puskee sit heittääntyy kellalleen jus niin kauaks et itteni pitää siirtyy sitä silittään ja se on onnellinen.
Yöksi tulee jalkopäähän nukkuun, mut sit kun aamusella luen lehteä niin siihen sit pitää hypätä kellimään ja esitteleen hienoa neitiä.
Vapaa ehtoisesti sillontällön tulee itekseen syliin kun kattelen telkkaria, mutta jos sen syliin otan niin työntyy kauemmaksi ja haluu pois. Joskus on jopa nuollut mua kasvoista( tosi karhee()kyllä se meistä tykkää mut on kait niin
vaan oma ittensä ,niin meillä on jo parivuotta menny.Niin piti viel sanoo et on "ulkokissa" eli jos se ei meillä haluis olla niin jo ois muualle mennyMillainen kisunne oli pienempänä, alle puolivuotiaana? Vai oletteko saaneet sen myöhemmin?
Kuulosti vaan niin tutulta tuo sylihomma. :)
Kyllä minustakin tuntuu, että kissani minusta pitää, kun aina aamuisin osoittaa suosiotaan ja nuolee aina minuakin käsistä ja naamasta karhealla kielellään silloin kun pesee itsekin turkkiaan.
Mutta usein kissani vaan tuntuu kovin etäiseltä ja välttelee kosketusta. Tuskin kovin tosissaan, mutta vältteleepähän kuitenkin.
- skatter
Kaikki kissat eivät tykkää olla sylissä. Minun kissa ei tykkää olla sylissäni ollenkaan, vaikka on hyvin kiintynyt minuun. Kun istun sohvalla, saattaa tulla viereen istumaan/nukkumaan ja kehrää kuin moottori. Kun laitan takin ja kengät, kissa rupeaa kiemurtelemaan lattialla. Ikäänkuin yrittäisi estää lähtöni (rakastan tätä tapaa). Kyllä kissasi tykkää sinusta, koska se kehrää ja puskee, sen kissa tekee vain harvoille ja valituille.
- bag_gie
on kolme kissaneitiä ja heistä huomaa miten kissojen luonteet voi olla erilaisia.
Vanhin on porukan pomo, juttelee kovaan ääneen ja paljon, tahtoo syliin ja nukkuu yöt sängyssä. Toinen harvoin ääntä päästää mutta tarpeen tullen hyvinkin vaativasti asiansa ilmaisee. Kiehnää ja kehrää ja tunkee syliin heti kun vähänkin mahdollista, muuten vähän arkatassu.
Kolmas ja nuorin ei pidä syliin ottamisesta ja väistelee. Itse aina joskus tulee silitettäväksi ja rapsuteltavaksi. Saattaa sitten yhtäkkiä näykkästä tosin ei kovasti.
Jos ei siun kisu tykkää silityksistä niin entä leikittäminen esim narun kanssa ettei tarviis niin lähellä olla. tai taskulampun valon mehästämisestä meidän kisut tykkäs pienenä. Eihän leikinkään tarvitse olla ihan kylessä nyhjäämistä.
Meillä ainakin tuo arkajalkakin rohkaistui mitä isommaks tuli. - Pörri
Kokeileppa tätä. Mene lattialle istumaan tai kontillesi. Älä ole huomaavinasikaan kissaasi.
Tutki siinä lattialla muka vaikka matonhapsuja. Usko tai älä, ei mene kuin 2 sekuntia, kun kissa on tutkimassa sinun kanssasi, mitä ihmettä teet. Sen pitää ottaa sinuun ensin kontakti.
Se tulee varmasti puskemaan sinun kylkiäsi ja haistelemaan varpaitasi. Ainakin seuraa sinua läheltä. Se haluaa itse päättää, ketä lähestyy ja koska. Luulen, että nyt se voisi jo leikkiäkin.
Seistessäsi se tuntee jäävänsä alakynteen ja olevansa määrättävissä. Näinhän ei tietenkään ole.
Tottakai kisassi on onnellinen, koska se on aktiivinen, kun olet kotona ja sinä pidät siitä hyvää huolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004403
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!452051- 631723
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331373Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581347Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170828Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706