Millaisia kokemuksia löytyy?
Olen vasta alkanut katselemaan ja suunnitelemaan oman talon ostamista.
Ja tuohan olisi mukava keino kun pääsisi valmiiseen suht nopsaankin.
Itse haaveilen 4-5h k
Löytyiskö kokemuksia ja miltä firmalta.
Hintatieojakin olisi mukava saada.
Avaimet käteen talopaketti
19
31019
Vastaukset
- luke laki
alle 200 000 euron, suomalaiset siinä 300 000 kieppeissä.
Ruotsalaisissa tilausjonot yli vuoden ja saman verran menee muissakin tontin hankinnasta muuttoon.
Mukavuuden eli avainten käteen toimituksen lisähinta lähentelee 50 000 euroa, useimpien kinnostus lopahtaa siihen.- Ei se tarkoita että se on
mitään lisähintaa, jos itse raatamalla omalla pientalotyömaalla oman työpäivän päätteeksi tuhoaa sen talon, niin maksaa tuon verran vähemmän (sillä hetkellä) kosrjaukset ja virheet tulevat kyllä vähintään saman hintaiseksi mutta onhan se onneksi tullut säästettyä.
- Ruotsalaisen otan ?
Jopas tulikin vaihtoehtoja.
- palvelusta
Ei se tarkoita että se on kirjoitti:
mitään lisähintaa, jos itse raatamalla omalla pientalotyömaalla oman työpäivän päätteeksi tuhoaa sen talon, niin maksaa tuon verran vähemmän (sillä hetkellä) kosrjaukset ja virheet tulevat kyllä vähintään saman hintaiseksi mutta onhan se onneksi tullut säästettyä.
jossa joku junailee sinulle talon ja antaa avaimet käteen kun maksat vain laskun.
Yleisin tapa on että rakentaja kantaa kaiken vastuun tontin ostosta, suunnittelijoista ja valvonnan hankintaan ja työporukoiden valintaan saakka.
Ja lisäksi junailee työmaalla yleensä aputyöt ja siivoukset ja ne urakoiden väliin jäävät harmaat alueet jotka ei kuulu kenellekkään.
Ja rakentaja tekee tämän yleensä palkkaamansa henkilöstön avulla.
Kun em hommat siirretään vaikka rakennusliikkeen vastuulle, niin siitä laskutetaan rakennuskustannusten lisäksi em lisähinta. - on kiirus
Ruotsalaisen otan ? kirjoitti:
Jopas tulikin vaihtoehtoja.
silloin pitää ottaa se joka tulee tilauksen peruuntumisen takia ensimmäisenä vastaan.
- Toive ajattelua.
palvelusta kirjoitti:
jossa joku junailee sinulle talon ja antaa avaimet käteen kun maksat vain laskun.
Yleisin tapa on että rakentaja kantaa kaiken vastuun tontin ostosta, suunnittelijoista ja valvonnan hankintaan ja työporukoiden valintaan saakka.
Ja lisäksi junailee työmaalla yleensä aputyöt ja siivoukset ja ne urakoiden väliin jäävät harmaat alueet jotka ei kuulu kenellekkään.
Ja rakentaja tekee tämän yleensä palkkaamansa henkilöstön avulla.
Kun em hommat siirretään vaikka rakennusliikkeen vastuulle, niin siitä laskutetaan rakennuskustannusten lisäksi em lisähinta.Ei ole tainnut tulla ihan perehdyttyä aiheeseen, jos tuollaisia väität jonkun laskuttavan lisähintana. Kyllä ne maksut ovat tehdystä työstä eikä niistä saa yleensä tuollaisia eroja omatoimirakentajan eduksi, vaikka he niitä mieluusti kehuvatkin saavuttaneensa. Kyse on laskentatavasta, huonosta muistista ja kuititta tehtyjen hankintojen pois jäämisestä laskennasta. Eikä ole yleensä laskettu väliaikaisen asumisen kustannuksia, työmaan ja asunnon välisiä matkoja, hankinta reissujen kustannuksia ja paljon paljon muuta. Kovin lähelle ne lopulliset kustannukset vaan asettuvat kun ne oikein erotellaan ja lasketaan.
- vuosien jonot ?
on kiirus kirjoitti:
silloin pitää ottaa se joka tulee tilauksen peruuntumisen takia ensimmäisenä vastaan.
Ovatpa hitaita tekemään taloja.
- paketteja
Oravais talo ja Avain koti, kannattaa kysyä tarjousta. Ruotsalainen Älvsby ehkä edullisempi, muttei niin laadukas (esim. 120 m2 asuinosa 40 m2 talli n. 140 000€) mutta Oravaistaloon sai laatoitetut WC ja kylpyhuoneet (rahdissa yksi laatta vaurioitui). Eipä tarvitse murehtia projektia pitkään...5:ssä viikossa muuttovalmis perusteineen.
- Kokemusta
Ja kolmeviikkoa siitä, niin huonolla tuurilla niin talon kulmat retkahtavat =)
Jostain se hinta otetaan pois kun halvalla saa, ja se on valitettavasti näissä "Alta matalimmalta" taloissa laatu ja kiire =) - avainkoti
Kokemusta kirjoitti:
Ja kolmeviikkoa siitä, niin huonolla tuurilla niin talon kulmat retkahtavat =)
Jostain se hinta otetaan pois kun halvalla saa, ja se on valitettavasti näissä "Alta matalimmalta" taloissa laatu ja kiire =)ja ollaan asuttu nyt puoli vuotta. Ei valittamista, hyvin tehty ja hyvin toimi kaikki alusta asti - toukokuussa varattiin, elokuussa tuotiin tontille. isompia muutoksia näihin valmistaloihin et saa, mutta itse tietysti valitset tapetit, kaakelit, lattian, ovet, ulkovärin jne ja kodinkoneista (jotka paikoillaan talon tullessa) ja saunasta kaksi vaihtoehtoa. Meille vuokralla asuneille tämä oli ainoa vaihtoehto kun ei ollut aikaa eikä taitoa rakentaa itse, kukin tekee miten haluaa. Talo on siistiä työtä ja pitää myös pakkaset. Meillä 127 neliön kotikangas käyttöullakolla, 5h k, hinta pelkälle talolle sälekaihtimineen ym lisukkeineen 158t. Tekevät myös eri hinnasta tiemaan ja perustukset ja jäähän siihen sitten vielä maksuja (sähkö,vesi,luvat, valvoja,pihatyöt jne) ja tontin osto.
- kirsi
avainkoti kirjoitti:
ja ollaan asuttu nyt puoli vuotta. Ei valittamista, hyvin tehty ja hyvin toimi kaikki alusta asti - toukokuussa varattiin, elokuussa tuotiin tontille. isompia muutoksia näihin valmistaloihin et saa, mutta itse tietysti valitset tapetit, kaakelit, lattian, ovet, ulkovärin jne ja kodinkoneista (jotka paikoillaan talon tullessa) ja saunasta kaksi vaihtoehtoa. Meille vuokralla asuneille tämä oli ainoa vaihtoehto kun ei ollut aikaa eikä taitoa rakentaa itse, kukin tekee miten haluaa. Talo on siistiä työtä ja pitää myös pakkaset. Meillä 127 neliön kotikangas käyttöullakolla, 5h k, hinta pelkälle talolle sälekaihtimineen ym lisukkeineen 158t. Tekevät myös eri hinnasta tiemaan ja perustukset ja jäähän siihen sitten vielä maksuja (sähkö,vesi,luvat, valvoja,pihatyöt jne) ja tontin osto.
Minä olen katsellut tuota Avainkodin Kotiranta- mallia. Onkohan kellään siitä kokemusta? Hintaa ja onko ollu toimiva?
Tuntuis ainaki että K-rauta toimittajana on luotettava ja asiantunteva ja tuo malli olli meille toimivin ratkaisu talomalleista mitä olen katsellut. Ainaki näin pohjapiirroksena. - avainkoti
kirsi kirjoitti:
Minä olen katsellut tuota Avainkodin Kotiranta- mallia. Onkohan kellään siitä kokemusta? Hintaa ja onko ollu toimiva?
Tuntuis ainaki että K-rauta toimittajana on luotettava ja asiantunteva ja tuo malli olli meille toimivin ratkaisu talomalleista mitä olen katsellut. Ainaki näin pohjapiirroksena.tuolta k-raudan sivuilta, siellä ainakin ulkokuva vihtiläisestä valmiista kotirannasta. Jos ajelet ohi, niin ehkä uskaltaisit koputella...? Itse voin sanoa, että tehtaan ja K-myyjän palvelu ollut kymppi, ja homma toiminut just niinkuin pitikin. Hyvä vaihtoehto!
- Kirsi
avainkoti kirjoitti:
tuolta k-raudan sivuilta, siellä ainakin ulkokuva vihtiläisestä valmiista kotirannasta. Jos ajelet ohi, niin ehkä uskaltaisit koputella...? Itse voin sanoa, että tehtaan ja K-myyjän palvelu ollut kymppi, ja homma toiminut just niinkuin pitikin. Hyvä vaihtoehto!
Enpäs ollu tuota huomannukaan. Olihan siellä kuvia sisältäki=) Ei vaan taida kuljettua siellä päin ainakaan lähiaikoina...olen Rovaniemeltä;)
- minä
olen katsellut netistä jo pitkään mieluisinta talopakettia,ja älvsby ollut yksi suosikeistani joilla on kivoja talomallistoja.Kiinnostaisi tietää onko lisätietoa siitä mikä tekee siitä mahdollisesti vähemmän laadukkaan?Sanovat nimittäin sitä ainakin edulliseksi...
- täyttää
minä kirjoitti:
olen katsellut netistä jo pitkään mieluisinta talopakettia,ja älvsby ollut yksi suosikeistani joilla on kivoja talomallistoja.Kiinnostaisi tietää onko lisätietoa siitä mikä tekee siitä mahdollisesti vähemmän laadukkaan?Sanovat nimittäin sitä ainakin edulliseksi...
kiristyvät eu-vaatimukset jo nyt.
Ja ihan kauniita ne on. - laadukas :)
täyttää kirjoitti:
kiristyvät eu-vaatimukset jo nyt.
Ja ihan kauniita ne on.Rahat menee paskaan :)
- ei taivahan tähden...
laadukas :) kirjoitti:
Rahat menee paskaan :)
Älä sorru älsbyyn:) kertoohan hinta ja rakentamistapakin jo et :)
- HighStaker
ei taivahan tähden... kirjoitti:
Älä sorru älsbyyn:) kertoohan hinta ja rakentamistapakin jo et :)
Uskomatonta tämä Suomalainen mentaliteetti, haukutaan Ruotsalaista ihan periaatteesta? Eihän se mitenkään voi olla mahdollista että Ruotsalaiset voisi tarjota laadukasta, toimivaa talopakettia (tai mitään muutakaan) näin paljon kilpailukykyisempään hintaan kuin ''me'' täällä Suomessa. Vai voiko? Lapsellista haukkua ilman minkäänlaisia perusteluja! Ihan kuin lukisi ala-asteen vessan seinäkirjotuksia ''Ihan paskaa, perseestä''... ''Kertoohan jo rakennustapakin että..'' Niin mitä? Perustelkaa ihmiset! Vai ovatko nämä haukkujat katkeria tee-se-itse rakentajia? V*tuiks meni(kö)?
- ennen kuin ostat
Osoitteessa http://www.talonrakennus.info on pakettien vertailu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408