teräsrunkoiset

portaat?

Tämä on nyt ehkä vähän väärällä palstalla mutta toisaalta juuri kivitaloissa olen teräsrunkoisia portaita lähinnä nähnyt... Eli mistä olette hankkineet, minkälaiset (malli, väri, askelmat, kaiteet?) ja MILLÄ HINNALLA? Olivatko hyvän laatuiset jos ostitte pienestä pajasta? Itse olen hankkimassa ja suuri Hämeenlinnalainen toimittaja (mikäköhän?) ottaisi 12 000-15 000e vaalean harmaista, (lasikaide, tammiaskelmat)jotka menevät seinän viertä pitkin niin että kääntyvät 90 astetta ala- ja yläosasta. KALLISTA!

23

10429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marimint

      on ollut keskustelua, kun vaan viittii vähän selata niin löytyy kommenttia jos jonkunmoista...

      • lukemaan

        Keskustelua on ollut betoniportaista kyllä mutta ei teräsrunkoisista portaista. ERI asia. Kiitos.


      • marimint
        lukemaan kirjoitti:

        Keskustelua on ollut betoniportaista kyllä mutta ei teräsrunkoisista portaista. ERI asia. Kiitos.

        olet aivan varma? opettele sinä käyttäytymistä, kiitos.


    • Jeppe

      Vertailun vuoksi. Portaat betonista. Ei kylläkään kaiteelle tarvetta.

      Betonia noin 2m3 --> 200e
      Timpuri teki muotteja muistaakseni 2-3 päivää --> 500e
      Valu apu timpuri 1/2 päivää --> 100e
      Itse hionta --> vaiva
      Itse puupinta --> vaiva
      Itse porrasvalo asennys --> vaiva

      Ei kyllä pääse lähellekään 10ke :D

      Trollit on kivoja ötyköitä.

    • nh1131

      www.kaidesepat.com

      • kai kaide

        Kiitos linkistä!
        Tämäntyylistä toimintaa lisää!


      • täältä löytyy

    • iita

      käyppä sivuilla www.rostep.fi

      • hirveän näköiset

        rostepin sivut webissä ovat niin amatöörimäiset ja pahan näköiset että ihan periaatteessa en viitsi pyytää sieltä edes tarjousta. Jos ei osaa kauniita verkkosivuja suunnitella niin varmaan myös portaat ovat yhtä hutiloituja ulkomuodoltaan.


      • sitten
        hirveän näköiset kirjoitti:

        rostepin sivut webissä ovat niin amatöörimäiset ja pahan näköiset että ihan periaatteessa en viitsi pyytää sieltä edes tarjousta. Jos ei osaa kauniita verkkosivuja suunnitella niin varmaan myös portaat ovat yhtä hutiloituja ulkomuodoltaan.

        Rostep keskittyy niiden ydinliiketoimintaan, joka on portaat, ei web-sivujen rustailu. Itse taidan sivuista huolimatta pyytää niiltä tarjouksen.


      • hsh
        hirveän näköiset kirjoitti:

        rostepin sivut webissä ovat niin amatöörimäiset ja pahan näköiset että ihan periaatteessa en viitsi pyytää sieltä edes tarjousta. Jos ei osaa kauniita verkkosivuja suunnitella niin varmaan myös portaat ovat yhtä hutiloituja ulkomuodoltaan.

        ole mitään, käypä jollain todella huonolla sivulla.

        Ja kaiteet ovat ihan hyvännäköiset, varmaan kalliitkin.


      • iita
        hirveän näköiset kirjoitti:

        rostepin sivut webissä ovat niin amatöörimäiset ja pahan näköiset että ihan periaatteessa en viitsi pyytää sieltä edes tarjousta. Jos ei osaa kauniita verkkosivuja suunnitella niin varmaan myös portaat ovat yhtä hutiloituja ulkomuodoltaan.

        et sitten voi pyytää tarjousta canti-portailtakaan, ei nimittäin niidenkään sivut häävit oo...


    • hsh

      mutta kivitalossakin, joka puuhun verrattuna on hiljainen, nämä kolisevat ja jytisevät melkoisesti. Sehän on vain elämän ääntä eikä ehkä haittaa; kannattaa kuitenkin ottaa huomioon. Itse en osaa verrata, mutta suunnittelijamme, vastaavamme ja valvojamme mielestä jopa siporexlankutkin tekevät sitä samaa - ovat ehdottomasti betonin kannalla. Maku- ja arvostusasioita.

      Hintaerosta en myöskään tiedä, mutta betoniportaat tasanteineen saa alle kolmen tonnin per kerros.

      • tepe

        Teräsrunko portaat evät pidä ääntä jos neliöputken sisustat valetaan betonilla! Itse olen tekemässä kolmikerroksiseen taloon metallirunko portaita niin raudat maksaa noin 400€, puuaskelmat ja lepotasanteet 1200€ ja maitolasista ei ole vielä tullut tarjouksia mutta noin 100€ neliö. Niin ihmetyttää kunka canti porras pyytää 10 000€ kerrosväli, meillä olisi maksanut 20 000€. Aika kallista, mut elämä ON!


      • hulinata
        tepe kirjoitti:

        Teräsrunko portaat evät pidä ääntä jos neliöputken sisustat valetaan betonilla! Itse olen tekemässä kolmikerroksiseen taloon metallirunko portaita niin raudat maksaa noin 400€, puuaskelmat ja lepotasanteet 1200€ ja maitolasista ei ole vielä tullut tarjouksia mutta noin 100€ neliö. Niin ihmetyttää kunka canti porras pyytää 10 000€ kerrosväli, meillä olisi maksanut 20 000€. Aika kallista, mut elämä ON!

        meille on tulossa teräsrunkoiset portaat.
        Mistäs olette hankkineet puuaskelmia ja lepotasanteita?


    • jussi

      Teräsportaat ovat käsittääkseni aika iso osa talon sisustusta ja yleensä keskeisellä paikalla. Teräsportaiden etuna on kevyet rakenteet sekä tyylikäs ulkonäkö. Olen huomannut työssäni että metallipajoja on paljon, mutta varsinaisesti teräsportaita- ja kaiteita valmistavia yrityksiä on vain muutamia Suomessa. Yritykset jotka on keskittynyt kapeaan tuotesektoriin on yleensä myös palvelevia ja laadultaan hyviä. Tässä muutamia porrastoimittajia www.kaidesepat.com ja www.hameenterasrakenne.fi.

      • tiku

        Rostep unohtui vielä noista teollisista valmistajista... on kuitenkin valmistanut ensimmäisenä portaansa ko. firmoista (1998).


      • jussi
        tiku kirjoitti:

        Rostep unohtui vielä noista teollisista valmistajista... on kuitenkin valmistanut ensimmäisenä portaansa ko. firmoista (1998).

        Takoituksella jätin mainitsematta... ei ole hyviä kokemuksia kyseisestä yrityksestä...


      • tiku
        jussi kirjoitti:

        Takoituksella jätin mainitsematta... ei ole hyviä kokemuksia kyseisestä yrityksestä...

        Oletko missä törmännyt sitten yrityksen tuotteisiin? Oliko jotain vikaa?


      • HannuHaikara
        jussi kirjoitti:

        Takoituksella jätin mainitsematta... ei ole hyviä kokemuksia kyseisestä yrityksestä...

        Voisitko vähän täsmentää Rostep kokemuksiasi? Olemme tilaamassa portaat sieltä.


      • saat.
        HannuHaikara kirjoitti:

        Voisitko vähän täsmentää Rostep kokemuksiasi? Olemme tilaamassa portaat sieltä.

        portaasi paikoileen. niin täsmennä tänne miten meni ja mitä kustansi ja paljonko oli askelmia.


      • okt
        saat. kirjoitti:

        portaasi paikoileen. niin täsmennä tänne miten meni ja mitä kustansi ja paljonko oli askelmia.

        Mies itse hitsasi rungon (minä valitsin maalin värin, lasin värin ja kiinnikkeet ja luonnonkiven värin)

        Järkyttäviltä hinta tuntui kun katsoi teräsrunko mainoksia...
        Meillä on sellaiset portaat että on tasanne ylösmenevän ja alasmenevän portaiden välissä (pääsisäänkäynti tasanteen tasolla).


    • SL 8

      Hei
      Tutustu verkokaupan www.sisustalasilla.fi laajaan valikoimaan. Osta vakio tai mittojen mukaan. Mittauskäynnillä tai asennuksella. Täyden palvelun talo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe