Kohdunpoistosta oireita?

Olen 37v. nainen ja kohtuni poistettiin viime huhtikuussa. Kohdullahan ei hormonaalista merkitystä lääkärien mukaan ole, mutta itsessäni olen huomannut muutoksia leikkauksen jälkeen.Ensimmäisenä tuli hikoilu, etenkin yöllä. Hikeni rupesi myös haisemaan jota se ennen ei ole tehnyt. Kasvojeni karvoitus on selvästi lisääntynyt. Ennen olin lähes luometon, nyt ihooni on tullut satoja luomia. Hiukseni ovat ohentuneet jne. Mielestäni selviä hormonaalisia oireita, mutta voiko aiheuttajana olla kohdun puuttuminen?? Onko kenelläkään muulla tullut vastaavaa?
31088
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Lääkärini mainitsi minulle, että munasarjat voi mennä shokkiin leikkauksen jälkeen, ja lakata tuottamasta hormoneja.
Minulta poistettiin toukokuussa, mutta muuta en huomannut kuin pahentuvan sydämentykytyksen, ja juuri mainitsemasi herkän hikoilun.
Toisaalta olet sen verran nuori, että pudotus lähtöarvoihin saattaa olla kovakin, ja vaikka vielä tuottaisitkin hormoneja, niitä on nyt sen verran vähemmän että oireita on alkanut tulla. Itse olin 49 kun ne poistettiin ja lähtöarvot taisi olla jo aika alamaissa.

Hiki itsessään poistaa elimistön kuona-aineita, joten pistävä haju on ruoan, juoman ja ilman saasteista johtuvaa - hyvä että poistuvat. Oletkohan muuttanut ruokailutottumuksiasi, lisännyt uuden mausteen, ihastunut johonkin ruokaan aivan ylenpalttisesti, tai syöt lääkkeitä joita et ennen ottanut?

Luomet ovat pigmenttikertymiä. Tulipa tällainenkin mahdollisuus mieleen: Käytätkö hoitoaineita, jotka sisältävät aminopeptidejä, tai (hedelmä)happoja, aha-ksihan niitä kutsutaan myös, joita on erilaisissa tehotuotteissa. (Katso tuoteselosteesta.) Niiden käytön jälkeen iho on pakko suojata aurinkovoiteella, vaikka olisi pilvinenkin päivä.

Tsemppiä kuitenkin! Kuuntele kehoasi, katso mikä sopii sille ja mikä ei.

Äänestä
  • minulta poistettiin kohtu alle nelikymppisenä ja pala toisesta munasarjasta,minulle ei tullut yhtään mitään oireita,ei hormonaalisia eikä muutakaan.En koskaan syönyt sen jälkeen hormoonitabletteja.Nyt olen 52v ja minulla alkoivat (KAIT?)vaihdevuodet ,hikoilut yms.Nyt käytän laastaria.

    Äänestä

Mulla on leikattu kohtu ja munasarjat olen 41v joudun käyttää hormooni korvausta,iho on hiukan kuiva ja kutiseva luomia tulee helposti iän vanhetessa:)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Hennika kirjoitti:

Olen 37v. nainen ja kohtuni poistettiin viime huhtikuussa. Kohdullahan ei hormonaalista merkitystä lääkärien mukaan ole, mutta itsessäni olen huomannut muutoksia leikkauksen jälkeen.Ensimmäisenä tuli hikoilu, etenkin yöllä. Hikeni rupesi myös haisemaan jota se ennen ei ole tehnyt. Kasvojeni karvoitus on selvästi lisääntynyt. Ennen olin lähes luometon, nyt ihooni on tullut satoja luomia. Hiukseni ovat ohentuneet jne. Mielestäni selviä hormonaalisia oireita, mutta voiko aiheuttajana olla kohdun puuttuminen?? Onko kenelläkään muulla tullut vastaavaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu