Oheinen ilmoitus löytyi työkkärin sivuilta:
"Telemarkkinoija, kesätyö, 40 paikkaa, Hämeen Teletalot Oy"
"Kesän halutuimmat työpaikat jaossa jo nyt!"
"Viime kesänä opimme muilla paikkakunnilla että aikainen lintu madon nappaa, kun kesätyöpaikat menivät jo alkuvuodesta. Nyt haluammekin antaa kaikille halukkaille mahdollisuuden hakea jo hyvissä ajoin uuteen toimistoomme kesätöihin. Työpäivämme ovat lyhyemmät (6h/vrk), jotta kesälomalla ehtisi myöskin nauttimaan kesästä. Työajat voidaan aina neuvotella, jotta saadaan kaikille parhaiten sopiva työrytmi. Kesälomaan ei kuulu aamuviideltä herääminen!"
"Työnkuvaan kuuluu parhaiden aikakausilehtien myyminen yksityisille henkilöille puhelimitse. Tiivis joukkuehenkemme takaa työssä viihtymisen johon vaikuttaa myös erittäin kattava koulutuksemme."
"Aikaisempaa kokemusta alalta ei tarvitse, sillä koulutamme tehtävään ja annamme opastusta aina kun sitä tarvitaan."
"Uusi keväällä avattava toimistomme tulee sijaitsemaan aivan ydinkeskustassa johon on helppo tulla kaikilla kulkuvälineillä mistä päin tahansa. Toimiston sedät ja tädit keittävät aina heti aamusta kahvit kaikille, joten jos aamukahvi jää väliin niin toimistolla sekin asia saadaan kuntoon. Tauon aikana voi lukea esimerkiksi päivän kiinnostavimpia lehtiä, mm. Aku Ankkaa, Me Naisia, Kodin Kuvalehteä tai vaikka Mikrobittiä. Myyjämme saavat myös lehdet halutessaan kotiinsa!"
"Etsimmekin nyt joukkoomme huumorintajuista ja rentoa tyyppiä joka haluaa sekä nauttia kesästä että tienata hyvin. Lyhyt työpäivämme takaa että kaikkiin kesän menoihin jää aikaa!"
"Toimintaamme voi tutustua kotisivuillamme osoitteessa http://www.teletalot.net, jossa voit myös jättää hakemuksesi kesätyöhön."
Tämä ilmoitus siis iski silmään työpaikkaa etsiessäni. Mitä mieltä KOKENEET puhelinmyyjät ovat tapauksesta? Itseäni hieman häiritsee mm. sanonta "toimiston sedät ja tädit" = ettei nyt vaan yritettäisi kusettaa nuoria työntekijöitä...?
Itse en nyt niin kauhean nuori mutten vanhakaan ole. Opiskelut AMK:ssa ovat kesken ja hyviä kesätienesteja olisi kiva saada. Mitään varsinaista puhelinmyyntiä en ole koskaan aiemmin tehnyt (itseasiassa en edes harkinnut), mutta nyt kiinnostusta löytyisi kokeilla alaa. Olen aiemmin toiminut sekä erilaisessa myynti- ja kassatyössä sekä toimistohommissa.
Luin tuossa palstan aikaisempia kirjoituksia ja sävy oli aika vaihteleva. Olisinkin kiitollinen jos osaisitte kertoa kannattaa ko. ilmoituksen perään lähteä vai hukkaisinko vain aikaani? Toiseksi minua kiinnostaa missä hommissa olette aiemmin toimineet, ennen kuin siirryitte puhelinmyyntiin.
Minustako puhelinmyyjä?
30
25862
Vastaukset
- myyjä
Olen kokenut puhelinmyyjä. Kokemukseni aikakauslehdistä on "joko vaikea tai helppo". Olen myynyt naistenlehtiä uusille tilaajille ja voin sanoa, että vihaisempaa kansaa ei Suomesta löydä.
Kuusi tuntia päivässä on puhelinmyyntityössä melko paljon.
Palkasta ei tuossa puhuta. Jos havaitset sen siedettäväksi, tykkäät työympäristöstä ja pysyt sinnikkäänä, pitäis olla ihan ookoo. Kannattaa käydä kokeilemassa joka tapauksessa. Kokemus sinänsä.- 10 vuotta alalla
puhelinmyynti on hyvää työtä ja jaksaa tehdä koko päivän.
- Hannele
Vautsi,eikös kuullostakin hienolta titteliltä? No se joka tapauksessa olin eli puhelinmyyjä aikauskauslehdille. Toiminta oli samanlaista kuin ilmoituksesi. 6 tunnin vuorossa soiteltiin ihmisille ympäri maan elikkä todella paljon puheluita. aloittaessani luvattiin hyvät ansiot,etuja ja plaa plaa plaa . Totuus kuitenkin oli et palkka oli tuntipalkka joka myydystä lehdestä palkkio. Ala ehkäpä sopii pieneen palkkaan tottuneelle, koska olin parhaimpia myyjiä toimistossamme ja käteen jäi usein vaan n. 500e. Monilla ansiot jäi 300 e. Työ sopii niille jotka kotona asuvat. Noila palkoilla ei lainoja maksella. Laskin että tuntipalkka jäi reilusti alle 4 euroo. Ei siis ihme että täs ko. firmassa on jatkuvasti haku päällä, haetaan uusia höynäytettäviä. En suosittele.
- Myyjä
Sitten olet todella huono myyjä. Kokeilin viikon verran lehtien myymmistä puhelimessa. Se oli tylsää niin lopetin. Mutta viikosta sain n. 550 käteen. Mä olin keskiverto myyjä siinä toimistossa. Elikkä Hannele unohda kaikki työt mihin littyy myyminen. Se ei sovi sulle.
- Hannele
Myyjä kirjoitti:
Sitten olet todella huono myyjä. Kokeilin viikon verran lehtien myymmistä puhelimessa. Se oli tylsää niin lopetin. Mutta viikosta sain n. 550 käteen. Mä olin keskiverto myyjä siinä toimistossa. Elikkä Hannele unohda kaikki työt mihin littyy myyminen. Se ei sovi sulle.
Olin toimiston paras ja kaikkien toimistojen kesken 10. Haa oisit ihmees jatkanut työtä jos noin hyvin tienasit. Just joo.
- avoakka
Ihan kusetusta koko homma täyttä paskaa.kyllä osataan puhua,Palkka on mikä on mutta sillä ei elä.Kyllä sen huomaa kun on jonkunaikaa töissä.Pisteet lähtee aina pois.itsekin töissä puhelinmyyjänä.
- Itsekin kokeillut
Puhelinmyynti on aikalailla on/off -toimintaa, joko sillä tekee ihan siedettävästi tiliä tai sitten homma ei lyö lainkaan leiville ja aivan sama missä aikansa kuluttaa. Voin suoraan sanoa melkein, että ei-menestyviä ovat 95% myyjistä ja 5% niitä jotka tasaisesti tekevät täppiä. Kerran voi toki onnistua kuka vain, mutta tasaisuuteen on paha päästä.
Yleisin myyjätyyppi on sellainen, joka olettaa homman olevan helppoa ja tulee kokeilemaan. 10 puhelun jälkeen on jo liki paniikissa miten vihaisia ihmiset ovat ja on aivan lukossa mitä pitäisi sanoa ja pelkää seuraavia haukkuja ja koko soittamista. Siitä kun pääsee yli niin voi homma toimiakin, ja kaikista parhaiten tietty jos tuota alkushokkia ei tule.
Mutta puhelinmyynti on vähän sellaista, että se pitää vain kokeilla itse. Kun olet 10 puhelua soittanut niin likimain tiedät mitä homma on. Itse olin kuukauden ja tienasin 300 euroa. Siihen kuitenkin loppui, itsestä ei siihen ollut. Ei ihmisten kanssa asioiminen sinällään ollut ongelma, mutta kun ei niin ei.- KNK
Olet varmaan täysin oikeassa arviossasi hyvien ja huonojen myyjien suhteesta. Kai siihen syynsä on miksi nämä alan firmat hakevat koko ajan uutta työvoimaa.
Soitin ilmoituksessa annettuun numeroon kyselläkseni lisätietoja. Toisessa päässä vastasi ihan miellyttävän kuuloinen myyntijohtaja, joka kertoi että palkkaus on pelkkä lehtikohtainen provisio. Yrityksen keskimääräinen tuntipalkka oli kuulemma noin 9,5 eur, mutta vaihteluväli oli 7 eurosta 15 euroon. Toimisto on uusi ja se toimii aluksi vain kesän. Syksyllä katsovat miten homma alkaa toimia...
Itse en usko homman olevan helppoa. On takuulla helpompiakin keinoja tienata elantonsa. Rahanahneena ihmisenä mahdolliset suuret ansiot hieman houkuttavat :)
Minua kiinnostaisi kuitenkin tietää minkälainen tällainen huippumyyjä sitten on luonteeltaan? Toki eri asiakkaisiin tepsii erilainen myyntityyli, mutta minkälainen "yleismalli-myyjä" tekee tasaisinta tulosta? - halloota
KNK kirjoitti:
Olet varmaan täysin oikeassa arviossasi hyvien ja huonojen myyjien suhteesta. Kai siihen syynsä on miksi nämä alan firmat hakevat koko ajan uutta työvoimaa.
Soitin ilmoituksessa annettuun numeroon kyselläkseni lisätietoja. Toisessa päässä vastasi ihan miellyttävän kuuloinen myyntijohtaja, joka kertoi että palkkaus on pelkkä lehtikohtainen provisio. Yrityksen keskimääräinen tuntipalkka oli kuulemma noin 9,5 eur, mutta vaihteluväli oli 7 eurosta 15 euroon. Toimisto on uusi ja se toimii aluksi vain kesän. Syksyllä katsovat miten homma alkaa toimia...
Itse en usko homman olevan helppoa. On takuulla helpompiakin keinoja tienata elantonsa. Rahanahneena ihmisenä mahdolliset suuret ansiot hieman houkuttavat :)
Minua kiinnostaisi kuitenkin tietää minkälainen tällainen huippumyyjä sitten on luonteeltaan? Toki eri asiakkaisiin tepsii erilainen myyntityyli, mutta minkälainen "yleismalli-myyjä" tekee tasaisinta tulosta?Jokunen ehto, että voin tehdä puhelinmyyjän kanssa kaupat:
- Minun pitää tuntea tuote ennestään
- Hinta-laatu hyvä tai olen valmiiksi päättänyt, että tilaan kun seuraavan kerran tarjotaan.
Myyjä ei voi vaikuttaa asiaan sen enempää. Riittää että on perusasiallinen ja -kohtelias. - hyvä myyjä
KNK kirjoitti:
Minua kiinnostaisi kuitenkin tietää minkälainen tällainen huippumyyjä sitten on luonteeltaan? Toki eri asiakkaisiin tepsii erilainen myyntityyli, mutta minkälainen "yleismalli-myyjä" tekee tasaisinta tulosta?sisukas ja tuloshakuinen
- Menneiden muistelija
Ite oon ollu puhelinmyynnissä useamman vuoden nyt ja kyllä siellä tienaa jos vaan haluaa tehdä töitä, ilmaiseksi ei mitään saa. Raaka ala siinä mielessä että työntekijän tulos näkyy konkreettisesti joka päivän jälkeen, toisin kuin monessa muussa ammatissa.
Muistan että aiemmin käytiin vastaavaa keskustelua täällä, kaivoin vanhasta keskustelusta poiminnan:
FAKTOJA!
Puhelinmyynnissä puhelinmyyjän on aina oltava kannattava työntekijä
yritykselle.
Yleisin harhakuvitelma on tuntipalkan
tai pohjapalkan "turvallisuus" työntekijälle.
Sillä, saatko 5€/h, 12€/h, 800€ pohjapalkkaa tai vain provisiopalkkaa 7€
tilaus EI OLE MERKITYSTÄ TYÖPAIKKAA VALITESSA.
Jos kauppa ei lähde ensimmäisten viikkojen aikana käymään riittävän hyvin,
on varmaa että pohjapalkkaa/tuntipalkkaa ei ehdi nauttimaan muutamaa sataa
euroa enempää - työsuhde ei ole enää voimassa.
Telemarkkinoinoitava tuote ei ole esittelyä
vailla - tuote on ostajaa vailla.
Jokaisessa puhelinmyyntiyrityksessä on juoksevat kulut, tärkein palkkauksen
liittyvä on puhelinkulut.
Lehdenmyyntiyritykset saavat päämiehiltään rahaa myyntiä vastaan - eivät
suinkaan soitetuista puheluista.
Jos pohjapalkkasi on esim. 1000€ tai pohjatuntipalkkasi 7€ - ollaksesi
kannattava työntekijä (tuot talolle rahaa enemmän kuin aiheuttamat
puhelinkulusi) on sinun myytävä
määrä x lehtitilauksia kuussa/tunnissa.
Jos jäät alle tämän "nollatason" olet tappiollinen työntekijä.
Myyntialalla tappiota aiheuttavat työntekijät irtisanotaan koeajalla -
irtisanomisajaksi Suomen lain mukaan riittää 1 sekunti.
Mitä suurempi on palkkasi kiinteän osuuden "riskipanos", sitä suuremmassa
tulosvastuussa olet.
Mitä suuremmassa tulosvastuussa - sitä korkeampi sinuun kohdistuva
tulospaine.
Kireässä korkeapainemyyntiympäristössä myyjä voi huonosti, myy korkealla
paineella päästäkseen kiinteän palkkansa velvoittamnaan minimimyyntiin ja
aiheuttaa asiakasreklamaatioita.
Kaikki tämä "varman turvallisen ansion" vuoksi.
Provisiopalkkaus on yleisin, perinteisin ja luontevin palkkaus myyntialalla.
Provisiopalkkaus siirtää huomion oikeaan asiaan
-haluun tehdä aina paremmin kauppaa elääkseen.
Ensimmäisten viikkojen jälkeen ei ole merkitystä muodostuuko palkka
provisiosta vai onko mukana kiinteätä palkkaa tai tuntipalkkaa.
Silloin olet enää töissä vain jos sinulla käy kauppa riittävästi.
Ja jos sinulla käy kauppa riittävästi, saat riittävästi rahaa.
YHTEENVETO:
Puhelinmyyjän palkka on aina sidoksissa myyntiin.
Tällöin telemarkkinointialalle lähtiessään lähtee aina provisiopalkalle.
Viimeinen rivi on se mikä elättää myyjän.
Lähtekää ihmiset huoleti oppimaan puhelinmyyjiksi.
Jos annat 100% panoksesi, on puhelinmyyntiyrityksen vastuulla opettaa sinut
niin hyväksi työssäsi - että elät myynneilläsi. - Teletalot
voi riippua siitä missä kaupungissa... olen kuullut oulussa asuvalta oulussa että siellä on todella huono työilmapiiri ja palkat ei tule oikein.
- virralla warren
Kyseessä on perinteinen pieni telemarkkinointilafka. Moraalia työssä ei saa olla, sillä tämäkään pulju tuskin noudattaa suoramarkkinointiliiton normeja. Saat siis varautua soittamaan ihmisille, jotka ovat suoramarkkinointikiellon (puhelinmyyntikielto) tehneet, eli kuuluvat ns. Robinson-rekisteriin.
Tämänhän esimiehesi tulevat kieltämään ja vetoavat siihen, etteivät asiakkaan tiedot vain ole ehtineet päivittyä järjestelmään. Ei tarvitse maalaisjärkeä siihen, onko järjestelmä käytössä yrityksessä, kun asiakkaalla on tuo kielto ollut voimassa 2vuotta.
Tyypillinen kusetus-myyntipuhe on yleesä se, että asiakkaan kerrotaan osallistuneen johonkin mystiseen kilpailuun (marketissa, netissä jne) ja on näin antanut luvan ja yhteystietonsa puhelinmarkkinointiin. Kas kummaa, kun lain edellyttämää täsmällistä tietoa siitä, missä kilpailu on ollut ja kenen järjestämä se on, ei löydy keneltäkään.
Numerothan tulevat suoraan puhelinluettelosta. Kuolleita ihmisiä on joukossa, kuten eri sukunimen omaaviakin "no naimisissa olen ollut kyllä 5vuotta, eli entinen sejase olen kyllä"
Hauska työ kyllä.
Pienen firman ollessa kyseessä, palkat joko tulevat tai eivät tule oikein laskettuna.
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan puhelinmyyntiä, mikäli yritys on luotettava ja Suomen suoramarkkinointiliiton jäsen, sekä omistaa järjestelmän, joka estää soiton robinson-rekisterissä oleviin numeroihin.
Varminta tämä on silloin, kun menet isoon firmaan, tai suoraan kustantajalle Sanoma, A-lehdet ja mitä niitä muita on. Tiedät olevasi isossa firmassa, jossa noudatetaan lakeja ja jossa on lainmukaiset työehdot.
Yleisesti ottaen kannattaa välttää pieniä paikkoja. Mutta kokemuksia lienee yhtä monia kuin työntekijöitäkin! Kokemuksesta tiedän, että ala ei todellakaan sovi kaikille. Itse kestin sitä 4kk ja palkoillekin pääsin, suhteessa ihan hyvä korvaus verrattuna siihen, mitkä olivat ennakkoluulot alaa kohtaan. Töissä olin suoraan kustantajalla. Huonommat kokemukset ovat pienestä firmasta. - kokemusta
-pihtaa verokorttia vielä kuukausia työsuhteen lopettamisen jolkeen
-lupaa palkan tulevan joka perjantai, mutta se tulee vaan niille, jotka tienaa viikossa tietyn summan
-lupaa koulutuksen, mutta koulutus on sitä että valitetaan kuinka ette osaa ja käsketään ottaa vanhoista mallia
-ei anna työtodistusta lyhyistä ajoista
-ei meinaa maksaa edes pientä palkkaa
-ei tehty työsopimusta
mä kestin viikon ja sain pari lehtee myytyä. olin nuori, enkä tiennyt oikeuksistani. nyt tiedän ja osaan avata suuni.sain tietysti palkan kun sanoin, mutta muita etuja ja yrityksen velvollisuuksia sitten ei edes tajunnut pyytää.- Niii
Riippuu ihan täysin toimipaikasta, joten älkääpäs ruvetko haukkumaan koko firmaa..
Meillä oli kunnon koulutus, jossa oikeesti KOULUTETTIIN! ja ekat pari viikkoa kun tehtiin töitä niin vuoropäälliköt kuunteli ja tuli neuvomaan jos jotain teki väärin. (EI HAUKKUMAAN! vaan neuvomaan!).
Ilmapiiri on tosi mukava! ja rento. mutta silti jos haluaa jotain ansaita, täytyy töitäkin tehdä.
Kiitos, nam.
- fav1
Olin koko viime kesän töissä kyseisen firman eräällä toimistolla. Itse pidin paljon rennosta ja mukavasta ilmapiiristä, joka toimistolla vallitsi heti alusta lähtien. Muistan, että eka viikko oli aika raskas, koska en tienannut paljoakaan. Mutta toisaalta tämä homma jos mikä, vaatii älyttömästi kärsivällisyyttä ja sinnikkyyttä.
Muistanki, että tokalla viikolla onnistuin jo aika hyvin, eli pääsin n. kuuden lehden keskiarvoon päivää kohden, minkä pitäis olla se tavoitemäärä, jos haluaa oikeesti ansaitakin...Kuusi lehteä päivässä pystyy kyllä myymään, jos on oikea asenne eikä anna heti periksi.
Sanotaan näin, että mulle jäi ihan hyvät muistot tämän firman toiminnasta. Plussaa oli hyvät työkaverit, hyvä työilmapiiri ja kuuden tunnin työajat, tosin enempää ei pää oliskaan kestäny ;), miinusta se, että työ itsessään on aika raskasta. Täähän ei tietysti firmaan liity, vaan itse työhön. Pitää jaksaa olla innostuneen ja reippaan kuuloinen puhelimessa, muuten et varmasti saa myytyä hyvin.
Suurin osa ihmisistä oli tosi kohteliaita, kun heille soitteli. Tämä oliki ehkä pieni yllätys. Ns. hankalat tapaukset pysty laskemaan yhden käden sormilla...eli ei kannata pelätä turhaan ihmisten reaktioita, koska enemmistö suhtautuu soittoihin asiallisesti. Riippuu varmasti myös myyjän omasta myyntiasenteesta. Eli aggressiivinen ja epäkohtelias myyjä saa varmasti samalla mitalla takaisin. Mutta tässäpä näitä omia tuntemuksia työstä...- kape
Elikkä miksi mustamaalata Hämeen teletaloja pelkkien huhupuheiden perusteella? Jos joku haukkuu kyseistä firmaa paskaksi tai väittää ettei palkkoja makseta niin voi varmasti kertoa samalla kuka seisoo noiden sanojen takana.
kyllä siellä pystyy leventämään leipäänsä yhtä hyvin ku missä tahansa muussakin puhelinmyyntifirmassa. - ennen-siellä-töissä
kape kirjoitti:
Elikkä miksi mustamaalata Hämeen teletaloja pelkkien huhupuheiden perusteella? Jos joku haukkuu kyseistä firmaa paskaksi tai väittää ettei palkkoja makseta niin voi varmasti kertoa samalla kuka seisoo noiden sanojen takana.
kyllä siellä pystyy leventämään leipäänsä yhtä hyvin ku missä tahansa muussakin puhelinmyyntifirmassa.Olin teletaloilla noin kaksi kuukautta töissä. Kaksi kertaa sain sieltä myös palkan, ja kummallakin kerralla oli ongelmia. Ensimmäistä palkkaa ei kuulunut eikä näkynyt, pitkällisen ja tuskallisen selvityksen sekä tivaamisen jälkeen sain selville, että vuoropäällikkö, jolle olin antanut verokorttini (ja joka siihen mennessä ehdittiin jo erottaa huonon tuloksen takia) ei koskaan ollut edes toimittanut sitä pääkonttoriin. Paikalliskonttoristakaan sitä ei löytynyt, eli se oli hukassa. Uuden verokortin toimitettuani palkka lopulta tuli, mutta palkkakuitti ei, jota sitäkin sain tivata vaikka kuinka kauan. Loppujen lopuksi sekin oli huonosti tehty ja täysin epälooginen. Toisen palkan kanssa oli samantyyppisiä ongelmia.
Paikan koulutuksesta puheen ollen, koulutus myyntiin oli aivan surkeaa. Vuoropäällikköinä toimi pari nuorta jannua, joilla ei varmasti ollut riittäviä edellytyksiä siihen hommaan. Myyntiin opastus rajoittui siihen, että spiikki annettiin nenän eteen ja käskettiin lukemaan siitä. Vailla aikaisempaa kokemusta siitä oli melko vaikeaa alkaa repimään hyviä myyntejä.
Ongelmia kohdatessani vuoropäällikkö ei tietenkään osannut vastata kysymyksiini, ja yrittäessäni tavoittaa pääkonttorin pamppuja, puhelimet olivat jatkuvasti kiinni tai jouduin muuten vain mystisesti jonottamaan langan päässä, kunnes puhelu katkesi. Olipa ajankohta mikä tahansa.
Jotta vuodatus ei tulisi yli äyräiden, niin jutun pointti on siis se, että puhelinmyyjän työtä hakevien kannattaa ehdottomasti hakeutua isoihin firmoihin. Pikkufirmojen ammattitaidotonta kusetusta ei kenenkään, varsinkaan nuorten ja karaistumattomien, tulisi sietää. - alicia00
ennen-siellä-töissä kirjoitti:
Olin teletaloilla noin kaksi kuukautta töissä. Kaksi kertaa sain sieltä myös palkan, ja kummallakin kerralla oli ongelmia. Ensimmäistä palkkaa ei kuulunut eikä näkynyt, pitkällisen ja tuskallisen selvityksen sekä tivaamisen jälkeen sain selville, että vuoropäällikkö, jolle olin antanut verokorttini (ja joka siihen mennessä ehdittiin jo erottaa huonon tuloksen takia) ei koskaan ollut edes toimittanut sitä pääkonttoriin. Paikalliskonttoristakaan sitä ei löytynyt, eli se oli hukassa. Uuden verokortin toimitettuani palkka lopulta tuli, mutta palkkakuitti ei, jota sitäkin sain tivata vaikka kuinka kauan. Loppujen lopuksi sekin oli huonosti tehty ja täysin epälooginen. Toisen palkan kanssa oli samantyyppisiä ongelmia.
Paikan koulutuksesta puheen ollen, koulutus myyntiin oli aivan surkeaa. Vuoropäällikköinä toimi pari nuorta jannua, joilla ei varmasti ollut riittäviä edellytyksiä siihen hommaan. Myyntiin opastus rajoittui siihen, että spiikki annettiin nenän eteen ja käskettiin lukemaan siitä. Vailla aikaisempaa kokemusta siitä oli melko vaikeaa alkaa repimään hyviä myyntejä.
Ongelmia kohdatessani vuoropäällikkö ei tietenkään osannut vastata kysymyksiini, ja yrittäessäni tavoittaa pääkonttorin pamppuja, puhelimet olivat jatkuvasti kiinni tai jouduin muuten vain mystisesti jonottamaan langan päässä, kunnes puhelu katkesi. Olipa ajankohta mikä tahansa.
Jotta vuodatus ei tulisi yli äyräiden, niin jutun pointti on siis se, että puhelinmyyjän työtä hakevien kannattaa ehdottomasti hakeutua isoihin firmoihin. Pikkufirmojen ammattitaidotonta kusetusta ei kenenkään, varsinkaan nuorten ja karaistumattomien, tulisi sietää.Olin torstaina työhaastattelussa Hämeen Teletaloihin Tampereelle hakemassa.Työhaastattelu sujui varmaan ihan hyvin,tällä viikolla joko soittavat tai eivät.
Olisiko hyviä vinkkejä aloittelevalle puhelinmyyjälle?entä kuinka helposti ottavat uusia myyjiä esim.kun tuossa haettiin 40 uutta työntekijää niin mitkä mahikset olis pääst.Työhaastettelussa näyttivät palkkaa keskimäärin 1300e-2300e jota en kyllä niellyt.Ja pelkkä provikka on ja pitäis pystyä 6lehteä/6h osa-aikaisena ja kesällä myös.Kiitos!! - Pena
ennen-siellä-töissä kirjoitti:
Olin teletaloilla noin kaksi kuukautta töissä. Kaksi kertaa sain sieltä myös palkan, ja kummallakin kerralla oli ongelmia. Ensimmäistä palkkaa ei kuulunut eikä näkynyt, pitkällisen ja tuskallisen selvityksen sekä tivaamisen jälkeen sain selville, että vuoropäällikkö, jolle olin antanut verokorttini (ja joka siihen mennessä ehdittiin jo erottaa huonon tuloksen takia) ei koskaan ollut edes toimittanut sitä pääkonttoriin. Paikalliskonttoristakaan sitä ei löytynyt, eli se oli hukassa. Uuden verokortin toimitettuani palkka lopulta tuli, mutta palkkakuitti ei, jota sitäkin sain tivata vaikka kuinka kauan. Loppujen lopuksi sekin oli huonosti tehty ja täysin epälooginen. Toisen palkan kanssa oli samantyyppisiä ongelmia.
Jotta vuodatus ei tulisi yli äyräiden, niin jutun pointti on siis se, että puhelinmyyjän työtä hakevien kannattaa ehdottomasti hakeutua isoihin firmoihin. Pikkufirmojen ammattitaidotonta kusetusta ei kenenkään, varsinkaan nuorten ja karaistumattomien, tulisi sietää.Siinäpä erinomainen kommentti. Kuvastaa hyvin firman toimintaa.
Tuliko muuten kirjoittajalla mieleen se, että erosikohan se vuoropäällikö itse sen sijaan että olisi erotettu. Puljun viestintähän on sitä, että he eivät tee mitään virheitä ja me potkitaan pois ne, jotka ei tee tulosta. Oliskohan mahdollista se, että vuoropäällikkö ei suostunut tekemään osittain laillisuuden rajamailla olevaa työtä:)
En tiedä kyseisen firman tapausta, mutta vastaavasta on kokemusta liittymäpuolelta. Jossa itse lähdin litomaan sen takia, että työsopimukset olivat osittain epäselviä jopa laittomia. Tämän lisäksi minkään valtakunnan ohjeita suoramarkkinoinnin suhteen ei noudatettu.
Tuloksesta en tiedä, mutta voin olla varma että firman mukaan minut erotettiin :) Oishan se kiva viedä näytille työtodistus, missä on eroamisen syynä "oma pyyntö".
- jhjlhk
jeps ensin 6-8 tuntia puunhiontaa ammattikoulussa ja sitten 5 tunniks myymään lehtiä, eli kuuntelemaan vittuilua
jos vittuilu kiinnostaa niin lehtiä myymään vaan!
kannattaa laittaa pahimmille vittuilijoille tilaus tulemaan saa ite provikat ja yllätyksen toiselle osapuolella kun tulee vuoden kestotilaus aku ankkaa. - asdsdsad
ainiin ja myyntipäällikkö ei välitä, kunhan tilauksia tulee!
- sasadsda
ja saa samalla kuunnella joidenki avautumista, joillan on vaimo jättäny tai vaan muuten kännissä 6 aikaan arki-iltana. mut sehän on ihan normaalia suomessa
- mimmukka78
Moro
Minä olen puhelinmyyjä, se päiviesi terrori joka soittaa juuri silloin kun olet vessassa tai suihkussa ihan vaan saadaseni kaupan tehtyä. Nautin työstäni ja tienaan sillä ihan mukavasti rahaa, mutta sehän onkin ihan siitä kiinni paljonko tulee sitä kauppaa niiltä jotka juoksevat vastaamaan suihkuistansa minulle. Työ on hauskaa, vaihtelevaa, palkitsevaa ja myös ryydyttävää välillä. Joka päivä on aloitettava nollilta ja tehtävä se kauppa tai viisi jotta palkkaa tulee kotiin saakka, mutta minä nautin omasta hommastani. Olin muuten aiemmassa elämässä töissä hotellissa ja on niitä muitakin hommia tehty vaan tästä maksetaan palkkaa hyvin.- Nimetön
Itse olen ollut juuri Teletaloilla töissä, ja muita toimistoja tutkittuani huomasin, että parhaat provisiot kertyvät juuri sieltä. Osa-aikaisena sain koottua itselleni 500 euron kuukausipalkan, vaikka välillä vaihtui myyminen työkavereiden kanssa jutustelemiseksi. Teletaloissa on rento meininki, joten turha on tiukkiksena sinne hakea! Tämä "sedät ja tädit"-ilmaisu viittaa juurikin siihen huumoriin.
- asfd,hjkgref
Nimetön kirjoitti:
Itse olen ollut juuri Teletaloilla töissä, ja muita toimistoja tutkittuani huomasin, että parhaat provisiot kertyvät juuri sieltä. Osa-aikaisena sain koottua itselleni 500 euron kuukausipalkan, vaikka välillä vaihtui myyminen työkavereiden kanssa jutustelemiseksi. Teletaloissa on rento meininki, joten turha on tiukkiksena sinne hakea! Tämä "sedät ja tädit"-ilmaisu viittaa juurikin siihen huumoriin.
oot varmaa teletalon pomo väkeä netis kehumas firmaas :D huora
- 112233445
asfd,hjkgref kirjoitti:
oot varmaa teletalon pomo väkeä netis kehumas firmaas :D huora
Lehtimyynnillä tienaa, jos sen osaa. Jos ei osaa, on turha itkeä, kun ei tienaa. Menkää kustantajalle töihin esim allerille, jossa myyjät tienaa reilusti yli 3000 euroa kuukaudessa.
- Tavistaitaja
112233445 kirjoitti:
Lehtimyynnillä tienaa, jos sen osaa. Jos ei osaa, on turha itkeä, kun ei tienaa. Menkää kustantajalle töihin esim allerille, jossa myyjät tienaa reilusti yli 3000 euroa kuukaudessa.
Paskansin tänään raakatimantteja. Tälläkin taidolla tienaa kun sen vain osaa. Taidankin mennä paskomaan vielä muutaman kourallisen niin voi ensiviikolla ruveta valitsemaan uutta urheiluautoa.
- mlmmu:
täällä toinen mimmu yhtyy mimmukka78 sanaan! me ollaan parhaita ja mieti miten hyviä työssämme.. ei myyntineuvottelijan hommiin ketä vaan oteta (ainakaan meidän lehtitaloon) ;) tsemppii vaan muille
- Larza
Haista vittu
T: Kikki Hiiri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197