Tietääkö kukaan miten ansiosidonnaisen karenssiaikaan vaikuttaa lomakorvaukset? Siis huomioidaanko kaikki 10 kk aikana maksetut lomakorvaukset vai vaan viimeisimmästä työsuhteesta kertyneet? Ja mistä nettiosoittesta voisi löytyä (helposti selitetysti)tietoa asiasta? Ja pidentääkö myös se karenssiaikaa, kun lomakorvaukset maksetaan vasta seuraavana kuukautena työsuhteen loppumisesta?
Ansiosidonnainen/lomakorvaus
5
3477
Vastaukset
- päiväraha
Tässä sinulle tietoa, tuolta Jhl sivuilta, toivottavasti sinulle on apua näistä tiedoista.
Ansiopäivärahan saamisen estävät etuudet
Ansiopäivärahaa ei voi saada ajanjaksolta, jolloin jäsen
• saa tai hänellä on oikeus työnantajan maksamaan irtisanomisajan palkkaan tai sitä
vastaavaan korvaukseen.
• saa tai hänellä on oikeus työnantajan maksamaan kokoaikatyöhön perustuvaan
vuosiloma-ajan palkkaan.
• on saanut työsuhteen päättyessä lomakorvausta pitämättömistä lomista tai muuta
taloudellista etuutta. - lomakorvauksista
Elikkäs, elikkäs.
Työsuhteesi päättyi esim. 10.01.2006, sitten maksetaan lopputilin yhteydessä lomakorvaukset, pitämättömistä lomista.
Suomeksi; jos olet ollut esim. 10 kk määräaikaisessa työsuhteessa, on sinulle mahdollisesti kertynyt tuosta työstä lomapäiviä.
Eli 10 kk*2 pv = 20 pv. Saat siis työsuhteesi päättyessä nämä pitämättömät lomapäivät rahana, joten työttömyytesi alkaa vasta tuon 20.päivän jälkeen.
Sitten jos taas olet kuukausittain saanut palkassasi sellaisen prosenttipohjaisen lomakorvauksen, niistä huomoidaan vain se lopputilin lomakorvaus, eli periaatteessa 2 pv.- ......
Kiitos kovasti selkeästä vastauksesta! Elikkäs minulla huomioidaan vain tämän kuukauden lomapäivät. Olen tosin ollut samalla työnantajalla 5 kuukautta, mutta edelliset lomapäivät maksettiin jo joulukuun lopulla (koska tieto työsuhteen jatkamisesta selvisi tosi myöhään). Entä onko sillä merkitystä milloin nuo 2 lomapäivää maksetaan? Lomapäivät maksataan minulle vasta puoli kuukautta työsuhteen loppumisen jälkeen (olivat unohtaneet pistää ne työpaikalla maksuun.) Alkaako minulla kuitenkin karenssiaika (7 päivää 2 lomapäivää) heti ensimmäisenä työttömyyspäivänä?
- Aiheesta
Entä miten tilanteessa, jossa on kaikki vuosilomapäivät on pidetty työsuhteen aikana, mutta viimeisessä tilissä maksetaan silti jotain lomarahaa (en oikein tiedä mistä syystä)?
- e-p
Pitämättömän loman asemasta maksettu lomakorvaus, joka maksetaan työsuhteen päättymisen yhteydessä, vaikuttaa työttömyysetuuden maksamisajankohtaan.
Sen sijaan lomarahalla ei ole tätä vaikutusta. Eli jos olet pitänyt kaikki lomasi lomana, et saa lomakorvausta, vaan ainoastaan lomarahaa. Jos et pidä lomia, saat sekä lomakorvausta että lomarahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723